Премини към съдържание

От немско на японско


Vilioman

Препоръчано мнение

Здравейте, колеги! От скоро и аз съм горд собственик на Мицу Лансер седан 1,8 бензин, автоматик от 2008. Купувана от БС и (надявам се) на реални 115к км. Тъй като съм бивш голфаджия и това ми е първата японска бигачка, не съм много наясно с някои основи на подръжка и експлоатация. Още опознавам и свиквам на CVT автоматика и след първото ми по-дълго пътуване ми излязоха няколко въпроса. Ще ги задам подред и ще се радвам да помогнете:

1. Нормално ли е колата да е толкова шумна? На 16' зимни гуми съм и през цялото време чувам пътя и двигателя. чува се все едно постоянно има отворен прозорец, а съм проверил и смазал всички гумени оплътнения на вратите и няма скъсвания. Двигателя форсира много здраво при всяко настъпване. може ли да се оправи, ако се смени гърне или се тунингова по някакъв начин.

2. четох, че някой от форума си карат със 180 "редовно", но когато аз тествах колата на 180 доста се мъчеше и се усещаше ,че не я устройва. возията стана доста непоносима и неможеше да вдигна повече. Нормално ли е за този двигател тавана да е около 190 км/ч. твърдо против съм високите скорости и не карам над ограниченията, но всеки иска да си пробва колата.:)

3. Идеята ми е в най-скоро време да сложа газова уредба. Препоръчайте ми сервиз и марка в София. Засега съм се спрял на BRC (имат официален сервиз в Дружба), но офертата им беше за около 1500 лв и ми се струва малко соленичко.

4. искам колата да придобие по-спортен вид. в момента е базовата версия и като цяло е доста опощена. Страничните лайсни отдолу ли се захващат за купето и мога ли да си ги взема директно втора ръка и да си закача без да сменям калници и т.н.

5. Препоръчайте ми сервиз, където да я подържам в София и са запознати с марката

6. При покупка смених масла филтри и т.н. От сервиза направиха диагностика и казаха,че нищо не излиза. казаха, че са проверили и маслото на скоростната кутия и нямало нужда от смяна. Това масло кога трябва да се сменя и има ли някакви симптоми, за които да следя.

7. Някой поръчвал ли е мултимедия от алиекспрес. Като тази ако някой е поръчвал и инсталирал, може да ли даде мнение и препоръка?

 

Блгодаря ви предварително и безаварийно каране!

Редактирано от Vilioman
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да колата си е шумна, спестено е доста от изолация, но все пак колата е в такъв клас, не трябва да те учудва.

Моля те не си мажи уплътненията на вратите! Това не е Голф, няма да залепнат вратите. След повече от 10 зими не ми се е случило веднъж.Не си карай колата със 190 км/ч ако не искаш да си търсиш друга скоростна кутия. Късметлия си, че сега е студено времето, иначе щеше да видиш един "хубав" надпис SLOW DOWN.По отношение на спортният вид, лесно можеш да надстроиш базовото оборудване - прагове, заден спойлер и т.н. Има голям избор от части.

Има доста изписано за нещата които те интересуват. Разрови се из форума и ще намериш отговори.

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

..... Късметлия си, че сега е студено времето, иначе щеше да видиш един "хубав" надпис SLOW DOWN.......

 

:tooth: :tooth:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

.....Тези коли с тази конфигурация на оборудване страдат от 2 основни тежки проблеми .....мотор и скорости...

Мотора е "кекав" особено ако му сложите АГУ и работи на газ....като повечето коли и тази не прави изключение пестенето на материали....първия проблем ,който ще се появи при работата на газ ,е проблем в клапаните,тъй като те се вкопават в леглата им, и след време ще изчене компресията на даден цилиндър,за това се прибягва към реглаж на клапаните, но тъй като това се прави чрез подмяна на пуловете, а те са с определен размер , може и да няма твоя размер ....в този случай се сваля главаа за ремонт....този процес ,по мои наблюдения става на около 200 к км пробег.....при слагането на АГУ,този период драстично намалява....за това се слага и омазнителна система със специален флуид, който при работа на газ ,вкарва в цилиндрите през клапаните помалко масло , което да ги предпазва от износване( не ги предпазва ,проблема няма да изчезне, а просто се отлага във времето )....системите биват два вида, вакуумни и електрически, проепшоръвам ви електрическата система .....Другото е да си сменявате маслото често и навреме, без оглед на време, пари ,и т.н.....защото съм се нагледал на какви ли не неща през годините...

Втория проблем е въпросната ск. кутия Джатко JF010/011E...тази кутия има множество "капани"......като се почне от виенето на кутията (лагерите на вариаторите- в момента имам една такава за ремонт ) та се стигне до ПРОМ чипа в кутията ,където за записани калибровките на всяка една кутия индивидуално( в момента също имам една такава за ремонт,който не знам дали ще мога да я оправя).....и тъй като кутията ,като всеки един детайл се износва , и тук с течение на времето се износват детайлите и в един момент кутията не работи адекватно ,в този случай се прави ремонт и после се калиброва, за съжаление последното не може да се прави в България ,а най близкото мяясто ,където ги правят тези неща ( за които аз знам) е Англия, при Джак трансмишън....

По мои наблюдения , всичките дефекти ,които са налиже , биха били избегнати , ако кутята се е обслужвала навреме и както трябва, защото съм чувал какви ли не неща от сорта ,ама то сменява ли се маслото ,ама аз мислех че няма охлаждане и т.н. .......Кутията има масло и има и охлаждане на маслото и съответно на нея....За това маслото се сменя на 90к км пробег ,което според мен е много голям период от време,според мен на 60-70 макс.....и когато миете колата ис на автомивка, завъртате волана на дясно ,така че лявата ви гума да е навътре в калника в предната си част....по този начин ще имате достъп до радиаторчето на кутията и през порцепите на подкалника с водоструйката измивате внимателно питата на радиатора.....а когато сменявате маслото на кутията, ние сваляме радиатора и го мием сериозно,така че ламелите му да са кухи и празни -почистени.....

Има и други неща и болежки по този модел , но нямам време сега да ги опиша....

Редактирано от DJ Tymbi
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

...обърнете внимание на тази статия,написана от Радо....Link...и по специално касаещите въпросната кутия Джатко....

"Вaриaтoр Jаtсо JF011Е

 

Тaзи кoмпрoмиcнa трaнcмиcия e дocтa пo-eвтинa oт клacичecкитe aвтoмaтици, нo пък e и дocтa пo-нeнaдeжднa. Jаtсо JF011Е ce мoнтирa нa мoдeли oт мaркитe Nissаn, Rеnаult, Mitsubishi, Сitrоеn, Pеugеоt, Dоdgе, Jееp и Suzuki. Трябвa дa ce избягвaт мoдeли c първитe вeрcии нa тaзи кутия. Прeз гoдинитe дeтcкитe бoлecти нa вaриaтoрa ca oтcтрaнeни.

 

Ocнoвнaтa причинa зa пoвeчeтo прoблeми ca примecитe нa мръcoтия и прoдуктитe oт изнocвaнe в рaбoтнaтa тeчнocт. Oттук и зaключeниeтo: трябвa дa cмeнятe флуидa пo-чecтo във вaриaтoрa, кaктo и филтритe. Прeпoръчитeлнo e дa прaвитe тoвa, кoгaтo изминeтe мaкcимум 60 000 км.

....А довечера и снимки,тъй като във Факти не позволяват много снимков материал ..... :D

Редактирано от DJ Tymbi
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Като цяло CVT скоростните кутии са шумни-виещи. Не съм виждал тест на автомобил с CVT където да не споменът за монотонно виене на CVT при висока скорост. За градско и междуградско било добре, но на магистрала ставало шумно.

Личен опит и впечатления нямам, цитирам това което съм чел и гледал.

 

А иначе от личен опит(12г.и продължава) потвърждавам Lancer е много слабо шумоизолиран. Най-вече се усеща на магистралата :moil: :icon_n_ermm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за инфото. ако маслото на кутията е за смяана няма ли да се покаже на компютъра на колата? и каква е цената за смяната заедно с филтри и т.н.?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за инфото. ако маслото на кутията е за смяана няма ли да се покаже на компютъра на колата? и каква е цената за смяната заедно с филтри и т.н.?

 

Няма такава индикация. Както казаха колегите на 60 000 км. е удачно да се сменя. Сипвай само оригинално масло в CVT кутията. Ще ти се види скъпо, но по-добре от колкото ремонт на кутията. За цена питай в официалните сервизи - Балкан Стар, Ратола.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 4 седмици ...

забелязах, че казанчето за хидравличната течност на волана е на минимум. Някой може ли да ми обясни, дали това може само да се доналее или трябва да се смени напълно? ако мога сам да си го доналея трябва ли да следя някаква марка или модел за течността и какво бихте ми препоръчали?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

забелязах, че казанчето за хидравличната течност на волана е на минимум. Някой може ли да ми обясни, дали това може само да се доналее или трябва да се смени напълно? ако мога сам да си го доналея трябва ли да следя някаква марка или модел за течността и какво бихте ми препоръчали?

....може да долеетe всякакво масло ,отговарящо на стандарта Dextron III.....

Редактирано от DJ Tymbi
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

забелязах, че казанчето за хидравличната течност на волана е на минимум. Някой може ли да ми обясни, дали това може само да се доналее или трябва да се смени напълно?

 

Ако не знаеш кога е сменяна и дали е сменяна изобщо, по удачния вариант е да я смениш напълно .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...