Премини към съдържание

Какви масла и филтри за спейс рънър 4х4?


Препоръчано мнение

Съжалявам ако пак искам някой да се повтаря, но търсачката не ми отвори нищо. Тъй като в понеделник ще си взема новото-старо рънърче и започвам да мисля за масло. От това ще започна. И понеже е първото ми 4х4 и би трябвало да има отделни масла за дифовете, скоростна кутия. А може и да са еднакви, но не знам. За това пиша тук. За двигателя, предполагам че всеки добър маслар ще знае. Но за другите неща ме е страх нещо да не се обърка... :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Има доста споделено тук, по-добре се разровете из страниците.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

http://mmc-manuals.ru/Old_Mitsubishi_Cars#Mitsubishi_Space_Runner_.2F_Space_Wagon

 

Предполагам в колата има упътване, ако ли не, от тук може да си изтеглите ръководството за потребители според модела и модификацията.

 

:mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

мотор 10W-40 SG - 3.8л

 

ск. кутия 75W-90 GL4 - 2.3л

 

раздатка 75W-90 GL4- 0.6л

 

диф. 80W-90 GL5- 0.7л

 

Ето инфо от сервизната книга:

 

http://i.imgur.com/FrnK2bH.jpg

http://i.imgur.com/2ErnExn.jpg

http://i.imgur.com/I1E6Upt.jpg

http://i.imgur.com/T2KE6sn.jpg

Редактирано от ZAPPA
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Горната информация е коректна. Аз бих искал да допълня за трансмисионните масла и интервали им на смяна:

 

Transaxle, manual

Manual

Capacity 2,2 liter

Gears forward: 5

Gears reverse: 1

 

Use: Normal

Check 15000 km/12 months

Change 75000 km/60 months

 

OEM recommendation

year-round API: GL-4 SAE 75W-85

year-round API: GL-4 SAE 75W-90

---------------

 

Transferbox

Capacity 0,5 liter

 

Use: Normal

Check 15000 km/12 months

Change 45000 km/36 months

 

OEM recommendation

year-round API: GL-4 SAE 75W-85

year-round API: GL-4 SAE 75W-90

---------------

 

Differential, rear (4x4)

Capacity 0,7 liter

 

Use: Normal

Check 30000 km/24 months

Change 90000 km/72 months

 

OEM recommendation

year-round API: GL-5 SAE 90

---------------

 

На пазара има множество масла които едновременно удовлетворяват изисквания за най-върховата защита на кутията като цяло (API GL-5) и преминават тестовете за съвместимост със синхронизаторите (API GL-4). Т.е. ако купиш такова масло (API GL-5/GL-4), с една и съща течност ще се обслужат 3-те възела. Иначе трябва да внимаваш да не сипеш API GL-5 там където се изисква GL-4 (ръчка+раздатка), както и да не сложиш API GL-4 в задният диференциал. Масло по комбинираните стандарти API GL-5/GL-4 обаче, трябва да бъде в комбинация от вискозитетен клас SAE 75W-90, защото за задният диф се изисква масло от летен вискозитетен клас SAE 90. Целта на акробатика е да не се купуват 2 различни масла и да се намали възможността да се сложи грешната течност.

 

Колкото до маслото в двигателя, не се претиснявай че няма да пише черно на бяло API SG. Стандарт по тази бензинова норма е важал между 1988-1992г. Към днешен момент всяко едно съвременно масло имащо стандарт по API ще бъде или API SL (2001-2004), или SM (2004-2010) или SN (2011-->) и ще бъде подходящо за двигателя ти. И ще бъде още по-добре, ако измежду многото стандарти които поддържа масло присъстсва и категорията ACEA A3/B4.

 

Поздрави

Редактирано от svetliof
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А тук ще пусна един линк за доста пълни ремонтни ръководства, който открих и който вероятно може да е полезен на повече колеги. Има ръководства за много от старите модели на МИЦУтата.... http://mmc-manuals.ru/Old_Mitsubishi_Cars#Mitsubishi_Space_Runner_.2F_Space_Wagon

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря и на колегата Svetliof :yes3: Аз този път тръгнах съвсем на опаки. Капарирах си колата спонтанно и почти без особенно проучване, а сега още не съм я взел и вече посъбрах инфо. Всъщност разсъжденията ми бяха да бъде стара кола, но не изгнила и съсипана. Да е японска и особено Митсубиши. Да бъде по-универсална. Да е модел, който по рождение е здрав. И да си струва да се стяга ако се наложи и колкото се наложи. Най-много ме спечели 4х4. На такава цена може да се намери 4х4 единствено Субару и то не в много добра кондиция. Но там нещата са малко по особени. Още веднъж благодаря на колегите, които се отзоваха.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...