livereal Публикувано 3 септември 2018 Сподели Публикувано 3 септември 2018 Колеги,слушайте сега да ви разправям със страшна сила:Значи карам си кротко оня ден из цяла Лефкада - много завои, вного изкачвания и спускания, къси разстояния с чести спирания за плаж, таверна, шопинг и пр. По късна доба почваме да се прибираме към базовия лагер и хооооооп, светва чек аларма Check Engine Oil Level. Почваме като истински мъдреци в отпускарско настроение всякакви предположения, кое от кое по-мъдр, съответно спира на една бензиностанция, купувам литър Castrol 5w30 и доливам 250 мл... Чак тогава ми падна стотинката и стоплих - абе това не казва че няма масло ми точно обратното. Ръгам щеката, басссимус - един пръст над Х-а :icon_blush: Отивам си в базовия лагер, пия едно голямо узо за наместване на мозъчето и чета - при дизеловите автомобили се вкарва нафта в маслото за регнерация на ДПФ-а!? Т.е просто е трябвало да карам известно време с над 2000 оборота и всички са доволни!Бравос, ми ся кво прайм с допълнителните 250 мл дет му налях??? Както се сещате, вчера беше неделя, в родната братска Гърция нма работещи сервизи, няма кой да го източи. Аптеките не работят също да взема голяма спринцовка и маркуч за система, малииийййй страх... Еми страх, не страх, метнахме са на жипката и ей ма на жив, здрав и безавариен /на този етап/ у Бг, след 10 часа шофиране и 800 км.Поне проверих херметичността на мазилната система - ОК е! :icon_thumbup: Сега съм го записал за петък в Силвър Стар, щот да сменят масла и филтри и да изчистят грешката, ама ще ми откинат главата до кръста. Инак жипката е на 140 к и вече мислех никога да не я водя в марковия сервиз, тъй като обикновената смяна на масла и филтри щеше да струва точно 3 пъти по-евтино другаде.Еми, споделете ако сте имали подобни проблемчета с вашето красиво декоративно джипче Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
livereal Публикувано 3 септември 2018 Автор Сподели Публикувано 3 септември 2018 Ситуацията е напълно нормална.В никакъв случай не източвай масло, защото сигнализацията ще остане а вследствие на източеното количество при следващата регенерация ще добави още дизел към маслото вследствие, на което концентрацията на масло в картера ще намалее (получаваш по-голямо разреждане на маслото с дизелово гориво) и мазилните свойства съответно ще станат още по-ниски - след, което се сещаш какво следва.Не е проблем да ползваш и други сервизи, но преди това се увери, че могат да занулят сервизния интервал освен на таблото и в DPF системата, иначе след смяната на маслото въпреки, че нивото е нормално ще продължи да ти сигнализира за високо ниво на маслото в двигателя (този автомобил няма датчик за ниво на маслото в двигателя, има само датичик за налягане).еми, точно така стана, тю! Източихме маслото и го вкарахме в нормата между двете точки за мин и макс. Грешката обаче остана... Така или иначе вдругиден отива в Силвър Стар за обслужване, надявам се да я оправят.Аз го източих всъщност не само а да намаля нивото, но и заради ония 250 мл дето наляхме в братска Гърция. Все пак не е нормално да се кара с ниво 5 мм над Х-а на пръчката, нали? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
livereal Публикувано 7 септември 2018 Автор Сподели Публикувано 7 септември 2018 (редакция) еми, това е положението - ситуацията е нормална. Когато се прекъсне програмата за очистка на DPF-а, гориво се стича по цилиндрите и влиза в картера при маслото. Ако това се случва често, маслото доста бързо ще вдигне нивото над Х-а на пръчката и тогава е за смяна, независимо че до регулярната смяна ви остават прим. 10 к км.Извод: джипчето не е за късо градско каране, нито за къси преходи, когато се движи под 2000 оборота. С други думи - в края на работната седмица, едно мин. 30 мин. каране по магистралата е задължително... Редактирано 7 септември 2018 от livereal Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
livereal Публикувано 27 юни 2019 Автор Сподели Публикувано 27 юни 2019 (редакция) Колеги,да посъбудим малко тая тема, забравена от Бога! Само аз ли имам проблеми с нивото на маслото или всеки се спасява поединично :icon_crying: Значи, да продължим откъдето прекъснахме темата - хубаво смених масло и филтри в Силвър Стар, уверено потвърдиха че нищо и няма на колата и дотук добре. Да, ама трябваше да скокна до брацка Гърция, проверих маслото - малиии, ми то пак до Х-а, а бях минал само към 5 к километра. Ок, източих, долях 400 мл Bardahl Full Metal, карах не повече от 2 к километра и дрънннн - пак същия чек за високо ниво на маслото. Пак ок, смених маслото и филтъра, помолих чичака да налее до долна граница, налях Bardahl за подобряване на вискозитета и ... еми минал съм не повече от 3 к километра и нивото пак е високо.Дайте акъл/решение, моля, тъй като ми се струва много ненормално и неикономично да сменям масло на всеки 5 к километра :help: БДУ, да споделя нещо странно - по принцип подобни неща се получават когато се включва програмата за очистка на DPF и поради краткото каране на градско същата не може да бъде завършена. Когато това се случи няколко поредни пъти, примерно 5 дена ходите като мен на работа на 5 км от къщи, значи за една седмица сте готови - нивото на маслото със сигурност се е качило. Това добре уж е нещо като логично обяснение, ама защо примерно след като събота и неделя съм минал много километри по магистрала, еми защо бе баси таа очистка решава да се включи баш в понеделник сутринта! Много съм далеч от мисълта че ДПФ-а ми е запушен, кой бе неговата ... командва таа очистка? Редактирано 27 юни 2019 от livereal Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 27 юни 2019 Сподели Публикувано 27 юни 2019 Колеги,да посъбудим малко тая тема, забравена от Бога! Само аз ли имам проблеми с нивото на маслото или всеки се спасява поединично :icon_crying: Значи, да продължим откъдето прекъснахме темата - хубаво смених масло и филтри в Силвър Стар, уверено потвърдиха че нищо и няма на колата и дотук добре. Да, ама трябваше да скокна до брацка Гърция, проверих маслото - малиии, ми то пак до Х-а, а бях минал само към 5 к километра. Ок, източих, долях 400 мл Bardahl Full Metal, карах не повече от 2 к километра и дрънннн - пак същия чек за високо ниво на маслото. Пак ок, смених маслото и филтъра, помолих чичака да налее до долна граница, налях Bardahl за подобряване на вискозитета и ... еми минал съм не повече от 3 к километра и нивото пак е високо.Дайте акъл/решение, моля, тъй като ми се струва много ненормално и неикономично да сменям масло на всеки 5 к километра :help: БДУ, да споделя нещо странно - по принцип подобни неща се получават когато се включва програмата за очистка на DPF и поради краткото каране на градско същата не може да бъде завършена. Когато това се случи няколко поредни пъти, примерно 5 дена ходите като мен на работа на 5 км от къщи, значи за една седмица сте готови - нивото на маслото със сигурност се е качило. Това добре уж е нещо като логично обяснение, ама защо примерно след като събота и неделя съм минал много километри по магистрала, еми защо бе баси таа очистка решава да се включи баш в понеделник сутринта! Много съм далеч от мисълта че ДПФ-а ми е запушен, кой бе неговата ... командва таа очистка?....за съжаление нищо не можете да направите......проблем си е това и няма решение, запитвал съм колеги от западна европа - Германия, Франция,Холандия,Австрия и други и повечето не знаят дори и за какво става въпрос, казват че при тях никога не са имали такива проблеми ......само 2-3 сервиза казаха че действително има проблем с качеството на горивото (което аз отодавна подозирам) и нищо конкретно.....Единствения начин е да се премахне ДПФ-а физически и после и софтуерно......тогава хем забравяш за проблемите от това естество, хем колата ти върви повече....единствения проблем , който може да има, е в западна европа да минеш някъде през димна камера и тя да те снима, после може и да те спрат от движение....Аз тук съм забелязвал, че когато сипя добавка на примерно Бардал за ДПФ , почти минаваш 10к км. преди да светне маслото.... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
orion Публикувано 28 юни 2019 Сподели Публикувано 28 юни 2019 ....за съжаление нищо не можете да направите......проблем си е това и няма решение, запитвал съм колеги от западна европа - Германия, Франция,Холандия,Австрия и други и повечето не знаят дори и за какво става въпрос, казват че при тях никога не са имали такива проблеми ......само 2-3 сервиза казаха че действително има проблем с качеството на горивото (което аз отодавна подозирам) и нищо конкретно.....Единствения начин е да се премахне ДПФ-а физически и после и софтуерно......тогава хем забравяш за проблемите от това естество, хем колата ти върви повече....единствения проблем , който може да има, е в западна европа да минеш някъде през димна камера и тя да те снима, после може и да те спрат от движение....Аз тук съм забелязвал, че когато сипя добавка на примерно Бардал за ДПФ , почти минаваш 10к км. преди да светне маслото....Покачването на маслото може ли да бъде провокирано от повредени дюзи, например ако не разпръскват добре горивото? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
niki nikolov Публикувано 29 юни 2019 Сподели Публикувано 29 юни 2019 Покачването на маслото може ли да бъде провокирано от повредени дюзи, например ако не разпръскват добре горивото?Може Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.