GameSetMatch Публикувано 22 август 2019 Сподели Публикувано 22 август 2019 (редакция) След 9500 км ми се появи иконата за маслото еднократно, въпреки че съм настроил брояча на 14000 км. Поне в интернет видях, че маслото не се сменя на 10, така ми каза и майсторът. Можело на 15, в зависимост какво масло си сложил. Може ли проверено инфо за Лансър х 1.5 бензин 109 кс. 10 или 15 е интервалът? Редактирано 22 август 2019 от GameSetMatch Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Stanislav Konstantinov Публикувано 23 август 2019 Сподели Публикувано 23 август 2019 (редакция) След 9500 км ми се появи иконата за маслото еднократно, въпреки че съм настроил брояча на 14000 км. Поне в интернет видях, че маслото не се сменя на 10, така ми каза и майсторът. Можело на 15, в зависимост какво масло си сложил. Може ли проверено инфо за Лансър х 1.5 бензин 109 кс. 10 или 15 е интервалът? Твоята е бензинова. Провери ли нивото на маслото на щеката до къде е ? Дали е до там, където е било последния път, когато си го проверявал ?Брояча за интервала, за смяна на маслото какво показва ? Има автомобили, при които, когато се кара градско на къси дистанции, тези километри от брояча за маслото ги съкръщава, предвид начина на екслоатация.При дизелите светва, но там е от това, че прониква нафта в маслото и нивото се покачва, когато регенерира ДПФ и процеса не протича при необходимите за това условия. Редактирано 23 август 2019 от Stanislav Konstantinov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ferrarko Публикувано 23 август 2019 Сподели Публикувано 23 август 2019 Пълната синтетика се сменя на 15000км. Не мисля че нашият Лансър е толкова умен, че да си наглася километрите според видът на шофиране. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
GameSetMatch Публикувано 23 август 2019 Автор Сподели Публикувано 23 август 2019 Нивото на щеката не е мръднало от самата смяна преди 11 месеца. При студена кола стои малко под долното кръгче, но при загрята кола си се качва. Още при смяната питах в сервиза и ме увериха, че всичко било нормално, а аз мислех, че нивото на маслото трябва и при студен двигател да е между двете кръгчета. Иначе броячът пише, че имам още над 5к км за каране, ама то този брояч си го нагласях аз при самата смяна. Имаше опция на около 14000 км и избрах нея като най-близка до 15-те хиляди. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ferrarko Публикувано 23 август 2019 Сподели Публикувано 23 август 2019 1. Ако беше нормално да е на долната точка, нямаше да има втора точка. Маслото винаги трябва да е около средата при студен двигател. “Това го знае всяко дете ;) !”2. Незнам какво нагласяш! Когато веднъж е нагласено на 15000км, повече не се бара и наглася, само се занулява. Аз колата откато съм я взел от магазина, никога не се е налагало да барам интервалите ! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
GameSetMatch Публикувано 24 август 2019 Автор Сподели Публикувано 24 август 2019 Ок, ще го сменям отново. 5w30 ли е правилното масло за този двигател? Поне такова инфо намирам в интернет. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ferrarko Публикувано 24 август 2019 Сподели Публикувано 24 август 2019 5w-30 и 5w-40 стават, аз съм карал с двата вида на Castrol, не съм имал проблем и не усещам разлика. Търсачките ня накой производители на масла предлагат двете разновидности, други дават само 5w-30. Дали нашият модел има нужда от 5w-30, не мога да ти кажа, не съм специалист. Имам чувството, че сервизите препоръчват 5w-30 само защото е по-скъпо. Не че ще вземе по-голяма печалаба, просто разсъждават щом е по-скъпо, е по-добре. Ама дали има смисъл и нужда, това е друг въпрос! Нещо като хапче за главобол и хапче за главобол и болки в корема, а ти имаш само главобол ;) ! Все повече се убеждавам че 80% от сервизите в България, са некомпетентни ! Аз в момента карам с Valvoline 5w-30 и то защото го взех с голяма отстъпка.От прочетеното в заводската книжка, нашият форум и други източници в нета стигнах до извода, че може да е 5w-30/40 но трябва към тях да има изписани следните букви/дтандарти API SN+ACEA A3/B4 Пак казвам не съм специалист, просто потребител в България ! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Stanislav Konstantinov Публикувано 26 август 2019 Сподели Публикувано 26 август 2019 Лично за мен, за нашия температурен регион, чувствам двигателя по-добре защитен с вискозитет 5W-40. Важно е маслото да отговаря на другата спецификация, която производителя изисква. По отношение на нивото, аз предпочитам внаги да се придържам към ниво близко, но малко под максимума. Също е субективно, но не бих карал с ниво под средата между минимума и максимума. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
GameSetMatch Публикувано 26 август 2019 Автор Сподели Публикувано 26 август 2019 (редакция) Смених маслото с 5w30, както коментирахме тук и с управителя на фирмата. След смяната, този който го сменя препоръча да бъде с друг вискозитет 10w30. Дали е добра идея за следваща смяна. Това 10w не го засичам никъде по интернет като алтернатива за нашите коли. Редактирано 26 август 2019 от GameSetMatch Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
LiX Публикувано 26 август 2019 Сподели Публикувано 26 август 2019 Продължавай да питаш и ще получиш от 5 човека 10 мнения.... ограничи се до това което ти пише в книжката на колата. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ferrarko Публикувано 26 август 2019 Сподели Публикувано 26 август 2019 Попита ли защо го препоръчва и даде ли ти смислено обяснение? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.