Премини към съдържание

Въпрос за скорстна укутия на Space Wagon 4x4 2.0 16v 97г.


Препоръчано мнение

От скоро съм собстввеник на Space Wagon 4x4 2.0 16V 97г. и автомобила много ми харесва, но има някои забележки!

Изчетох форума преди да го взема /от Пловдив/ и естаствено го "прекарах" през Ратола - Пловдив /благодаря за съдействието на Миро и момчетата/, но скоростната кутия и систаемата 4х4 нямаше как да я проверат и по закона на Мърфи проблемите се оказаха точно там.

Форумът е страхотен и е пълен с информация но за моите проблеми не можах да намеря и затова откривам тази тема. Между другото в най скоро време ще стана ваш член. Проблемите са два /за сега/

1. При превключване от 1-ва към 2-ра предавка скоростната кутия "хърка". Ако превключа плавно с изключване от 1-ва в неутрална и тогава на 2-ра няма проблем. При превклячване от 2-ра към 3-та се чува същият шум но по - слабо изразен. В обратния ред няма проблеми - превключва плавно. Като цяло при внимателно каране няма проблеми но при каране в града /карам предимно там/, често ми се налага да "изтегля" /да превключа бързо от 1-ва към 2-ра/ и се опасявам да не изроня някой зъб. Тези симптоми ми приличат на износени синхронизатори / за 1-2 и 3-4 скорост/ но не ми се иска да е така. От схемите разбрах, че превключването на скоростите става посредством две жила и може ли проблемите ми да идват от там?

2. При скорост от 50-60 км/ч. и нагоре се чува слабо виене отзад в ляво и при изключване от скорост се увеличава. Шума ми напомня на старите "Чавдар"-и като стоиш на последните седалки. Гумите бяха много износени и се надявах да е от тях. Вчера хи смених но звука си остана, макар и доста по-слаб /чува се при по-висока скорост/. Взех от "Мицубиши" /"Мерцедес"/ CASTROL Sintrax Universal SAE 75W-90, API GL4/GL5 / Ратола - Варна нямаха в наличност/ и смених маслото на скоростната кутия и раздатката, и на двете беше по-малко от определеното но чисто. От там ми препоръчаха същото масло и за дифиренциала /това масло покривало и двете спецификации/ но по книжка не съвпадат, а друго не ми предложиха . Предпочетох първо да се консултирам с Вас и не взех масло за дифиренциала. Пропуснах да кажа, че скоростната кутия най вероятно е отваряна защото по всички съединения по корпуса й има излязъл черван силикон. Автомобила е нов внос от Италия.

Номера на рамата е JMBLNN43WVZ000742. Какво масло трябва да взема за задния дифиренциал и за двигателя?

Благодаря Ви предварително!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Дали ще се включи някой капацитет на скоростни кутии?За Спейс няма много коментари за ремонт на ръчна кутия.Може и други да се интересуват и преди поединично да питат, може да почетат. :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 месеца ...
Дали ще се включи някой капацитет на скоростни кутии?За Спейс няма много коментари за ремонт на ръчна кутия.Може и други да се интересуват и преди поединично да питат, може да почетат. :icon_blush:
аз имам същия модел митсубиши 1997*4х4*2000* Проблема при мен беше в съединителя смених го с нов *като части е 260 с ремонта 200 лв излиза 460 лв*Най- добре е да се потърси скоростна кутия от катастрофирало митсубиши и да се смени изцяло

Във Варна в квартал * аспарухово* има специализирана морга само за японски автомобили*другия начин по интернет да се търси катастрофирал автомобил

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Карам Вагон 2.4 GDI 4x4 99г. Сменях преди месец маслото на скоростната кутия. Имах хъркане при включване на 3 и 4 скорост и трудно вадене от тях. Колата ми е от Италия със сервизна книжка - пише че са доляли 1 литър в скоростната кутия 2006 г. Като я вдигнаха ме попитаха дали ще сменям маслото на задния диференциял. Не съм се замислял че и там има масло. Бях прочел само за скоростната кутия и за раздатката. Викам добре да го сменяме. Повярвай ми едвам изтече - нещо гъсто като грес беше станало. Със сигурност не е бутано откакто е станало кола - бедното :mitsu-smiley:

Така че сменяй го със сигурност по-добре ще стане.

Всички течности и масла явно трябва да се сменят периодично.

Не чакай по стар български обичай нещо да се счупи и тогава да се ядосваш.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Карам Вагон 2.4 GDI 4x4 99г. Сменях преди месец маслото на скоростната кутия. Имах хъркане при включване на 3 и 4 скорост и трудно вадене от тях. Колата ми е от Италия със сервизна книжка - пише че са доляли 1 литър в скоростната кутия 2006 г. Като я вдигнаха ме попитаха дали ще сменям маслото на задния диференциял. Не съм се замислял че и там има масло. Бях прочел само за скоростната кутия и за раздатката. Викам добре да го сменяме. Повярвай ми едвам изтече - нещо гъсто като грес беше станало. Със сигурност не е бутано откакто е станало кола - бедното :mitsu-smiley:

Така че сменяй го със сигурност по-добре ще стане.

Всички течности и масла явно трябва да се сменят периодично.

Не чакай по стар български обичай нещо да се счупи и тогава да се ядосваш.

Това, че на кутията ти има силикон, не значи, че е отваряна. С червен силикон си излизат от завода. Освен хъркането усещаш ли леко притреперване при потегляне с малко по-бързо пуснат съединител? А приплъзване при ускорение - тоест оборотите растат, а скоростта - непропорционално? Според мен проблемът е най-вероятно в съединителя ти. Маслото в диференциала няма отношение към проблема ти. Препоръчвам ти кастрол 75В90 синтетично.Това, което са ти предложили е добър избор. Има няколко "бабешки" способа за диагностициране на съединителя. Подпри предните колела на колата на бордюр, тоест застопори колата с подпрени предни колела на бордюра.... Дръпни ръчната, включи на 4-та, подай газ до около 2500 оборота и плавно отпусни съединителя. Ако колата угасне, добре... или поне не е сигурно, че проблемът е от съединителя, ако не угасне... ще сменяш съединител...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това, че на кутията ти има силикон, не значи, че е отваряна. С червен силикон си излизат от завода. Освен хъркането усещаш ли леко притреперване при потегляне с малко по-бързо пуснат съединител? А приплъзване при ускорение - тоест оборотите растат, а скоростта - непропорционално? Според мен проблемът е най-вероятно в съединителя ти. Маслото в диференциала няма отношение към проблема ти. Препоръчвам ти кастрол 75В90 синтетично.Това, което са ти предложили е добър избор. Има няколко "бабешки" способа за диагностициране на съединителя. Подпри предните колела на колата на бордюр, тоест застопори колата с подпрени предни колела на бордюра.... Дръпни ръчната, включи на 4-та, подай газ до около 2500 оборота и плавно отпусни съединителя. Ако колата угасне, добре... или поне не е сигурно, че проблемът е от съединителя, ако не угасне... ще сменяш съединител...

1. Силикона заводския е сив а не червен........

2. Кастрола твърде вероятно да е ментак..............една поговорка, която е актуална днес ........."колкото е по известна една марка ,толкова повече ментета има "...........

3. Този "бабешки' способ не "хвърчи" в случая ,защото стигне ли се до там ,конкретния автомобил няма да тръгне изобщо или пък на скорост оборотомера му ще изпреварва скоростомера му и е очевидно че ще е съединител ..........все пак говорим за ван и то 4х4 .............

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, първо искам да се извиня, че не съм проверявал темата отдавна - в началото намаше никакъв интерес кам нея - но сега виждам отзивчиви колеги, за което Ви благодаря.

Сега за проблема. Още тогава смених маслото и на дифиренциала. Вече съм навъртял над 5 х. км. и като цяло съм много доволен от машината но проблемите си останаха. Хубавото е, че положението не се влошава. 2-ра и 3-та скорост продължават да влизат трудно / но свикнах / и виенето отзат си остана. Забелязах че се чува само от 60 до 100 км/ч.

Например при движение със 120 км/ч. при изключена предавка - скороста намалява - стрелката на километража застане ли на 100 - виенето се появява почти веднага и така до 60км/ч. след което отново изчезва. Майсторът ми каза "Като се увеличи, ще го установим от къде е :icon_blush:".

Съединителя наистина отделя "горе" но при гореописания начин двигателя гасне и при изкачване или ускорени не усещам да буксува. При по - бързо отпускане на съединителя наистина се усеща трополене отпред.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Например при движение със 120 км/ч. при изключена предавка - скороста намалява - стрелката на километража застане ли на 100 - виенето се появява почти веднага и така до 60км/ч. след което отново изчезва. Майсторът ми каза "Като се увеличи, ще го установим от къде е :icon_blush:".
Проблема при това виене, се нарича-висящ лагер на кардана.......
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Висящите лагери при мен са два и не се усеща "тропане" в купето.

Каква е колата?? N43W или N84W ......? Дай ВИН кода .............

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Каква е колата?? N43W или N84W ......? Дай ВИН кода .............

JMBLNN43WVZ000742 има го в първия пост :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...