Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

ASX - Check Engine Oil Level


Препоръчано мнение

Колеги,

слушайте сега да ви разправям със страшна сила:

Значи карам си кротко оня ден из цяла Лефкада - много завои, вного изкачвания и спускания, къси разстояния с чести спирания за плаж, таверна, шопинг и пр. По късна доба почваме да се прибираме към базовия лагер и хооооооп, светва чек аларма Check Engine Oil Level. Почваме като истински мъдреци в отпускарско настроение всякакви предположения, кое от кое по-мъдр, съответно спира на една бензиностанция, купувам литър Castrol 5w30 и доливам 250 мл...

Чак тогава ми падна стотинката и стоплих - абе това не казва че няма масло ми точно обратното. Ръгам щеката, басссимус - един пръст над Х-а :icon_blush:

Отивам си в базовия лагер, пия едно голямо узо за наместване на мозъчето и чета - при дизеловите автомобили се вкарва нафта в маслото за регнерация на ДПФ-а!? Т.е просто е трябвало да карам известно време с над 2000 оборота и всички са доволни!

Бравос, ми ся кво прайм с допълнителните 250 мл дет му налях??? Както се сещате, вчера беше неделя, в родната братска Гърция нма работещи сервизи, няма кой да го източи. Аптеките не работят също да взема голяма спринцовка и маркуч за система, малииийййй страх... Еми страх, не страх, метнахме са на жипката и ей ма на жив, здрав и безавариен /на този етап/ у Бг, след 10 часа шофиране и 800 км.

Поне проверих херметичността на мазилната система - ОК е! :icon_thumbup:

Сега съм го записал за петък в Силвър Стар, щот да сменят масла и филтри и да изчистят грешката, ама ще ми откинат главата до кръста. Инак жипката е на 140 к и вече мислех никога да не я водя в марковия сервиз, тъй като обикновената смяна на масла и филтри щеше да струва точно 3 пъти по-евтино другаде.

Еми, споделете ако сте имали подобни проблемчета с вашето красиво декоративно джипче :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ситуацията е напълно нормална.

В никакъв случай не източвай масло, защото сигнализацията ще остане а вследствие на източеното количество при следващата регенерация ще добави още дизел към маслото вследствие, на което концентрацията на масло в картера ще намалее (получаваш по-голямо разреждане на маслото с дизелово гориво) и мазилните свойства съответно ще станат още по-ниски - след, което се сещаш какво следва.

Не е проблем да ползваш и други сервизи, но преди това се увери, че могат да занулят сервизния интервал освен на таблото и в DPF системата, иначе след смяната на маслото въпреки, че нивото е нормално ще продължи да ти сигнализира за високо ниво на маслото в двигателя (този автомобил няма датчик за ниво на маслото в двигателя, има само датичик за налягане).

еми, точно така стана, тю! Източихме маслото и го вкарахме в нормата между двете точки за мин и макс. Грешката обаче остана... Така или иначе вдругиден отива в Силвър Стар за обслужване, надявам се да я оправят.

Аз го източих всъщност не само а да намаля нивото, но и заради ония 250 мл дето наляхме в братска Гърция. Все пак не е нормално да се кара с ниво 5 мм над Х-а на пръчката, нали?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

еми, това е положението - ситуацията е нормална. Когато се прекъсне програмата за очистка на DPF-а, гориво се стича по цилиндрите и влиза в картера при маслото. Ако това се случва често, маслото доста бързо ще вдигне нивото над Х-а на пръчката и тогава е за смяна, независимо че до регулярната смяна ви остават прим. 10 к км.

Извод: джипчето не е за късо градско каране, нито за къси преходи, когато се движи под 2000 оборота. С други думи - в края на работната седмица, едно мин. 30 мин. каране по магистралата е задължително...

Редактирано от livereal
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 9 месеца ...

Колеги,

да посъбудим малко тая тема, забравена от Бога! Само аз ли имам проблеми с нивото на маслото или всеки се спасява поединично :icon_crying:

Значи, да продължим откъдето прекъснахме темата - хубаво смених масло и филтри в Силвър Стар, уверено потвърдиха че нищо и няма на колата и дотук добре. Да, ама трябваше да скокна до брацка Гърция, проверих маслото - малиии, ми то пак до Х-а, а бях минал само към 5 к километра. Ок, източих, долях 400 мл Bardahl Full Metal, карах не повече от 2 к километра и дрънннн - пак същия чек за високо ниво на маслото. Пак ок, смених маслото и филтъра, помолих чичака да налее до долна граница, налях Bardahl за подобряване на вискозитета и ... еми минал съм не повече от 3 к километра и нивото пак е високо.

Дайте акъл/решение, моля, тъй като ми се струва много ненормално и неикономично да сменям масло на всеки 5 к километра :help:

БДУ, да споделя нещо странно - по принцип подобни неща се получават когато се включва програмата за очистка на DPF и поради краткото каране на градско същата не може да бъде завършена. Когато това се случи няколко поредни пъти, примерно 5 дена ходите като мен на работа на 5 км от къщи, значи за една седмица сте готови - нивото на маслото със сигурност се е качило. Това добре уж е нещо като логично обяснение, ама защо примерно след като събота и неделя съм минал много километри по магистрала, еми защо бе баси таа очистка решава да се включи баш в понеделник сутринта! Много съм далеч от мисълта че ДПФ-а ми е запушен, кой бе неговата ... командва таа очистка?

Редактирано от livereal
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,

да посъбудим малко тая тема, забравена от Бога! Само аз ли имам проблеми с нивото на маслото или всеки се спасява поединично :icon_crying:

Значи, да продължим откъдето прекъснахме темата - хубаво смених масло и филтри в Силвър Стар, уверено потвърдиха че нищо и няма на колата и дотук добре. Да, ама трябваше да скокна до брацка Гърция, проверих маслото - малиии, ми то пак до Х-а, а бях минал само към 5 к километра. Ок, източих, долях 400 мл Bardahl Full Metal, карах не повече от 2 к километра и дрънннн - пак същия чек за високо ниво на маслото. Пак ок, смених маслото и филтъра, помолих чичака да налее до долна граница, налях Bardahl за подобряване на вискозитета и ... еми минал съм не повече от 3 к километра и нивото пак е високо.

Дайте акъл/решение, моля, тъй като ми се струва много ненормално и неикономично да сменям масло на всеки 5 к километра :help:

БДУ, да споделя нещо странно - по принцип подобни неща се получават когато се включва програмата за очистка на DPF и поради краткото каране на градско същата не може да бъде завършена. Когато това се случи няколко поредни пъти, примерно 5 дена ходите като мен на работа на 5 км от къщи, значи за една седмица сте готови - нивото на маслото със сигурност се е качило. Това добре уж е нещо като логично обяснение, ама защо примерно след като събота и неделя съм минал много километри по магистрала, еми защо бе баси таа очистка решава да се включи баш в понеделник сутринта! Много съм далеч от мисълта че ДПФ-а ми е запушен, кой бе неговата ... командва таа очистка?

....за съжаление нищо не можете да направите......проблем си е това и няма решение, запитвал съм колеги от западна европа - Германия, Франция,Холандия,Австрия и други и повечето не знаят дори и за какво става въпрос, казват че при тях никога не са имали такива проблеми ......само 2-3 сервиза казаха че действително има проблем с качеството на горивото (което аз отодавна подозирам) и нищо конкретно.....

Единствения начин е да се премахне ДПФ-а физически и после и софтуерно......тогава хем забравяш за проблемите от това естество, хем колата ти върви повече....единствения проблем , който може да има, е в западна европа да минеш някъде през димна камера и тя да те снима, после може и да те спрат от движение....Аз тук съм забелязвал, че когато сипя добавка на примерно Бардал за ДПФ , почти минаваш 10к км. преди да светне маслото....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

....за съжаление нищо не можете да направите......проблем си е това и няма решение, запитвал съм колеги от западна европа - Германия, Франция,Холандия,Австрия и други и повечето не знаят дори и за какво става въпрос, казват че при тях никога не са имали такива проблеми ......само 2-3 сервиза казаха че действително има проблем с качеството на горивото (което аз отодавна подозирам) и нищо конкретно.....

Единствения начин е да се премахне ДПФ-а физически и после и софтуерно......тогава хем забравяш за проблемите от това естество, хем колата ти върви повече....единствения проблем , който може да има, е в западна европа да минеш някъде през димна камера и тя да те снима, после може и да те спрат от движение....Аз тук съм забелязвал, че когато сипя добавка на примерно Бардал за ДПФ , почти минаваш 10к км. преди да светне маслото....

Покачването на маслото може ли да бъде провокирано от повредени дюзи, например ако не разпръскват добре горивото?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Покачването на маслото може ли да бъде провокирано от повредени дюзи, например ако не разпръскват добре горивото?

Може

 

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...