Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Странно счупване на Галант, давайте акъл, че нещо ми е дефицитен.


ivanov

Препоръчано мнение

Здравейте колеги,

Вчера милия ми Галант беше в сервиз да му сменят дългия накрайник от лявата страна. След това трябвало реглаж, обаче стенда не работел и моя милост се подкара тържествено към Фулда-та. На един светофар при потегляне колицата отлепи 10 метра, чу се ПУК, мотора се изфорсира, кутията взе да си реди скоростите, обаче колата си седи на място все едно е на неутрална. На таблото всичко е ОК. Пали си, включва си P R N D. Няма никакво стържене или друг звук на D И R. От сервиза разправят, че полуоските и каретата си били на мястото, визуално нямало нищо.

Много Ви моля да дадете съвети относно тази мистификация.

P.S. Галанта е 2500 V6 типтроник 2000-та година.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Съдеики по описанието нещо е станало в скоростите, или диференциала, или нещо по вторичния вал. Може и каре да се е счупило. Ако е каре или полуоска трябва на място като се запали и е на скорост едната полуоска да се върти, или поне чашата на вътрешното каре (ако се е счупило то). Първо това проверете и от там нататък следва сваляне и разглобяване на скорости. :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега здравей. Първо съжалявам че тази красота се е разболяла.Мога спокоино да кажа че това е един от най-запазените и красиви галанти в София.

 

Само не разбрах това еднократно ли ти го направи или в момента колата не е в движение.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Еднократно и окончателно, Любо (мерси за комплимента), щайгата я закарах вчера на пътна помощ в Рубин-чо и сега там нанка. Иво ми каза вчера следното след като я е прегледал: Като запалиш и включиш на D, нищо видимо не се върти. Тези полуоски вътре в скоростите да не са на някакви шлици? Може ли пък нещо да се е измъкнало? Скоростите не са давали никога никакви индикации за повреда, а с колата далеч не се познаваме от вчера.

Вчера, след смяната на накрайника, предницата явно беше бая разкирикетена, защото имах проблеми с десните завой и като цяло колата трудно се управляваше. Това в реда на мисли за измъкването.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Незнам :icon_blush: Дано да не са скорости,но така както го описваш си е баш това :icon_blush: ...лошото е че ремонтите обикновено излизат не малко пари. В рубин незнам дали ще успеят да ги направат. За мене най-добрия сервиз за автоматични скорости е Джемини,но и най-скъп :icon_blush: Ако искаш съдеиствие за там мисля че ще мога да ти помогна.Нека първо обаче разберат на 100% какво е

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Така, сега се връщам от Рубин със страшни благословий на уста. Скъсана била опашката, която излиза от двигателя и влиза в скоростната кутия, там ми показаха една такава с диаметър към 2 см. и шлици по нея. Като се пусне тест на колата излиза, че скоростната кутия въобще не се върти от двигателя. Такъв номер било направило и някое Паджеро напоследък, защото при автоматика опашката било по-тънка от при ръчните скорости. Това с ремонта по предницата явно е просто едно от онези гадни съвпадения.

Абе, каквото и да е - пълна срамота, язък за цялото пазене и подържане на милата кочинка, там някой жълтур да ходи да си направи ритуално харакири, дано.

Благодаря за мненията и съдействието!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В краина сметка ще ти оправят ли бързо колата или.... :icon_blush:

Хм, повече ме интересува да я оправят качествено. И без туй напоследък основно се кефуркам на CVT-автомата на Нисан.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Така, сега се връщам от Рубин със страшни благословий на уста. Скъсана била опашката, която излиза от двигателя и влиза в скоростната кутия, там ми показаха една такава с диаметър към 2 см. и шлици по нея. Като се пусне тест на колата излиза, че скоростната кутия въобще не се върти от двигателя. Такъв номер било направило и някое Паджеро напоследък, защото при автоматика опашката било по-тънка от при ръчните скорости. Това с ремонта по предницата явно е просто едно от онези гадни съвпадения.

Абе, каквото и да е - пълна срамота, язък за цялото пазене и подържане на милата кочинка, там някой жълтур да ходи да си направи ритуално харакири, дано.

Благодаря за мненията и съдействието!

 

Не си първия и няма да си последния който споделя за този проблем. На колко км ти е колата?

 

Изобщо, тезата че си купуваме Мицубиши, защото видите ли били супер надеждни, просто не е вярна. Това са слухове.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Интересно ми е как са разбрали че е точно това. Ако наистина реди скоростите както каза в началото, няма да е там проблема. Ако се скъса този вал изобщо скоростите няма да имат връзка с двигателя и няма да включва предавките.

 

.............кутията взе да си реди скоростите, обаче колата си седи на място все едно е на неутрална...............

 

Ако това е така, приготви се и за други изненади, не ти го пожелавам, но признаците са такива. :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако това е така, приготви се и за други изненади, не ти го пожелавам, но признаците са такива. :icon_blush:

 

Кажи де, че ми е любопитно. И моята е такава и съм в страх :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Кажи де, че ми е любопитно. И моята е такава и съм в страх :icon_hmm:

 

Начина да разберат дали скоростната се движи е да закачат диагностична апаратура и да гледат стоиностите от датчиците на входящия и изходящия вал. Ако са го направили и няма никакви отчетени обороти тогава проблема е в тази ос която са показали на колегата. Ако датчика на първичния вал отчита обороти, то проблема е нататък (след него), вторичен вал, диференциал и т.н. В първия случаи като запалиш и дадеш газ на място няма да се превключват предавките, в втория случаи ще се превключват но колата ще седи на място.

Ако и двата датчика отчитат , проблема е или в касетката на диференциала или каретата.

 

P.S. Ами а сега де като го написах и се замислих, колко е интелигентна тази кутия, има ли датчици изобщо. На изходящия вал ще има за километража, но на входящия. :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Милен, абсолютно прав си в разсъжденията си, комплименти. При инцидента, като погледнах таблото, видях пред очите си как се смени индикатора от първа на втора скорост. Затова написах, че си сменя скоростите. После обаче, в сервиза, дори при 1500-2000 оборота си светеха индикаторите D и 1, демек седи си на 1-ва (при отпусната спирачка, без товар).

Вкарваш ме в много сложни разсъждения, а нямам съответната техническа грамотност.

Между другото, въпросните индикатори като че ли изпреварват самото превключване. Поне при моята кола е било така винаги. Например ако подадеш газ на трета първо светва втора, а след секунда - две усещаш, че я връща. Или без газ по нанадолнище, обратното. Идеята ми е, че тия лампички май са свързани към компютъра, които управлява кутията. При това положение може ли да им се има доверие при тази ситуация?

Пфу, няма какво да гадаем, скоро кутията ще бъде свалена и ще пиша каква е работата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Всичко по деиствието както го описа си е абсолютно нормално и така трябва да е. Относно лампичките нормално е да изпреварват превключването, и на другия въпрос да абсолютно може да им се вярва. Относно това че не са превключвали в сервиза го отдавам на това че компютъра вече е в сервизен режим, при него се разрешават една предавка напред и задна, затова не са променяли състоянието си. Наи добре наистина ще е да я отворят няма да гадаем, такава скоростна на Галант не съм виждал разглобена, но като знам на другите автоматици колко им струват частите ти пожелавам да е този вал които са ти показали. :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Много ти благодаря, Милен, за подробните разяснения. Не съм сигурен, като гледах тест-уреда, че въобще ставаше дума за някакъв авариен режим. Там просто се отчитаха обороти на двигателя, а няколко реда по-надолу обороти на скоростната кутия ( нула ). Идея си нямам тези обороти на първичен или вторичен вал се мерят, защото въобще не знам какви са тези валове, пълен лаик съм по темата.

Това, което инж.Филипов предложи и аз приех е следното:

1-во: откачат полуоски и гледат дали всичко е наред, ако е така:

2-ро: свалят кутията и се разбира дали е скъсана онази прословута опашка, и ако НЕ Е така:

3-то: кутията я закарват в "Джемини" да й баят.

Звучи разумно. Основно ме топли изказването на Филипов, че за него 100% е опашката. Как е стигнал до този извод, не знам, все пак аз бях за 10 мин. в сервиза, а те я ръчкотят колата от онзи ден. Виждам, че темата те интересува професионално, затова поемам ангажимент да докладвам подробно, какво е развитието.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега , много неприятна история е тази със скоростната кутия. Аз имах подобен проблем с мойта (обикновения автоматик с HOLD бутона) преди няколко месеца. След като се наложи пълно разглобяване на скоростната кутия , присъдата - превъртели шлици на турбината на хидравличния съединител + още няколко по-леки повреди ....хората от сервиза казаха : "Свиркай си ...нищо и няма и нищо не се е изпотрошило в нея" .....срещу 1600 лв ми разглобиха и почистиха скоростната кутия , смениха ми външния и вътрешния маслен филтър, 3 нови дискчета (не знам как се казват , но са доста тънки , като венец на колело примерно), ремонт (рециклиране) на счупената част, ново масло и 20 дена чакане.

Успех и дано оправят самолетчето ти по-бързо :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Така, колата е почти готова, трябва да се сглоби тия дни. Оказа се, че проблема е тревиален. Бил в някаква турбина или виско съединител, различни хора го наричат нещото по двата начина. Въпросната джаджа седи преди скоростите. Та, тоз агрегат си имал живот, разправят средно около 150 хил. км. Май е вярно, защото мойта милата е на по-малко, но почти всичките са й градско и то софийско каране. Ако правилно си представям функцията му, то си мисля, че най-много трябва да се износва от седене на място на директна и познатото "тръгни-спри". Все съм се чудил защо някой ги гладам, по задръстванията изключват на N или P.

Е, това е. Всичко си било нормално, лошото е само че нещо охладнях към колицата откак ме изостави позорно на светофара.

А, дадоха ми полезен съвет. В такъв случай нямало какво да се дупиш да я буташ за кеф на пешеходците, можело на скорост с много газ да я попреместиш от платното.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Така, колата е почти готова, трябва да се сглоби тия дни. Оказа се, че проблема е тревиален. Бил в някаква турбина или виско съединител, различни хора го наричат нещото по двата начина. Въпросната джаджа седи преди скоростите. Та, тоз агрегат си имал живот, разправят средно около 150 хил. км. Май е вярно, защото мойта милата е на по-малко, но почти всичките са й градско и то софийско каране. Ако правилно си представям функцията му, то си мисля, че най-много трябва да се износва от седене на място на директна и познатото "тръгни-спри". Все съм се чудил защо някой ги гладам, по задръстванията изключват на N или P.

Е, това е. Всичко си било нормално, лошото е само че нещо охладнях към колицата откак ме изостави позорно на светофара.

А, дадоха ми полезен съвет. В такъв случай нямало какво да се дупиш да я буташ за кеф на пешеходците, можело на скорост с много газ да я попреместиш от платното.

 

Екстра , че са оправили машината. От чисто любопитство - колко левчета излезе удоволствието ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Така като чета какво е правено по неговия самолет..... и като си спомня цифрата която аз платих за моя ремонт на автомата...около 2000 лв ми звучи :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Малко уточнение след като току-що си я прибрах: на виско съединителя му е нямало абсолютно нищо, сменили са един фланец на който шлиците са от вътрешната страна и бяха превъртяли. Според инж. Филипов се касае за фабричен дефект на материала. Сега като я покарах веднага ми направи впечатление, че превключването на скоростите е още по-мазно от преди. Предполагам, че е имало луфт между мъжките и женските шлици през последните месеци и това е довело до изронването им. Ремонта излезе под 1000 лева. Както винаги съм напълно доволен от "Рубин", а аз съм бая претенциозен клиент, демек да прощават ако има нещо.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...