Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Майонеза под капачката на маслото :(


milenjs

Препоръчано мнение

Днес малко се отпусна времето та си викам да обърна малко внимание на 2-те си диамантчета, водичка, антифризче, масълце - обща профилактика. С Колта никакви изненади, долях му 200-300 гр. масло, има още около 2000 км. до смяната му - нормално. Обаче Вагончето ме изненада - свалих капачката за маслото да я обърша и... гледам отдолу нещо като майонеза. Във форума съм чел че се получава от смесване на антифриз с маслото, като се замислих сутрин вдига доста мъгел от аспуха но си мислех че е нормално в предвид ниските температури. Направих си и експеримент - обърсах я хубаво, запалих, погледнах аспуха - нищо не излиза (на LPG съм), поработи 10-на минути, погледнах капачката - пак същите г...а :icon_censored: отдолу.

Какъв може да е проблема и как да се отстрани ? Смяна на гарнитура или може и да е от другаде, нямам идея, силата ми е по ел. частта, механиката - тъмна Индия ;)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Баща ми го имаше този проблем с голфа си , утре ще го питам как го оправи и ще пиша.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

наличието на "майонеза" под капачката на маслото

говори за наличие на вода в маслото или най-общо

казано на други течности които не се разтварят с маслото.

Не е задължително да има пробив на охладителната система.

Получава се и в напълно изправни двигатели, но зависи от

режима на експлоатация. Ако се кара предимно градско, на

къси разстояния и с недостигане на нормалната работна тем

пература на двигателя м/у спиранията - майонезата е задъл

жителна. Ако се кара на дълъг път различните "примеси" в

маслото се изпаряват през отдушниците на двигателя и то се

"прочиства" образно казано.

Не случайно майонезета се появява зимния сезон и напролет

изчезва. Ако се появи лятото - значи работата е сериозна.

Изключвайки повреда в охладителната система вода в маслото

най-често попада чрез бензина който често го "кръщават" и при

първоначален пуск на студен двигател тя преминава през клю

човете на сегментите в маслото. Втория път е от кондензите при

градско каране на къси разстояния.

Проверете нивото на охладителната течност дали спада бързо

и ако всичко е наред се замислете за другото.

Поздрави!! :)

Краско

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ценна информация Краско, автомобила го карам 90% на къси разтояния (около 1км.), студен и на газ. Преди месец сменях маслото и тогава капачката беше чиста за разлика от сега. Налял съм антифриз в казанчето до МАХ за да видя дали спада, това е първото ми наливане там понеже нивото си стоеше по средата. Не знам какво да правя - дали да го покарам 100-200 км и тогава да проверя капачката или може да ме изненада неприятно (и скъпо) по време на път? Колко бързо (като км.) може да спадне охладителната течност за да се забележи?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ценна информация Краско, автомобила го карам 90% на къси разтояния (около 1км.), студен и на газ. Преди месец сменях маслото и тогава капачката беше чиста за разлика от сега. Налял съм антифриз в казанчето до МАХ за да видя дали спада, това е първото ми наливане там понеже нивото си стоеше по средата. Не знам какво да правя - дали да го покарам 100-200 км и тогава да проверя капачката или може да ме изненада неприятно (и скъпо) по време на път? Колко бързо (като км.) може да спадне охладителната течност за да се забележи?

 

Труден въпрос :icon_hmm:

На мен не ми спада нивото на охл. течност

така да се каже с години, но аз карам малко

/ежедневно, но на къси разстояния/.

Нивото спада от естествено изпарение на водата

в антифриза, затова при изправна система се

долива само дестилирана вода, а не концентрат :icon_dance:

Етиленгликола практически не се изпарява.

Пропуснах да отбележа, че е опасно и веднага

трябва да се реагира, ако се появи майонеза

по маслоизмервателната пръчка. Това говори за

"масирано" присъствие на вода в маслото.

Под капачката и на мен ми се появи от няколко

дни :)

Поздрави!!

Краско

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ценна информация Краско, автомобила го карам 90% на къси разтояния (около 1км.), студен и на газ. Преди месец сменях маслото и тогава капачката беше чиста за разлика от сега. Налял съм антифриз в казанчето до МАХ за да видя дали спада, това е първото ми наливане там понеже нивото си стоеше по средата. Не знам какво да правя - дали да го покарам 100-200 км и тогава да проверя капачката или може да ме изненада неприятно (и скъпо) по време на път? Колко бързо (като км.) може да спадне охладителната течност за да се забележи?

Гледай го по 2 пъти на ден ( предвид колко караш и какви са ти късите разтояния) ако има пад на водата, то ще си проличи веднага. Опитай се да го разбереш по бързо това, ако не пада водата въобще, то виж дали бълбука в казанчето или пък дали не ти надува маркучите на радиатора.Ако не видиш нещо нередно -то тогава си смении маслото с друго , от друго място и т.н.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

наличието на "майонеза" под капачката на маслото

говори за наличие на вода в маслото или най-общо

казано на други течности които не се разтварят с маслото.

Не е задължително да има пробив на охладителната система.

Получава се и в напълно изправни двигатели, но зависи от

режима на експлоатация. Ако се кара предимно градско, на

къси разстояния и с недостигане на нормалната работна тем

пература на двигателя м/у спиранията - майонезата е задъл

жителна. Ако се кара на дълъг път различните "примеси" в

маслото се изпаряват през отдушниците на двигателя и то се

"прочиства" образно казано.

Не случайно майонезета се появява зимния сезон и напролет

изчезва. Ако се появи лятото - значи работата е сериозна.

Изключвайки повреда в охладителната система вода в маслото

най-често попада чрез бензина който често го "кръщават" и при

първоначален пуск на студен двигател тя преминава през клю

човете на сегментите в маслото. Втория път е от кондензите при

градско каране на къси разстояния.

Проверете нивото на охладителната течност дали спада бързо

и ако всичко е наред се замислете за другото.

Поздрави!! :)

Краско

 

 

И татко каза така.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

DJ, днес я карах извън града около 200км., сега проверих - майонезата от капачката изчезнала, идеално чиста е, новото на водата в разширителния съд си е както го оставих (+- 2-3мм., доколкото може да се прецени). Запалих, огледах - не надува маркучите, не бълбука в казанчето. Маслото - Лики Моли 15W40, на около 2000км., минерално, колеги които са сменяли от същото са доволни! А сега - какво да правя?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

DJ, днес я карах извън града около 200км., сега проверих - майонезата от капачката изчезнала, идеално чиста е, новото на водата в разширителния съд си е както го оставих (+- 2-3мм., доколкото може да се прецени). Запалих, огледах - не надува маркучите, не бълбука в казанчето. Маслото - Лики Моли 15W40, на около 2000км., минерално, колеги които са сменяли от същото са доволни! А сега - какво да правя?

Ми отпуши отдушниците за картерните газове........... :icon_bye:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Извинявай за глупавият въпрос, но къде се намират тези отдушници и как да ги отпуша?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мaркучите който излизат от капака на клапаните и влизат в всмукателния колектор. Би трябвало да са два, и на единия има клапанче което пропуска само в едната посока, и него го промии с нещо. Коресилин например.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мaркучите който излизат от капака на клапаните и влизат в всмукателния колектор. Би трябвало да са два, и на единия има клапанче което пропуска само в едната посока, и него го промии с нещо. Коресилин например.

Не с кореселин - има опасност да го прецакаш ако е пластмасов,а то най вероятно е такъв.........бензин или нафта по става..........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Почистих маркучите с нафта, имаше доста гадове вътре (особенно в едната), покарах 2 дена само градско и капачката все още е чиста. Дали ще остане така - времето ще покаже. Чудя се каква е идеята картерните газове да се връщат в смукателния колектор? Дали защото са топли или има друга причина?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Почистих маркучите с нафта, имаше доста гадове вътре (особенно в едната), покарах 2 дена само градско и капачката все още е чиста. Дали ще остане така - времето ще покаже. Чудя се каква е идеята картерните газове да се връщат в смукателния колектор? Дали защото са топли или има друга причина?

Ами зависи как си ги почистил............ако добре си ги очистил, дълго време няма да имаш проблеми............... :D

Картерните газове ги връщат в колектора за да ги доизгори мотора с екологична цел......... :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...