niki nikolov Публикувано 11 януари 2019 Сподели Публикувано 11 януари 2019 Колата е Паджеро 4 дълга база дизел. От известно време се появи едно глухо тупкане при тръгване, независимо на пред или назад, както и при по резко натискане на газта и рязко отнемане на същата.Не ми се вярва да е диференциал защото ако е там удъра е металически. В руските форуми говорят за разхлабена гайка на задна полуоска. Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bokoto Публикувано 12 януари 2019 Сподели Публикувано 12 януари 2019 Колата е Паджеро 4 дълга база дизел. От известно време се появи едно глухо тупкане при тръгване, независимо на пред или назад, както и при по резко натискане на газта и рязко отнемане на същата.Не ми се вярва да е диференциал защото ако е там удъра е металически. В руските форуми говорят за разхлабена гайка на задна полуоска. Sent from my Redmi Note 4 using TapatalkЗдр.имаш л.с. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
chasovnik Публикувано 12 януари 2019 Сподели Публикувано 12 януари 2019 Здр.имаш л.с.Напиши и ние да разберем какво е това, при мен също се чува чат-пат. Онзи ден при ДиДжея даже огледахме задна дясна на подемника с неговите хора и нищо не видяхме. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
niki nikolov Публикувано 12 януари 2019 Автор Сподели Публикувано 12 януари 2019 Ще има щателно разследване, ако разбера какво е ще пиша. Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 12 януари 2019 Сподели Публикувано 12 януари 2019 Колата е Паджеро 4 дълга база дизел. От известно време се появи едно глухо тупкане при тръгване, независимо на пред или назад, както и при по резко натискане на газта и рязко отнемане на същата.Не ми се вярва да е диференциал защото ако е там удъра е металически. В руските форуми говорят за разхлабена гайка на задна полуоска. Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk...,има няколко причини за удар в задния мост ....едната е както са писали руснаците, просто стегнете гйките на каретата външните....така стана и с моите преди време.....другото е, да имате разбити тампони на диф-а ,особено предните виисящите, които са на алуминиевата греда.... третата е да имате луфт в карето и/или м/у пиниона и короната..... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
niki nikolov Публикувано 12 януари 2019 Автор Сподели Публикувано 12 януари 2019 Лятото смемях семеринга на пиниона. Можя да се е лашнала гайката или да не съм я стегнал достатъчно. Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 12 януари 2019 Сподели Публикувано 12 януари 2019 Лятото смемях семеринга на пиниона. Можя да се е лашнала гайката или да не съм я стегнал достатъчно. Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk....ми не е лошо възможно най скоро да я провериш, за да не стане късно,че като знам каква е цифра ремонта й....С затягането на гайката е малко по сложно....по принцип пипаш ли там, после трябва да имаш дистанционна втулка, която седи м/у двата лагера на пиниона.....след като събереш всичко и стигнаш да гайката, тя се стяга на 219 нютона.....по този начин втулката леко се приплесква и става толкова дълга ,че да определи точния луфт на зъбите на пиниона с тези на короната......в противен случай ще вие дифа и ще се скапе скоро след това......другия варинат ,както ние правиме, е на око да се стегне, гайката, но вече не с 219 нютона и малко по малко.....горе долу с 150-160 ,но това се прави на око и трябва да си доста добър за да знаеш с колко да стегнеш така, че после да няма проблеми...... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
niki nikolov Публикувано 12 януари 2019 Автор Сподели Публикувано 12 януари 2019 (редакция) ....ми не е лошо възможно най скоро да я провериш, за да не стане късно,че като знам каква е цифра ремонта й....С затягането на гайката е малко по сложно....по принцип пипаш ли там, после трябва да имаш дистанционна втулка, която седи м/у двата лагера на пиниона.....след като събереш всичко и стигнаш да гайката, тя се стяга на 219 нютона.....по този начин втулката леко се приплесква и става толкова дълга ,че да определи точния луфт на зъбите на пиниона с тези на короната......в противен случай ще вие дифа и ще се скапе скоро след това......другия варинат ,както ние правиме, е на око да се стегне, гайката, но вече не с 219 нютона и малко по малко.....горе долу с 150-160 ,но това се прави на око и трябва да си доста добър за да знаеш с колко да стегнеш така, че после да няма проблеми......нямам виене, стегнах на 180кN. Ако луфта е в нормите трябва ли да се притеснявам? Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk Редактирано 12 януари 2019 от niki nikolov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 12 януари 2019 Сподели Публикувано 12 януари 2019 (редакция) нямам виене, стегнах на 180кN. Ако луфта е в нормите трябва ли да се притеснявам? ??????180 kN....???? :mega_shok: :icon_doh: При такова стягане ,двата лагера ще се съберат в едно тяло ,съчмите им ще се сплотят и ще се образува нов материал на молекулно ниво, :haha: и сигурно НАСА ще иска да ти купи патента после..... :haha: а самия диф ще скъса кардана ,но няма да превърти пиниона и короната..... :haha: Ако е в нормите и няма виене ( при такъв вид стягане - на око ,при престягане вие на ниски и средни скорости, и при незатягане , вие при отпускане на педала на газта най вече ),може да се кара така, стига да няма шум.... Редактирано 12 януари 2019 от DJ Tymbi Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
niki nikolov Публикувано 13 януари 2019 Автор Сподели Публикувано 13 януари 2019 ??????180 kN....???? :mega_shok: :icon_doh: При такова стягане ,двата лагера ще се съберат в едно тяло ,съчмите им ще се сплотят и ще се образува нов материал на молекулно ниво, :haha: и сигурно НАСА ще иска да ти купи патента после..... :haha: а самия диф ще скъса кардана ,но няма да превърти пиниона и короната..... :haha: Ако е в нормите и няма виене ( при такъв вид стягане - на око ,при престягане вие на ниски и средни скорости, и при незатягане , вие при отпускане на педала на газта най вече ),може да се кара така, стига да няма шум....хахахаха, все килото ме влече, грешка в мерната единица 180 N имах в предвид ама ти ме разбра Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
niki nikolov Публикувано 14 януари 2019 Автор Сподели Публикувано 14 януари 2019 Днес със съдействието на колегата bokoto за което съм му много благодарен погледнахме колата отдолу.В общи линии всичко по окачването е наред с изключение на задния кардан. Полуоските не ги поглрднахме. Стях ще се заема по натам.Има един луфт в предното и задното каре на кардана. Предполагам че удърът дето чувам е от там.На снимката съм показал със стрелка за кои карета говоря. Дали има възможност за вкарване на грес и закърпване на положението? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
JoroG Публикувано 15 януари 2019 Сподели Публикувано 15 януари 2019 Днес със съдействието на колегата bokoto за което съм му много благодарен погледнахме колата отдолу.В общи линии всичко по окачването е наред с изключение на задния кардан. Полуоските не ги поглрднахме. Стях ще се заема по натам.Има един луфт в предното и задното каре на кардана. Предполагам че удърът дето чувам е от там.На снимката съм показал със стрелка за кои карета говоря. Дали има възможност за вкарване на грес и закърпване на положението?Тези карета са същия тип като на паджеро 3 (имам такова) доста ровене и търсене на варианти минаха предното лято и мога да споделя опита си и той е: с допълнителна грес не става категорично, поръчах и ми произведоха нов кардан с четворни карета - страхотна изработка но се получава едно бучене (не тресе но завихря явно и бучи при над 90), карета като оригинална част няма (за тройката) т.е. поръчва се цял кардан с карета -хубава цифра, затова си намерих втора употреба кардан но при мен това думкане си остана. Междувременно говорих с една фирма за кардани (в гр. Кубрат някога е бил единствен мисля завод за кардани в бг, след което са се нароили фирми) казаха че могат да ремонтират тези карета. Разглобих и карето на стария си кардан, почистих греста и се оказа че луфтовете идват не от износване на съчмите или леглото за лагеруване а между шлиците на кардана и сепаратора, т.е. ако се намери сепаратор може да се оправи карето. Като се стопли ще продължа да търся проблема с моето думкане но имайки предвид слабите шлици .... и разговор с един колега по джипка (при него същите драми и накрая превъртели шлици между раздатка и скоростна кутия) надявам се да мина сало с разтегната верига . Ще следя темата защото и на мен ми е интересен финала. Поздрави и успех! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
niki nikolov Публикувано 15 януари 2019 Автор Сподели Публикувано 15 януари 2019 Тези карета са същия тип като на паджеро 3 (имам такова) доста ровене и търсене на варианти минаха предното лято и мога да споделя опита си и той е: с допълнителна грес не става категорично, поръчах и ми произведоха нов кардан с четворни карета - страхотна изработка но се получава едно бучене (не тресе но завихря явно и бучи при над 90), карета като оригинална част няма (за тройката) т.е. поръчва се цял кардан с карета -хубава цифра, затова си намерих втора употреба кардан но при мен това думкане си остана. Междувременно говорих с една фирма за кардани (в гр. Кубрат някога е бил единствен мисля завод за кардани в бг, след което са се нароили фирми) казаха че могат да ремонтират тези карета. Разглобих и карето на стария си кардан, почистих греста и се оказа че луфтовете идват не от износване на съчмите или леглото за лагеруване а между шлиците на кардана и сепаратора, т.е. ако се намери сепаратор може да се оправи карето. Като се стопли ще продължа да търся проблема с моето думкане но имайки предвид слабите шлици .... и разговор с един колега по джипка (при него същите драми и накрая превъртели шлици между раздатка и скоростна кутия) надявам се да мина сало с разтегната верига . Ще следя темата защото и на мен ми е интересен финала. Поздрави и успех!Да, и аз мисля че луфта е в шлиците. За сега няма да предприемам нищо. Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
niki nikolov Публикувано 17 януари 2019 Автор Сподели Публикувано 17 януари 2019 Тези карета са същия тип като на паджеро 3 (имам такова) доста ровене и търсене на варианти минаха предното лято и мога да споделя опита си и той е: с допълнителна грес не става категорично, поръчах и ми произведоха нов кардан с четворни карета - страхотна изработка но се получава едно бучене (не тресе но завихря явно и бучи при над 90), карета като оригинална част няма (за тройката) т.е. поръчва се цял кардан с карета -хубава цифра, затова си намерих втора употреба кардан но при мен това думкане си остана. Междувременно говорих с една фирма за кардани (в гр. Кубрат някога е бил единствен мисля завод за кардани в бг, след което са се нароили фирми) казаха че могат да ремонтират тези карета. Разглобих и карето на стария си кардан, почистих греста и се оказа че луфтовете идват не от износване на съчмите или леглото за лагеруване а между шлиците на кардана и сепаратора, т.е. ако се намери сепаратор може да се оправи карето. Като се стопли ще продължа да търся проблема с моето думкане но имайки предвид слабите шлици .... и разговор с един колега по джипка (при него същите драми и накрая превъртели шлици между раздатка и скоростна кутия) надявам се да мина сало с разтегната верига . Ще следя темата защото и на мен ми е интересен финала. Поздрави и успех!Колега, колко струва един кардан? Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
niki nikolov Публикувано 18 януари 2019 Автор Сподели Публикувано 18 януари 2019 Колеги, вашето мнение моля. Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
JoroG Публикувано 18 януари 2019 Сподели Публикувано 18 януари 2019 Колега, колко струва един кардан? Sent from my Redmi Note 4 using TapatalkКардан произведен с четворно каре беше 300лв и човека беше пич и се съгласи след като го монтирах и се чу че забуча да му го върна. Нов кардан оригинален мисля 4цифрена сума между 2000 и 3000лв.Днес говорих с 3 различни фирми за кардани с различни предложения 1- да правят кардан с четворка карета и ме убеждаваха че няма да има проблем въпреки че споменах че пробвах така и не става; 2- да срежат опашката от кардана да изработят нова с по големи шлици и да уплътнят сепаратора на карето или да пробвам с лепило на локтайд мисля 638 или 368, и ако даде фира да минем на план Б с рязане на опашките; 3 - да им изпратя каре и по размерите му да намерят алтернатива с цени от 70 до 200 макс за брой. Също днес качвахме джипката на подемник с един в колата рязка газта и гледаме и светим и слушалки дори докторски имаше, та стигнахме до извода, че освен дрънкането на каретата думкането е от тампоните на алуминиевата греда за която е хванат дифа. Тези тампони ги сменяха преди 2 месеца и нямаше промяна а видях с очите си че са нови т.е. сменени и се пита в задачата .... какви да сложи човек (оригинални няма може цяла греда - 1250лв) че да не думкат. Търсих полиуретанови такива не намерих. Утре ще разглабям карета и ще ги измия от греста и може да пробвам да направя клип къде е луфта. Следващите дни ще пробвам с лепене и после тест драйф като ще споделя и този експеримент а ако някой има други но проверени решения да пише че тия муцита много ядове дават ама са и силни магнити. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 18 януари 2019 Сподели Публикувано 18 януари 2019 Колеги, вашето мнение моля. Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk....този проблем е често срещан при Паджеро....обикновенно става ,когато колата е на над 200к км. пробег......но въпросното чаткане можа да е от още няколко неща....от разд. кутия - проблема е в шлиците на изходящия вал към планетарния механизъм.....Ето за това става реч: http://media.snimka.bg/s1/6089/038422595.jpg?r=0Второ - думкането може да е в задния диф когато има луфт м/у пиниона и короната....луфт може да има и м/у короната и полуоските, в шлиците ,както и в шлиците на главината и външните карета....3. - може да има думкане от предните тампони на дифа....те са на алуминиевата греда ....по принцип въпросното думкане е по отчетливо когато джиповете са с ръчни кутии ....при такива с автомат не се чува или не чак толкова ..... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
JoroG Публикувано 19 януари 2019 Сподели Публикувано 19 януари 2019 ....този проблем е често срещан при Паджеро....обикновенно става ,когато колата е на над 200к км. пробег......но въпросното чаткане можа да е от още няколко неща....от разд. кутия - проблема е в шлиците на изходящия вал към планетарния механизъм.....Ето за това става реч: http://media.snimka.bg/s1/6089/038422595.jpg?r=0Второ - думкането може да е в задния диф когато има луфт м/у пиниона и короната....луфт може да има и м/у короната и полуоските, в шлиците ,както и в шлиците на главината и външните карета....3. - може да има думкане от предните тампони на дифа....те са на алуминиевата греда ....по принцип въпросното думкане е по отчетливо когато джиповете са с ръчни кутии ....при такива с автомат не се чува или не чак толкова .....Освен разбитите карета които имам и по темата с думкането което е възможно да е от предните тампони на заден диф дай съвет какви тампони да се сложат т.е. марка или от къде може да се намерят полиуретанови за там тъй като след смяна с нови се оказа че са меки и некачествени и видимо има думкане там. Благодаря предварително! А за планетарния в раздатката малко повече инфо може ли относно какво му се случва че на снимката не успях да се ориентирам съвсем добре. Още веднъж благодаря! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
niki nikolov Публикувано 19 януари 2019 Автор Сподели Публикувано 19 януари 2019 Звънях в Кубрат за кардана - не подлежат на рециклиране защото не се предлагат такива карета като резервна част. Гледам, че за американски коли се предлагат. При мен съм на 95%сигурен, че думкането е от кардана. Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
JoroG Публикувано 19 януари 2019 Сподели Публикувано 19 януари 2019 Звънях в Кубрат за кардана - не подлежат на рециклиране защото не се предлагат такива карета като резервна част. Гледам, че за американски коли се предлагат. При мен съм на 95%сигурен, че думкането е от кардана. Sent from my Redmi Note 4 using TapatalkПо горе описах три фирми за кардани в Кубрат последната където могат да намерят каре като резервна част се казва Динамика АД Изпратено от моят ATU-L21 с помощта на Tapatalk Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 19 януари 2019 Сподели Публикувано 19 януари 2019 Освен разбитите карета които имам и по темата с думкането което е възможно да е от предните тампони на заден диф дай съвет какви тампони да се сложат т.е. марка или от къде може да се намерят полиуретанови за там тъй като след смяна с нови се оказа че са меки и некачествени и видимо има думкане там. Благодаря предварително! А за планетарния в раздатката малко повече инфо може ли относно какво му се случва че на снимката не успях да се ориентирам съвсем добре. Още веднъж благодаря!....ами липсват колелата....едното въобще го няма, има яко стружки и парчета от колелото ,вероятно минало през другите колела.....Завод Каучук ги прави тампоните.... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
niki nikolov Публикувано 19 януари 2019 Автор Сподели Публикувано 19 януари 2019 По горе описах три фирми за кардани в Кубрат последната където могат да намерят каре като резервна част се казва Динамика АД Изпратено от моят ATU-L21 с помощта на TapatalkТези от Динамика АД не успяха ли да ти направят кардан 1:1? Аз звънях на Риткард, те не могат. Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
JoroG Публикувано 19 януари 2019 Сподели Публикувано 19 януари 2019 Тези от Динамика АД не успяха ли да ти направят кардан 1:1? Аз звънях на Риткард, те не могат. Sent from my Redmi Note 4 using TapatalkЕдин майстор пак от Кубрат ми направи кардан и смятам беше много качествен и балансиран, нямаше никакви вибрации но поради явно работата му под вертикален така и с хоризонтален ъгъл и картата т. е. кардан с увеличаване на скоростта увеличаване виенето т. е. едно бучене.... От динамика в петък ми казаха че може да намерят нови карета на прилична цена но преди това ще пробвам да залепя сепаратора към опашката на кардан...... И ето снимки от кардана Изпратено от моят ATU-L21 с помощта на Tapatalk Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
niki nikolov Публикувано 19 януари 2019 Автор Сподели Публикувано 19 януари 2019 А дано Динамика измислят нещо на нормална цена. Гледам са правили кардани за BMW и др. автомобили. Твоя в по-лошо състояние ли беше от моя на клипчето? Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
JoroG Публикувано 19 януари 2019 Сподели Публикувано 19 януари 2019 А дано Динамика измислят нещо на нормална цена. Гледам са правили кардани за BMW и др. автомобили. Твоя в по-лошо състояние ли беше от моя на клипчето? Sent from my Redmi Note 4 using TapatalkНе мога да преценя дали е по износен а ето как изглеждат износените шлици на сепаратора. Добре се вижда как в единия край задния, шлиците изглеждат ок а останалата част е изпилена. Качих и клип не знам дали ще е достъпен. А през седмицата ще има лепенеhttp://cloud.tapatalk.com/s/5c4360b401eec/VID_20190119_132947.mp4 Изпратено от моят ATU-L21 с помощта на Tapatalk Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.