Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Гори масло 1л на 500км


Препоръчано мнение

Здравейте приятели!

Васил е моето име.

От доста време търся в нета решение на моят проблем, но досега удрям все на камък и днес реших да си направя регистрация във форума.

Та така, карам вече близо 2 години Mitsubishi Colt 1.1, 75hp бензин

Година на производство 2006

Модел на двигател 3A91

Още като я купих колата, забелязах че ми харчи масълце. На 1000км, някъде около 100мл масло, но с течение на времето разходът се увеличи от 100мл на 220-250мл на 1000км.

Маслото което използвам е по спецификация на производителя.

Преди месец, както си карах по магистралата, парченце от изпускателният клапан се е счупило и се наложи да я карам на сервиз.

В сервиза ми направиха основен ремонт. Смениха ми смукателни и изпускателни клапани, гумички на клапани, комплект агренажна верига, шлайфане на глава и съответно нова гарнитура. Не са сменени сегменти, тъй като майсторът преценил че няма хлабина на буталата.

След основният ремонт, двигателят до ден днешен си работи като часовник и колата, мога да кажа че е станала доста по агресивна по пътя. Проблемът обаче с горенето на масло, вместо да се реши, то се влоши. Сега колата ми харчи масло 1л на 500км пробег.

Проверил съм за теч на масло по двигателя, но никъде не съм намерил даже капчица масълце.

От Ауспуха излизат доста омаслени сажди, а странното за мен е че димът не е нито черен, нито небесно син, а бял като конденз.

Та, въпросът ми е, дали разходът се е увеличил понеже, трябваше да сменя също така и сегментите, или гумичките на клапаните не са си паснали добре и от там маслото попада в горивната камера?

Ще прикача някои файлове за да ви стане по ясно.

Благодаря ви за вниманието ви и отделеното ви време!

Поздрави!

Ето ви линкове с видео и снимков материал

 

750 до 850 оборота

От 1000 до 4000 оборота

Горивната камера с микрокамера

Свещи - първи, втори и трети цилиндър

Свещ- първи цилиндър 😅

 

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Буталата и сегментите изобщо ли не се извадиха? Аз залагам на заварени с нагар сегменти. Херметизирали сте главата, и сега тегли яко през сегментите.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

преди 1 час, Емил Димитров написа:

Буталата и сегментите изобщо ли не се извадиха? Аз залагам на заварени с нагар сегменти. Херметизирали сте главата, и сега тегли яко през сегментите.

Много ви благодаря за отговора!

За съжаление, не са извадени понеже така е преценил майсторът.

Ако следваме пътя на логиката, сте прав понеже друго обяснение не намирам. 

Това ще рече че отново количката ми ще трябва да претърпи операция 😏

Не знам дали няма да има някоя добавка за промиване на двигател, която да спомогне на нагара да се отдели от сегментите, или поне да може да намали разходът на маслото.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Преди години, подобен проблем и при мен.

Поради независещи от мен причини, се наложи смяна на двигател...

След като разглобих стария, на едно от буталата имаше счупен сегмент, и от там си е горяло масълцето :)

Редактирано от Hristo
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Оле ле ужас!

Както викат други хора, "проблемът се решава от малките части и ако няма ефект, се преминава към големите"

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, 

Виж какво пише тук за сегментите на този модел -> https://mymotorlist.com/engines/mitsubishi/3a91/.

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 4 седмици ...
На 4/10/2023 at 2:28 PM , MuxoB написа:

Здравей, 

Виж какво пише тук за сегментите на този модел -> https://mymotorlist.com/engines/mitsubishi/3a91/.

 

Благодаря за посоченият сайт!
Аз когато купих колата, бях попаднал случайно на този сайт но не съм обърнал много внимание 
просто на бързо бях хвърлил по едно око и излязох.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Приятели, аз си намалих горенето на масло и саждите чрез ауспуха с Антикарбон на Хадо.
Търсейки добавки за почистване на сегменти в Амазон, бях попаднал на продукта
и реших да го пробвам и то взема че подейства.
Колата ми не е спряла да харчи масло, но сега на 1000км пробек 
доливам 80 - 100мл масло. През уйкенда мисля да направя същата процедура с антикарбона 
и се надявам горенето на масло да спре.

Качил съм късо видео в ютуб, може да видите за какво става въпрос.
линк: https://youtube.com/shorts/2beLVmEB-ic?feature=share

Редактирано от V.Velichkov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Добри новини!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...