Премини към съдържание

Какво масло за ръчна скоростна кутия?


aatanasov1

Препоръчано мнение

Здравейте, колата е Colt 1.3 бензин 2009 95кс. 70К километра. До сега масло на скоростната кутия (ръчна, 5 скорости) нито е сменяно нито доливано. В книжката пише, че е "life time" т.е. до живот. Но по нашите стандарти животът на колата е по-дълъг от очакваното и маслото не е вечно, та мисля да го сменя за да съм спокоен. В книжката препоръчват "Castrol BOT 328 Produced by Burmach Oil Technology GmbH (or exact equivalents): SAE 75W - 90 API GL-4 full synthetic oil 1.75".

Не знам дали ще намеря оригиналното BOT 328. Има ли нещо за което да внимавам, като избирам еквивалентното масло? От какво трябва да се пазя на пазара? Някой може ли да ми препоръча конкретно масло от опит?

 

Благодарско!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Castrol Syntrans 75w90 GL4 ако става за колт , не съм 100% сигурен , но ако сравните , че става е много добро масло за ръчна кутия. Аз карам с такова само че Лансер, сменявам го през 50-60к км и съм много доволен, специално в студеното време скоростите се включват по-добре от колко през лятото. Ползвал съм на други марки , но това най-много ми харесва.

Успех

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Имам изискванията на Mitsubishi към Май 2012г. Там препоръките за 2-та двигателя 95 к.с. са съответно:

 

Mitsubishi, Colt Z30, Colt 1.3 ClearTec, 2009-

Mitsubishi, Colt Z30, Colt 1.3, 2009-

 

Transaxle, manual F5MGA

Manual

Capacity 1,75 liter

Gears forward: 5

Gears reverse: 1

Use: Normal

Check 20000 km/12 months

Change 200000 km/120 months

OEM recommendation: See below

 

Use: Severe

Check 20000 km/12 months

Change 100000 km/60 months

 

OEM recommendation

year-round API: GL-4 synthetic SAE 75W-90

 

 

Но последните препоръки които са подадени към Май 2017 вече са други:

Mitsubishi (EU), Colt CZ3/5, Colt 1.3 ClearTec, 2009-2013

Mitsubishi (EU), Colt CZ3/5, Colt 1.3, 2009-2013

 

Transaxle, manual F5MGA

Manual

Capacity 1.75 liter

Gears forward: 5

Gears reverse: 1

 

Use: Normal

Check 20000 km/12 months

Change 200000 km/120 months

 

 

Use: Severe

Check 20000 km/12 months

Change 100000 km/60 months

 

OEM recommendation

temperate climate API: GL-3 SAE 75W-80

 

Колегата Miroslav може да потвърди, дали наистина има допълнителен бюлетин заменящ първите препоръки.

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Имам изискванията на Mitsubishi към Май 2012г. Там препоръките за 2-та двигателя 95 к.с. са съответно:

 

Mitsubishi, Colt Z30, Colt 1.3 ClearTec, 2009-

Mitsubishi, Colt Z30, Colt 1.3, 2009-

 

Transaxle, manual F5MGA

Manual

Capacity 1,75 liter

Gears forward: 5

Gears reverse: 1

Use: Normal

Check 20000 km/12 months

Change 200000 km/120 months

OEM recommendation: See below

 

Use: Severe

Check 20000 km/12 months

Change 100000 km/60 months

 

OEM recommendation

year-round API: GL-4 synthetic SAE 75W-90

 

 

Но последните препоръки които са подадени към Май 2017 вече са други:

Mitsubishi (EU), Colt CZ3/5, Colt 1.3 ClearTec, 2009-2013

Mitsubishi (EU), Colt CZ3/5, Colt 1.3, 2009-2013

 

Transaxle, manual F5MGA

Manual

Capacity 1.75 liter

Gears forward: 5

Gears reverse: 1

 

Use: Normal

Check 20000 km/12 months

Change 200000 km/120 months

 

 

Use: Severe

Check 20000 km/12 months

Change 100000 km/60 months

 

OEM recommendation

temperate climate API: GL-3 SAE 75W-80

 

Колегата Miroslav може да потвърди, дали наистина има допълнителен бюлетин заменящ първите препоръки.

Поздрави

'

 

Благодаря колега! Търсих подобни бюлетини на сайта https://www.mitsubishitechinfo.eu по VIN, но нещо не успях да се оправя. Не ми връща резултат. Информацията, която имаш директно от Мицубиши ли е или от посредник?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В ръководството на Мицубиши за тази кутия е записано: масло 75W90 GL4 BOT328 или еквивалентно, съответно маслото, което е допустимо да се ползва трябва да покрива тези изисквания. Аз друг продукт освен оригиналния за момента не съм открил, в смисъл това е Castrol 75W90 BOT328, но освен покупка през Мицубиши друг вариант не съм намерил. Не съм срещал сервизен бюлетин за заместване с друг продукт, а и за 2л масло според мен не си заслужава рисковете. Цената на оригиналния продукт е 60лв за 1л (ние го подържаме на склад, предполагам че и Балкан Стар го имат), скъпо е но смятам, че не си заслужава риска от ползване на друг продукт при положение, че тази скоростна кутия е капризна и не е евтина за ремонт.

 

Благодаря колега!

 

Проверих в Ратола за оригиналното BOT 328 понеже не можах да се свържа с Балкан Стар. Щом го има налично и аз мисля, че не си струва риска.

 

Ще взема да ида до там тези дни.

 

Поздрави и пак благодаря на всички!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

'

 

Благодаря колега! Търсих подобни бюлетини на сайта https://www.mitsubishitechinfo.eu по VIN, но нещо не успях да се оправя. Не ми връща резултат. Информацията, която имаш директно от Мицубиши ли е или от посредник?

 

Информацията която имам е подадена от Mitsubishi към най-големият информационен масив, който съставя каталозите за масла. Т.е. убеден съм, че в който и онлайн каталога на масло провериш, визирам Motul, Castrol, Valvoline, Total и други големи имена, тяхното масло ще отговаря на критериите API GL-3, SAE 75W-80. В случая понеже API GL-4 заменя API GL-3, маслото може да отговаря само на API GL-4, SAE 75W-80

 

Друга база данни е направила малко каталози на неизбягалите от тази печатница фирми за масла. В това число и немската Bizol цък. Но и към този информационен масив препоръката е същата API GL-4, SAE 75W-80.

 

Извод: Няма начин да няма черно на бяло бюлетин от MMC който да е променил през годините препоръките. Иначе нямаше да ги подаде към фирмите правещи каталози за масла. Ето че нито един каталог (днес) не препоръчва първоначалните препоръки, визирам като вискозитетен клас.

Поздрави

Редактирано от svetliof
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Препоръките за всички нови и стари модели също идват директно от Mitsubishi в информационният масив, който съставя каталозите за масла. Но каталозите не обезсилват това което е написано в сервизната книжка или последващите бюлетини от Производителя. Висшият пилотаж става, когато и в 2-те е едно и също.

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

Аз смених моето (Colt VI) с Red Line MT-90 75W90 GL-4:

 

MT-90 75W90 GL-4 GEAR OIL

Popular in Nissan, Mazda, Mitsubishi, VW/Audi, Lotus Elise/Exige, Toyota, Mendeola transmissions and Atlas transfer cases for Off Road

Offers quicker shifts, perfect synchronizer coefficient of friction

Safe for brass synchros, as it lacks the reactive sulfurs found in most GL-5 oils that cause damage

High performance gear protection and longer synchro life

Eliminates notchy shifting, even when cold

Satisfies the gear oil viscosity requirements of 75W90, 80W90, 90 and motor oil viscosities of SAE 40, 10W40 and 15W40

Recommended for GL-1, GL-3 and GL-4 applications, as well as where most special synchromesh fluids are specified

 

Смених маслото два пъти. Първият в Дарс Ауто Бургас - дадоха ми някакво 80W90 и казаха, че само такова имат и на всички слагали такова. Даже фактури ми показаха на коли със същите скоростни кутии. Обаче не усетих никакви подобрения и ме жегна да го сменя втори път след 500 км. В легена имаше прашинки като от бенгалски огън - блещукаха на повърхността. Смених го с въпросния Red Line. Аз поне си мисля, че има някакво подобрение...

Редактирано от petroff
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз смених моето (Colt VI) с Red Line MT-90 75W90 GL-4:

 

MT-90 75W90 GL-4 GEAR OIL

Popular in Nissan, Mazda, Mitsubishi, VW/Audi, Lotus Elise/Exige, Toyota, Mendeola transmissions and Atlas transfer cases for Off Road

Offers quicker shifts, perfect synchronizer coefficient of friction

Safe for brass synchros, as it lacks the reactive sulfurs found in most GL-5 oils that cause damage

High performance gear protection and longer synchro life

Eliminates notchy shifting, even when cold

Satisfies the gear oil viscosity requirements of 75W90, 80W90, 90 and motor oil viscosities of SAE 40, 10W40 and 15W40

Recommended for GL-1, GL-3 and GL-4 applications, as well as where most special synchromesh fluids are specified

 

Смених маслото два пъти. Първият в Дарс Ауто Бургас - дадоха ми някакво 80W90 и казаха, че само такова имат и на всички слагали такова. Даже фактури ми показаха на коли със същите скоростни кутии. Обаче не усетих никакви подобрения и ме жегна да го сменя втори път след 500 км. В легена имаше прашинки като от бенгалски огън - блещукаха на повърхността. Смених го с въпросния Red Line. Аз поне си мисля, че има някакво подобрение...

 

Обикновено SAE 80W-90 е минерално масло, ами е от опасната API GL-5 категория. Тука говорим за ръчка, а не за диференциал на камион. Правилно си постъпил с Red Line MT-90 75W90 GL-4.

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...