gr1m1ty Публикувано 27 юли 2016 Сподели Публикувано 27 юли 2016 Здравейте,от около 3 дни съм горда собственичка на Mitsubishi Colt 96 1.3 12V и имам доста въпроси. Знам, че колата е доста стара но пък от много време и имам мерак Като за начало къде мога да разбера какъв е двигателя- на места съм виждала да се споменава 4g13, но не съм сигурна. Другият въпрос който имам е дали има белези за смяната на ангренажния ремък и винаги ли при смяната му се сменят и ролките. Водната помпа е отделно, но сигурно и тя трябва да се сменя с ремъка или греша.Забелязах също че централното нещо не работи когато заключвам от шофьорската врата заключва само нея, но ако заключа от пасажерската врата заключва и двете. Дали проблема е в моторчето на централното или другаде.Общо взето колата си има забележки и доста неща за оправяне- все пак е 20 годишна. Освен ремъци, масла и филтри какво друго е важно да се смени на първо време? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 28 юли 2016 Сподели Публикувано 28 юли 2016 Здравей и честита придобивка. Мотора е 4г13 точно така. За смяна на ангренажния ремък има маркери и на колелото на коляновия вал и на разпределителния. Имаш една обтяжна ролка - сменяш я с ремъка. Като се свалят капаците за смяната, ако се види теч от семеринга на разпределителния вал, го смени и него за да не се повтаря операцията след време. Пистовите ремъци могат да се преценят след оглед на какво положение са...ако имат пукнатини, заминали писти и т.н. е хубаво да си ги смениш и тях. Нещата не са скъпи. Относно централното...най-вероятно машинката е заминала, но тъй като са специфични, проблема се решава лесно с универсална такава която се закача към лостовия заключващ механизъм. Хубаво е да се обслужи и запалителната система (кабели, свещи).. Ако ви е необходима техническа документация има такава Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vasaci Публикувано 28 юли 2016 Сподели Публикувано 28 юли 2016 Брей ,още един градски човек с мерак за Мицибуши..ама преди да седнеш ,клекни отзад, и виж дали задните носачи ,няма да паднат на земята ,че предимно това им е проблемът..и после си помисли дали си струва да даваш още 600 лева за стягане на колата ....за консумативи,.....без профилактика на носачите ти говоря! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vld1 Публикувано 28 юли 2016 Сподели Публикувано 28 юли 2016 Брей ,още един градски човек с мерак за Мицибуши..ама преди да седнеш ,клекни отзад, и виж дали задните носачи ,няма да паднат на земята ,че предимно това им е проблемът..и после си помисли дали си струва да даваш още 600 лева за стягане на колата ....за консумативи,.....без профилактика на носачите ти говоря!Защо да падат задните носачи? По-скоро задните греди (носещи багажника) могат да се прекършат .Но ако колата няма ръжда - всякак си заслужава да се стегне и да се кара.Хвърли и един бърз поглед на картера - изложен е на удари, да не се обади неочаквано.Аз бих сменил и кабели и свещи + обслужването с ремъци и ролки. Бих видял и спирачките и накладките. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
gr1m1ty Публикувано 28 юли 2016 Автор Сподели Публикувано 28 юли 2016 Благодаря много на включилите се по темата.Смяната на ангренажен ремък, ролка и водната помпа е планувана за утре и се надявам всичко да мине безпроблемно.Понеже моят мъж обича колите(като повечето мъже) и често се опитва да прави ремонтите сам и с моя асистенция , ако някой знае чалъм да се лашне по- лесно болта на шайбата на коляновият вал ще съм благодарна да го сподели. Колата е гаражна и е била на тираджия, който почти не я е карал- в момента е на 120 000 км. и на 100 000 км. е била обслужена в сервиз на Mitsubishi, но не се знае какво точно са и обслужвали защото не е отбелязано в документите на колата.Спирачките са добре, а свещи и кабели остават за другия месец. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vasaci Публикувано 29 юли 2016 Сподели Публикувано 29 юли 2016 Болта е със нормална резба,развива се наляво ,включете на 5 скорост ,натиснете спирачките ,и с по голям лостов инструмент с повечко усилие развийте,ключа е 19 помпата ако не е мокра или хъркаща,може да си я спестите,спазете белезите, и като завивате болта обратно ,сложете 2 капки лепило на първите навивки на болта за здраве. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
gr1m1ty Публикувано 29 юли 2016 Автор Сподели Публикувано 29 юли 2016 (редакция) Този смотан болт ни скъси живота- 4 часа го мъчи мъжът ми заедно с един приятел и не става и не става. Накрая отидохме в един сервиз на близо да го развият с пистолета и с 300 зора стана- явно доста лепило са му слагали. Утре продължаваме с отпочинали глави и нови сили. Дали някои няма снимка на оригиналните белезите за ангренажния ремък, опитах се да инсталирам Аutodata , но не мога да я подкарам, а мъжът ми иска да е сигурен.Виждат се белези на две места- на коляновия вал и на маховика, но не трябва ли да има и трети на най-горната шайба(не знам как се казва- тази която е до главата точно)? Редактирано 29 юли 2016 от gr1m1ty Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 30 юли 2016 Сподели Публикувано 30 юли 2016 Болта на шайбата на коляновия вал, се развива както колегата по-горе Ви спомена. Колата на 5-та скорост, натиснати спирачки и ключ с доста сериозно рамо. По лесно става, ако има възможност да се удря с чук по ключа докато се напъва Относно белезите. Има белег на шайбата на разпределителния вал - представлява набита чертичка на един от зъбите. Този зъб трябва да сочи, срещу белег който е леко като стрелка на самата глава. На коляновия вал, зад зъбното колело се вижда белега. Обтяжната ролка, след като се смени, се свива и се затяга леко. Слагате новия ремък, първо на коляновия вал, след това на разпределителния, после отвивате болта на обтяжната ролка и оставяте сама да излезе от пружината (натягането е силата на пружината, не се натяга на ръка). След това обирате леко болтчето на ролката и с ключ правите два оборота на мотора (по-посока на часовниковата стрелка). Ако белезите са наред, стягате обтяжната ролка и сглобявате Прилагам Ви, работната документация Инструкциите са на страница 58-59. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vasaci Публикувано 30 юли 2016 Сподели Публикувано 30 юли 2016 https://www.drive2.ru/l/6425745/ http://forum.amadeus-project.com/uploads/monthly_07_2009/post-332-1247566075.jpg ,лявата рисункасложете коляновият вал на 1 цилиндър,палеца на делкото да сочи първият,да ви е полесно,намерете някой познат да ви провери работата. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
gr1m1ty Публикувано 31 юли 2016 Автор Сподели Публикувано 31 юли 2016 (редакция) Здравейте Благодарение на всички съвети успяхме да сменим успешно водната помпа, ролката и всички ремъци. После отидохме пак до сервиза да затегнат добре болта на коляновия вал и сега газ. След някой друг ден ще сменим маслото и филтрите, кабели, свещи и гумичките на успокоителната щанга.Още веднъж благодаря на всички. Редактирано 31 юли 2016 от gr1m1ty Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 31 юли 2016 Сподели Публикувано 31 юли 2016 Тампоните на стабилизиращата щанга са голяма заигравка...въоръжете се с търпение Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
gr1m1ty Публикувано 1 август 2016 Автор Сподели Публикувано 1 август 2016 Тампоните на стабилизиращата щанга са голяма заигравка...въоръжете се с търпение А някакъв съвет за по-лесна смяна, освен търпението Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 2 август 2016 Сподели Публикувано 2 август 2016 Вдигнете цялата предница във въздуха, най-добре на степенки, (аз лично на крикове не се доверявам). Работи се с напипване, че планките които държат тампоните са много наврени. Държат се от по-едно болтче, но всъщност това е най-големия зор то да се развие и навие после обратно. За по лесно разкачете щангата и от носачите. За първоначалното лашкане използвам ключ посочен по долу, тъй като много трудно се навира какъв да е инструмент там...С търпение стават нещата http://unior.bg/wp-content/uploads/2013/07/202_1.jpg Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
gr1m1ty Публикувано 5 август 2016 Автор Сподели Публикувано 5 август 2016 Благодаря за съветите, скоро ще се заемем и с това. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dreadx Публикувано 7 август 2016 Сподели Публикувано 7 август 2016 Наскоро помагах на един приятел да си смени ангренажния ремък и по моя идея отвихме болта на шайбата, като го подпряхме с ключ с по-дълго рамо и леко чукнахме на стартер (и после веднага връщаш контактния ключ - да не вземе да запали). При Колт-а би трябвало също да може да се развие така. p.s. Много ми е кеф, като на някой му е мерак да си поддържа добре колата. - Честита новата придобивка и със здраве да си я ползваш! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 7 август 2016 Сподели Публикувано 7 август 2016 Този полеви вариант става да се използва при повечето автомобили колега, а за да не запали колата, просто може да се извадят кабелите от свещите Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
gr1m1ty Публикувано 8 август 2016 Автор Сподели Публикувано 8 август 2016 Този вариант за развиване на болта може да го използваме при следващата смяна на ремъка, но сега тъй като колата е била обслужвана в сервиз на Mitsubishi бяха сложили лепило на болта и на ръка нямаше как да го развием, то и в сервиза два пъти чакахме да се зареди компресора на пистолета.Все още изкачат някакви дребни проблеми по колата, но малко по-малко ще ги оправяме - онзи ден мъжът ми забеляза че депозита за водата на чистачките има дупка и май не може да се оправи и трябва да се смени. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dreadx Публикувано 8 август 2016 Сподели Публикувано 8 август 2016 (редакция) Аз от любопитство бих опитал да запуша дупката по някакъв начин - 1. с лепило за PVC, или с епоксидно лепило, 2. някакъв механичен вариант, ако ще да е с болтчета и някакво уплътнение. Обаче пък не е лошо да се смени. (- в смисъл такива реставрирани неща пак могат да дадат проблем и човек трябва да е готов, ако се наложи, отново да разглобява и да сменя)- ок е, ако си го правиш сам. В сервизите не работят така. Редактирано 8 август 2016 от dreadx Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vld1 Публикувано 8 август 2016 Сподели Публикувано 8 август 2016 Аз от любопитство бих опитал да запуша дупката по някакъв начин - 1. с лепило за PVC, или с епоксидно лепило, 2. някакъв механичен вариант, ако ще да е с болтчета и някакво уплътнение. Обаче пък не е лошо да се смени. (- в смисъл такива реставрирани неща пак могат да дадат проблем и човек трябва да е готов, ако се наложи, отново да разглобява и да сменя)- ок е, ако си го правиш сам. В сервизите не работят така.И аз щях да предложа подобен вариант, но реших да си мълча, да не ми се смеете. :icon_thumbup: Сещам се примерно за следното:Ако дупката е отдолу, разпробиваме я да стане перфектно кръгла и по-голяма, примерно с бургия 4. С подходящо гумено уплътнение и с по-голям нит с голяма глава я нитоваме отдолу (което дава възможност и да не се сваля резервоара), но отвътре нахлупваме една шайба на нита да държи...Шансът да сработи тази механична кръпка е нищожен, но е по-голям според мен от всички лепила, понеже резервоара най-вероятно е "найлонен". Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dreadx Публикувано 9 август 2016 Сподели Публикувано 9 август 2016 Не забравяйте да ограничите пукнатината, като пробиете две малки дупчици в двата й края. Аз сериозно се зачетох за заваряване на пластмаси - даже вече пробвах някои методи с горещ въздух. За съжаление нямам такова спукано казанче, за да видя как ще стане. (- и дали изобщо ще стане, но очаквам да подлежи на такова заваряване.) Попаднах и на един доста интересен начин за лепене на пластмаси - една в youtube показваше как на високи обороти върти пластмасова пръчка с дремел. От триенето пластмасата се нагрява и залепва в мястото на заварката. " (само не знам дали заварката става херметична, може пак да пропуска вода. А може методът да се използва, за да се напласти материал, а после допълнително да се обработи с топлина. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.