Премини към съдържание

Грешка Р0421 съвети


Препоръчано мнение

Здравейте на всички и ЧНГ.Имам следния проблем "светва чека грешка Р0421"-Откачам акумолатора и грешката се зачиства.

Появява се след известо време в движение но винаги на празен ход на двигателя независемо дали е на газ или бензин.

Преди няколко дни пътувах Бургас-Варна чека светеше.След два дена запалих колата на бензин "чека свети" почистих я от снега отне ми доста време когато реших да я преместя се изненадах "ЧЕКА БЕШЕ ИЗГАСНАЛ".Палих гасих доста пъти.На другия ден тръгнах обратно от златини пясаци на светофар във Варна "Чека светна".Когато свети чека не намирам разлика в вървенето но колата.Колата е Спейс Стар 1.6 2003г.газ-бензин винаги пали на бензин газовото не е ижекцион но е за инжекционни с-ми италянско.Компютара е сменен"имах проблем с /имобилаизера/-имам тема по въпроса" преди това не светваше чека.Чакам мнения и съвети.Благодаря предварително.От Бургас съм за някой сервиз но ДОБЪР напатил съм се.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Според мен е най-добре да изчистиш паметта (откачаш акумулатора за няколко минути) и след това да караш само на бензин поне 200 - 300 км. и да следиш "чека".

Въпросния код значи, че спрямо отчетените данни от втория кислороден сензор (този след първия катализатор) ECM-a (така наречения компютър) е решил, че първия катлаизатор вече не е достатъчно ефективен. За да сме сигурни, че това не е предизвикано от богата смес когато колата работи на газ е най-добре да се започне с този експеримент.

 

"газовото не е ижекцион" - по-лошият вариант е това да е убило катализатора.

Редактирано от gak
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това съм го пробвал.Карал съм само на бензин чека светва на 5-6 къстовище на празен хад.Дори съм правил следния опит-Изчиствам грешката и тръгвам извън градско чека светва след известно време когато е пусна по инерция по надолнище.Интересно е защо когато е оставих даработи на празенход около 20-25мин. изчисти сама грешката.Ако е проблемен първия катализатар неможели да се махне?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте!Днес в студа покарах колата и "Чека изгасна" в движение на газ а колата дори не беше загряла добре.Какви са тези аномалии не мога да си обисня.Не съм чувал за грешка да се зачиства сама!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако си сигурен, че не е от газовата уредба, най-доброто което може да се направи е да се проверят графиките на двата сенозра (преди и след катлаизатора) и да се установи къде е проблема... Лампата ти изгасва може би защото условията за грешката са били на лице само за кратко време когато е светнала и от тогава до момента на изгасване ги е нямало. Това не е аномалия, грешката все още си седи записана в паметта... просто лампата няма да свети докато причинителят не се появи отново.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

Имам същият проблем от година и повече като двигателят е същият и няма газово. Грешката започна да се появява след смяна на 2-рата ламбда сонда с оригинална 2-ра ръка и според диагностиката и графиките работи нормално. Но при мен лампата не спира да свети, а си я чистя сам с телефон и блутут устройство за четене на грешки.

Съмненията са или от време на време нещо да се случва с ламбда собдата или катализаторът да е тръгнал, но няма признаци катализатова да е фира (няма мизирзми на развалени яйца и т.н.). Не смея да го сваля, защото един път отрязан, после няма да има катализатор и струва не малко.

Някъде бях чел за свещи, но свещите също ги смених и там не се оказа да е проблемът. С универсална сонда тествахме, но на диагностиката показва, че не се държи стабилно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

Имам същият проблем от година и повече като двигателят е същият и няма газово. Грешката започна да се появява след смяна на 2-рата ламбда сонда с оригинална 2-ра ръка и според диагностиката и графиките работи нормално. Но при мен лампата не спира да свети, а си я чистя сам с телефон и блутут устройство за четене на грешки.

Съмненията са или от време на време нещо да се случва с ламбда собдата или катализаторът да е тръгнал, но няма признаци катализатова да е фира (няма мизирзми на развалени яйца и т.н.). Не смея да го сваля, защото един път отрязан, после няма да има катализатор и струва не малко.

Някъде бях чел за свещи, но свещите също ги смених и там не се оказа да е проблемът. С универсална сонда тествахме, но на диагностиката показва, че не се държи стабилно.

 

Абсолютно същата работа е и при мен. Явно спейсовете с 1,6 двигателя си имат този проблем. Лошото е, че предния катализатор е заедно с колекторите и както четох си е адската драма да се пипа по него. Аз я трия тая грешка и след 500 км пак се появява, но се отразява и на вървежа ако стои по-дълго.

 

Ако някои има решение ще се радвам да сподели.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 4 месеца ...

Здравейте колеги, преди седмица ми светна лампата за чека на двигателя, изключих минуса на акумулатора и грешката изчезна. Минах към 200 км и пак светна. Та питането е следното - има ли начин да се прочете къде е проблема без компютър или да ходя на диагностика ? Благодаря!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...