Премини към съдържание

Размер на лагер


Препоръчано мнение

Колеги, ако някой знае размерите на лагерите за предните главини на лансер CB4A с 4G62 мотор (предно предаване) 95та година, моля да ги напише. Ъъъ... и на семерингите евентуално :)

проблема е, че в PDF-а (да е жив и здрав BALEXANDROV, че си е направил труда да събере толкова информация накуп :drinks: ) пише само 74х40mm, а за широчината не се споменава нищо, или поне аз не видях. А ми е адски затруднено да разфасовам предницата и след това да обикалям за лагер, защото живея извън града, а мицуто в момента е единствената движима собственост :) а и когато имам време да се занимавам, магазините не работят...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ама как мислиш само по размер да търсиш лагер...

 

Оригиналния номер е MB808442

 

Ето ти еквивалентните номера, които за заменяеми уж

http://aza.ru/MB808442

 

а размера е 40x74x36/34

 

Става и KOYO - DAC4074CWCS73

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ти ! Дано се видим на срещата, :drinks: от мен :)

 

А за търсенето - лесно, отивам в най-близкия магазин за лагери, казвам размерите и типа и го купувам. За 18 лева, вместо за 143 до 148, колкото ми поискаха от магазините за авточасти. След това отивам при първия познат шлайфист, който срещу 10 лева ми сваля излишните 2 милиметра на страна ("неоригиналните" лагери не са по-слаби, проблема е, че са капсаловани и от там се налага тази малка операция - свалянето на излишните 2 милиметра на който се крепят семерингите(капсаловката). Целоста и качествата на лагера не се нарушават.)

Следва обилно и внимателно почистване с бензин, изсушаване, натъпкване с грес и ... монтаж. Семерингите са по 10-12 лева за кола и по 1 - 2лв, ако пропуснеш да споменеш, че са за кола. Има и по евтини, но са калпави.

 

В крайна сметка ремонта на главината излиза около 30-35 кинта, вместо 150. Сефте го пробвах на една тойота, която се експлоатира дивашки и ежедневно вече трета година, при това половината време на офроуд, не е мръднало.

Тествано и на други коли и възли, работи безпроблемно и винаги излиза около 5 пъти по-евтино.

 

Предупреждение към други ентусиасти: колеги, все пак всичко си има граници и не всеки чарк може да се замени по този начин. Не е лошо при подобни експерименти да сте малко в час със съпромата и механиката и да поразгледате каталозите с данни!

Ако се налага някаква допълнотелна обработка, както в случая, много, ама наистина много внимателно преценете доколко е безопасно - все пак от това ви зависи живота...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега! Шо се набутваш толкова много,с тоя шлаифист? Тези лагери от 18лв. са маде ин оргиналДъ и всеки стругар,който има нож Р-1 за 2 минути ще ти ги отнеме тия 2 мм. Виж друго нещо е ако занесеш на шлайфиста Японски лагер. Тогава ще се бори 2 дена с тия 2 мм. И няма да ти вземе само 10лв. защото там се изчислява на час. Така че преценете сами,но по добре изберете истинското. ЖИВОТА е само един и е много по скъп, от някакви си 100 лева разлика. Представете си следната ситуация,щото повечето младежи го правят. [ Карате с едната ръка а с другата снимате колко много върви,вашата кола. Вече сте около200км/ч. и изведнъж ДУПКА. Време за реакция няма. Влизаме в дупката,лагера от 18лв. се чупи и какво правим тогава???] То в България дупки няма, ама гледайте всяка вечер новините, за какви жертви на ПТП става въпрос.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега! Шо се набутваш толкова много,с тоя шлаифист? Тези лагери от 18лв. са маде ин оргиналДъ и всеки стругар,който има нож Р-1 за 2 минути ще ти ги отнеме тия 2 мм. Виж друго нещо е ако занесеш на шлайфиста Японски лагер. Тогава ще се бори 2 дена с тия 2 мм. И няма да ти вземе само 10лв. защото там се изчислява на час. Така че преценете сами,но по добре изберете истинското. ЖИВОТА е само един и е много по скъп, от някакви си 100 лева разлика. Представете си следната ситуация,щото повечето младежи го правят. [ Карате с едната ръка а с другата снимате колко много върви,вашата кола. Вече сте около200км/ч. и изведнъж ДУПКА. Време за реакция няма. Влизаме в дупката,лагера от 18лв. се чупи и какво правим тогава???] То в България дупки няма, ама гледайте всяка вечер новините, за какви жертви на ПТП става въпрос.

 

:) :) Донякъде си прав. И аз това казах - трябва да се внимава. Но все пак да погледнем нещата от другата страна: тоя номер го научих преди доста години покрай немските возила. Една дреболия по ГНП за мерцедес 190D струваше 115 кинта, същото нещо, но от магазин за фолксфаген струва 17 кинта. Интересната част: по каталога на Бош (а и на двете коли ГНП-то е на Бош) въпросния чарк е с един и същи номер! Сещаш ли се накъде бия?

Вчера имаше същия цирк: лагера, който търся, по каталога на SKF излиза на 39 лева крайна цена. Ей така, заради идеята проверих и при друг дилър на SKF в Стара Загора, само че казах за какво точно ми е лагера. И познай какво - цената на същия лагер изведнъж стана 148 лева - както в магазина за авточасти. Интересно нали? За спорта си направих още един експеримент, точно преди да затворят магазините, потърсих при друг дилър лагер за Мазда 323. Който е ааааааабсолютно същия. Можете да проверите по японските каталози. Еми честито, цената е 19 кинта.

Кажи ми сега, че предницата на 323-ката е по-паянтава от на лансера. Ами не е!

 

Така, че оригиналното си е оригинално, но тотално не виждам смисъл да се хвърлят пари на вятъра. просто трябва да се внимава и да не се прескачат границите на разумното, това е.

 

А, и последно - оригиналния японски лагер на шлайва се сваля за около 10-15 минути. На струг не става не защото лагера е чак толкова безумно здрав (конкретно тия на лансъра са си боклучави оригиналните), а защото посмъртно няма как да се гарантира перпендикулярноста на равнините. Нали се сещаш, че трябва да се захващат трите черупки поотделно и всяка да се стърже сама за себе си ;)

 

Данни за резултатите - във вторник или сряда, когато ми остане време .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

"Експеримента" заби в съвсем друга посока - направих си лагер, излезе ми практически без пари, но същия ден си намерих оригинално KOYO на 39 кинта (не е като 148, нали? Ебати дилърските надценки...) и както сами можете да се сетите, сложих него.

Пак избеснях малко, щото семерингите ми излезнаха колкото лагера почти, но ме мързеше да обикалям да търся, а и стария вие, та се не трае.

Е, вече не вие де :)

Някой ден като ми остане време да изхвърля и скапания ремус и ще настъпи блаженна тишина ... :)

 

Предупреждение към колегите с колтове и лансери 93-96 със ABS: датчика на ABS-а беше тотално клеясал и се наложи всички операции по смяната да ги правя плътно до колата. Щото и единия от крепежите беше ръждясал яко и не ми се искаше да си отворя дупка на подкалника, ако го насиля. Едва ли само аз имам такъв "проблем", та ако ви сменят лагер, проверете след смяната дали ABS-а все още работи!

 

Споменавам го, защото едни "майстори" някъде из София бяха успели да прецакат датчика на чичо ми с чука...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...