Премини към съдържание

Outlander 1 2.4 mivec двигателно масло


Препоръчано мнение

Здравейте колеги. Моля за вашето мнение и препоръка за двигателно масло за аутлендър 1 2.4 mivec.

Автомобилът е на реални 186000км.

Към момента бях с масло motul x-clean 5w-30.

Желая да не сипвам същото защото двигателя стана една идея по-шумен на студен старт.

Някои колеги ме съветват за вискозитет 5w30 но при условие , че грам масло не ми пипа колата защо да преминавам на 5w40.?

Колебая се между bardhal или yacoo lube DE.

Очаквам вашите препоръки.

Много съм доволен от машината и искам най-доброто за нея.

 

Благодаря предварително!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги. Моля за вашето мнение и препоръка за двигателно масло за аутлендър 1 2.4 mivec.

Автомобилът е на реални 186000км.

Към момента бях с масло motul x-clean 5w-30.

Желая да не сипвам същото защото двигателя стана една идея по-шумен на студен старт.

Някои колеги ме съветват за вискозитет 5w30 но при условие , че грам масло не ми пипа колата защо да преминавам на 5w40.?

Колебая се между bardhal или yacoo lube DE.

Очаквам вашите препоръки.

Много съм доволен от машината и искам най-доброто за нея.

 

Благодаря предварително!

 

Здравей колега. Ще преразкажа това, което многократно съм споделял преди във форума:

В първото издание на сервизни книжки, азиатските производители като цяло за двигателните масла препоръчваха да се използва класификация на моторните масла по експлоатационни свойства на Американския петролен институт - API. Ако изключим Европа, API е валидна в целият останал свят. Дори и комбинираните стандарти за икономия на гориво по ILSAC между американо-азиатските производители са стъпнали върху изпитанията на API тестовете... През годините бензиновият стандарт на API през 7-8г се надгражда и ето как са се движили от времето на нашите двигатели до сега:

 

API SG - бензинова защита преди и между 1988-1992г

API SH - бензинова защита преди и между 1993-1996г

API SJ - бензинова защита преди и между 1996-2000г

API SL - бензинова защита преди и между 2001-2003г

API SM - бензинова защита преди и между 2004-2010г

API SN - бензинова защита преди и след 2011г до днес

 

Но в предвид че живеем в Европа и след 1996г бяха въведени съвременните европейски изисквания по друга такава система ACEA, наложи азиатските производители под формата на нормативни актове да дадат приблизително аналог, кой по-горен стандарт по API отговаря на тези по ACEA. Това не може да стане еднозначно, защото едно масло примерно API SN, може да отговаря както на ACEA A5, така и ACEA A3. Тука трябва да се внимава, защото не всеки двигател е проектиран да използва ACEA A5 стандарта.

 

Ето какви са последните изисквания за двигателя ти подадени от Mitsubishi Motors Company към Май 2017г:

OEM recommendation

Year-round ACEA A3-98 SAE 0W-30

Year-round ACEA A3-98 SAE 0W-40

Year-round ACEA A3-98 SAE 5W-40

Year-round ACEA A2-96 SAE 5W-40

Year-round ACEA A1-98 SAE 0W-30

Year-round ACEA A1-98 SAE 5W-30

Year-round API: SJ SAE 0W-30

Year-round API: SJ SAE 5W-30

Year-round API: SJ SAE 5W-40

Year-round API: SG SAE 5W-40

 

От горното се виждат генерално две насоки:

1. Предпочитан вискозитетен клас. Това са всички изброени за целогодишна (Year-round) употреба. Няма кой е по-хубав, MMC казва изберете си. Вметвам забележката, че съм премахнал тези вискозитетени класове, които не считам за удачни.

2. Второто условие е смазочната норма.

а) На първо четене тя е API SG (1988-1992г). Маслото на MOTUL X-CLEAN 5W-30 цък е API SM, да, много по-висока защита. Но по критерии американски стандарт YACCO LUBE DE 5W-30 взима преднина с последният API SN цък

б) По втория критерии европейски стандарт, отново LUBE DE 5W-30 взима преднина и добавя ACEA A3 стандарта, който не присъства в MOTUL X-CLEAN 5W-30

 

3. Прилики между 2-те масла. Те са Mid SAPS формула с близки по поддържане стандарти за защита системите за третиране на отработените газове и с HTHS > 3.5

 

4. Разлики между 2-те масла: Макар и близки по стандарти, конкретният продукт на MOTUL не е в класата на конкретният продукт на YACCO. Последното добавя възможно най-високите стандарти по водещите германски автомобило-производители. Това което внушава сериозен респект са най-върховите стандарти на компанията VW. Те надвишават с лекота базовите стандарти на MOTUL. Спектограмата на стандарта VW 504.00-507.00 всява респект, дори и срещу стандарта MB 229.51. Затова казах, че просто 2-те масла не са в една категория да бъдат сравнявани, но ето ти не си доволен от конкретният продукт, а аз давам доводи следващият с какво е по-добър. Не си уточнил маслото на BARDHAL...

Други сериозна преднина YACCO взима с Вискозитетния си индекс от 169 спрямо MOTUL 166. Не е много, но с всеки един студент станрт износването е по-малко и вискозитетно-температурната характеристика по-добра...

Температурата на течливост също не е за пренебрегване. YACCO -45C, MOTUL -36C

Масло по стандарта VW 504.00-507.00 е стъпнало върху ACEA C3 категорията. Но стандартите на VW неимоверно много ще предложат защита на катализатора.

Отделно масло по VW 504.00-507.00 (от тук дискутираните LUBE DE 5W-30) е предвидено за Long Life пробези (по други автомобило производители 30000км/2 години). Самият факт говори то, че за да издържи и формулата трябва да издържи. Докато стандарта поддържан от MOTUL VW 502.00/505.00 е само до 15 000км/12 месеца...

Много може да се изпише по въпроса, но ще завършва с вида синтетика на LUBE DE 5W-30 - API Group 4 PAO (poly-alpha-olefins).

 

Извод: И 2-те масла са изключително висок клас за класа си. И 2-те са правилна опция за двигателя на конкретният двигателя на Outlander 2.4. По най-малко 7-8 показателя без да ги броя нагоре LUBE DE 5W-30 взима преднина пред MOTUL X-CLEAN 5W-30. Сега намерих и възможно най-представителното масло на BARDHAL (VW 504.00-507.00)цък и го класифицирам на 2-ро място след YACCO, но преди MOTUL. Защото не притежава официално одобрение по най-върховият стандарт на Mercedes MB-APPROVAL 229.51, а е само MB 229.51 ниво. Вискозитетния му индекс пада до 160 (че аз зная полусинтетика със 157!), а и температурата на течливост е само -39С. Отделно и тук както при MOTUL има са стандарт по API, докато YACCO добавя и върховата защита на ACEA A3 стандарта и този на Porsche C30.

 

По една случайност, двигателя на моя Мицку е обслужен с едно от 3-те 5W-30 дискутирани масла. Ако и ти искаш най-доброто за двигателя си, намери такова масло, което да плува редом големите акули? ;)

Поздрави

Редактирано от svetliof
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ти колега.

Никога в никой форум не съм получавал такъв професионален и изчерпателен отговор.Благодаря и за отделеното време!!!

В такъв случай няма да се колебая а ще сипя масълцето на Yacco.От сервиза ми препоръчват пак на yacco но 5w40 но незнам аз си мисля,че 5w30 е по удачния вариант.

Ще дам мнение след смяната!

Кой модел мицу имаш?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, аз карам Грандис със същия мотор, който купих наскоро.

 

Светльо (от по-горния пост) ми препоръча масло YACCO LUBE DE 5W30 и смея да кажа че съм доста доволен за момента от работата на мотора и състоянието на маслото за изминати почти 3000км! Силно препоръчвам маслото, тъй като е важно за смазването на MIVEC-a. :icon_thumbup:

Редактирано от MuxoB
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Решено сторено. Заложих и купих YACCO 5W30 LUBE DE. Утре ще го сменя,че нямаше свободни подемници.

Още веднъж благодаря за съветите.

Ще пиша как е след смяната.

Лека вечер колеги!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ти колега.

Никога в никой форум не съм получавал такъв професионален и изчерпателен отговор.Благодаря и за отделеното време!!!

В такъв случай няма да се колебая а ще сипя масълцето на Yacco.От сервиза ми препоръчват пак на yacco но 5w40 но незнам аз си мисля,че 5w30 е по удачния вариант.

Ще дам мнение след смяната!

Кой модел мицу имаш?

 

Притежавам скромно, Space Star 1.3i 82 к.с. 09/2000г.

Ще се радвам да споделиш впечатления когато ги събереш от избора ти за двигателно масло спрямо това, с което до сега си карал. Занапред, когато имаш нужда от съвет за други възли, съм насреща, както винаги до сега...

Поздрави

Редактирано от svetliof
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

стартирали сте доста добра дискусия за масла, а какво ще кажете на този мотор(4G69) да се сипе Eneos Premium Ultra 0W50.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

стартирали сте доста добра дискусия за масла, а какво ще кажете на този мотор(4G69) да се сипе Eneos Premium Ultra 0W50.

 

Не се подвеждайте по вискозитетния клас SAE 0W (при 40С 104 cSt) цък. Това масло е по-бавно подвижно при всеки студен старт от кое да е SAE 10W-40 (с кименатичен вискозитет при 40С около 98 cSt). Спирачка се явява в случая летният му вискозитет SAE 50 с неговите 18 cSt. Ако работната температура на маслото в двигателя е към 95С, то при тази температура маслото ще има характеристики като xxW-60 вискозитетен клас с около 24 cSt. Къде са приблизително 12 cSt на xxW-30 масло, къде 24? Не смятам за удачен вариант да се вдига гъстотата прекалено излишно на двигател с променливи фази на газоразпределението цък.

Второ, това масло е Full SAPS формула. За такава би трябвало неговият TBN (6.4) да е доста по-висок, а не с характеристики като Mid SAPS масло. Отделно това масло няма европейските стандарти по ACEA. Вярно че това не е задължително, защото предназначението на маслото е към азиатските двигатели. Само споменавам, че още от ACEA 2010 изискванията са маслата по европейските стандарти да имат за ACEA A3/B4 категорията равно или повече от TBN 10. Т.е. колкото по-висок TBN има маслото, толкова няма да се влияе от лошите горива и добавките които се борят с корозията в двигателя ще са в по-големи количества.

И в техническият документ на маслото е описано, че то е предвидено за спортни автомобили, или напр. каране при продължителна висока скорост, където се изисква маслото да има стабилен вискозитет.

Маслото на ENEOS е с отлични показатели, но в случая за този двигател ще е мъка, защото когато има променливи фази на газоразпределението, трябва и маслата да са от по-нисък вискозитетен клас.

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...