Премини към съдържание

Странно поведение на стрелката на километража


eljoni

Препоръчано мнение

Здравейте, ето че дойде времето за първата ми тема във форума. От доста време (повече от 2 години) съм регистриран и следя с удоволствие темите за галанта. Още от тогава ми се въртеше идеята да си внеса галант от Германия, но все не ставаше. В последствие се ориентирах към дизеловите автомобили, но като че ли дизеловите галанти в Германия са на изчезване. Както и да е, късмта ми се усмихна преди два месеца, когато се сдобих с мечтаната за мен кола. А след като я карам вече два месеца, ежедневно се убеждавам в това.

Но стига с предистория. След първоначалното обслужване, доизглаждане на проблеми с ремъка на генератора ( за което любезно благодаря на Марио64) от форума, се натъкнах на странното поведение на стрелката на километража. Трябва да отбележа, че гореописаната ситуация не е постоянна а много рядка, но все пак го забелязах на два три пъти. Проблема се почвява само сутрин или ако колата е стояла повече от 6-7 часа. А именно както си карам, независимо с каква скорост, стрелката пада до 0 и веднага след това се вдига до скоростта на предвижване.

Ще съм ви благодарен за всякъкви мнения и препоръки. Галанта е 98 год. дизел с обикновеното табло(поне за сега) но, това е за друга тема.

 

P.S И като за първи път пак оплесках нещата не "стрелкат" а стрелката и не "километаж" а километраж, но немога да го редактирам

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега,

Първо честито за колата, дано да те радва и само това да са и кахърите :). Колкото до километража, на галанта таблото е електронно, т.е. всичко е с контактни пластини. Най, вероятно се е натрупала прах между контактите и не прави хубава връзка. Таблото се сваля супер лесно. Ако погледнеш пластмасата около таблото ще видиш отгоре 2 винта, отвърташ винтовете и издърпваш пластмасата. След като я извадиш, ще видиш в четирите края на таблото още по един винт - отвърташ и издърпваш. Зачистваш хубаво контактите със спирт и монтираш обратно. Докато е свалено таблото, можеш и да провериш самите уреди дали са стегнати хубаво (пак на винтове). Дано да съм помогнал.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

По ми прилича да е за поялник работата, но ми е интересно, защо ли се е появил този рядък дефект. На колко километра е колата ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

По ми прилича да е за поялник работата, но ми е интересно, защо ли се е появил този рядък дефект. На колко километра е колата ?

На колко километра е колата си знае само тя. Аз не вярвам на това което показва километража, макар и да има сервизна книжка с печати от мицубиши представителство в Австрия.

До края на 2013 е била на 90 000, сега показва 105 000.

По думите на Марин (mario64), колата може и да е на малко километри, защото скоростите влизат много лесно, като в масло.

П.П иначе още днес ще отворя таблото и ще го почистя.

Редактирано от eljoni
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Операцията е изпълнена, киломтеража го свалих, както бе описал колегата, почистих контактите, донатегнах уредите и напръсках с контактен спрей. Дано да има ефект. Друго за което искам да попитам е : някой сменял ли е крушките на обикновено табло с лед такива и какъв е ефекта. Много съм запален за трансформация към оптитронно табло, но предстоят празници, след това нова година- нови сметки и т.н. Така че оптитронното табло ще дочака до пролетта.

Крушките които смятам да сложа са следните Крушки

Нека някой да сподели мнение или опит.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Операцията е изпълнена, киломтеража го свалих, както бе описал колегата, почистих контактите, донатегнах уредите и напръсках с контактен спрей. Дано да има ефект. Друго за което искам да попитам е : някой сменял ли е крушките на обикновено табло с лед такива и какъв е ефекта. Много съм запален за трансформация към оптитронно табло, но предстоят празници, след това нова година- нови сметки и т.н. Така че оптитронното табло ще дочака до пролетта.

Крушките които смятам да сложа са следните Крушки

Нека някой да сподели мнение или опит.

 

 

Ако си решил наистина да сменяш таблото няма смисъл да си играеш с крушки според мен.Относно смяната на таблото с оптитронно има цяла тема във форума по въпроса!Успех!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

След първоначалното обслужване, доизглаждане на проблеми с ремъка на генератора ( за което любезно благодаря на Марио64) от форума, се натъкнах на странното поведение на стрелката на километража. Трябва да отбележа, че гореописаната ситуация не е постоянна а много рядка, но все пак го забелязах на два три пъти. Проблема се почвява само сутрин или ако колата е стояла повече от 6-7 часа. А именно както си карам, независимо с каква скорост, стрелката пада до 0 и веднага след това се вдига до скоростта на предвижване.

 

Аз така и не разбрах при "обслужването", алтернатора защо сте го сменяли, заради приплъзването на ремъка или просто е бил за смяна, но проверете буксата на датчика за скоростта който е на скоростната кутия, може неволно да сте го натиснали (разместили) при смяната на генератора, понеже инсталацията на генератора минава точно покрай него .
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз така и не разбрах при "обслужването", алтернатора защо сте го сменяли, заради приплъзването на ремъка или просто е бил за смяна, но проверете буксата на датчика за скоростта който е на скоростната кутия, може неволно да сте го натиснали (разместили) при смяната на генератора, понеже инсталацията на генератора минава точно покрай него .

Алтернатора е сменян от този, който вкара колата, защото според него колата е дошла със "запекан" генератор от Австрия, а новия генератор е бил в багажника. А и след обслужването пак просвири и тогава се намеси ти. За сега всичко е о.к днес не забелязах да има падания на стрелката. Дано да се е оправило, но при първа възможност или при поява отново в колебания на стрелката ще проверя буксата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 година ...

Колеги имам същия проблем с километража на Galant 2,5 V6 1999 но при мен стрелката падна и така не се вдигна. Вадих датчика от скоростната кутия и се опитвах да напипам вътре запчатките но тази която върти датчика превърта. Та мисълта ми е може ли да се смени без да се разглабя скоростната кутия или е неизбежно? Благодаря предварително ще ми е от полза всякаква помощ.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 4 седмици ...

Колеги имам същия проблем с километража на Galant 2,5 V6 1999 но при мен стрелката падна и така не се вдигна. Вадих датчика от скоростната кутия и се опитвах да напипам вътре запчатките но тази която върти датчика превърта. Та мисълта ми е може ли да се смени без да се разглабя скоростната кутия или е неизбежно? Благодаря предварително ще ми е от полза всякаква помощ.

Както вече споделих, при мен беше еднократно. А след почистването на буксите повече не са се появявали каквито и да е колебания в стрелката.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...