Премини към съдържание

Амбриажна помпа?


Thel

Препоръчано мнение

Здравейте! Имам следното питане и се нуждая от вашата помощ. Решил съм да си сменям амбриажните помпи (горна и долна), но днес като търсих по магазините изникна въпроса с цолажа на буталцето в помпата. Оказа се че има три размера, а аз не знам точно кой е за моя автомобил, понеже оригиналният номер на частта не може бъде съотнесен към комплекта който предлагат в магазина. Та въпроса ми е, някой знае ли колко цола е буталцето за Галант Galant 2.0 TD (EA6A) и дали този размер е еднакъв и за двете помпички? И още нещо, има ли значение марката на комплектите, т.е. има ли някоя марка която трябва да избягвам защото е калпава? Благодаря!!!!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Най добре ще разбереш размера, като разглобиш помпичките и замериш диаметъра на цилиндрите.......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, дай вин код на автомобила най-добре! Мисля че Пламен би могъл да те упъти най-вярно, зашото той е сменял стотици такива помпи и предполагам ги знае наизуст... :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

О-хоооо, това е само началото на пребиваването, споко, тук има мноооого повече от разбиране....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

JMBSNEA6AVZ000401 Знаех си че тук ще намеря разбиране. Благодаря!!!

Горната ти е 7/8 или 14 мм. а долната ти е 20.6 мм............долната е еднаква за всички видове :mitsu-smiley: освен ако не е преди 92 година произведена...........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мерси много DJ. Ще го имам в предвид за в бъдеще. Междувпрочем днес си смених само маслото в помпичката, защото ме увериха че щом си работело не трябвало да се пипат. Бяха ми предложили ремонтен комплект за горна и долна помпа на цена около 40-45 лева, но ми казаха, че нямало да бъдат по-добри от сегашните. Иначе имаше оригинални на :mitsu-smiley: - 200 лв. горна и 40 лв. долна.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Междувпрочем днес си смених само маслото в помпичката...........

Грешка.................скоро очаквай да изпусне ...............това ще стане най вероятно като застудее времето..........

 

, ........защото ме увериха че щом си работело не трябвало да се пипат.

Отново грешка.............заради такова отлагане съм имал случай в който от Смолян са ми дърпали колата, щото няма съединител..........

Според мен най добре е да не чакаш да се сговни положението ,а да си го оправиш навреме ,защото една сутрин баш кога най ти трябва колата ще останеш без съединител.............

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега решението ти е Miroslav, той е главната аптека за нашите мицки! Пиши му на лично и ще ти прати оригинални ремонтни комплекти, за да нямаш повече ядове. Поздрави.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега решението ти е Miroslav, той е главната аптека за нашите мицки! Пиши му на лично и ще ти прати оригинални ремонтни комплекти, за да нямаш повече ядове. Поздрави.

Не е необходимо задължително да ходи до Мирослав ........................аз също разполагам с такива части, но предвид че колегата е от Ст. Загора ще му е по близо до Пловдив да отиде............

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мерси много DJ. Ще го имам в предвид за в бъдеще. Междувпрочем днес си смених само маслото в помпичката, защото ме увериха че щом си работело не трябвало да се пипат. Бяха ми предложили ремонтен комплект за горна и долна помпа на цена около 40-45 лева, но ми казаха, че нямало да бъдат по-добри от сегашните. Иначе имаше оригинални на :mitsu-smiley: - 200 лв. горна и 40 лв. долна.
Щом си работят помпичките, не ги човъркай..........Проблема при тях не е толкова в гумичките, а в това че от нередовна смяна на течността, тя след време си губи смазочните способности и в цилиндърчето се получават язвички.......Тогава и от 500лв гумички да сложиш, спасение няма.......Сменяй си на 2-год. спирачната течност и нямаш ядове.......
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Щом си работят помпичките, не ги човъркай..........Проблема при тях не е толкова в гумичките, а в това че от нередовна смяна на течността, тя след време си губи смазочните способности и в цилиндърчето се получават язвички.......Тогава и от 500лв гумички да сложиш, спасение няма.......Сменяй си на 2-год. спирачната течност и нямаш ядове.......

До сега не съм виждал язвички по цилиндърчето от този тип помпи, още им е рано..............виж на Е33А съм виждал обаче.........проблема е в износването на гумичките, не един път съм ги показвал на клиентите си...............и след като има кратерчета и язвички по ръбчето на самата гумичка, то единствено старата течност държи да не изпусне помпата ,тъй като при нова течност е по рядка и по агресивна.........в старата течност има "гумена плака" и това държи да не изпусне помпата...........за това и течността в казанчето потъмнява........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Че ще сменям помпичките, ще смянам, то се е видяло. Друг е въпросът къде, защото в Стара Загора няма читави майстори на японски автомобили (поне аз не знам такива). Убедих се в това тази вечер, след като запалих и се оказах без съединител, следствие на това, че преди 2 дена сменах само течноста в амбриажната помпа. Оказа се че хората просто не са я обезвъздушили добре и след доста помпене на съединителя се оправи. Бая си изкарах акъла и си мислех, че DJ Tymbi се е оказал прав (в което не се и съмнявам) но просто очаквах това да стане, по негово предписание малко по-късно - на есен :rolleyes: . И още нещо да питам. След припомпване няколко пъти на спирачката ( на място и бързо) ми светва светлината за неизправност в спирачките - на какво може да се дължи това? На остаряла течност, на липса на такава или нещо друго?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

на липса(ако е едно казанче за съединител и спирачки)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Меко казано съм разочарован. В Стара Загора няма никой който да може или поне да е съгласен да ми смени амбриажните комплекти. Отивам в официалния ремонтен сервиз на :mitsu-smiley:, казвам си проблема, а една леля ми казва с доста назидателен тон: "Аааа с такива работи не се заимаваме, утре ще се претрепете и после какво?" Радвам се че е загрижена за мен, но си мисля че дори не знае каква е тази част и какво трябва да се прави с нея. Иначе е компетентна женицата. Знам че и е по-лесно да поръча чисто нови помпи и да ми вземе 1000 лева, ама все пак. Иначе си поръчах от Мирослав оригинален комплект, но не всички са толкова отзивчиви като него (за което шапка му свалям). Та остава проблема - имам комплекта, а няма кой да ги смени. Моля, ако знаете някой в Стара Загора или региона , който би се нагърбил с тежката задача да ми смени помпичките да ми каже. Благодаря Ви!!!!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Меко казано съм разочарован. В Стара Загора няма никой който да може или поне да е съгласен да ми смени амбриажните комплекти. Отивам в официалния ремонтен сервиз на :mitsu-smiley: , казвам си проблема, а една леля ми казва с доста назидателен тон: "Аааа с такива работи не се заимаваме, утре ще се претрепете и после какво?" Радвам се че е загрижена за мен, но си мисля че дори не знае каква е тази част и какво трябва да се прави с нея. Иначе е компетентна женицата. Знам че и е по-лесно да поръча чисто нови помпи и да ми вземе 1000 лева, ама все пак. Иначе си поръчах от Мирослав оригинален комплект, но не всички са толкова отзивчиви като него (за което шапка му свалям). Та остава проблема - имам комплекта, а няма кой да ги смени. Моля, ако знаете някой в Стара Загора или региона , който би се нагърбил с тежката задача да ми смени помпичките да ми каже. Благодаря Ви!!!!
Така и не разбрах последно гумички ли ще сменяш, или помпички......Един път казваш едното, един път другото......Ако си взел само гумичките, най добре си отиди в Ратола да ти ги сменят, та след време тях да псуваш......Никой дългогодишен майстор няма да се хване да ти ги сменя, защото както ти казах по горе, след 10-тина години употреба, и не навременно сменяне на течноста, в цилиндърчето се образуват язви, и да сложиш нови гумички, те бързо се износват......Затова и лелята в официалният сервиз знае че при това положение се сменят помпичките....
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Добре, аз пък така и не разбрах какво точно съдържа ремонтния комплект, нима са само гумички? Ако е така- да , ще сменям гумичките а не цялата помпа. Но аз су мисля че в него влиза и буталцето. А относно язвичките за които говорите, не съм си гурен че ги има (например казва че те се появяват далеч след 10-та година). Аз разбирам че новото си е ново, но не виждам особен смисъл да се дават пари при условие, че всичко останало освен гумичките и буталцето е наред. Поздрави!!!!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Добре, аз пък така и не разбрах какво точно съдържа ремонтния комплект, нима са само гумички? Ако е така- да , ще сменям гумичките а не цялата помпа. Но аз су мисля че в него влиза и буталцето. А относно язвичките за които говорите, не съм си гурен че ги има (например казва че те се появяват далеч след 10-та година). Аз разбирам че новото си е ново, но не виждам особен смисъл да се дават пари при условие, че всичко останало освен гумичките и буталцето е наред. Поздрави!!!!

колега, имаш 3 варианта на твоя проблем...........

1. можеш да смениш само гумичките...............на горната помпа те са 2 по малки( 14.2 мм) а на долната е само 1 и е по голяма ( 20.6 мм)

2. можеш да си купиш цял ремонтен комплект , който съдържа следното: за горна помпа - буталото с гумичките сложени на нея фабрично, на буталото има клапанче ,което е много важно .............то си върви с буталото,възвратна пружина, зегерка и шпиндер за педала на съединителя...........

3. цяла помпа/помпи, което е много скъп вариант и се сменя само ако се налага ( т.е. ако има ръжда и кратери по цилиндъра на помпата)

При 1. вариант рискуваш поради две причини: 1. да не си намерил това което ти трябва и слагайки гумичките на буталцата да ги скъсаш, и втората причина е да ти е блокирал клапана на горната помпа което се намира в буталцето............

При втория вариант тези проблеми ги нямаш и си ги монтираш съвсем спокойно като преди това почистваш хубаво цилиндрите и ги смазваш със спир. течност или аз лично си имам спец паста за това съвместима с ДОТ 3,4,5 ..........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Най-добрия вариант е разглобяване и проверка преди да се поръчва каквото и да е, вярно е че отнема време но понякога пести време и пари. Така че по-добре да се свалят помпите и да се прегледат внимателно, ако няма проблеми (язвички надирания и т.н) с цилиндрите значи смяна на ремонтните комплекти ще свърши работа, иначе трябва да се прецени какъв ще е ремонта.
:good: ....Иначе рискува да си има нови помпички на колата, и ремонтен комплект в жабката.....
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:good: ....Иначе рискува да си има нови помпички на колата, и ремонтен комплект в жабката.....

 

Хахахаха. Прекрасно казано. Благодаря на всички за съветите. :good: :drive:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...