Премини към съдържание

смяна на консумативи и качествен сервиз


graphityx

Препоръчано мнение

Здравейте,

 

След като се сдобих с мечтания Galant и най-после слязох от него след около 1000км нон стоп (това ми е и извинението за това че още не съм качил снимки а не съм писал скоро) :icon_blush:, е време да си се погрижа за него както подобава :icon_hmm:

 

Изчетох почти всичко във форума и даже мисля че има теми дето знам наизуст с все точките и запетайките :)

 

Ето какво знам че трябва да сменя:

 

1) двигателно масло

2) маслен филтър;

3) ангренажен ремък

4) ролките

5) въздушен филтър

6) горивен филтър;

7) свещи

8) предни и задни накладки

9) маслото в скоростната кутия

10) антифриза

11) спирачната течност

12) хидравлична течност

 

Такаа....... Освен това има някои неща които ме притесняват

 

Колата е 1998 2.0 Дизел - когато завъртя ключа лампата за подгряването на свещите светва за секунда и почти веднага изгасва. Преди съм карал дизел и знам че ми отнемаше доста повече време да изгастне - Съответно като е студена пали по-трудно.

 

След като запаля лампата за ABS-а светва за известно време и след това изгасва - вероятно ми сигнализира за нещо но книжката е на немски и нищо не разбирам :(

Това започна да се случва малко след като я взех и съвпада с едно леко тропане от дясната страна, което чувам само когато се движа по бавно и най-вече върху павета. Тези неща струва ми се започнаха след като един ден не съобразих и паркирах на много кално място (незнам дали има връзка)

 

И последното което най-много ме притеснява са скоростите - значи като тръгна спокойно си ги качвам 1-2-3-4-5, но когато слизам - от 3 на 2 или от 2 на 1ва просто не искат да влязат от 3та на 2ра за да стане трябва да съм почти спрял а от 2ра на 1ва напълно спрял :mad:

 

Молбата ми ако някой може да помогне със съвети.

 

За съжаление аз не разбирам почти нищо то коли (срам не срам така е :icon_blush: ) Първа кола ми е и явно ще се уча в движение

 

Кажете ми дали пропускам нещо за смяна и къде да закарам :plane: да го погледнат, но наистина качествено. Ако трябва и до Ратола Пловдив ще отида :icon_thumbup:

 

На какви прегледи да я кача, дали изпускам нещо за смяна, но най-вече препоръчайте доктор който да си свърши наистина добре работата :icon_blush:

 

Наистина съм пълен лайк, така че.......

 

Благодаря предварително

 

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега и честита нова придобивка!

Честно казано, и аз не съм специалист по колите, но карам кола повече от 30 години, затова ще си позволя да отговоря доколкото мога на въпросите ти.

1. Двигателното масло не е задължително да го сменяш веднага. Огледай колата за лепенка, или за табелка с дата и километри, когато маслото е сменяно за последен път. Ако двигателното масло все още няма 10 000 км от смяната, не е нужно да го сменяш веднага, но ако няма такава табелка или е на повече от 10 000 км - трябва да го смениш незабавно!

2. Масления филтър е добре да се сменя заедно с маслото, независимо, че някъде пишат да се сменя през смяна на масло.

3. Ангренажния ремък трябва да го смениш ВЕДНАГА!

4. Същото важи и за ролките, те се сменят заедно с ремъка.

5. Въздушния филтър е желателно да го провериш и ако е замърсен да го смениш.

6. Горивния филтър може да кара докато ти създаде проблем, или ако колата ти гори повече от нормалното. Желателно е да развиеш пробката отдолу, за да изтече водата и мръсотиите от него, ако има такива.

7. Свещите също не е задължително да сменяш. Аз лично сменям свещи само когато се повредят, т.е. една по една. Препоръчвам ти да ги провериш с мултицет и неработещите да ги смениш (ако има такива).

8. Накладките се сменят само когато се износят. Няма смисъл да ги сменяш, ако имат още феродо по тях.

9. Маслото в скоростната кутия е препоръчително да го смениш.

10. Антифриза също е препоръчително да го смениш.

11. Спирачната течност се сменя при нужда, т.е. когато потъмнее.

12. Същото важи и за хидравличната течност.

 

Това е моето лично мнение, моля колегите да ме поправят, ако съм сгрешил някъде.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колата е 1998 2.0 Дизел - когато завъртя ключа лампата за подгряването на свещите светва за секунда и почти веднага изгасва. Преди съм карал дизел и знам че ми отнемаше доста повече време да изгастне - Съответно като е студена пали по-трудно.

Нямаш проблем, така е...........ако дадчика за темп. на главата покаже мн. по ниска темп. тогава ще задържи повечко свещите...........

 

След като запаля лампата за ABS-а светва за известно време и след това изгасва - вероятно ми сигнализира за нещо но книжката е на немски и нищо не разбирам :(

 

нищо не сигнализира, нормално е, тъй като електрониката на помпата на АБС-а се самодиагностира........

 

Това започна да се случва малко след като я взех и съвпада с едно леко тропане от дясната страна, което чувам само когато се движа по бавно и най-вече върху павета. Тези неща струва ми се започнаха след като един ден не съобразих и паркирах на много кално място (незнам дали има връзка)

Това трябва да се види, нищо чудно да имаш засъхнала кал някъде.........

И последното което най-много ме притеснява са скоростите - значи като тръгна спокойно си ги качвам 1-2-3-4-5, но когато слизам - от 3 на 2 или от 2 на 1ва просто не искат да влязат от 3та на 2ра за да стане трябва да съм почти спрял а от 2ра на 1ва напълно спрял :mad:

 

Това значи че е била отваряна ск. кутия с цел отремонтирване, най вероятно са сменяли синхронизаторите, но те се настройват след това, ако не се направи както трябва, така се получава.........има и друг вариант, да не са регулирали избирача или просто муфата ,която се движи от жилата ........

 

Ти откъде си?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

.................

3. Ангренажния ремък трябва да го смениш ВЕДНАГА!

4. Същото важи и за ролките, те се сменят заедно с ремъка.

5. Въздушния филтър е желателно да го провериш и ако е замърсен да го смениш.

6. Горивния филтър може да кара докато ти създаде проблем, или ако колата ти гори повече от нормалното. Желателно е да развиеш пробката отдолу, за да изтече водата и мръсотиите от него, ако има такива.

9. Маслото в скоростната кутия е препоръчително да го смениш.

10. Антифриза също е препоръчително да го смениш.

.............

Колега мерси за съветите, ще са ми от полза. Разбирам, че най-важното е да сменя ангренажния ремък. :) Да ме насочиш къде? Предполагам, че имам два варианта:

1) Да си купя ремъка от магазин и да отида в сервиз

2) Да отида в сервиз където имат този ремък и направо да ми го сменят

 

Нямаш проблем, така е...........ако дадчика за темп. на главата покаже мн. по ниска темп. тогава ще задържи повечко свещите...........

нищо не сигнализира, нормално е, тъй като електрониката на помпата на АБС-а се самодиагностира........

Това трябва да се види, нищо чудно да имаш засъхнала кал някъде.........

Това значи че е била отваряна ск. кутия с цел отремонтирване, най вероятно са сменяли синхронизаторите, но те се настройват след това, ако не се направи както трябва, така се получава.........има и друг вариант, да не са регулирали избирача или просто муфата ,която се движи от жилата ........

 

Ти откъде си?

Мерси диджей малко ме успокои :rolleyes:

 

Аз знам че Митсубишитата са много здрави, но все пак човек трябва и да се грижи за тях. Още като взимах колата знаех, че ще има това онова да се пипне, но ей не мога да повярвам, че най-после си имам моето мечтано :mitsu-smiley: Galant :)

 

Иначе съм от София :)

 

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз също не съм сменял ремък и имам следния въпрос: на ремъците на другите коли е отпечатана една линия, която като се изтърка значи ремъка е за смяна, тук не е ли така? И автосервиз Мотоексперт добри ли са? Щото един приятел ги рекламира, рекламира, пък като му сменяха ремък и ролки на Ауди-то, му спрели климатика.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И автосервиз Мотоексперт добри ли са? Щото един приятел ги рекламира, рекламира, пък като му сменяха ремък и ролки на Ауди-то, му спрели климатика.

 

Мисля, че въпроса ти е риторичен и сам си отговори на него! :)

След като това са постигнали с едно масово Ауди... представи си какво може да ти се случи на :mitsu-smiley: -то... : прескочил зъб, презацепване... или още по-лошо!

Колеги, както всички сме писали, единствения вариант за сега за смяна на ремъци и консумативи, говоря за цена качество и действително, които могат да го направят са DJ Tymbi и Ратола ПЛОВДИВ! :)

Ако ви се правят експериметни - правете си, но след това ще пишете в "ония" теми с многото такива :icon_censored: емоушъни и ще пишете как са ви съдрали по 3-4 кожи за смяна на ремък и ролки и накрая колата пак не работи добре! :) Поразровете се малко и ще намерите тези теми! ;)

Успех! :good:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ок явно се затвърждава и моето мнение, че мога да разчитам и да поверя самолета само на Диджея или на Ратола Пловдив :)

Точно така, на прав път си :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Точно така, на прав път си :icon_thumbup:

 

Някой може ли да ми даде контакти на Ратола Пловдив? Дали работят събота/неделя? Евентуално и на Диджея, но не искам да го притеснявам :icon_blush:

 

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Ди Джея на лично съобщение. За Ратола Пловдив има цяла галеря за сервизи и магазини, но ето ти директен линк

 

:link:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колегата Miroslav е от Ратoла Пловдив. Изпрати му лично съобщение, много е отзивчив, лично на мен ми помогна много.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Здравейте,

 

Благодаря на всички за отговорите, помощта и съветите.

 

Ето какво се случи засега:

 

Миналата седмица бях много на зор защотото в сряда трябваше да пътувам за морето. Във вторник миналата седмица закарах колата в сервиза на един познат за да смени поне най-належащото. Цял ден се бори човека от 8:30 до 21:00, но сменихме:

 

1) двигателно масло

2) маслен филтър;

3) ангренажен ремък

4) ролките - без тази дето обтягала (не можахме да намериме)

5) въздушен филтър

 

Сменихме и още два ремъка но не разбрах за какво са :icon_blush:

 

Оказа се че общо ремъците са 5 :)

 

Не сменихме само първите два който свалихме. Незнам и де за какво бяха. Всякакви ролки също - без тази дето обтягала ангренажния и още една.

 

Колата се държа много добре и изминах 1600км по морето без проблеми. На магистралата залепих 180-190 без проблеми. Не можах да повярвам, защото е дизел - колата беше прекрасна и стабилна. Можех спокойно да мина 200. А аз по принцип не съм привърженик на такова безрасъдство, но :plane: :mitsu-smiley: -то само ме теглеше. Нямам думи просто

 

Единствено забелязах един типичен пронизителен звук като виене на ремъка когато колата е поизстинала на след две минути изчезва - предполагам че ремъка на хидравликата не е достатъчно опънат

 

По принцип смятам да се възползвам от Ратола Пловдив и ще послушам съвета ви, но миналата седмица нямаше как :rolleyes:

 

Поздрави

 

PS качвам малко снимки на :mitsu-smiley: :icon_thumbup: в галерията

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, :) закарай колата при DJ Timby, за да ти провери ремъка, също така можеш да си смениш и ролките при него, щото Ратола Пловдив е далече за едно обтягане на ремък, а виждам, че си от София! :)

Само преди това му пиши ЛС ! :)

Успех!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...