V.Velichkov Публикувано 8 април 2023 Сподели Публикувано 8 април 2023 Здравейте приятели! Васил е моето име. От доста време търся в нета решение на моят проблем, но досега удрям все на камък и днес реших да си направя регистрация във форума. Та така, карам вече близо 2 години Mitsubishi Colt 1.1, 75hp бензин Година на производство 2006 Модел на двигател 3A91 Още като я купих колата, забелязах че ми харчи масълце. На 1000км, някъде около 100мл масло, но с течение на времето разходът се увеличи от 100мл на 220-250мл на 1000км. Маслото което използвам е по спецификация на производителя. Преди месец, както си карах по магистралата, парченце от изпускателният клапан се е счупило и се наложи да я карам на сервиз. В сервиза ми направиха основен ремонт. Смениха ми смукателни и изпускателни клапани, гумички на клапани, комплект агренажна верига, шлайфане на глава и съответно нова гарнитура. Не са сменени сегменти, тъй като майсторът преценил че няма хлабина на буталата. След основният ремонт, двигателят до ден днешен си работи като часовник и колата, мога да кажа че е станала доста по агресивна по пътя. Проблемът обаче с горенето на масло, вместо да се реши, то се влоши. Сега колата ми харчи масло 1л на 500км пробег. Проверил съм за теч на масло по двигателя, но никъде не съм намерил даже капчица масълце. От Ауспуха излизат доста омаслени сажди, а странното за мен е че димът не е нито черен, нито небесно син, а бял като конденз. Та, въпросът ми е, дали разходът се е увеличил понеже, трябваше да сменя също така и сегментите, или гумичките на клапаните не са си паснали добре и от там маслото попада в горивната камера? Ще прикача някои файлове за да ви стане по ясно. Благодаря ви за вниманието ви и отделеното ви време! Поздрави! Ето ви линкове с видео и снимков материал 750 до 850 оборота От 1000 до 4000 оборота Горивната камера с микрокамера Свещи - първи, втори и трети цилиндър Свещ- първи цилиндър 😅 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 8 април 2023 Сподели Публикувано 8 април 2023 Буталата и сегментите изобщо ли не се извадиха? Аз залагам на заварени с нагар сегменти. Херметизирали сте главата, и сега тегли яко през сегментите. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
V.Velichkov Публикувано 8 април 2023 Автор Сподели Публикувано 8 април 2023 преди 1 час, Емил Димитров написа: Буталата и сегментите изобщо ли не се извадиха? Аз залагам на заварени с нагар сегменти. Херметизирали сте главата, и сега тегли яко през сегментите. Много ви благодаря за отговора! За съжаление, не са извадени понеже така е преценил майсторът. Ако следваме пътя на логиката, сте прав понеже друго обяснение не намирам. Това ще рече че отново количката ми ще трябва да претърпи операция 😏 Не знам дали няма да има някоя добавка за промиване на двигател, която да спомогне на нагара да се отдели от сегментите, или поне да може да намали разходът на маслото. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Hristo Публикувано 8 април 2023 Сподели Публикувано 8 април 2023 (редакция) Преди години, подобен проблем и при мен. Поради независещи от мен причини, се наложи смяна на двигател... След като разглобих стария, на едно от буталата имаше счупен сегмент, и от там си е горяло масълцето Редактирано 9 април 2023 от Hristo Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
V.Velichkov Публикувано 9 април 2023 Автор Сподели Публикувано 9 април 2023 Оле ле ужас! Както викат други хора, "проблемът се решава от малките части и ако няма ефект, се преминава към големите" Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MuxoB Публикувано 10 април 2023 Сподели Публикувано 10 април 2023 Здравей, Виж какво пише тук за сегментите на този модел -> https://mymotorlist.com/engines/mitsubishi/3a91/. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
V.Velichkov Публикувано 2 Май 2023 Автор Сподели Публикувано 2 Май 2023 На 4/10/2023 at 2:28 PM , MuxoB написа: Здравей, Виж какво пише тук за сегментите на този модел -> https://mymotorlist.com/engines/mitsubishi/3a91/. Благодаря за посоченият сайт! Аз когато купих колата, бях попаднал случайно на този сайт но не съм обърнал много внимание просто на бързо бях хвърлил по едно око и излязох. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
V.Velichkov Публикувано 2 Май 2023 Автор Сподели Публикувано 2 Май 2023 (редакция) Приятели, аз си намалих горенето на масло и саждите чрез ауспуха с Антикарбон на Хадо. Търсейки добавки за почистване на сегменти в Амазон, бях попаднал на продукта и реших да го пробвам и то взема че подейства. Колата ми не е спряла да харчи масло, но сега на 1000км пробек доливам 80 - 100мл масло. През уйкенда мисля да направя същата процедура с антикарбона и се надявам горенето на масло да спре. Качил съм късо видео в ютуб, може да видите за какво става въпрос. линк: https://youtube.com/shorts/2beLVmEB-ic?feature=share Редактирано 2 Май 2023 от V.Velichkov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MuxoB Публикувано 3 Май 2023 Сподели Публикувано 3 Май 2023 Добри новини! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.