Премини към съдържание

Препоръчано мнение

Публикувано (редакция)

Привет!

Имам следната чуденка - каква е нормалната, работна температура на антифриза при Спейс Стар 1.3? Питам, защото наскоро ми излезе грешка Р0125 (недостатъчна температура на охлл. течност), при положение, че колата беше изминала над 30 км. в топло време, т.е. достатъчно загряла. Веднага включих OBD-то и на Car Scanner ми показа 95-96 градуса. А стрелката на таблото си стоеше както винаги малко преди средата. Спрях, пипнах горния маркуч - не се пипа, горещ. А долният се държеше съвсем спокойно, малко над телесна температура. Заключението ми беше - термостат. Днес ми го смениха и казах, че всичко е ОК, отваря си термостата. А майсторът ми е дългогодишен познат и никога не ме е лъгал.

Та реших да си пусна пак OBD-то и познайте - пак показва 95 градуса! И започнах да влизам във филми... Знам, че отваря на 88 градуса, ама никъде не намирам информация на колко градуса стои нормално - някакви идеи?

За съжаление забравих да проверя долния маркуч, щото оставих колата на тенекеджия (последици от сина...), ама наистина вярвам на майстора, че е проверил и всичко работи както трябва. Дали пък това не е нормална температура?

Само да добавя - след изваждане на кабела на датчика на ECU-то, температурата по OBD стана минус 38 или нещо подобно. Та си вадя извод, че може би датчикът си е наред.

Редактирано от FearSoft
Публикувано

Карай си колата и не се вкарвай във филми. А и вече си с един термостат назаде... Щом не мърда от средата стрелката значи си е ОК. Колко трябва да са градусите - е.а ли им мамата, нали се сещаш че ЕКУ-то едно мери, после по формула се извежда от него градусите по целзий.

Публикувано

Да, знам че показанията може и да са неверни, ама това важи и за другия датчик, на таблото. Пък и тая грешка ме притесни... То, не че термостатът е много пари, де.

Публикувано

Тази грешка не е за температурата на водата, а че Катализатора не е развил достатъчна температура за да работи. в сервизното пише P0125 - Feedback system. Проблема го търсете по ламбда сонди и т.н.

Публикувано (редакция)

Ами не знам... Видях това https://www.google.com/url?q=https://www.autocodes.com/p0125_mitsubishi.html&sa=U&ved=2ahUKEwjy0oi1geHpAhVfQxUIHTmLDL0QFjACegQIBBAB&usg=AOvVaw2muj7ifMWbEsfyEXHWzygQ

Затова и прибягнах до смяната. Пък сравнително студеният маркуч... Ако пак се появи ще гледам втората сонда.

Редактирано от FearSoft
Публикувано

Само за информация на заинтересованите - термостатът отваря на 88 градуса и е напълно отворен при 100 градуса. Температури в порядъка на 95-96 са нормални в такъв случай. Поне според мен. Явно проблемът ще трябва да се търси другаде - ламбда, катализатор (тъй като и Р0170 се появява през известно време).

Публикувано

По принцип студен долен маркуч на радиатора говори за запушен радиатор(или водна помпа с крайно износени перки, но това по-рядко се среща), а не термостат. Перката пуска ли ти се редовно?

Датчика за нея стои до маркуча и ако до там не стига горещ охрадилел, тя не се активира. А датчика за стрелката е на корпуса на термостата, от там ти идва сигнала за стрелката.

 

При "ленива", стара ламбда, горивната смес беднее и тогава мотора грее повече. Щом казваш, че си закачал екуто на диагностика, погледни другия път данните от екуто за ламбдата. 0.1V-бедна, богата-0.9V. Когато настъпиш до долу газда и стойностите не се качват повече от 0.2-3, значи е за смяна.

  • преди 1 месец ...
Публикувано

Малък ъпдейт за тези, които се интересуват.

Докато преди първата ламбда работеше (или поне така ми се струваше, щото я бях сменял преди 4 г.), сега забелязах, че вече не мърда грам от 0.2V. Преди работеше при даване на газ, но липсваше синусоида на празни обороти. Поръчах си нова от UK и вече пристигна. Сега ще я сменям и ще пиша за резултата.

ПП. Продължавам да нямам каквито и да са проблеми с работата на двигателя, дано сондата да изгаси лампата...

  • преди 2 седмици ...
Публикувано

И още малко информация, мисля, че изчаках достатъчно, 10-на дни. След смяната на първата ламбда с оригинална такава (не универсална)всичко е наред! Няма лампи да светят, колата върви добре и разходът намаля. Явно просто е трябвало да изчакам достатъчно време, за да се спомине тотално ламбдата, защото в началото даваше нормални показания. Или аз не съм я уцелил в правилния момент. Но, важното е, че сега е ОК.

Благодаря на всички, отнели малко от времето си по този мой проблем!

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...