paulbgr Публикувано 7 септември 2008 Сподели Публикувано 7 септември 2008 Здравейте колеги,прочетох различни теми в интернет свързани с този сензор и накрая попаднах на няколко за почистването му.Тъй като явно тоя MAP може да създане немалко главоболия(ненормални обороти,висок разход на гориво и тн.),реших да пусна тази тема.Нека нашите просветени колеги да дадът инфо как и дали е възможно при нашите автомобили. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Dieus Публикувано 7 септември 2008 Сподели Публикувано 7 септември 2008 MAPa мери подналягане в смукателния колектор и заедно с потенциометъра на дроселовата клапа работят като дебитомер за входящия въздух. При по-простите инжекции може и да угаси колата. Не виждам как ще се почиства при положение, че има една калибрована дупчица под половин мм. :icon_blush: Потенциометъра може да се чисти, но не бива според мен. MAP-сензора даже и при немските коли с претенции за качество е японски и не дава ядове. Този датчик е адски трудно да се развали. Може да изпадне маркучето от колектора до него или мърляч да му счупи щуцера. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Къната Публикувано 7 септември 2008 Сподели Публикувано 7 септември 2008 ...попаднах на няколко за почистването му...Сигурен ли си, че говориш за MAP - Manifold Absolute Pressure , a не за MAF sensor - Mass Air Flow сензор. Втория(MAF) се замърсява от прахоляка и мазнотии във входящия въздух и се почиства внимателно със спрей за карбуратори или специално за почистване на MAF сензори, но не съм чувал за 'почистване' на първия. Оставям на специалистите да дадат съвет. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
CynepMEH Публикувано 7 септември 2008 Сподели Публикувано 7 септември 2008 MAPa мери подналягане в смукателния колектор и заедно с потенциометъра на дроселовата клапа работят като дебитомер за входящия въздух. При по-простите инжекции може и да угаси колата. Не виждам как ще се почиства при положение, че има една калибрована дупчица под половин мм. :icon_blush: Потенциометъра може да се чисти, но не бива според мен. MAP-сензора даже и при немските коли с претенции за качество е японски и не дава ядове. Този датчик е адски трудно да се развали. Може да изпадне маркучето от колектора до него или мърляч да му счупи щуцера. Всъщност дебитомер за входящия въздух са МАП + датчик за температурата на въздуха, защото има разлика при едно и също отваряне на дросела в студено и топло или на високо надморско равнище и ниско. А тези колтове не знам дали имат МАП, по-скоро сигурно е МАФ. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
paulbgr Публикувано 7 септември 2008 Автор Сподели Публикувано 7 септември 2008 Възможно е да греша това MAF срешнах също,но нямам представа кое от двете присъства в моделите от 92-96г.Този MAF в един форум видях,че се почиства с контактен спрей.Не искам да подвеждам никого тъй като разбирам от двигатели и електроника колкото жена ми,но все пак считам,че има какво да се каже по въпроса за тези сензори и проблемите около тях били дребни заради лоша подръжка или по сериозни. PS:един пост от друг форум с разяснения макар че става въпрос за турбо дизел http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=61238 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Dieus Публикувано 8 септември 2008 Сподели Публикувано 8 септември 2008 MAF - сензор нямаш на колта 1.3-95г. Имаш MAP. Не се почиства нищо. Ако ти се лъска нещо, почисти си моторчето за празния ход :rolleyes: . Дебитомера (MAF) дава по-точни данни за количеството на входящия въздух и се налага с годините като датчик, но има недостатъка да се замърсява и да старее. Работи с балансиран мост и частите стареят като всички електронни елементи подавайки все по-грешни данни. И там чистенето е със съмнителен ефект. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
paulbgr Публикувано 8 септември 2008 Автор Сподели Публикувано 8 септември 2008 А за маркуча към него какво може да се каже,дали може да създаде проблеми. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.