Здравейте приятели!
Васил е моето име.
От доста време търся в нета решение на моят проблем, но досега удрям все на камък и днес реших да си направя регистрация във форума.
Та така, карам вече близо 2 години Mitsubishi Colt 1.1, 75hp бензин
Година на производство 2006
Модел на двигател 3A91
Още като я купих колата, забелязах че ми харчи масълце. На 1000км, някъде около 100мл масло, но с течение на времето разходът се увеличи от 100мл на 220-250мл на 1000км.
Маслото което използвам е по спецификация на производителя.
Преди месец, както си карах по магистралата, парченце от изпускателният клапан се е счупило и се наложи да я карам на сервиз.
В сервиза ми направиха основен ремонт. Смениха ми смукателни и изпускателни клапани, гумички на клапани, комплект агренажна верига, шлайфане на глава и съответно нова гарнитура. Не са сменени сегменти, тъй като майсторът преценил че няма хлабина на буталата.
След основният ремонт, двигателят до ден днешен си работи като часовник и колата, мога да кажа че е станала доста по агресивна по пътя. Проблемът обаче с горенето на масло, вместо да се реши, то се влоши. Сега колата ми харчи масло 1л на 500км пробег.
Проверил съм за теч на масло по двигателя, но никъде не съм намерил даже капчица масълце.
От Ауспуха излизат доста омаслени сажди, а странното за мен е че димът не е нито черен, нито небесно син, а бял като конденз.
Та, въпросът ми е, дали разходът се е увеличил понеже, трябваше да сменя също така и сегментите, или гумичките на клапаните не са си паснали добре и от там маслото попада в горивната камера?
Ще прикача някои файлове за да ви стане по ясно.
Благодаря ви за вниманието ви и отделеното ви време!
Поздрави!
Ето ви линкове с видео и снимков материал
750 до 850 оборота
От 1000 до 4000 оборота
Горивната камера с микрокамера
Свещи - първи, втори и трети цилиндър
Свещ- първи цилиндър 😅