milenjs Публикувано 22 ноември 2007 Сподели Публикувано 22 ноември 2007 Днес малко се отпусна времето та си викам да обърна малко внимание на 2-те си диамантчета, водичка, антифризче, масълце - обща профилактика. С Колта никакви изненади, долях му 200-300 гр. масло, има още около 2000 км. до смяната му - нормално. Обаче Вагончето ме изненада - свалих капачката за маслото да я обърша и... гледам отдолу нещо като майонеза. Във форума съм чел че се получава от смесване на антифриз с маслото, като се замислих сутрин вдига доста мъгел от аспуха но си мислех че е нормално в предвид ниските температури. Направих си и експеримент - обърсах я хубаво, запалих, погледнах аспуха - нищо не излиза (на LPG съм), поработи 10-на минути, погледнах капачката - пак същите г...а :icon_censored: отдолу.Какъв може да е проблема и как да се отстрани ? Смяна на гарнитура или може и да е от другаде, нямам идея, силата ми е по ел. частта, механиката - тъмна Индия ;) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ivoVartanian Публикувано 22 ноември 2007 Сподели Публикувано 22 ноември 2007 Баща ми го имаше този проблем с голфа си , утре ще го питам как го оправи и ще пиша. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Krasko Публикувано 23 ноември 2007 Сподели Публикувано 23 ноември 2007 Здравейте колеги,наличието на "майонеза" под капачката на маслотоговори за наличие на вода в маслото или най-общоказано на други течности които не се разтварят с маслото.Не е задължително да има пробив на охладителната система.Получава се и в напълно изправни двигатели, но зависи отрежима на експлоатация. Ако се кара предимно градско, накъси разстояния и с недостигане на нормалната работна температура на двигателя м/у спиранията - майонезата е задължителна. Ако се кара на дълъг път различните "примеси" вмаслото се изпаряват през отдушниците на двигателя и то се"прочиства" образно казано.Не случайно майонезета се появява зимния сезон и напролетизчезва. Ако се появи лятото - значи работата е сериозна.Изключвайки повреда в охладителната система вода в маслотонай-често попада чрез бензина който често го "кръщават" и припървоначален пуск на студен двигател тя преминава през ключовете на сегментите в маслото. Втория път е от кондензите приградско каране на къси разстояния.Проверете нивото на охладителната течност дали спада бързои ако всичко е наред се замислете за другото.Поздрави!! Краско Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 23 ноември 2007 Автор Сподели Публикувано 23 ноември 2007 Ценна информация Краско, автомобила го карам 90% на къси разтояния (около 1км.), студен и на газ. Преди месец сменях маслото и тогава капачката беше чиста за разлика от сега. Налял съм антифриз в казанчето до МАХ за да видя дали спада, това е първото ми наливане там понеже нивото си стоеше по средата. Не знам какво да правя - дали да го покарам 100-200 км и тогава да проверя капачката или може да ме изненада неприятно (и скъпо) по време на път? Колко бързо (като км.) може да спадне охладителната течност за да се забележи? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Krasko Публикувано 23 ноември 2007 Сподели Публикувано 23 ноември 2007 Ценна информация Краско, автомобила го карам 90% на къси разтояния (около 1км.), студен и на газ. Преди месец сменях маслото и тогава капачката беше чиста за разлика от сега. Налял съм антифриз в казанчето до МАХ за да видя дали спада, това е първото ми наливане там понеже нивото си стоеше по средата. Не знам какво да правя - дали да го покарам 100-200 км и тогава да проверя капачката или може да ме изненада неприятно (и скъпо) по време на път? Колко бързо (като км.) може да спадне охладителната течност за да се забележи? Труден въпрос :icon_hmm: На мен не ми спада нивото на охл. течносттака да се каже с години, но аз карам малко/ежедневно, но на къси разстояния/.Нивото спада от естествено изпарение на водатав антифриза, затова при изправна система седолива само дестилирана вода, а не концентрат :icon_dance: Етиленгликола практически не се изпарява.Пропуснах да отбележа, че е опасно и веднагатрябва да се реагира, ако се появи майонеза по маслоизмервателната пръчка. Това говори за"масирано" присъствие на вода в маслото.Под капачката и на мен ми се появи от няколкодни Поздрави!!Краско Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 23 ноември 2007 Сподели Публикувано 23 ноември 2007 Ценна информация Краско, автомобила го карам 90% на къси разтояния (около 1км.), студен и на газ. Преди месец сменях маслото и тогава капачката беше чиста за разлика от сега. Налял съм антифриз в казанчето до МАХ за да видя дали спада, това е първото ми наливане там понеже нивото си стоеше по средата. Не знам какво да правя - дали да го покарам 100-200 км и тогава да проверя капачката или може да ме изненада неприятно (и скъпо) по време на път? Колко бързо (като км.) може да спадне охладителната течност за да се забележи?Гледай го по 2 пъти на ден ( предвид колко караш и какви са ти късите разтояния) ако има пад на водата, то ще си проличи веднага. Опитай се да го разбереш по бързо това, ако не пада водата въобще, то виж дали бълбука в казанчето или пък дали не ти надува маркучите на радиатора.Ако не видиш нещо нередно -то тогава си смении маслото с друго , от друго място и т.н. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ivoVartanian Публикувано 23 ноември 2007 Сподели Публикувано 23 ноември 2007 Здравейте колеги,наличието на "майонеза" под капачката на маслотоговори за наличие на вода в маслото или най-общоказано на други течности които не се разтварят с маслото.Не е задължително да има пробив на охладителната система.Получава се и в напълно изправни двигатели, но зависи отрежима на експлоатация. Ако се кара предимно градско, накъси разстояния и с недостигане на нормалната работна температура на двигателя м/у спиранията - майонезата е задължителна. Ако се кара на дълъг път различните "примеси" вмаслото се изпаряват през отдушниците на двигателя и то се"прочиства" образно казано.Не случайно майонезета се появява зимния сезон и напролетизчезва. Ако се появи лятото - значи работата е сериозна.Изключвайки повреда в охладителната система вода в маслотонай-често попада чрез бензина който често го "кръщават" и припървоначален пуск на студен двигател тя преминава през ключовете на сегментите в маслото. Втория път е от кондензите приградско каране на къси разстояния.Проверете нивото на охладителната течност дали спада бързои ако всичко е наред се замислете за другото.Поздрави!! Краско И татко каза така. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 24 ноември 2007 Автор Сподели Публикувано 24 ноември 2007 DJ, днес я карах извън града около 200км., сега проверих - майонезата от капачката изчезнала, идеално чиста е, новото на водата в разширителния съд си е както го оставих (+- 2-3мм., доколкото може да се прецени). Запалих, огледах - не надува маркучите, не бълбука в казанчето. Маслото - Лики Моли 15W40, на около 2000км., минерално, колеги които са сменяли от същото са доволни! А сега - какво да правя? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 24 ноември 2007 Сподели Публикувано 24 ноември 2007 DJ, днес я карах извън града около 200км., сега проверих - майонезата от капачката изчезнала, идеално чиста е, новото на водата в разширителния съд си е както го оставих (+- 2-3мм., доколкото може да се прецени). Запалих, огледах - не надува маркучите, не бълбука в казанчето. Маслото - Лики Моли 15W40, на около 2000км., минерално, колеги които са сменяли от същото са доволни! А сега - какво да правя?Ми отпуши отдушниците за картерните газове........... :icon_bye: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 26 ноември 2007 Автор Сподели Публикувано 26 ноември 2007 Извинявай за глупавият въпрос, но къде се намират тези отдушници и как да ги отпуша? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen_z Публикувано 26 ноември 2007 Сподели Публикувано 26 ноември 2007 Мaркучите който излизат от капака на клапаните и влизат в всмукателния колектор. Би трябвало да са два, и на единия има клапанче което пропуска само в едната посока, и него го промии с нещо. Коресилин например. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 26 ноември 2007 Автор Сподели Публикувано 26 ноември 2007 Благодаря адаш, ще я свърша още днес тази работа Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 26 ноември 2007 Сподели Публикувано 26 ноември 2007 Мaркучите който излизат от капака на клапаните и влизат в всмукателния колектор. Би трябвало да са два, и на единия има клапанче което пропуска само в едната посока, и него го промии с нещо. Коресилин например.Не с кореселин - има опасност да го прецакаш ако е пластмасов,а то най вероятно е такъв.........бензин или нафта по става.......... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 27 ноември 2007 Автор Сподели Публикувано 27 ноември 2007 Почистих маркучите с нафта, имаше доста гадове вътре (особенно в едната), покарах 2 дена само градско и капачката все още е чиста. Дали ще остане така - времето ще покаже. Чудя се каква е идеята картерните газове да се връщат в смукателния колектор? Дали защото са топли или има друга причина? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 27 ноември 2007 Сподели Публикувано 27 ноември 2007 Почистих маркучите с нафта, имаше доста гадове вътре (особенно в едната), покарах 2 дена само градско и капачката все още е чиста. Дали ще остане така - времето ще покаже. Чудя се каква е идеята картерните газове да се връщат в смукателния колектор? Дали защото са топли или има друга причина?Ами зависи как си ги почистил............ако добре си ги очистил, дълго време няма да имаш проблеми............... :D Картерните газове ги връщат в колектора за да ги доизгори мотора с екологична цел......... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.