Премини към съдържание

Проблем с Lancer (1992, 4G15)


Препоръчано мнение

Здравейте колеги,

 

Вече 2 години гордо си карам дъртия Lancer, който си взех. Колата е Mitsubishi Lancer 1992 1,5, 12V (4G15). Досега освен консумативи, друго не съм й сменял. До онзи ден...

 

Баща ми тръгнал с нея извън София и още на магистралата на всеки няколкостотин метра колата изведнъж започва да гасне. Първо след като мине 4хил. оборота, после 3, накрая дори на 2.

Водих я на доктор, той смени бобината, но като я взех днес продължи да го прави. Засилих се по околовръстното и още на втора загасна. Отраз.

Това го прави предимно загряла, дори на място като я изфорсирам. Прави го и на газ, и на бензин. Някой имал ли е подобен проблем, за да ни насочи какво може да е, да се смени? Майсторът предполага, че е токов проблема.

 

Благодаря и поздрави!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Еми започваш,занимателно е като хоби,че аз съм беден за майстори,....отваряш дис.капачка ,гледаш за луфт на оста и задиряния на палеца в капачката ,може междувременно да смениш палеца ако имаш резервен , после гледаш късият кабел , бобина-делко ,може и само в него да ти е причината,...преглеждаш лулите за вътрешни нагаряния, и видимо свещите как са работили, правиш преценка дали да се сменят ,добре е да имаш резервни дреболии под ръка.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Еми започваш,занимателно е като хоби,че аз съм беден за майстори,....отваряш дис.капачка ,гледаш за луфт на оста и задиряния на палеца в капачката ,може междувременно да смениш палеца ако имаш резервен , после гледаш късият кабел , бобина-делко ,може и само в него да ти е причината,...преглеждаш лулите за вътрешни нагаряния, и видимо свещите как са работили, правиш преценка дали да се сменят ,добре е да имаш резервни дреболии под ръка.

 

Чух се с майстора, комутатор или делко ми каза. Лошото е, че няма никъде, дано тези които продават на части имат.. знам ли

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Лабда Сонда ако има такава, Галанта ми правеше така.....палиш студен окей сваля обороти сваля и хоп гасне .... ако ръчкам с десния крак върви пусна ли газта умира като отрязан....

Възможно е и следното също от опит , капачка , кабели и т.н. въпреки че има много вариянти датчик колянов вал ....

Издухана гарнитура на главата ....

Редактирано от Kalin Traichev
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Първо намери човек да ти установи реалната повреда ,че това са скъпоструващи неща,но добре е да имаш резервни,.......иначе е пълно със резервни части ,какво се оплакваш от живота, твоят двигател точно от кой модел е,къде е зацепено делкото точно.

http://azoma.bg/autoparts/mitsubishi/lancer/1.5c62a/glow-ignition/ignition-module-control-unit/?of=m178;t3306;s10346

http://azoma.bg/autoparts/mitsubishi/lancer/1.5c62a/glow-ignition/control-unit-relay/?of=m178;t3306;s10347

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, а ти къде ги видя тия части? Че в тоя сайт нито наличност пише, нито цени.. :rolleyes:

 

А иначе все пак ЕКУ-то проверявали ли сте го на тоя Лансер?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички за отговорите.

 

Търся комутатор (или цяло делко), защото моят приятел майстор каза, че е проверявал тоците (знам ли как) и е установил, че колата губи ток изведнъж при тия обороти. Поне така ми каза.

Все пак ако взема от някой стар лансер комутатор ще уговоря да го върна ако не става, надявам се разбрани хора има.

 

А за диагностика дори не знам може ли да се прави на тази кола?

 

 

а да, кабелите са ок, свещите чисто нови, май и палец+капачка също

Редактирано от MartinST
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Диагностика може да се прави... Има по-примитивна диагностика - може да четеш грешките с обикновен аналогов волтметър, а ако имаш желание можеш и живи данни да четеш от ЕКУ-то. И пак те питам - ЕКУ-то проверявано ли е на тази кола? Имат навика с годините да им се разтичат кондензаторите, което може да доведе до различни проблеми... Имай предвид, че все пак комутатора се управлява точно от еку-то и не сам решава при кои обороти да работи и при кои не :rolleyes:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Диагностика може да се прави... Има по-примитивна диагностика - може да четеш грешките с обикновен аналогов волтметър, а ако имаш желание можеш и живи данни да четеш от ЕКУ-то. И пак те питам - ЕКУ-то проверявано ли е на тази кола? Имат навика с годините да им се разтичат кондензаторите, което може да доведе до различни проблеми... Имай предвид, че все пак комутатора се управлява точно от еку-то и не сам решава при кои обороти да работи и при кои не :rolleyes:

 

Ако не стане с комутатор ще търся някой да я чете предполагам. Идея кой се занимава със стари скрапели като моята?

 

Хаха звуча като че ли не търся отговор на проблема, а одобрение да си взема определена част.. Ужас:)

Редактирано от MartinST
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами щом имаш мерак за нов комутатор няма лошо, пък и ако не се оправи от него поне ще си имаш един нов резервен :rolleyes:

 

Идея кой се занимава със стари скрапели като моята?

Никой :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами щом имаш мерак за нов комутатор няма лошо, пък и ако не се оправи от него поне ще си имаш един нов резервен :rolleyes:

 

 

Никой :)

 

Ами не знам, логиката сочи натам. Доколкото имам автомобилна логика:)

Ще гледам да спазаря с условие да го върна, пазарувал съм от някои пичове на старо за колата, бяха точни.. дано затвърдят мнението ми.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,

Провериха компютъра - няма разтечени кондензатори, както четох че често се случва с тези коли.

 

Намерих 2 комутатора, които момчето ще ми прати и ще ги пробваме. Дано се окаже от това. Ще пиша за да се знае в темата, ако някой има същия проблем и съм успял да помогна.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами щом имаш мерак за нов комутатор няма лошо, пък и ако не се оправи от него поне ще си имаш един нов резервен :rolleyes:

 

 

Никой :)

Глупости! :) Това е едно много занимателно хоби.

За моята даже си свалих сервизна книжка от 1600 страници - най-подробно е описано всичко.

 

Търся комутатор (или цяло делко), защото моят приятел майстор каза, че е проверявал тоците (знам ли как) и е установил, че колата губи ток изведнъж при тия обороти. Поне така ми каза.

Ако съди само по липсата на искра, може проблемът да е в няколко неща, но не е вариант да ги сменяш всичките наред.

(- но пък няма нищо лошо в това да си имаш резервно делко - все може да потрябва)

 

Идва ли управляващ сигнал до комутатора, след него ли се губят тоците?

Редактирано от dreadx
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Оправиха колата - оказа се комутатора. След като го сменихме я карах доста, не е гаснала и правила никакви проблеми!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...