Премини към съдържание

Почистване на Map-сензор(датчик)


paulbgr

Препоръчано мнение

Здравейте колеги,прочетох различни теми в интернет свързани с този сензор и накрая попаднах на няколко за почистването му.Тъй като явно тоя MAP може да създане немалко главоболия(ненормални обороти,висок разход на гориво и тн.),реших да пусна тази тема.Нека нашите просветени колеги да дадът инфо как и дали е възможно при нашите автомобили.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

MAPa мери подналягане в смукателния колектор и заедно с потенциометъра на дроселовата клапа работят като дебитомер за входящия въздух. При по-простите инжекции може и да угаси колата. Не виждам как ще се почиства при положение, че има една калибрована дупчица под половин мм. :icon_blush:

Потенциометъра може да се чисти, но не бива според мен.

MAP-сензора даже и при немските коли с претенции за качество е японски и не дава ядове. Този датчик е адски трудно да се развали. Може да изпадне маркучето от колектора до него или мърляч да му счупи щуцера.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

...попаднах на няколко за почистването му...
Сигурен ли си, че говориш за MAP - Manifold Absolute Pressure , a не за MAF sensor - Mass Air Flow сензор. Втория(MAF) се замърсява от прахоляка и мазнотии във входящия въздух и се почиства внимателно със спрей за карбуратори или специално за почистване на MAF сензори, но не съм чувал за 'почистване' на първия. Оставям на специалистите да дадат съвет.
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

MAPa мери подналягане в смукателния колектор и заедно с потенциометъра на дроселовата клапа работят като дебитомер за входящия въздух. При по-простите инжекции може и да угаси колата. Не виждам как ще се почиства при положение, че има една калибрована дупчица под половин мм. :icon_blush:

Потенциометъра може да се чисти, но не бива според мен.

MAP-сензора даже и при немските коли с претенции за качество е японски и не дава ядове. Този датчик е адски трудно да се развали. Може да изпадне маркучето от колектора до него или мърляч да му счупи щуцера.

 

Всъщност дебитомер за входящия въздух са МАП + датчик за температурата на въздуха, защото има разлика при едно и също отваряне на дросела в студено и топло или на високо надморско равнище и ниско. А тези колтове не знам дали имат МАП, по-скоро сигурно е МАФ.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Възможно е да греша това MAF срешнах също,но нямам представа кое от двете присъства в моделите от 92-96г.Този MAF в един форум видях,че се почиства с контактен спрей.Не искам да подвеждам никого тъй като разбирам от двигатели и електроника колкото жена ми,но все пак считам,че има какво да се каже по въпроса за тези сензори и проблемите около тях били дребни заради лоша подръжка или по сериозни.

 

PS:един пост от друг форум с разяснения макар че става въпрос за турбо дизел http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=61238

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

MAF - сензор нямаш на колта 1.3-95г. Имаш MAP. Не се почиства нищо. Ако ти се лъска нещо, почисти си моторчето за празния ход :rolleyes::) . Дебитомера (MAF) дава по-точни данни за количеството на входящия въздух и се налага с годините като датчик, но има недостатъка да се замърсява и да старее. Работи с балансиран мост и частите стареят като всички електронни елементи подавайки все по-грешни данни. И там чистенето е със съмнителен ефект.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...