SNS Публикувано 17 ноември 2017 Сподели Публикувано 17 ноември 2017 Интересувам се какви са нормалните стойности на датчика?Как правилно се диагностицира?Закачам я с кабел към Еvoscan. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Galant2002 Публикувано 18 ноември 2017 Сподели Публикувано 18 ноември 2017 Интересувам се какви са нормалните стойности на датчика?Как правилно се диагностицира?Закачам я с кабел към Еvoscan. Привет колега,Първо нека поясним какво означава "нормални стойности": за волтаж ли говорим, или за корекцията на горивната смес в проценти (Short Term Fuel Trim и Long Term Fuel Trim). Ако е за волтаж, при затворена регулираща система (Closed Loop, Ламбда сондата регулира сместа [загрял двигател и катализатор(и)]), сондата преди катализатора трябва да се движи между 150 и 850 mV с интервал на синусоидата около 100 ms. Сондата след катализатора (диагностична) трябва да отчита между 500 и 700 mV (сравнително постоянно равнище, ако има големи амплитуди, най вероятно катализаторът е заминал). Ако говорим за корекции в горивната смес, Short Term Fuel Trim може да "скача" доста в граници от -20% до +20%, важното е Long Term Fuel Trim де не е нещо фрапиращо (трябва да се движи в рамките -3 до +3%, въпреки че и стойности до -7%, +7% са допустими и обикновено не записва DTC в ECU-то). Поздрави! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SNS Публикувано 18 ноември 2017 Автор Сподели Публикувано 18 ноември 2017 Благодаря за включването колега.Ами въпроса ми беше в общ план, понеже не съм наясно какви стойности са в границите на нормалното.Прилагам три снимкки, на които може да се видят.1. Hа празен ход на не напълно загряла кола.2. Hа 2500 оборота.3. На празен ход на загрял автомобил.Тези снимки ги имам от закачане преди около 2 години и ми се искаше сега пак да погледна, но да съм наясно с параметрите. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 18 ноември 2017 Сподели Публикувано 18 ноември 2017 Така не можеш да разбереш дали бачка. Трябва ти графика за да видиш дали се променя във времето Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Galant2002 Публикувано 19 ноември 2017 Сподели Публикувано 19 ноември 2017 Прав е колегата milenjs; трябва ти нещо, което представя "живите" данни като графика. Гледам, че EvoScan-а има бутон "Graphs/Logs, Live Virtual Dyno, Live MapTracer"... Като го кликнеш него, какво се появява?По принцип аз правя диагностика на моята кола с ELM327 Bluetooth и софтуер за диагностика Car Scanner Pro, който е за Windows 8.1 и Windows 10 Цък (и за десктоп версията, и за мобилната; плаща се, но беше нещо от сорта на 7 - 8 лева...) и е с доста приятен интерфейс, който дава много информация. Единственият му недостатък е, че чете само ECU-то на двигателя.Поздрави! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SNS Публикувано 21 ноември 2017 Автор Сподели Публикувано 21 ноември 2017 Така на Евоскан не мога да изведа графика. Направих клипче на показателите в реално време. А като я закача с ЕЛМ327 излиза графика на сондите в жълтото. Сигнала е на празен ход на двигателя. От време на време ми излизат тези грешки: :icon_hmm: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 21 ноември 2017 Сподели Публикувано 21 ноември 2017 Мяза да си бачкат сондите, така трябва да изглежда сигнала във времето. Пробвай като дадеш газ - синусуидите трябва да се сгъстяват. За Fuel Trim грешката не мога да кажа нищо. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
eXistenZ Публикувано 22 ноември 2017 Сподели Публикувано 22 ноември 2017 На мен P0173 ми се появява от време на време, но при мен е от газовата уредба. Ако си на газ е напълно възможно от там да ти светва чек енджина. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SNS Публикувано 23 ноември 2017 Автор Сподели Публикувано 23 ноември 2017 Мяза да си бачкат сондите, така трябва да изглежда сигнала във времето. Пробвай като дадеш газ - синусуидите трябва да се сгъстяват. За Fuel Trim грешката не мога да кажа нищо. Да, при подаване на газ синусуидите се сгъстяват.А ако не работи както трябва някоя сонда, какво се случва със синусуидата? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.