Премини към съдържание

Смяна на гумички да правя ли?


dimas4

Препоръчано мнение

Здравейте,

 

От около месец, два Мицубишито взе да попушва по малко, но само при даване на рязко газ. При каране спокойно няма нищо. При рязко натискане на газта, поглеждам в огледалото и синкав дим. Казаха ми гумички на клапаните е най-вероятно, но все пак трябва да се види. дали е това.

Аз се поуспокоих, докато днес не разгледах за какво иде реч и се оказва, че цената няма да ниска най-вероятно. Мислех, че ще ми излезе макс 50-60 лв. с работата. Реално гумичките излиза, че са 12, моята е 12 В, аз какво си бях вмушил, че са 4, 4 са цилиндрите реално, колата е 1998-ма година.

Една гумичка около 5-7 лв. гледам, че е. Реално само гумичките излизат 60-70 лв. Работата е била пипкава, но можело да не се сваля главата? Така ли е?

Преди месец смених водна помпа с труда 200 лв. близо, сега това, ами знам стари колички, иначе съм доволен много от нея. За тия 8 години много добре се представи, но реално колата струва вече 1000 лв. някъде. Да наливам по 100-200-300 лв. се замислям, че сега пък и гумите зимни трябва да се взимат нови, старите се поизтъркаха.

Питането ми е да сменям ли тия гумички, ако мине пак 150-200 лв. ремонта и особенно, ако се окажат и сегменти, то направо се чудя, дали да не си карам така.

Аз само градско я карам. Веднъж на годината до морето и обратно, даже това лятно не съм ходил, че нямах финансова възможност.

 

Моля дайте ми съвет за цената на този ремонт ориентировъчно и дали изобщо да го правя.

 

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей! Първо, цената на вложките за която говориш е ОК ако са ОЕМ, в противен случай е висока. Да могат да се сменят без се сваля главата, не е голяма философия. Лошото е, че ако сегментите ти са запечени ще стане далеч по зле положението. Казвам от опит, защото вече го минах филма :) На кратко...на жената колта е с 4г13 мотора (1300 cc 12V). Харчеше си масло, и пропушваше леко. Реших да сменя само вложки, за да видя дали ще има подобрение. Аз обаче свалих главата, припаснах клапаните, регулирах ги и сложих новите вложки. След процедурата колата започна да пуши зверски :icon_doh: Консултирах се с колегата Милен от Пловдив (тук изказвам благодарност за телефонните консултации) и стана ясно, че проблема е в запечени сегменти и запушени маслени отвори на буталата. След стягането на главата и повишаването на хермитизацията, се оказва че мотора започна да тегли сериозно количество масло. Отново последва отваряне на двигателя... свалих буталата, и действително всичко беше в изключителен нагар и запечено. Смених сегменти, биелни лагери и почистих всичко до блясък. Сега мотора "пее" и не пропушва грам. Цени за труд не мога да ти кажа, тъй като ремонта го правих в гаража :) Поздрави!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

От около месец, два Мицубишито взе да попушва по малко, но само при даване на рязко газ. При каране спокойно няма нищо. При рязко натискане на газта, поглеждам в огледалото и синкав дим. Казаха ми гумички на клапаните е най-вероятно, но все пак трябва да се види. дали е това.........

 

Питането ми е да сменям ли тия гумички, ако мине пак 150-200 лв. ремонта и особенно, ако се окажат и сегменти, то направо се чудя, дали да не си карам така.

 

 

Поздрави

 

Развий свещите и виж дали има масло по резбата на свеща. Ако има свежо масло, значи са гумички, ако резбата е суха - сегменти. Мери се компресията и след това се налива по малко масло през отворите на свеща и се мери пак. Ако се вдигне компресията значи се сегменти. При запекли сегменти понякога помага наливане в цилиндрите през отворите на газ за газени лампи. Остава се да престои поне една нощ и ако си късметлия нагара ще се разтвори и сегментите ще се освободят.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колегата по принцип е прав. За гумичките и на мен ми предстои тази смяна т.е. на жената колата е това. Така я купих. Разбира се , като я гледам ще си е и за гарнитура на Главата която чух че е Желязна и едва ли не ме убеждават , че винаги ще тече от нея. Компресията ми е мерена 12 на всички цилиндри което мисля за Бензин е супер. От капака на клапаните не тече , и да колата леко припушва отзад , но определено не е като при теб. Според мен го има и работи и катализатора т.к. излиза вода и на бенз и на газ . И не мирише на бенз и т.н. ауспуха. С две думи , за колата според мен си струва , не за друго ами защото е здрава стабилна и да вярно около 2000 лева макс с газта и т.н. , но има климатик поне моята който не го зареждам всяка година т.е. Читав. А и върви добре не мога да се оплача. И аз като колегата ако се нагърбя на пролет да правя гарнитура на глава и гумички после реглаж имам терен и се надявам за два дни да я стъкмя!

 

Хубав и успешен ден!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Гарнитурата е метална да. Струва около 40-45 лв ОЕМ-ска. Мога да снимам мотора, няма грам теч. Но задължително шлайф на главата. Там където занесох главата аз, за 20 лв. я шлайфаха и измиха идеално. Препасването на клапаните и реглажа им е просто задължителен ако се сваля главата :)

20161213_172019.jpg

Редактирано от Емил Димитров
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 6 месеца ...

Здравейте,

Аз все още си карам колтчето, но не постоянно, основно градско, маслото, което гори не е много, но в момента нямам възможност за смяна на гумички и сегменти. Положението не беше много добре, но откакто взех да карам с 100 октана бензин виждам, промяна и то положителна.

Специалисти ми препоръчаха един тест за да се разбере дали са сегменти или не, та, теста го направих и малко се поуспокоих, дано да не греша и теста да е верен.

Ибирате нанандолнище и е добре да е по-дълго такова, давате на свободна скорост и само със спира4ката леко спирате, но не напъло, по този начин маслото, ако са сегменти, гумички, но най-вече сегменти нахлува в цилиндрите, в края на теста,т.е в края на нанадолнището, както се на свободна скорот и давате рязко гас, има ли яко дим отзаде, значи са сегменти, при мен нямше никакъв дим.

Дайте съвети от кое може да е този синкав дим и то само отвреме навреме, след като сложих 100 октана първи път, при рязко гас в града ми изпуши яко, даже се стреснах и оттогава вече съвсем леко, каквото и да правя, да не би да се поотпуши нещо незнам и аз.

ок

ПП: Майстора предния път така и не ми каза какво масло ми е сложил, което ме притеснява леко, отделно бензина може ли да прави и той проблеми, това все пак са взискателни колички и си искат качественото, ок. За мириса на мен не ми мирише на масло, а на бензин от време на време, може пък и бензиновата помпа да е или горивния филтър, не са сменяни от 8-10 години.

 

Моето впечатление, като човек, които следи нещата, но не разбира почти нищо от двигатели е, че имаше нещо запушено в тая кола известно време и отскоро се отпуши, но какво беше реално незнам, отивам към морето и ще пиша, може би след 500-600 км ще се отпуши нацяло или аз така си мисля, няма да я напъва, 90-100 и това е но малко да види дълъг път горката 2 години само градско, може и от това да е,ок айде

Мерси

Редактирано от dimas4
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

Майстора ми прегледа колата и каза, че според него е катализатора, запушен бил и газовете се връщат обратно, даже започна наскоро да мирише в купето и отвън. Възможно ли е да е от това?

 

 

 

 

 

Мерси

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Свали катализатора и му набий едно арматурно желязо няколко пъти открай-докрай.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, Valboss, Това не го разбрах, за арматурата?

Може ли да поясните, какво имате в предвид. Аз мисля, да не го връщам, дори и да го сваля, а да си го запазя, бих искал да го рециклирам по някакъв начин и да го ползвам отново, възможно ли е?

Един катализатор, колко стува нов за Колт?

ПП: За Колт V, проверих около 500 лв. на ERNST има и по близо 700 лв. na BOSAL, ясно, много са скъпи.

 

Мерси

Редактирано от dimas4
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 седмици ...

Здравейте,

Тръгнах към морето малко на риск, пушеше леко до колкото видях и беше малко спъната около 10-тина километра, след което се оправи, върнах се 600 км, вече съм минал близо 740 няма никакъв дим, всичко се оправи. :)

Без това и нямах толкова пари за сегменти и гумички и по принцип не искам да ми пипат мотора. Супер се радвам, нито в града, нито при висока скорост няма пушек, колата се отпуши. Някои викат било глупости това отпушване, да ама нагледно виждам, че не е глупост, боклуците ли излязоха, помпата ли нещо имапе проблем, зашото е карана 2 години само градско незнам, но колата ве4е набира смело, движи се ок и няма никакви пушеци. Това стана с 120-130 по магистралата. Нека специалистите кажат, но за мен резултата е важен. Той е без да бъркам по двигателя, в момента всичко си е по-старому, просто 6 :)

Направо не вярвам. Поздрави и успех!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...