gavliaris Публикувано 26 септември 2017 Сподели Публикувано 26 септември 2017 Здравейте колеги. Моля за вашето мнение и препоръка за двигателно масло за аутлендър 1 2.4 mivec.Автомобилът е на реални 186000км.Към момента бях с масло motul x-clean 5w-30. Желая да не сипвам същото защото двигателя стана една идея по-шумен на студен старт.Някои колеги ме съветват за вискозитет 5w30 но при условие , че грам масло не ми пипа колата защо да преминавам на 5w40.?Колебая се между bardhal или yacoo lube DE.Очаквам вашите препоръки.Много съм доволен от машината и искам най-доброто за нея. Благодаря предварително! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svetliof Публикувано 26 септември 2017 Сподели Публикувано 26 септември 2017 (редакция) Здравейте колеги. Моля за вашето мнение и препоръка за двигателно масло за аутлендър 1 2.4 mivec.Автомобилът е на реални 186000км.Към момента бях с масло motul x-clean 5w-30. Желая да не сипвам същото защото двигателя стана една идея по-шумен на студен старт.Някои колеги ме съветват за вискозитет 5w30 но при условие , че грам масло не ми пипа колата защо да преминавам на 5w40.?Колебая се между bardhal или yacoo lube DE.Очаквам вашите препоръки.Много съм доволен от машината и искам най-доброто за нея. Благодаря предварително! Здравей колега. Ще преразкажа това, което многократно съм споделял преди във форума:В първото издание на сервизни книжки, азиатските производители като цяло за двигателните масла препоръчваха да се използва класификация на моторните масла по експлоатационни свойства на Американския петролен институт - API. Ако изключим Европа, API е валидна в целият останал свят. Дори и комбинираните стандарти за икономия на гориво по ILSAC между американо-азиатските производители са стъпнали върху изпитанията на API тестовете... През годините бензиновият стандарт на API през 7-8г се надгражда и ето как са се движили от времето на нашите двигатели до сега: API SG - бензинова защита преди и между 1988-1992гAPI SH - бензинова защита преди и между 1993-1996гAPI SJ - бензинова защита преди и между 1996-2000гAPI SL - бензинова защита преди и между 2001-2003гAPI SM - бензинова защита преди и между 2004-2010гAPI SN - бензинова защита преди и след 2011г до днес Но в предвид че живеем в Европа и след 1996г бяха въведени съвременните европейски изисквания по друга такава система ACEA, наложи азиатските производители под формата на нормативни актове да дадат приблизително аналог, кой по-горен стандарт по API отговаря на тези по ACEA. Това не може да стане еднозначно, защото едно масло примерно API SN, може да отговаря както на ACEA A5, така и ACEA A3. Тука трябва да се внимава, защото не всеки двигател е проектиран да използва ACEA A5 стандарта. Ето какви са последните изисквания за двигателя ти подадени от Mitsubishi Motors Company към Май 2017г:OEM recommendationYear-round ACEA A3-98 SAE 0W-30Year-round ACEA A3-98 SAE 0W-40Year-round ACEA A3-98 SAE 5W-40Year-round ACEA A2-96 SAE 5W-40Year-round ACEA A1-98 SAE 0W-30Year-round ACEA A1-98 SAE 5W-30Year-round API: SJ SAE 0W-30Year-round API: SJ SAE 5W-30Year-round API: SJ SAE 5W-40Year-round API: SG SAE 5W-40 От горното се виждат генерално две насоки:1. Предпочитан вискозитетен клас. Това са всички изброени за целогодишна (Year-round) употреба. Няма кой е по-хубав, MMC казва изберете си. Вметвам забележката, че съм премахнал тези вискозитетени класове, които не считам за удачни.2. Второто условие е смазочната норма. а) На първо четене тя е API SG (1988-1992г). Маслото на MOTUL X-CLEAN 5W-30 цък е API SM, да, много по-висока защита. Но по критерии американски стандарт YACCO LUBE DE 5W-30 взима преднина с последният API SN цъкб) По втория критерии европейски стандарт, отново LUBE DE 5W-30 взима преднина и добавя ACEA A3 стандарта, който не присъства в MOTUL X-CLEAN 5W-30 3. Прилики между 2-те масла. Те са Mid SAPS формула с близки по поддържане стандарти за защита системите за третиране на отработените газове и с HTHS > 3.5 4. Разлики между 2-те масла: Макар и близки по стандарти, конкретният продукт на MOTUL не е в класата на конкретният продукт на YACCO. Последното добавя възможно най-високите стандарти по водещите германски автомобило-производители. Това което внушава сериозен респект са най-върховите стандарти на компанията VW. Те надвишават с лекота базовите стандарти на MOTUL. Спектограмата на стандарта VW 504.00-507.00 всява респект, дори и срещу стандарта MB 229.51. Затова казах, че просто 2-те масла не са в една категория да бъдат сравнявани, но ето ти не си доволен от конкретният продукт, а аз давам доводи следващият с какво е по-добър. Не си уточнил маслото на BARDHAL...Други сериозна преднина YACCO взима с Вискозитетния си индекс от 169 спрямо MOTUL 166. Не е много, но с всеки един студент станрт износването е по-малко и вискозитетно-температурната характеристика по-добра...Температурата на течливост също не е за пренебрегване. YACCO -45C, MOTUL -36CМасло по стандарта VW 504.00-507.00 е стъпнало върху ACEA C3 категорията. Но стандартите на VW неимоверно много ще предложат защита на катализатора.Отделно масло по VW 504.00-507.00 (от тук дискутираните LUBE DE 5W-30) е предвидено за Long Life пробези (по други автомобило производители 30000км/2 години). Самият факт говори то, че за да издържи и формулата трябва да издържи. Докато стандарта поддържан от MOTUL VW 502.00/505.00 е само до 15 000км/12 месеца...Много може да се изпише по въпроса, но ще завършва с вида синтетика на LUBE DE 5W-30 - API Group 4 PAO (poly-alpha-olefins). Извод: И 2-те масла са изключително висок клас за класа си. И 2-те са правилна опция за двигателя на конкретният двигателя на Outlander 2.4. По най-малко 7-8 показателя без да ги броя нагоре LUBE DE 5W-30 взима преднина пред MOTUL X-CLEAN 5W-30. Сега намерих и възможно най-представителното масло на BARDHAL (VW 504.00-507.00)цък и го класифицирам на 2-ро място след YACCO, но преди MOTUL. Защото не притежава официално одобрение по най-върховият стандарт на Mercedes MB-APPROVAL 229.51, а е само MB 229.51 ниво. Вискозитетния му индекс пада до 160 (че аз зная полусинтетика със 157!), а и температурата на течливост е само -39С. Отделно и тук както при MOTUL има са стандарт по API, докато YACCO добавя и върховата защита на ACEA A3 стандарта и този на Porsche C30. По една случайност, двигателя на моя Мицку е обслужен с едно от 3-те 5W-30 дискутирани масла. Ако и ти искаш най-доброто за двигателя си, намери такова масло, което да плува редом големите акули? ;)Поздрави Редактирано 26 септември 2017 от svetliof Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
gavliaris Публикувано 27 септември 2017 Автор Сподели Публикувано 27 септември 2017 Благодаря ти колега.Никога в никой форум не съм получавал такъв професионален и изчерпателен отговор.Благодаря и за отделеното време!!!В такъв случай няма да се колебая а ще сипя масълцето на Yacco.От сервиза ми препоръчват пак на yacco но 5w40 но незнам аз си мисля,че 5w30 е по удачния вариант.Ще дам мнение след смяната!Кой модел мицу имаш? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MuxoB Публикувано 27 септември 2017 Сподели Публикувано 27 септември 2017 (редакция) Здравей, аз карам Грандис със същия мотор, който купих наскоро. Светльо (от по-горния пост) ми препоръча масло YACCO LUBE DE 5W30 и смея да кажа че съм доста доволен за момента от работата на мотора и състоянието на маслото за изминати почти 3000км! Силно препоръчвам маслото, тъй като е важно за смазването на MIVEC-a. :icon_thumbup: Редактирано 27 септември 2017 от MuxoB Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
gavliaris Публикувано 27 септември 2017 Автор Сподели Публикувано 27 септември 2017 Решено сторено. Заложих и купих YACCO 5W30 LUBE DE. Утре ще го сменя,че нямаше свободни подемници.Още веднъж благодаря за съветите.Ще пиша как е след смяната.Лека вечер колеги! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svetliof Публикувано 27 септември 2017 Сподели Публикувано 27 септември 2017 (редакция) Благодаря ти колега.Никога в никой форум не съм получавал такъв професионален и изчерпателен отговор.Благодаря и за отделеното време!!!В такъв случай няма да се колебая а ще сипя масълцето на Yacco.От сервиза ми препоръчват пак на yacco но 5w40 но незнам аз си мисля,че 5w30 е по удачния вариант.Ще дам мнение след смяната!Кой модел мицу имаш? Притежавам скромно, Space Star 1.3i 82 к.с. 09/2000г.Ще се радвам да споделиш впечатления когато ги събереш от избора ти за двигателно масло спрямо това, с което до сега си карал. Занапред, когато имаш нужда от съвет за други възли, съм насреща, както винаги до сега... Поздрави Редактирано 27 септември 2017 от svetliof Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vili Публикувано 28 септември 2017 Сподели Публикувано 28 септември 2017 Здравейте,стартирали сте доста добра дискусия за масла, а какво ще кажете на този мотор(4G69) да се сипе Eneos Premium Ultra 0W50. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svetliof Публикувано 28 септември 2017 Сподели Публикувано 28 септември 2017 Здравейте,стартирали сте доста добра дискусия за масла, а какво ще кажете на този мотор(4G69) да се сипе Eneos Premium Ultra 0W50. Не се подвеждайте по вискозитетния клас SAE 0W (при 40С 104 cSt) цък. Това масло е по-бавно подвижно при всеки студен старт от кое да е SAE 10W-40 (с кименатичен вискозитет при 40С около 98 cSt). Спирачка се явява в случая летният му вискозитет SAE 50 с неговите 18 cSt. Ако работната температура на маслото в двигателя е към 95С, то при тази температура маслото ще има характеристики като xxW-60 вискозитетен клас с около 24 cSt. Къде са приблизително 12 cSt на xxW-30 масло, къде 24? Не смятам за удачен вариант да се вдига гъстотата прекалено излишно на двигател с променливи фази на газоразпределението цък.Второ, това масло е Full SAPS формула. За такава би трябвало неговият TBN (6.4) да е доста по-висок, а не с характеристики като Mid SAPS масло. Отделно това масло няма европейските стандарти по ACEA. Вярно че това не е задължително, защото предназначението на маслото е към азиатските двигатели. Само споменавам, че още от ACEA 2010 изискванията са маслата по европейските стандарти да имат за ACEA A3/B4 категорията равно или повече от TBN 10. Т.е. колкото по-висок TBN има маслото, толкова няма да се влияе от лошите горива и добавките които се борят с корозията в двигателя ще са в по-големи количества.И в техническият документ на маслото е описано, че то е предвидено за спортни автомобили, или напр. каране при продължителна висока скорост, където се изисква маслото да има стабилен вискозитет.Маслото на ENEOS е с отлични показатели, но в случая за този двигател ще е мъка, защото когато има променливи фази на газоразпределението, трябва и маслата да са от по-нисък вискозитетен клас.Поздрави Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.