Андриан Ангелов Публикувано 26 март 2018 Сподели Публикувано 26 март 2018 (редакция) Здравейте, Вчера, докато тествах възможностите в сняг на споменатия аутлендър, забелязах, че се въртят предните и задните гуми, а режимът на задвижване беше 2WD. Сменях режимите на задвижване (при което индикацията на таблото се променя съответно за зададения режим), гасих двигателя, проверих предпазителя за 4WD системата (10 ампера, намира се в купето и когато го извадя ми изписва на тaблото "Service required 4wd system"), проверих за грешки в ECU и всичко си е ОК. Какъв може да е проблема? Редактирано 26 март 2018 от Андриан Ангелов Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
niki nikolov Публикувано 26 март 2018 Сподели Публикувано 26 март 2018 Здравейте, Вчера, докато тествах възможностите в сняг на споменатия аутлендър, забелязах, че се въртят предните и задните гуми, а режимът на задвижване беше 2WD. Сменях режимите на задвижване (при което индикацията на таблото се променя съответно за зададения режим), гасих двигателя, проверих предпазителя за 4WD системата (10 ампера, намира се в купето и когато го извадя ми изписва на тaблото "Service required 4wd system"), проверих за грешки в ECU и всичко си е ОК. Какъв може да е проблема?Не се притеснявай. Когато си на 2WD и ако електрониката прецени сама включва задния мост без никаква индикация по таблото. Не е само при Митсубиши този феномен. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Андриан Ангелов Публикувано 27 март 2018 Автор Сподели Публикувано 27 март 2018 (редакция) Не се притеснявай. Когато си на 2WD и ако електрониката прецени сама включва задния мост без никаква индикация по таблото. Не е само при Митсубиши този феномен. Здравей, Ники!Благодаря за отговора. Вчера я закарах в сервиза на Пежо във Велико Търново (поради теч от пробката на задния диференциал /колата беше облужена при тях/) и ги помолих да я проверят дали и е наред 4WD системата. Сега я взех и ми сервираха, че зацепващия механизъм е блокирал в зацепено положение. Трябвало да се смени. Колата завивала трудно и можело да се строши скоростната кутия (тя е ръчна), а и разхода на гориво ще е голям. Тоя механизъм струвал 6000 лева! Въпросът ми е, дали не може да се отремонтира? Или направо втора употреба? Дали тази част върви заедно със задния диференциал?Как мога да пробвам дали наистина е зацепен задния мост? Как да разбера дали трудно завива? Иска ми се да проверя, понеже не съм сигурен дали не искат да ме направят отново клиент и да сменя нещо, което работи.Още нещо: 4WD системите на ASX и Outlander еднакви ли са? Тук има тест на ASX, при който на 2WD не се включва задния мост: Редактирано 27 март 2018 от Андриан Ангелов Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
niki nikolov Публикувано 27 март 2018 Сподели Публикувано 27 март 2018 Аааа, това не го очаквах. Попита ли ги при положение че е блокирала муфата защо няма аларма на таблото.? Трябва ти второ компетентно мнение. Sent from my C6903 using Tapatalk Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Андриан Ангелов Публикувано 28 март 2018 Автор Сподели Публикувано 28 март 2018 Не ги питах защо няма индикация за проблема.... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Андриан Ангелов Публикувано 28 март 2018 Автор Сподели Публикувано 28 март 2018 Днес реших да я мина на валяци в пункт за технически преглед. В режим 2WD предните колелете се въртяха без колата да излиза от валяците! При 4WD Auto колата излезе с малко превъртане на предните колела. В режим LOCK излезе по-лесно. Това потвърди, че в момента на теста муфата си работеше добре, нали?Отидох в Пежо да им съобщя за откритието. Отговориха ми, че явно муфата сега е отцепена, но когато те са я тествали е била зацепена. Не е имало индикация на таблото за нещо нередно, когато е била зацепена, защото няма обратна връзка за състоянието/положението и- В муфата (която се зацепва електромагнитно) влизат само 2 кабелчета за електромагнита. Казаха ми, че това е механичен проблем и че няма гаранция той да не се появи отново.Какво ще ме посъветвате да направя? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Андриан Ангелов Публикувано 28 март 2018 Автор Сподели Публикувано 28 март 2018 (редакция) Задълбочих се в търсенето на информация за устройството на тази муфа.Открих някаква дипломна работа написана на чешки специално посветена на AWC системата на Mitsubishi. Същата система е инсталирана в Outlander второ поколение, т.е моя автомобил.Информацията е сравнително подробна. Линк към оригиналния файл на чешки с картинки и схеми: https://drive.google.com/file/d/1-1UJQ5sMMs2i44q1cRgX3GyI4JtnaQ0Z/view?usp=drivesdk Линк към превод с google translate: https://drive.google.com/file/d/16zYxhRVJCCfcy80GJckh4vxEwCWOpYbu/view?usp=drivesdk Според това, което прочетох, разбрах, че 4WD ECU проверява все пак дали муфата е изправна: FAULT DETECTION SYSTEMThe 4WD-ECU performs the following checks, determines the defect, determines the diagnosticcode and perform countermeasures. If conditions are restored, the ECU will evaluate the state asnormal and restores the system functionality.Start (default control when the ignition switch starts):1. CPU Checking - Performs ROM and RAM checks2. Check the coil - After the CPU check is complete, check the current onopen coil. Always (during a glowing state other than the input control):1. Check the CPUa. Controls CAN communication and interactive control between individual CPUs2. Check the supply voltagea. Monitor the voltage supply of the CPU and check for voltage within the standard. (Source: MUT-III Referenzhandbuch, 2008) Когато тествах колата на сняг (когато забелязах, че се върти и задния мост в положение 2WD) не са се появявали никакви индикации по таблото, че системата не е наред. Също нямаше записани грешки в ECU (за целта ползвам блутут адаптер elm 325 и програмка на телефона "Torque"). За грешки проверих не на момента, а на следващия ден и не знам дали не са се изтрили ако е имало изобщо някакви... Има ли възможност дори и в 2WD режим да се включи задния мост? Вече се чудя дали изобщо е имало някакъв проблем. Редактирано 28 март 2018 от Андриан Ангелов Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Андриан Ангелов Публикувано 28 март 2018 Автор Сподели Публикувано 28 март 2018 (редакция) С тези интерфейси въобще не съм убеден, че може да тестваш системата за задвижване, освен това дори и да виждаш някакви грешки в 99.9% от случаите нямат нищо общо с реалните грешки в системата. Трябва ти или фирмения тестер или тестер, който наистина може да чете коректно системите на този автомобил. Ако тези интерфейси вършеха работа, нямаше кой да купува тестери по 2-3000лв, да не говорим, че фирмените диагностики за няколко пъти по-скъпи без да смятаме годишните абонаменти. В общи линии тези адаптери стават да се намираш на работа и за четене на някои стандартни грешки най-често в системата за управление на двигателя. Съгласен съм, че този интерфейс не може да чете грешки в ECU-то на 4WD системата. Редактирано 28 март 2018 от Андриан Ангелов Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
niki nikolov Публикувано 28 март 2018 Сподели Публикувано 28 март 2018 Има ли възможност дори и в 2WD режим да се включи задния мост? Вече се чудя дали изобщо е имало някакъв проблем.Както писах по-рано, 99% нямаш проблем. Но все пак имай едно на ум и наблюдавай поведението на автомобила. Цитата по-долу се отнася за Nisan X-trail, Кашкай и Дачия Дъстър. При тях задвижването е подобно дане кажа същото. Имах Нисан, при който буксуваше задния мост в 2WD моde. """""""""""""""""""""""""""""""""The shift switch even if the switch shift is in 2wd mode, the shift switch occasionally automatically change to 4wd mode depending on the driving condition (for example; depressing the acceleration firmly). This is not malfunction. However 4wd mode indicator lamp does not illuminate. Превод: Задвижването се сменя дори когато е активна функцията за задвижване на 2 колела, понякога автоматично се предава движение на 4-те колела в зависимост от условията (например рязко ускорение). Това не е повреда. В тези случаи лампата за индикация не свети."""""""""""""""""""""""""""""""" Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
niki nikolov Публикувано 28 март 2018 Сподели Публикувано 28 март 2018 Както писах по-рано, 99% нямаш проблем. Но все пак имай едно на ум и наблюдавай поведението на автомобила. Цитата по-долу се отнася за Nisan X-trail, Кашкай и Дачия Дъстър. При тях задвижването е подобно дане кажа същото. Имах Нисан, при който буксуваше задния мост в 2WD моde. """""""""""""""""""""""""""""""""The shift switch even if the switch shift is in 2wd mode, the shift switch occasionally automatically change to 4wd mode depending on the driving condition (for example; depressing the acceleration firmly). This is not malfunction. However 4wd mode indicator lamp does not illuminate. Превод: Задвижването се сменя дори когато е активна функцията за задвижване на 2 колела, понякога автоматично се предава движение на 4-те колела в зависимост от условията (например рязко ускорение). Това не е повреда. В тези случаи лампата за индикация не свети."""""""""""""""""""""""""""""""" Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Андриан Ангелов Публикувано 7 април 2018 Автор Сподели Публикувано 7 април 2018 Малък ъпдейт:Вдигнах Аутлендъра на подемник за смяна на гуми и наблюдавах следното (всичко тествано беше в режим 2WD, свободна скорост и изгасен двигател): Завъртях едната задна гума- въртят се всички останали. Завъртях едната предна- въртят се всички останали.Дръпнах ръчната и завъртях една предна гума- въртеше се, но с малко повече усилие от колкото без ръчна.От тестовете излиза, че има някакво малко триене в електромагнитния съединител, което триене задвижва задния мост. Имам молба към колегите със същия модел автомобил, ако може да направят същия този тест. За съжаление нямах възможност да направя проверка с работещ двигател и другите режими на задвижване, понеже колата беше вдигната за смяна на гуми и не беше удобно... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 7 април 2018 Сподели Публикувано 7 април 2018 Здравейте, Вчера, докато тествах възможностите в сняг на споменатия аутлендър, забелязах, че се въртят предните и задните гуми, а режимът на задвижване беше 2WD. Сменях режимите на задвижване (при което индикацията на таблото се променя съответно за зададения режим), гасих двигателя, проверих предпазителя за 4WD системата (10 ампера, намира се в купето и когато го извадя ми изписва на тaблото "Service required 4wd system"), проверих за грешки в ECU и всичко си е ОК. Какъв може да е проблема?....изкарайте я на асфалт и на паркинг някъде, изправете автомобила, леко покарайте на право,едва едва,с не повече от 10 км.ч.......след това се опитайте да завиете пълен ляв ,после пълен десен....ако усетите затормозяване на автомобила при движение на завой, тогава имате проблем с АБС блока......направете го това и после докладвайте тук,.....по лесно ще е ,за да не обяснявам всичко подробно за всяко нещо, тъй като причините са много за вашия проблем..... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Андриан Ангелов Публикувано 13 април 2018 Автор Сподели Публикувано 13 април 2018 ....изкарайте я на асфалт и на паркинг някъде, изправете автомобила, леко покарайте на право,едва едва,с не повече от 10 км.ч.......след това се опитайте да завиете пълен ляв ,после пълен десен....ако усетите затормозяване на автомобила при движение на завой, тогава имате проблем с АБС блока......направете го това и после докладвайте тук,.....по лесно ще е ,за да не обяснявам всичко подробно за всяко нещо, тъй като причините са много за вашия проблем..... Здравейте,пробвах я и не усетих никакво затормозяване. Нито напред нито назад... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Андриан Ангелов Публикувано 10 Май 2018 Автор Сподели Публикувано 10 Май 2018 Малък ъпдейт: Днес я тествах на чакъл. Първо си бях на 2WD и от спряло положение дадох газ, за да накарам колата да буксува: слязох и видях следи само от предните гуми.После сложих на 4WD LOCK и пак газ да пребуксува: имаше следи и от четирите гуми.Най-накрая пак сложих на 2WD и пак газ: следи само от предните гуми. Извод: за сега муфата работи. Чудно ми е как тази електромагнитна муфа е била блокирала, а сега си работи. Мисля си дали еку-то на 4WD системата да е било блокирало и да е подавало винаги напрежение към електромагнита и така муфата да е била винаги зацепена докато еку-то се е ресетнало по някакъв начин... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 10 Май 2018 Сподели Публикувано 10 Май 2018 Малък ъпдейт: Днес я тествах на чакъл. Първо си бях на 2WD и от спряло положение дадох газ, за да накарам колата да буксува: слязох и видях следи само от предните гуми.После сложих на 4WD LOCK и пак газ да пребуксува: имаше следи и от четирите гуми.Най-накрая пак сложих на 2WD и пак газ: следи само от предните гуми. Извод: за сега муфата работи. Чудно ми е как тази електромагнитна муфа е била блокирала, а сега си работи. Мисля си дали еку-то на 4WD системата да е било блокирало и да е подавало винаги напрежение към електромагнита и така муфата да е била винаги зацепена докато еку-то се е ресетнало по някакъв начин.......муфата се командва и от АБС блока.....за това ви зададох по горе въпросите или по скоро препоръки да изпълните........сега я следете и внимавайте...ако пак нещо се оплеска, пробвайте я пак така, ако има проблем, махнете бушона на АБС-а ( и двата ) и пак пробвайте, би трябвало вече да не го има проблема.... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Андриан Ангелов Публикувано 11 юли 2018 Автор Сподели Публикувано 11 юли 2018 Здравейте, Днес закарах колата в Севлиево в сервиза "Дисиком", който е оторизиран от Мицубиши.Целта на посещението:годишен технически преглед и сервизна кампания на Мицубиши за подмяна на електродвигателчето и някакво рамо на предните чистачки.Споменах им за проблемите, които имах с муфата за задния мост и техника взе, че я закачи за компютър. Компютърът беше за автомобили пежо. Избра модел на колата пежо 4008 и се навря някъде из менютата... Програмата беше на руски, а аз с руския не съм никак добре. Не първия ред се виждаше положението на врътката- 2WD, 4WD AUTO или 4WD LOCK (променяха се съответно, когато въртяхме врътката)На втория ред беше написано нещо подобно:"Требуется...положение...муфа: 4WD LOCK" Това 4WD LOCK не се променяше при въртене на врътката. Това много не го разбрахме- какво показва. Чудехме се дали е-зададеното (от ЕКУ) положение на муфата (в какво положение трябва да е)или -реалното положение на муфата в момента. Техникът каза, че наистина и задния мост се задвижва, понеже колата излезе много лесно от валяците на годишния технически преглед. Също каза, че диагностката не съобщава за грешки и, че никога не се е сблъсквал с такъв проблем. Моля препоръчайте ми къде да отида за да разбера наистина какво и е на тази муфа? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Даниел Цветков Публикувано 11 юли 2018 Сподели Публикувано 11 юли 2018 Всъщност те притеснява,че колата върви постоянно на 4х4-така ли?А повишен разход има ли?И аз минах кампанията за смяна на моторчето на чистачките и някаква биалетка по рамената. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Андриан Ангелов Публикувано 11 юли 2018 Автор Сподели Публикувано 11 юли 2018 Всъщност те притеснява,че колата върви постоянно на 4х4-така ли?А повишен разход има ли?И аз минах кампанията за смяна на моторчето на чистачките и някаква биалетка по рамената. Притесняват ме евентуалното счупване на скоростна кутия и повишения разход на гориво. Разходът ми в момента е около 8л/100км извънградско. Колата я карам предимно извънградско. Не се знае дали муфата е постоянно зацепена... Може и да си зацепва и отцепва когато си пожелае... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
niki nikolov Публикувано 11 юли 2018 Сподели Публикувано 11 юли 2018 (редакция) Колега, ходи до ВТ ходи до Севлиево. От първия пост си навъртял поне 5000км. Ако имаше проблем до сега 100% щеше да си разбрал.Разходът ти е перфектен. Скоростната кутия е по здрава от муфата. Иначе жалко, че сервиз с оборудване не знаят как да го използват. Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk Редактирано 11 юли 2018 от niki nikolov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Даниел Цветков Публикувано 11 юли 2018 Сподели Публикувано 11 юли 2018 8/100 извънградско не е малко,но зависи от средната скорост.Мен извънградско ми дава около 7/100 при средна 77 км/ч Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sunnyboy115 Публикувано 12 юли 2018 Сподели Публикувано 12 юли 2018 Среден разход около 8 е нормално за мен, ако извънградското ти е повечето над 90 км. в час. :plane: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Андриан Ангелов Публикувано 12 юли 2018 Автор Сподели Публикувано 12 юли 2018 Иазвънградското ми е макс. 90км/час, не изпреварвам и карам спокойно. Днес я качих на канал и се опитах да завъртя кардана на ръка докато беше на свободна и с изключен двигател- карданът не помръдна. Понасилих го малко с една щанга и пак не мръдна... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
niki nikolov Публикувано 12 юли 2018 Сподели Публикувано 12 юли 2018 (редакция) Иазвънградското ми е макс. 90км/час, не изпреварвам и карам спокойно. Днес я качих на канал и се опитах да завъртя кардана на ръка докато беше на свободна и с изключен двигател- карданът не помръдна. Понасилих го малко с една щанга и пак не мръдна...Разбирасе , че няма да помръдне. Като поставиш СК на неутрална, ти прекъсваш връзката между първичния и вторичния вал на СК. Като си напъвал с щангата кардана предните колела са се мъчи ли да задвижват колата. Правилно е да повдигнеш едно задно колело и да пробваш да го завърти на ръка. Ако муфата е свободна може би ще успееш да го завърти. Аз ако съм така ще проверя. Другото дето ми идва на ума, свържи един ампер метър към куплонга и следи за тока който протича към него. За нисан е от 0до 1.5А предполагам при мици ще е горе долу също. Това, че няма предаване на момент към задния мост не означава че кардана не се върти. Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk Редактирано 12 юли 2018 от niki nikolov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Андриан Ангелов Публикувано 12 юли 2018 Автор Сподели Публикувано 12 юли 2018 Разбирасе , че няма да помръдне. Като поставиш СК на неутрална, ти прекъсваш връзката между първичния и вторичния вал на СК. Като си напъвал с щангата кардана предните колела са се мъчи ли да задвижват колата. Правилно е да повдигнеш едно задно колело и да пробваш да го завърти на ръка. Ако муфата е свободна може би ще успееш да го завърти. Аз ако съм така ще проверя. Другото дето ми идва на ума, свържи един ампер метър към куплонга и следи за тока който протича към него. За нисан е от 0до 1.5А предполагам при мици ще е горе долу също. Това, че няма предаване на момент към задния мост не означава че кардана не се върти. Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk Да, наистина няма как да помръдне докато предните гуми са стъпали... Вдигнах задна дясна гума на крик, хванах гумата да я завъртя и... изобщо не помръдна. Леко се движи от някакъв луфт (по трансмисията), но за завъртане и дума не може да става. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
niki nikolov Публикувано 12 юли 2018 Сподели Публикувано 12 юли 2018 Вдигнах задна дясна гума на крик, хванах гумата да я завъртя и... изобщо не помръдна. Леко се движи от някакъв луфт (по трансмисията), но за завъртане и дума не може да става. Това е кофти. Други идеи нямам. Може би да откачиш кабелите към муфата... Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.