Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Въпрос за скорстна укутия на Space Wagon 4x4 2.0 16v 97г.


Препоръчано мнение

От скоро съм собстввеник на Space Wagon 4x4 2.0 16V 97г. и автомобила много ми харесва, но има някои забележки!

Изчетох форума преди да го взема /от Пловдив/ и естаствено го "прекарах" през Ратола - Пловдив /благодаря за съдействието на Миро и момчетата/, но скоростната кутия и систаемата 4х4 нямаше как да я проверат и по закона на Мърфи проблемите се оказаха точно там.

Форумът е страхотен и е пълен с информация но за моите проблеми не можах да намеря и затова откривам тази тема. Между другото в най скоро време ще стана ваш член. Проблемите са два /за сега/

1. При превключване от 1-ва към 2-ра предавка скоростната кутия "хърка". Ако превключа плавно с изключване от 1-ва в неутрална и тогава на 2-ра няма проблем. При превклячване от 2-ра към 3-та се чува същият шум но по - слабо изразен. В обратния ред няма проблеми - превключва плавно. Като цяло при внимателно каране няма проблеми но при каране в града /карам предимно там/, често ми се налага да "изтегля" /да превключа бързо от 1-ва към 2-ра/ и се опасявам да не изроня някой зъб. Тези симптоми ми приличат на износени синхронизатори / за 1-2 и 3-4 скорост/ но не ми се иска да е така. От схемите разбрах, че превключването на скоростите става посредством две жила и може ли проблемите ми да идват от там?

2. При скорост от 50-60 км/ч. и нагоре се чува слабо виене отзад в ляво и при изключване от скорост се увеличава. Шума ми напомня на старите "Чавдар"-и като стоиш на последните седалки. Гумите бяха много износени и се надявах да е от тях. Вчера хи смених но звука си остана, макар и доста по-слаб /чува се при по-висока скорост/. Взех от "Мицубиши" /"Мерцедес"/ CASTROL Sintrax Universal SAE 75W-90, API GL4/GL5 / Ратола - Варна нямаха в наличност/ и смених маслото на скоростната кутия и раздатката, и на двете беше по-малко от определеното но чисто. От там ми препоръчаха същото масло и за дифиренциала /това масло покривало и двете спецификации/ но по книжка не съвпадат, а друго не ми предложиха . Предпочетох първо да се консултирам с Вас и не взех масло за дифиренциала. Пропуснах да кажа, че скоростната кутия най вероятно е отваряна защото по всички съединения по корпуса й има излязъл черван силикон. Автомобила е нов внос от Италия.

Номера на рамата е JMBLNN43WVZ000742. Какво масло трябва да взема за задния дифиренциал и за двигателя?

Благодаря Ви предварително!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Дали ще се включи някой капацитет на скоростни кутии?За Спейс няма много коментари за ремонт на ръчна кутия.Може и други да се интересуват и преди поединично да питат, може да почетат. :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 месеца ...
Дали ще се включи някой капацитет на скоростни кутии?За Спейс няма много коментари за ремонт на ръчна кутия.Може и други да се интересуват и преди поединично да питат, може да почетат. :icon_blush:
аз имам същия модел митсубиши 1997*4х4*2000* Проблема при мен беше в съединителя смених го с нов *като части е 260 с ремонта 200 лв излиза 460 лв*Най- добре е да се потърси скоростна кутия от катастрофирало митсубиши и да се смени изцяло

Във Варна в квартал * аспарухово* има специализирана морга само за японски автомобили*другия начин по интернет да се търси катастрофирал автомобил

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Карам Вагон 2.4 GDI 4x4 99г. Сменях преди месец маслото на скоростната кутия. Имах хъркане при включване на 3 и 4 скорост и трудно вадене от тях. Колата ми е от Италия със сервизна книжка - пише че са доляли 1 литър в скоростната кутия 2006 г. Като я вдигнаха ме попитаха дали ще сменям маслото на задния диференциял. Не съм се замислял че и там има масло. Бях прочел само за скоростната кутия и за раздатката. Викам добре да го сменяме. Повярвай ми едвам изтече - нещо гъсто като грес беше станало. Със сигурност не е бутано откакто е станало кола - бедното :mitsu-smiley:

Така че сменяй го със сигурност по-добре ще стане.

Всички течности и масла явно трябва да се сменят периодично.

Не чакай по стар български обичай нещо да се счупи и тогава да се ядосваш.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Карам Вагон 2.4 GDI 4x4 99г. Сменях преди месец маслото на скоростната кутия. Имах хъркане при включване на 3 и 4 скорост и трудно вадене от тях. Колата ми е от Италия със сервизна книжка - пише че са доляли 1 литър в скоростната кутия 2006 г. Като я вдигнаха ме попитаха дали ще сменям маслото на задния диференциял. Не съм се замислял че и там има масло. Бях прочел само за скоростната кутия и за раздатката. Викам добре да го сменяме. Повярвай ми едвам изтече - нещо гъсто като грес беше станало. Със сигурност не е бутано откакто е станало кола - бедното :mitsu-smiley:

Така че сменяй го със сигурност по-добре ще стане.

Всички течности и масла явно трябва да се сменят периодично.

Не чакай по стар български обичай нещо да се счупи и тогава да се ядосваш.

Това, че на кутията ти има силикон, не значи, че е отваряна. С червен силикон си излизат от завода. Освен хъркането усещаш ли леко притреперване при потегляне с малко по-бързо пуснат съединител? А приплъзване при ускорение - тоест оборотите растат, а скоростта - непропорционално? Според мен проблемът е най-вероятно в съединителя ти. Маслото в диференциала няма отношение към проблема ти. Препоръчвам ти кастрол 75В90 синтетично.Това, което са ти предложили е добър избор. Има няколко "бабешки" способа за диагностициране на съединителя. Подпри предните колела на колата на бордюр, тоест застопори колата с подпрени предни колела на бордюра.... Дръпни ръчната, включи на 4-та, подай газ до около 2500 оборота и плавно отпусни съединителя. Ако колата угасне, добре... или поне не е сигурно, че проблемът е от съединителя, ако не угасне... ще сменяш съединител...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това, че на кутията ти има силикон, не значи, че е отваряна. С червен силикон си излизат от завода. Освен хъркането усещаш ли леко притреперване при потегляне с малко по-бързо пуснат съединител? А приплъзване при ускорение - тоест оборотите растат, а скоростта - непропорционално? Според мен проблемът е най-вероятно в съединителя ти. Маслото в диференциала няма отношение към проблема ти. Препоръчвам ти кастрол 75В90 синтетично.Това, което са ти предложили е добър избор. Има няколко "бабешки" способа за диагностициране на съединителя. Подпри предните колела на колата на бордюр, тоест застопори колата с подпрени предни колела на бордюра.... Дръпни ръчната, включи на 4-та, подай газ до около 2500 оборота и плавно отпусни съединителя. Ако колата угасне, добре... или поне не е сигурно, че проблемът е от съединителя, ако не угасне... ще сменяш съединител...

1. Силикона заводския е сив а не червен........

2. Кастрола твърде вероятно да е ментак..............една поговорка, която е актуална днес ........."колкото е по известна една марка ,толкова повече ментета има "...........

3. Този "бабешки' способ не "хвърчи" в случая ,защото стигне ли се до там ,конкретния автомобил няма да тръгне изобщо или пък на скорост оборотомера му ще изпреварва скоростомера му и е очевидно че ще е съединител ..........все пак говорим за ван и то 4х4 .............

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, първо искам да се извиня, че не съм проверявал темата отдавна - в началото намаше никакъв интерес кам нея - но сега виждам отзивчиви колеги, за което Ви благодаря.

Сега за проблема. Още тогава смених маслото и на дифиренциала. Вече съм навъртял над 5 х. км. и като цяло съм много доволен от машината но проблемите си останаха. Хубавото е, че положението не се влошава. 2-ра и 3-та скорост продължават да влизат трудно / но свикнах / и виенето отзат си остана. Забелязах че се чува само от 60 до 100 км/ч.

Например при движение със 120 км/ч. при изключена предавка - скороста намалява - стрелката на километража застане ли на 100 - виенето се появява почти веднага и така до 60км/ч. след което отново изчезва. Майсторът ми каза "Като се увеличи, ще го установим от къде е :icon_blush:".

Съединителя наистина отделя "горе" но при гореописания начин двигателя гасне и при изкачване или ускорени не усещам да буксува. При по - бързо отпускане на съединителя наистина се усеща трополене отпред.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Например при движение със 120 км/ч. при изключена предавка - скороста намалява - стрелката на километража застане ли на 100 - виенето се появява почти веднага и така до 60км/ч. след което отново изчезва. Майсторът ми каза "Като се увеличи, ще го установим от къде е :icon_blush:".
Проблема при това виене, се нарича-висящ лагер на кардана.......
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Висящите лагери при мен са два и не се усеща "тропане" в купето.

Каква е колата?? N43W или N84W ......? Дай ВИН кода .............

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Каква е колата?? N43W или N84W ......? Дай ВИН кода .............

JMBLNN43WVZ000742 има го в първия пост :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...