Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Outlander 1 Обучение на прозорците


Препоръчано мнение

Здравейте

Първо искам да се извиня,че пускам нова тема при наличието на стара такава,но писах във въпросната тема и никой не ми отговаря.Предполагам,че това е така защото темата е стара и никой не я преглежда.Прегледах доста теми и не намерих решение на моят проблем.

 

Обръщам се към вас,защото пробвах всичко и не мога да реша проблема.Автомобила е аутлендър 2005г. 136к.с. 2000 кубика 4х4

След сваляне на кората на шофьорската вратата,откачане на куплунга(буксата) на бутонерата за управление на прозорците и последвало замерване с пробна лампа(най-вероятно сме дали нещо на късо или така си мисля само),при обратното зглабяне,бутонерата отказа да командва всички прозорци освен този на шофьора.Като при това автоматичното вдигане и сваляне не работи,прозореца се смъква до долу но на горе се вдига малко и спира.Трябва да се пусне бутона и пак да се дръпне за да продължи и така 5-7 пъти до горе.Не работеше и бутона за блокиране на останалите прозорци.Останалите прозорци работят но всеки от собственото си копче на всяка врата.

Закупих друга бутонера втора рака,която монтирах и тя работи коректно.Управлява всички прозорци,бутона за заключване също работи,но проблема с шофьорският прозорец остана.Сваля се до долу но на горе се вдига на интервали.Опитах всичко прочетено за обучението в този форум и по други форуми но без успех.

Възможно ли е да има някаква друга електроника,която да сме повредили при проверката с пробна лампа?

Ако някои знае правилният начин за обучение на прозореца ще съм много благодарен ако го сподели,защото не съм сигурен дали това което съм опитвал до сега е правилно.

Пробвах сваляне до долу,вдигане до горе със задържане на бута;На долу,задържане - до горе задържане;Сваляне и дигане на интервали;Откачане на акумулатора и други но без резултат.

Между другото никъде не се казва с точност как точно се вдига/сваля и задържа,защото бутона е с две степени а никъде не се опоменава с коя степен на бутона се вдига/сваля/задържа ...

Още веднъж се извинявам за пускането на новата тема но този прозорец направо ме вбесява,представям си лятото какво ще е ...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

Да благодаря колега,но и това изпробвах и то няколко пъти но без резултат.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, какъв беше проблема че да почнеш да проверявш с пробна лампа?

Ако се оправяш с руския се разтърси из руските форуми като използваш яндекс. ру

 

 

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

....има, ма са много заети....

вероятно сте изгорили бушон, който осигурява постоянен + към таблото с копчетата на шоф. врата.......или пък имате прекъсване на този +....

Обучението на прозорците натази кола става по следния начин - давате на контакт и качвате стъклото до горе, изкл. от контакт за 20-30 сек. и отново давате на контакт....след това за една секунда сваляте стъклото надолу,после една сек. изчаквате, и така процеса се зацикля докато спуснете стъклото най долу, когато е най долу ,изчаквате 4-5 сек, и по същия начин на горе през една сек. за една секунда.....бутона НЕ се натиска до долу за автоматично задържане ,а се натиска по леко, преди да "щракне"....след като изпълните процедурата по обуч. на стъклото , изкл. от контакт и пак вкл. след това пробвайте, ако не стане ,значи имате проблем с ел. инсталацията или модула му....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

....има, ма са много заети....

вероятно сте изгорили бушон, който осигурява постоянен + към таблото с копчетата на шоф. врата.......или пък имате прекъсване на този +....

Обучението на прозорците натази кола става по следния начин - давате на контакт и качвате стъклото до горе, изкл. от контакт за 20-30 сек. и отново давате на контакт....след това за една секунда сваляте стъклото надолу,после една сек. изчаквате, и така процеса се зацикля докато спуснете стъклото най долу, когато е най долу ,изчаквате 4-5 сек, и по същия начин на горе през една сек. за една секунда.....бутона НЕ се натиска до долу за автоматично задържане ,а се натиска по леко, преди да "щракне"....след като изпълните процедурата по обуч. на стъклото , изкл. от контакт и пак вкл. след това пробвайте, ако не стане ,значи имате проблем с ел. инсталацията или модула му....

 

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

....има, ма са много заети....

вероятно сте изгорили бушон, който осигурява постоянен + към таблото с копчетата на шоф. врата.......или пък имате прекъсване на този +....

Обучението на прозорците натази кола става по следния начин - давате на контакт и качвате стъклото до горе, изкл. от контакт за 20-30 сек. и отново давате на контакт....след това за една секунда сваляте стъклото надолу,после една сек. изчаквате, и така процеса се зацикля докато спуснете стъклото най долу, когато е най долу ,изчаквате 4-5 сек, и по същия начин на горе през една сек. за една секунда.....бутона НЕ се натиска до долу за автоматично задържане ,а се натиска по леко, преди да "щракне"....след като изпълните процедурата по обуч. на стъклото , изкл. от контакт и пак вкл. след това пробвайте, ако не стане ,значи имате проблем с ел. инсталацията или модула му....

 

Благодаря много за информацията.Ще пробвам процедурата която сте описали а ако не стане ще търся изгорял бушон (проверих бушона,който е обозначен за прозорците и той е здрав).

А модула за управление не е ли в самата бутонера на шофьорската врата,тази която смених с нова?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Днес "намерих" малко време и си поиграх с този прозорец.

Проверих бушоните в купето и тези при двигателя но не открих изгорял бушон.При бушоните при двигателя има 30 Амперов бушон обозначен с картинка за вдигане на прозорците,но е здрав.Изпробвах пак два-три пъти процедурата за обучение но без резултат.

Сменил съм цялата бутонера на шофьорската врата,в която мисля се намира и самият модул за управление???

Остава единствено да сме прекъснали кабел неволно при зглобяването на вратата.Тия дни ще разглобя вратата отново и ще търся за прекъснат кабел и за кабел с постоянен "+".

Ще ми е от голяма помощ ако някой знае какъв цвят е кабела с постоянен "+",но се съмнявам някой да знае или помни,но пък знае ли човек :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Имах подобно премеждие и след няколко дена търсене на проблема причината се оказа прозаична - цокъла. Въпреки, че привидно нищо му нямаше, явно не е правил добър контак. Защото след като му понатиснах пластинките с отверка да са малко по затворени всичко се оправи. Имай го едно наум като възможна причина.

Редактирано от Cruiser
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Имах подобно премеждие и след няколко дена търсене на проблема причината се оказа прозаична - цокъла. Въпреки, че привидно нищо му нямаше, явно не е правил добър контак. Защото след като му понатиснах пластинките с отверка да са малко по затворени всичко се оправи. Имай го едно наум като възможна причина.

 

Колега имаш предвид цокъла на бушона,който е отпред при двигателя нали?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега имаш предвид цокъла на бушона,който е отпред при двигателя нали?

 

Не, цокъла с който окабеляването на вратата се свързва с бутоните. При мен изглеждаше привидно наред, но както се оказва дори едно откачане и закачане беше достатъчно да започне да не прави хубав контакт. Първо пробвах откачане, спрей и закачане и наместване, но докато не заигра отверката не се оправи.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не ми стана ясно преди това имал ли си проблеми с бутоните и ако не си имал защо си проверявал с лампа. На мен ми заяждаше прозореца и бях решил малко да го смажа. За да стигна до механизма се наложи да откача бутоните и при обратното сглобяване не искаха да работят. За мен изгорял кабел е по-малката вероятност - уж предназначението на бушоните е да пазят кабелите от изгаряне. След като си проверил абсолютно всички бушони и вътре и вън бих се насочил към това което съм пипал. А доколкото разбирам едно от нещата е, че си откачал бутоните.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не ми стана ясно преди това имал ли си проблеми с бутоните и ако не си имал защо си проверявал с лампа. На мен ми заяждаше прозореца и бях решил малко да го смажа. За да стигна до механизма се наложи да откача бутоните и при обратното сглобяване не искаха да работят. За мен изгорял кабел е по-малката вероятност - уж предназначението на бушоните е да пазят кабелите от изгаряне. След като си проверил абсолютно всички бушони и вътре и вън бих се насочил към това което съм пипал. А доколкото разбирам едно от нещата е, че си откачал бутоните.

 

Исках да монтирам модул,който да затваря прозорците след като заключа колата.За това откачихме буксата и с пробна лампа търсихме постоянен плюс за да свържем модула.

Не знаех,че на тази кола не може да бъде монтиран такъв модул.При обратното зглабяне бутоните не работеха и за това смених и цялата бутонера в последствие.

Да се пооправи времето малко и ще разглобя отново,ще почистя и смажа със силиконов спрей,ще огледам и буксата.Ще пиша какво съм постигнал след това.

Благодаря за съветите

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

стана ми интересен твоя проблем и се загледах в схемата на прозорците на пааджерото 2008г. Предполагам, че е идентична с твойта.

Та до бутоните не отива постоянен +12v защото релето на прозорците се управлява от ETACS-ECU заради времезадържането.

Другия проблем е, че всяка врата си има собствено CPU и обученоето става от бутоните на съответната врата а не от тези на шофьорската врата.

Я покажи модула, който искаш да монтираш

 

 

 

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

стана ми интересен твоя проблем и се загледах в схемата на прозорците на пааджерото 2008г. Предполагам, че е идентична с твойта.

Та до бутоните не отива постоянен +12v защото релето на прозорците се управлява от ETACS-ECU заради времезадържането.

Другия проблем е, че всяка врата си има собствено CPU и обученоето става от бутоните на съответната врата а не от тези на шофьорската врата.

Я покажи модула, който искаш да монтираш

 

 

 

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

 

Модула е Pandora DWM 502

Мога дам и линк с описание на модула но да не наруша някои от правилата.

А за останалите прозорци освен този на шофьора няма автоматично вдигане и сваляне.Нямаше да ми е толкова проблемно ако беше отказало да работи и на шофьорската врата автомата,но това че трябва да дърпам и пускам бутона за да си затворя прозореца 7-10 пъти просто ме влудява.Просто не знам какво може да сме прецакали с пробната лампа?!Факт е обаче че всички прозорци си работят но този на шофьорската врата отказва да се обучи!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...