Thel Публикувано 14 август 2008 Сподели Публикувано 14 август 2008 Здравейте! Имам следното питане и се нуждая от вашата помощ. Решил съм да си сменям амбриажните помпи (горна и долна), но днес като търсих по магазините изникна въпроса с цолажа на буталцето в помпата. Оказа се че има три размера, а аз не знам точно кой е за моя автомобил, понеже оригиналният номер на частта не може бъде съотнесен към комплекта който предлагат в магазина. Та въпроса ми е, някой знае ли колко цола е буталцето за Галант Galant 2.0 TD (EA6A) и дали този размер е еднакъв и за двете помпички? И още нещо, има ли значение марката на комплектите, т.е. има ли някоя марка която трябва да избягвам защото е калпава? Благодаря!!!! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 14 август 2008 Сподели Публикувано 14 август 2008 Най добре ще разбереш размера, като разглобиш помпичките и замериш диаметъра на цилиндрите....... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DANI MG Публикувано 14 август 2008 Сподели Публикувано 14 август 2008 Колега, дай вин код на автомобила най-добре! Мисля че Пламен би могъл да те упъти най-вярно, зашото той е сменял стотици такива помпи и предполагам ги знае наизуст... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Thel Публикувано 14 август 2008 Автор Сподели Публикувано 14 август 2008 JMBSNEA6AVZ000401 Знаех си че тук ще намеря разбиране. Благодаря!!! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rosko Публикувано 14 август 2008 Сподели Публикувано 14 август 2008 О-хоооо, това е само началото на пребиваването, споко, тук има мноооого повече от разбиране.... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 15 август 2008 Сподели Публикувано 15 август 2008 JMBSNEA6AVZ000401 Знаех си че тук ще намеря разбиране. Благодаря!!!Горната ти е 7/8 или 14 мм. а долната ти е 20.6 мм............долната е еднаква за всички видове :mitsu-smiley: освен ако не е преди 92 година произведена........... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Thel Публикувано 15 август 2008 Автор Сподели Публикувано 15 август 2008 Мерси много DJ. Ще го имам в предвид за в бъдеще. Междувпрочем днес си смених само маслото в помпичката, защото ме увериха че щом си работело не трябвало да се пипат. Бяха ми предложили ремонтен комплект за горна и долна помпа на цена около 40-45 лева, но ми казаха, че нямало да бъдат по-добри от сегашните. Иначе имаше оригинални на :mitsu-smiley: - 200 лв. горна и 40 лв. долна. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 15 август 2008 Сподели Публикувано 15 август 2008 Междувпрочем днес си смених само маслото в помпичката...........Грешка.................скоро очаквай да изпусне ...............това ще стане най вероятно като застудее времето.......... , ........защото ме увериха че щом си работело не трябвало да се пипат.Отново грешка.............заради такова отлагане съм имал случай в който от Смолян са ми дърпали колата, щото няма съединител..........Според мен най добре е да не чакаш да се сговни положението ,а да си го оправиш навреме ,защото една сутрин баш кога най ти трябва колата ще останеш без съединител............. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Thel Публикувано 15 август 2008 Автор Сподели Публикувано 15 август 2008 Добре де, убеди ме. Само че моля те кажи ми какви да си взема? От евтините или да прибягвам до Genuine Parts на :mitsu-smiley: ? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
eXistenZ Публикувано 15 август 2008 Сподели Публикувано 15 август 2008 Колега решението ти е Miroslav, той е главната аптека за нашите мицки! Пиши му на лично и ще ти прати оригинални ремонтни комплекти, за да нямаш повече ядове. Поздрави. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 16 август 2008 Сподели Публикувано 16 август 2008 Колега решението ти е Miroslav, той е главната аптека за нашите мицки! Пиши му на лично и ще ти прати оригинални ремонтни комплекти, за да нямаш повече ядове. Поздрави.Не е необходимо задължително да ходи до Мирослав ........................аз също разполагам с такива части, но предвид че колегата е от Ст. Загора ще му е по близо до Пловдив да отиде............ Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 16 август 2008 Сподели Публикувано 16 август 2008 Мерси много DJ. Ще го имам в предвид за в бъдеще. Междувпрочем днес си смених само маслото в помпичката, защото ме увериха че щом си работело не трябвало да се пипат. Бяха ми предложили ремонтен комплект за горна и долна помпа на цена около 40-45 лева, но ми казаха, че нямало да бъдат по-добри от сегашните. Иначе имаше оригинални на :mitsu-smiley: - 200 лв. горна и 40 лв. долна.Щом си работят помпичките, не ги човъркай..........Проблема при тях не е толкова в гумичките, а в това че от нередовна смяна на течността, тя след време си губи смазочните способности и в цилиндърчето се получават язвички.......Тогава и от 500лв гумички да сложиш, спасение няма.......Сменяй си на 2-год. спирачната течност и нямаш ядове....... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 16 август 2008 Сподели Публикувано 16 август 2008 Щом си работят помпичките, не ги човъркай..........Проблема при тях не е толкова в гумичките, а в това че от нередовна смяна на течността, тя след време си губи смазочните способности и в цилиндърчето се получават язвички.......Тогава и от 500лв гумички да сложиш, спасение няма.......Сменяй си на 2-год. спирачната течност и нямаш ядове.......До сега не съм виждал язвички по цилиндърчето от този тип помпи, още им е рано..............виж на Е33А съм виждал обаче.........проблема е в износването на гумичките, не един път съм ги показвал на клиентите си...............и след като има кратерчета и язвички по ръбчето на самата гумичка, то единствено старата течност държи да не изпусне помпата ,тъй като при нова течност е по рядка и по агресивна.........в старата течност има "гумена плака" и това държи да не изпусне помпата...........за това и течността в казанчето потъмнява........ Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Thel Публикувано 16 август 2008 Автор Сподели Публикувано 16 август 2008 Че ще сменям помпичките, ще смянам, то се е видяло. Друг е въпросът къде, защото в Стара Загора няма читави майстори на японски автомобили (поне аз не знам такива). Убедих се в това тази вечер, след като запалих и се оказах без съединител, следствие на това, че преди 2 дена сменах само течноста в амбриажната помпа. Оказа се че хората просто не са я обезвъздушили добре и след доста помпене на съединителя се оправи. Бая си изкарах акъла и си мислех, че DJ Tymbi се е оказал прав (в което не се и съмнявам) но просто очаквах това да стане, по негово предписание малко по-късно - на есен :rolleyes: . И още нещо да питам. След припомпване няколко пъти на спирачката ( на място и бързо) ми светва светлината за неизправност в спирачките - на какво може да се дължи това? На остаряла течност, на липса на такава или нещо друго? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
иво дизела Публикувано 16 август 2008 Сподели Публикувано 16 август 2008 на липса(ако е едно казанче за съединител и спирачки) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Thel Публикувано 16 август 2008 Автор Сподели Публикувано 16 август 2008 на липса(ако е едно казанче за съединител и спирачки) Две са! Едно за спирачките и друго за съединителя. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Thel Публикувано 18 август 2008 Автор Сподели Публикувано 18 август 2008 Меко казано съм разочарован. В Стара Загора няма никой който да може или поне да е съгласен да ми смени амбриажните комплекти. Отивам в официалния ремонтен сервиз на :mitsu-smiley:, казвам си проблема, а една леля ми казва с доста назидателен тон: "Аааа с такива работи не се заимаваме, утре ще се претрепете и после какво?" Радвам се че е загрижена за мен, но си мисля че дори не знае каква е тази част и какво трябва да се прави с нея. Иначе е компетентна женицата. Знам че и е по-лесно да поръча чисто нови помпи и да ми вземе 1000 лева, ама все пак. Иначе си поръчах от Мирослав оригинален комплект, но не всички са толкова отзивчиви като него (за което шапка му свалям). Та остава проблема - имам комплекта, а няма кой да ги смени. Моля, ако знаете някой в Стара Загора или региона , който би се нагърбил с тежката задача да ми смени помпичките да ми каже. Благодаря Ви!!!! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 18 август 2008 Сподели Публикувано 18 август 2008 Меко казано съм разочарован. В Стара Загора няма никой който да може или поне да е съгласен да ми смени амбриажните комплекти. Отивам в официалния ремонтен сервиз на :mitsu-smiley: , казвам си проблема, а една леля ми казва с доста назидателен тон: "Аааа с такива работи не се заимаваме, утре ще се претрепете и после какво?" Радвам се че е загрижена за мен, но си мисля че дори не знае каква е тази част и какво трябва да се прави с нея. Иначе е компетентна женицата. Знам че и е по-лесно да поръча чисто нови помпи и да ми вземе 1000 лева, ама все пак. Иначе си поръчах от Мирослав оригинален комплект, но не всички са толкова отзивчиви като него (за което шапка му свалям). Та остава проблема - имам комплекта, а няма кой да ги смени. Моля, ако знаете някой в Стара Загора или региона , който би се нагърбил с тежката задача да ми смени помпичките да ми каже. Благодаря Ви!!!!Така и не разбрах последно гумички ли ще сменяш, или помпички......Един път казваш едното, един път другото......Ако си взел само гумичките, най добре си отиди в Ратола да ти ги сменят, та след време тях да псуваш......Никой дългогодишен майстор няма да се хване да ти ги сменя, защото както ти казах по горе, след 10-тина години употреба, и не навременно сменяне на течноста, в цилиндърчето се образуват язви, и да сложиш нови гумички, те бързо се износват......Затова и лелята в официалният сервиз знае че при това положение се сменят помпичките.... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Thel Публикувано 18 август 2008 Автор Сподели Публикувано 18 август 2008 Добре, аз пък така и не разбрах какво точно съдържа ремонтния комплект, нима са само гумички? Ако е така- да , ще сменям гумичките а не цялата помпа. Но аз су мисля че в него влиза и буталцето. А относно язвичките за които говорите, не съм си гурен че ги има (например казва че те се появяват далеч след 10-та година). Аз разбирам че новото си е ново, но не виждам особен смисъл да се дават пари при условие, че всичко останало освен гумичките и буталцето е наред. Поздрави!!!! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 18 август 2008 Сподели Публикувано 18 август 2008 Добре, аз пък така и не разбрах какво точно съдържа ремонтния комплект, нима са само гумички? Ако е така- да , ще сменям гумичките а не цялата помпа. Но аз су мисля че в него влиза и буталцето. А относно язвичките за които говорите, не съм си гурен че ги има (например казва че те се появяват далеч след 10-та година). Аз разбирам че новото си е ново, но не виждам особен смисъл да се дават пари при условие, че всичко останало освен гумичките и буталцето е наред. Поздрави!!!!колега, имаш 3 варианта на твоя проблем...........1. можеш да смениш само гумичките...............на горната помпа те са 2 по малки( 14.2 мм) а на долната е само 1 и е по голяма ( 20.6 мм) 2. можеш да си купиш цял ремонтен комплект , който съдържа следното: за горна помпа - буталото с гумичките сложени на нея фабрично, на буталото има клапанче ,което е много важно .............то си върви с буталото,възвратна пружина, зегерка и шпиндер за педала на съединителя...........3. цяла помпа/помпи, което е много скъп вариант и се сменя само ако се налага ( т.е. ако има ръжда и кратери по цилиндъра на помпата) При 1. вариант рискуваш поради две причини: 1. да не си намерил това което ти трябва и слагайки гумичките на буталцата да ги скъсаш, и втората причина е да ти е блокирал клапана на горната помпа което се намира в буталцето............При втория вариант тези проблеми ги нямаш и си ги монтираш съвсем спокойно като преди това почистваш хубаво цилиндрите и ги смазваш със спир. течност или аз лично си имам спец паста за това съвместима с ДОТ 3,4,5 .......... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 18 август 2008 Сподели Публикувано 18 август 2008 Най-добрия вариант е разглобяване и проверка преди да се поръчва каквото и да е, вярно е че отнема време но понякога пести време и пари. Така че по-добре да се свалят помпите и да се прегледат внимателно, ако няма проблеми (язвички надирания и т.н) с цилиндрите значи смяна на ремонтните комплекти ще свърши работа, иначе трябва да се прецени какъв ще е ремонта. :good: ....Иначе рискува да си има нови помпички на колата, и ремонтен комплект в жабката..... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Thel Публикувано 18 август 2008 Автор Сподели Публикувано 18 август 2008 :good: ....Иначе рискува да си има нови помпички на колата, и ремонтен комплект в жабката..... Хахахаха. Прекрасно казано. Благодаря на всички за съветите. :good: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.