Премини към съдържание

Проблем с 4WD системата на Outlander 2008, 2.2did, 156hp


Препоръчано мнение

Здравейте,

 

Вчера, докато тествах възможностите в сняг на споменатия аутлендър, забелязах, че се въртят предните и задните гуми, а режимът на задвижване беше 2WD. Сменях режимите на задвижване (при което индикацията на таблото се променя съответно за зададения режим), гасих двигателя, проверих предпазителя за 4WD системата (10 ампера, намира се в купето и когато го извадя ми изписва на тaблото "Service required 4wd system"), проверих за грешки в ECU и всичко си е ОК.

Какъв може да е проблема?

Редактирано от Андриан Ангелов
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

Вчера, докато тествах възможностите в сняг на споменатия аутлендър, забелязах, че се въртят предните и задните гуми, а режимът на задвижване беше 2WD. Сменях режимите на задвижване (при което индикацията на таблото се променя съответно за зададения режим), гасих двигателя, проверих предпазителя за 4WD системата (10 ампера, намира се в купето и когато го извадя ми изписва на тaблото "Service required 4wd system"), проверих за грешки в ECU и всичко си е ОК.

Какъв може да е проблема?

Не се притеснявай. Когато си на 2WD и ако електрониката прецени сама включва задния мост без никаква индикация по таблото. Не е само при Митсубиши този феномен.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не се притеснявай. Когато си на 2WD и ако електрониката прецени сама включва задния мост без никаква индикация по таблото. Не е само при Митсубиши този феномен.

 

Здравей, Ники!

Благодаря за отговора. Вчера я закарах в сервиза на Пежо във Велико Търново (поради теч от пробката на задния диференциал /колата беше облужена при тях/) и ги помолих да я проверят дали и е наред 4WD системата.

Сега я взех и ми сервираха, че зацепващия механизъм е блокирал в зацепено положение. Трябвало да се смени. Колата завивала трудно и можело да се строши скоростната кутия (тя е ръчна), а и разхода на гориво ще е голям. Тоя механизъм струвал 6000 лева!

Въпросът ми е, дали не може да се отремонтира? Или направо втора употреба? Дали тази част върви заедно със задния диференциал?

Как мога да пробвам дали наистина е зацепен задния мост? Как да разбера дали трудно завива? Иска ми се да проверя, понеже не съм сигурен дали не искат да ме направят отново клиент и да сменя нещо, което работи.

Още нещо: 4WD системите на ASX и Outlander еднакви ли са? Тук има тест на ASX, при който на 2WD не се включва задния мост:

Редактирано от Андриан Ангелов
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аааа, това не го очаквах. Попита ли ги при положение че е блокирала муфата защо няма аларма на таблото.? Трябва ти второ компетентно мнение.

 

Sent from my C6903 using Tapatalk

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Днес реших да я мина на валяци в пункт за технически преглед. В режим 2WD предните колелете се въртяха без колата да излиза от валяците! При 4WD Auto колата излезе с малко превъртане на предните колела. В режим LOCK излезе по-лесно. Това потвърди, че в момента на теста муфата си работеше добре, нали?

Отидох в Пежо да им съобщя за откритието. Отговориха ми, че явно муфата сега е отцепена, но когато те са я тествали е била зацепена. Не е имало индикация на таблото за нещо нередно, когато е била зацепена, защото няма обратна връзка за състоянието/положението и- В муфата (която се зацепва електромагнитно) влизат само 2 кабелчета за електромагнита. Казаха ми, че това е механичен проблем и че няма гаранция той да не се появи отново.

Какво ще ме посъветвате да направя?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Задълбочих се в търсенето на информация за устройството на тази муфа.

Открих някаква дипломна работа написана на чешки специално посветена на AWC системата на Mitsubishi. Същата система е инсталирана в Outlander второ поколение, т.е моя автомобил.

Информацията е сравнително подробна.

 

Линк към оригиналния файл на чешки с картинки и схеми: https://drive.google.com/file/d/1-1UJQ5sMMs2i44q1cRgX3GyI4JtnaQ0Z/view?usp=drivesdk

 

Линк към превод с google translate: https://drive.google.com/file/d/16zYxhRVJCCfcy80GJckh4vxEwCWOpYbu/view?usp=drivesdk

 

 

Според това, което прочетох, разбрах, че 4WD ECU проверява все пак дали муфата е изправна:

 

FAULT DETECTION SYSTEM

The 4WD-ECU performs the following checks, determines the defect, determines the diagnostic

code and perform countermeasures. If conditions are restored, the ECU will evaluate the state as

normal and restores the system functionality.

Start (default control when the ignition switch starts):

1. CPU Checking - Performs ROM and RAM checks

2. Check the coil - After the CPU check is complete, check the current on

open coil.

 

Always (during a glowing state other than the input control):

1. Check the CPU

a. Controls CAN communication and interactive control between individual CPUs

2. Check the supply voltage

a. Monitor the voltage supply of the CPU and check for voltage within the standard.

 

(Source: MUT-III Referenzhandbuch, 2008)

 

Когато тествах колата на сняг (когато забелязах, че се върти и задния мост в положение 2WD) не са се появявали никакви индикации по таблото, че системата не е наред. Също нямаше записани грешки в ECU (за целта ползвам блутут адаптер elm 325 и програмка на телефона "Torque"). За грешки проверих не на момента, а на следващия ден и не знам дали не са се изтрили ако е имало изобщо някакви...

 

Има ли възможност дори и в 2WD режим да се включи задния мост? Вече се чудя дали изобщо е имало някакъв проблем.

Редактирано от Андриан Ангелов
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

С тези интерфейси въобще не съм убеден, че може да тестваш системата за задвижване, освен това дори и да виждаш някакви грешки в 99.9% от случаите нямат нищо общо с реалните грешки в системата. Трябва ти или фирмения тестер или тестер, който наистина може да чете коректно системите на този автомобил. Ако тези интерфейси вършеха работа, нямаше кой да купува тестери по 2-3000лв, да не говорим, че фирмените диагностики за няколко пъти по-скъпи без да смятаме годишните абонаменти. В общи линии тези адаптери стават да се намираш на работа и за четене на някои стандартни грешки най-често в системата за управление на двигателя.

 

Съгласен съм, че този интерфейс не може да чете грешки в ECU-то на 4WD системата.

Редактирано от Андриан Ангелов
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

Има ли възможност дори и в 2WD режим да се включи задния мост? Вече се чудя дали изобщо е имало някакъв проблем.

Както писах по-рано, 99% нямаш проблем. Но все пак имай едно на ум и наблюдавай поведението на автомобила.

 

Цитата по-долу се отнася за Nisan X-trail, Кашкай и Дачия Дъстър. При тях задвижването е подобно дане кажа същото.

Имах Нисан, при който буксуваше задния мост в 2WD моde.

 

"""""""""""""""""""""""""""""""""

The shift switch even if the switch shift is in 2wd mode, the shift switch occasionally automatically change to 4wd mode depending on the driving condition (for example; depressing the acceleration firmly). This is not malfunction. However 4wd mode indicator lamp does not illuminate.

 

Превод: Задвижването се сменя дори когато е активна функцията за задвижване на 2 колела, понякога автоматично се предава движение на 4-те колела в зависимост от условията (например рязко ускорение). Това не е повреда. В тези случаи лампата за индикация не свети.

""""""""""""""""""""""""""""""""

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Както писах по-рано, 99% нямаш проблем. Но все пак имай едно на ум и наблюдавай поведението на автомобила.

 

Цитата по-долу се отнася за Nisan X-trail, Кашкай и Дачия Дъстър. При тях задвижването е подобно дане кажа същото.

Имах Нисан, при който буксуваше задния мост в 2WD моde.

 

"""""""""""""""""""""""""""""""""

The shift switch even if the switch shift is in 2wd mode, the shift switch occasionally automatically change to 4wd mode depending on the driving condition (for example; depressing the acceleration firmly). This is not malfunction. However 4wd mode indicator lamp does not illuminate.

 

Превод: Задвижването се сменя дори когато е активна функцията за задвижване на 2 колела, понякога автоматично се предава движение на 4-те колела в зависимост от условията (например рязко ускорение). Това не е повреда. В тези случаи лампата за индикация не свети.

""""""""""""""""""""""""""""""""

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Малък ъпдейт:

Вдигнах Аутлендъра на подемник за смяна на гуми и наблюдавах следното (всичко тествано беше в режим 2WD, свободна скорост и изгасен двигател):

Завъртях едната задна гума- въртят се всички останали.

Завъртях едната предна- въртят се всички останали.

Дръпнах ръчната и завъртях една предна гума- въртеше се, но с малко повече усилие от колкото без ръчна.

От тестовете излиза, че има някакво малко триене в електромагнитния съединител, което триене задвижва задния мост.

 

Имам молба към колегите със същия модел автомобил, ако може да направят същия този тест. За съжаление нямах възможност да направя проверка с работещ двигател и другите режими на задвижване, понеже колата беше вдигната за смяна на гуми и не беше удобно...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

Вчера, докато тествах възможностите в сняг на споменатия аутлендър, забелязах, че се въртят предните и задните гуми, а режимът на задвижване беше 2WD. Сменях режимите на задвижване (при което индикацията на таблото се променя съответно за зададения режим), гасих двигателя, проверих предпазителя за 4WD системата (10 ампера, намира се в купето и когато го извадя ми изписва на тaблото "Service required 4wd system"), проверих за грешки в ECU и всичко си е ОК.

Какъв може да е проблема?

....изкарайте я на асфалт и на паркинг някъде, изправете автомобила, леко покарайте на право,едва едва,с не повече от 10 км.ч.......след това се опитайте да завиете пълен ляв ,после пълен десен....ако усетите затормозяване на автомобила при движение на завой, тогава имате проблем с АБС блока......направете го това и после докладвайте тук,.....по лесно ще е ,за да не обяснявам всичко подробно за всяко нещо, тъй като причините са много за вашия проблем.....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

....изкарайте я на асфалт и на паркинг някъде, изправете автомобила, леко покарайте на право,едва едва,с не повече от 10 км.ч.......след това се опитайте да завиете пълен ляв ,после пълен десен....ако усетите затормозяване на автомобила при движение на завой, тогава имате проблем с АБС блока......направете го това и после докладвайте тук,.....по лесно ще е ,за да не обяснявам всичко подробно за всяко нещо, тъй като причините са много за вашия проблем.....

 

Здравейте,

пробвах я и не усетих никакво затормозяване. Нито напред нито назад...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 4 седмици ...

Малък ъпдейт:

 

Днес я тествах на чакъл.

Първо си бях на 2WD и от спряло положение дадох газ, за да накарам колата да буксува: слязох и видях следи само от предните гуми.

После сложих на 4WD LOCK и пак газ да пребуксува: имаше следи и от четирите гуми.

Най-накрая пак сложих на 2WD и пак газ: следи само от предните гуми.

 

Извод: за сега муфата работи.

 

Чудно ми е как тази електромагнитна муфа е била блокирала, а сега си работи. Мисля си дали еку-то на 4WD системата да е било блокирало и да е подавало винаги напрежение към електромагнита и така муфата да е била винаги зацепена докато еку-то се е ресетнало по някакъв начин...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Малък ъпдейт:

 

Днес я тествах на чакъл.

Първо си бях на 2WD и от спряло положение дадох газ, за да накарам колата да буксува: слязох и видях следи само от предните гуми.

После сложих на 4WD LOCK и пак газ да пребуксува: имаше следи и от четирите гуми.

Най-накрая пак сложих на 2WD и пак газ: следи само от предните гуми.

 

Извод: за сега муфата работи.

 

Чудно ми е как тази електромагнитна муфа е била блокирала, а сега си работи. Мисля си дали еку-то на 4WD системата да е било блокирало и да е подавало винаги напрежение към електромагнита и така муфата да е била винаги зацепена докато еку-то се е ресетнало по някакъв начин...

....муфата се командва и от АБС блока.....за това ви зададох по горе въпросите или по скоро препоръки да изпълните........сега я следете и внимавайте...ако пак нещо се оплеска, пробвайте я пак така, ако има проблем, махнете бушона на АБС-а ( и двата ) и пак пробвайте, би трябвало вече да не го има проблема....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 месеца ...

Здравейте,

 

Днес закарах колата в Севлиево в сервиза "Дисиком", който е оторизиран от Мицубиши.

Целта на посещението:годишен технически преглед и сервизна кампания на Мицубиши за подмяна на електродвигателчето и някакво рамо на предните чистачки.

Споменах им за проблемите, които имах с муфата за задния мост и техника взе, че я закачи за компютър. Компютърът беше за автомобили пежо. Избра модел на колата пежо 4008 и се навря някъде из менютата... Програмата беше на руски, а аз с руския не съм никак добре.

 

Не първия ред се виждаше положението на врътката- 2WD, 4WD AUTO или 4WD LOCK (променяха се съответно, когато въртяхме врътката)

На втория ред беше написано нещо подобно:

"Требуется...положение...муфа: 4WD LOCK"

Това 4WD LOCK не се променяше при въртене на врътката. Това много не го разбрахме- какво показва. Чудехме се дали е

-зададеното (от ЕКУ) положение на муфата (в какво положение трябва да е)

или

-реалното положение на муфата в момента.

 

Техникът каза, че наистина и задния мост се задвижва, понеже колата излезе много лесно от валяците на годишния технически преглед. Също каза, че диагностката не съобщава за грешки и, че никога не се е сблъсквал с такъв проблем.

 

Моля препоръчайте ми къде да отида за да разбера наистина какво и е на тази муфа?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност те притеснява,че колата върви постоянно на 4х4-така ли?

А повишен разход има ли?

И аз минах кампанията за смяна на моторчето на чистачките и някаква биалетка по рамената.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност те притеснява,че колата върви постоянно на 4х4-така ли?

А повишен разход има ли?

И аз минах кампанията за смяна на моторчето на чистачките и някаква биалетка по рамената.

 

Притесняват ме евентуалното счупване на скоростна кутия и повишения разход на гориво.

Разходът ми в момента е около 8л/100км извънградско. Колата я карам предимно извънградско.

Не се знае дали муфата е постоянно зацепена... Може и да си зацепва и отцепва когато си пожелае...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, ходи до ВТ ходи до Севлиево. От първия пост си навъртял поне 5000км. Ако имаше проблем до сега 100% щеше да си разбрал.Разходът ти е перфектен. Скоростната кутия е по здрава от муфата. Иначе жалко, че сервиз с оборудване не знаят как да го използват. Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

Редактирано от niki nikolov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

8/100 извънградско не е малко,но зависи от средната скорост.

Мен извънградско ми дава около 7/100 при средна 77 км/ч

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Среден разход около 8 е нормално за мен, ако извънградското ти е повечето над 90 км. в час. :plane:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Иазвънградското ми е макс. 90км/час, не изпреварвам и карам спокойно.

Днес я качих на канал и се опитах да завъртя кардана на ръка докато беше на свободна и с изключен двигател- карданът не помръдна. Понасилих го малко с една щанга и пак не мръдна...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Иазвънградското ми е макс. 90км/час, не изпреварвам и карам спокойно. Днес я качих на канал и се опитах да завъртя кардана на ръка докато беше на свободна и с изключен двигател- карданът не помръдна. Понасилих го малко с една щанга и пак не мръдна...
Разбирасе , че няма да помръдне. Като поставиш СК на неутрална, ти прекъсваш връзката между първичния и вторичния вал на СК. Като си напъвал с щангата кардана предните колела са се мъчи ли да задвижват колата. Правилно е да повдигнеш едно задно колело и да пробваш да го завърти на ръка. Ако муфата е свободна може би ще успееш да го завърти. Аз ако съм така ще проверя. Другото дето ми идва на ума, свържи един ампер метър към куплонга и следи за тока който протича към него. За нисан е от 0до 1.5А предполагам при мици ще е горе долу също. Това, че няма предаване на момент към задния мост не означава че кардана не се върти. Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk Редактирано от niki nikolov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Разбирасе , че няма да помръдне. Като поставиш СК на неутрална, ти прекъсваш връзката между първичния и вторичния вал на СК. Като си напъвал с щангата кардана предните колела са се мъчи ли да задвижват колата. Правилно е да повдигнеш едно задно колело и да пробваш да го завърти на ръка. Ако муфата е свободна може би ще успееш да го завърти. Аз ако съм така ще проверя. Другото дето ми идва на ума, свържи един ампер метър към куплонга и следи за тока който протича към него. За нисан е от 0до 1.5А предполагам при мици ще е горе долу също. Това, че няма предаване на момент към задния мост не означава че кардана не се върти. Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

 

Да, наистина няма как да помръдне докато предните гуми са стъпали...

 

Вдигнах задна дясна гума на крик, хванах гумата да я завъртя и... изобщо не помръдна. Леко се движи от някакъв луфт (по трансмисията), но за завъртане и дума не може да става.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

Вдигнах задна дясна гума на крик, хванах гумата да я завъртя и... изобщо не помръдна. Леко се движи от някакъв луфт (по трансмисията), но за завъртане и дума не може да става.

 

Това е кофти. Други идеи нямам. Може би да откачиш кабелите към муфата...

 

 

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...