Resource Manager Публикувано 20 Май 2008 Сподели Публикувано 20 Май 2008 Колеги, появи ми се наскоро (мисля, че сега в събота стана тая работа) някакъв особен звук откъм двигателя. Не мога точно да разбера какво чувам, щото става само в движение и не мога да го отделя съвсем от другите шумове. В началото ми звучеше като леко свистене или съскане като от предно гърне или нещо такова, но сега ми се струва, че може и да е подрънкване, като от верига. Появява се само като е под напрежение двигателят - при потегляне на 1ва и 2ра най-вече. На горни предавки е много слабо и нямаше да забележа, ако не знаех. На свободна скорост не го чувам. Аз не съм много вещ в тия неща, тъй че давайте съвети дали е нормално. Чудя се също и дали ще мога да го обясня, ако отида в сервиза. Те как ще го тестват, след като само при потегляне си личи? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
CynepMEH Публикувано 20 Май 2008 Сподели Публикувано 20 Май 2008 Да не просто звукът от турбото, ако колата ти е с турбо Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
IVAKA Публикувано 20 Май 2008 Сподели Публикувано 20 Май 2008 Да не просто звукът от турбото, ако колата ти е с турбоСилата на прословутото цъскане зависи и от това дали има blow-off ... Накратко : при високи обороти турбото прави голям надув . При отпускане на педала на газта обаче тоя надув остава там известно време , и понеже няма налягане на турбината като при високи обороти , разликата в налягането след компресора и преди турбината е много малка , оттам , перките на турбото се "бутат" и в двете посоки и има опасност да се счупи а също така и трябва повече време на турбото да се развърти за да превъзмогне това "затлачване" . Антилаг системата се грижи налягането на изходящите газове да е винаги високо , с това турбото се върти с една почти постоянна скорост при границата между ниски и високи обороти , то си прави налягане , но сместа не гори навреме , и това регулира мощността . Разликата между Блоу Офф и Дъмп валв е къде отива тоя напомпан от турбото въздух , при Блоу Офф-а отива обратно между компресора и филтъра (не се пуска в атмосферата) , като така се спестява малко работа на турбото защото се повишава налягането там (филтъра спира и намаля налягането) , а при Дъмп Валв-а въздуха отива в атмосферата . При някои Дъмпове има даже Бриидър филтър (като въздушния , но много по-малък и рядък) , за да спре евентуално прах в цилиндъра на клапана , което би го повредило сериозно . Такива клапани има много , като зависимост от размера , мощността и скоростта на газовете ги правят с едно "бутало" (пистън го водят) , с 2 , или даже с 3 . Цената е около 200 лева за малки , до над 1500 за големите на Бейли . Това което регулира налягането е уейстгейт , то е клапан , който е вързан към входящия колектор и свързва изходящия с Бай пас канала на турбото . http://pubpages.unh.edu/~zzz/datsunproj/022805datsun03.jpg Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
CynepMEH Публикувано 20 Май 2008 Сподели Публикувано 20 Май 2008 аз не говоря за блоу-офа, а за звука на турбото когато ускорява. А и това, кеото си превел или пейстнал е написано малко объркващо. Особено последния ред... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
IVAKA Публикувано 20 Май 2008 Сподели Публикувано 20 Май 2008 Опа,грешен цитат съм цъкнал.. :icon_doh: а може верно да става въпрос баш за турбото..малко объркващо е написано Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Resource Manager Публикувано 21 Май 2008 Автор Сподели Публикувано 21 Май 2008 Ами, не знам дали става въпрос за турбо... На 1.5 двигателя има ли турбо? А и това се появи по-късно, не е от самото начало. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Cherep Публикувано 21 Май 2008 Сподели Публикувано 21 Май 2008 1.5 и 1.8 са без турбо. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Cherep Публикувано 22 Май 2008 Сподели Публикувано 22 Май 2008 Resource Manager, какво стана с колата? Закара ли я в БС? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ferrarko Публикувано 24 Май 2008 Сподели Публикувано 24 Май 2008 Колеги, появи ми се наскоро (мисля, че сега в събота стана тая работа) някакъв особен звук откъм двигателя. Не мога точно да разбера какво чувам, щото става само в движение и не мога да го отделя съвсем от другите шумове. В началото ми звучеше като леко свистене или съскане като от предно гърне или нещо такова, но сега ми се струва, че може и да е подрънкване, като от верига. Появява се само като е под напрежение двигателят - при потегляне на 1ва и 2ра най-вече. На горни предавки е много слабо и нямаше да забележа, ако не знаех. На свободна скорост не го чувам. Аз не съм много вещ в тия неща, тъй че давайте съвети дали е нормално. Чудя се също и дали ще мога да го обясня, ако отида в сервиза. Те как ще го тестват, след като само при потегляне си личи?Не се чуди ами отивай в сервиза и я оставай да я видят,нали е гаранционна! Чисто нова кола не е да се учиш на нея ,да я ремонтираш. Друг е въпроса дали не си се правил на Томи Макинен и проблема да е от теб ! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Resource Manager Публикувано 26 Май 2008 Автор Сподели Публикувано 26 Май 2008 Не съм я закарвал още да я видят. Просто не ми остана време. Но като ви слушам, ще взема да отида по-скоро и ще пиша какво са ми казали. А колкото до това как съм я карал, наистина не съм прекалявал - определено не съм екстремист. С баща ми в събота се ослушвахме да чуем и не стигнахме до едно мнение какво може да е. Според него може и да е скоростна кутия :icon_crying: Но звукът определено си е там и не е нормален, няма съмнение (щото аз се чудех дали не си въобразявам). Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
JsP Публикувано 6 юни 2008 Сподели Публикувано 6 юни 2008 Какво стана - разбра ли се какъв е проблема? Бързо ли го отстраниха? Създаваха ли проблеми с това дали е гаранционен проблем или не е? Пари искаха ли някакви допълнително? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.