Премини към съдържание

Tресене на волана и на педала на спирачките


saint

Препоръчано мнение

Здравейте колеги! Имам галант 99г. и от известно време при спиране при 60 и 80 км започна да ми тресе на волана и на педала на спирачките. Смених предните дискове, шлайфах задните дискове, смених накладките, но проблема остана. Ще съм ви благодарен ако ми помогнете сьс сьвет!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги!Имам галант 99г. и от известно време при спиране при 60 и 80 км започна да ми тресе на волана и на педала на спирачките.Смених предните дискове ,шлайфах задните дискове,смених накладките но проблема остана.Ще сам ви благодарен ако ми помогнете сьс сьвет!

Нови дискове ли сложи, или втора употреба?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги!Имам галант 99г. и от известно време при спиране при 60 и 80 км започна да ми тресе на волана и на педала на спирачките.Смених предните дискове ,шлайфах задните дискове,смених накладките но проблема остана.Ще сам ви благодарен ако ми помогнете сьс сьвет!

Ами ако си сложил нови дискове, но ментаци, ще си тресе , аз си напатих вече с такива "хубави" дискове ............

Ако си сложил нови дискове, дори и хубави но си със старите накладки , то тия дискове вече ги отпиши..........взимай други и ги слагай,но вече с нови накладки.Също така тресенето на волана и педала може да е от криви водачи на спир. апарат или нещо по спир.. апарат ............възможно е да имаш разбита предница - пак ще тресе волана - както виждаш без да се види и диагностира , не може да се каже нещо конкретно.........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Дисковете,които сложих са нови-Zimmerman,пьрво ги монтирах сьс старите накладки,но после сложих нови.Вьзможно ли е накладките да изкривят дисковете?Иначе колата е много стегната.Вьзможно ли е да е от карета на полуоските?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А старите дискове пазиш ли? Шлайфай ги и тях и пробвай да ги сложиш, ако не са под минимума.Може да си изкривил и новите, ако си бил с някой гадни твърди накладки. Търси най-меките по възможност. Аз съм доволен от тези в Ниппартс. А виж и за разбит накрайник , но по принцип охлаждането заради раздутите калници е лошо и е често срещан проблем кривенето на дискове. Лошо е че си сложил пак старите накладки.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Старите ги изхвьрлих,новите май ще се носят при Лукан.Те са перфорирани и незнам дали ще могат да се престьржат.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Дисковете,които сложих са нови-Zimmerman,пьрво ги монтирах сьс старите накладки,но после сложих нови.Вьзможно ли е накладките да изкривят дисковете?Иначе колата е много стегната.Вьзможно ли е да е от карета на полуоските?

Голяма грешка............както с избора на дискове, така ис факта, че си сложил на нови дискове, стари накладки......

Дисковете са скапани.........евтини ,но ............а факта че си сложил старите накладки, вече е ясно е ще се изкривят дисковете. Това се дължи на факта че старите накладки колкото и да ти изглеждат гладки ,те не са гладки , и имат ръбчета ,породени от каналите на стария диск , тези канали се образуват поради това че диска е "надран" ,съответно конткната площ на старата накладка в/у новия диск е силно концентрирана и всъщност е само издатините по старата накладка............два пъти натискане на спирачките по силно с по висока скорост и айде у лево в коша........... :icon_blush: Освен това старата накладка не е ясно колко се е "изпекла" от предишния диск, все пак има доста големи загрявания и накладката се поддава на това загряване, съответно повръхностния слой на феродото се е "изпекло" и е станало по твърдо.........колкото е по ментак накладката ,толкова е по силно изразено "изпекването" .............получава се така , както в най долния слой на феродото къдет овече се залепва в/у металната подложка и това сформира накладката.............факт е че когато накладката се изтъни вече , идва един момент в който или спирачките вече не държат както трябва, или се чува по силно триене ,свирене или бучене, така и дисковете се нагряват повече...това става така ,защото има определен слой от феродото , който се е изпекъл повече ,защото то не се лепи на подложката , а се излива и после се пече.........като подложката се нагрява много повече и това водикакто до слепването на феродото за подложката ,така и до неговото втвърденост и некачественост ( около 1- 2 мм.)

за това и защитните ламаринки ( тези ,които се опират в диска на специално място така че като ти се износи накладката до определен момент ,ти да ги смениш а това става точно при започването на 2 мм от подложката.........За това никога не чакайте да свърши феродото до край, защото вече не е същото ,а и почва да загрява повече и няма тази ефективност на спиране........... :)

Това едно , друго............от карета може да ти бие волана при определена скорост, но няма общо със спирачките..........всъщност има, но те така трябва да са се разтропали и да имат такъв луфт ,че просто тяхното биене да се предава на целия шенкел а от там и на волана, но първото което ще поддаде е лагера на главината ...........т. е. ще се прецака много бързо и ще почне да вие......... :)

Ти казваш че е много стегнато , но аз не съм убеден , знаеш ли колко хора са идвали при мен с една диагноза ,съответно с частите , а се оказва друга и съвсем различна от това, което са им казали по други сервизи...........Галанта е с особено окачване и се проверява по определен начин............ :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Закарай ги и той ще каже със сигурност дали са криви и имат възможност за шлайфане. Ако искаш преди да ги свалиш мини един стенд преден мост, ако не си ходил отдавна. Но 90% при такъв проблем са дискове.

 

DJ отново е написал много точно същността на проблема. :worthy: Свалял съм накладки и съм ги изхвърлял на вид износени по-малко от половината, но тези от дясно така бяха изгорели, че приличаха на мраморна плочка. Така стържеха като спираш, все едно падаха стружки от диска . От тогава търся възможно най-меките. Първо спира по-добре, второ сменяш дисковете по-рядко и възможността да ги изкривиш е минимална.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

DJ отново е написал много точно същността на проблема. :worthy:

 

Цар е. :icon_n_king: Недейте да си давате колите на други майстори и не се правете самите вие на такива! Диджея знае най-добре кое е добро за Галантите ни.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

DJ много точно е описал всичко,наистина е много груба грешка да сложиш стари наклатки на нови дискове,най-вероятно от това е възникнал проблема.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е сега....................вие ми лепнахте голяма реклама тук.............не беше това целта, просто казвам точно същността на проблема......а много малко хора знаят какъв е той :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

ми те колегите за това така, щото много малко хора знаят....

 

Между другото като четох и ми се стегна сърцето! Колеги, да ми кажете марка накладки, че да ги сменям, от седмица някъде ми пристъргва, а има към 4 мм феродо! Ама при риск да си прецакам дисковете.... ей на, не знаех, че е така, мислех от влага, мръсотия и пр., че се получва тва престъргване! ама явно не. Така че, моля ви, дайте някаква марка, а аз ще я намеря по магазините! Благодаря предварително!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

ми те колегите за това така, щото много малко хора знаят....

 

Между другото като четох и ми се стегна сърцето! Колеги, да ми кажете марка накладки, че да ги сменям, от седмица някъде ми пристъргва, а има към 4 мм феродо! Ама при риск да си прецакам дисковете.... ей на, не знаех, че е така, мислех от влага, мръсотия и пр., че се получва тва престъргване! ама явно не. Така че, моля ви, дайте някаква марка, а аз ще я намеря по магазините! Благодаря предварително!

 

Преди известно време /миналата година/ също си сменях всички предни и задни накладки и челюсти. От както я имам моята Каризма никога не беше проверявано изобщо имали останало феродо и затова си купих пълен комплект и в сервиз. Взех си ги от "Нипартс" - тяхни като марка. Но нещо не съм доволен от спирането сега. Преди със старите накладки /може и оригинални да са били/ спираше много по добре - оказа се че имат още доста живот в тях, но сега с новите явно са по твърди и спирачния път е по голям. Въпреки че в началото си мислех, че като се кара известно време и да се напаснат по дисковете и барабаните ще се оправи но не.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Преди известно време /миналата година/ също си сменях всички предни и задни накладки и челюсти. От както я имам моята Каризма никога не беше проверявано изобщо имали останало феродо и затова си купих пълен комплект и в сервиз. Взех си ги от "Нипартс" - тяхни като марка. Но нещо не съм доволен от спирането сега. Преди със старите накладки /може и оригинални да са били/ спираше много по добре - оказа се че имат още доста живот в тях, но сега с новите явно са по твърди и спирачния път е по голям. Въпреки че в началото си мислех, че като се кара известно време и да се напаснат по дисковете и барабаните ще се оправи но не.

На Нипарт накладките не са хубави ...............твърди са и за това не спира колата ти .....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...