Премини към съдържание

Странно поведение на двигателя (Галант 2.0 бензин/газ, '97г)


Diko Dikov

Препоръчано мнение

Здравейте,

 

Вчера се сблъсках със следния проблем - както работеше нормално колата (беше загряла) двигателя започна да издава странен звук(все едно слушам стар дизел) и цялото купе започна да се тресе. Отворих капака - целия двигател се тресеше, след което след примерно минута се оправи и започна нормална работа. Реших да я покарам и да видя как ще се държи - след около 5км нормална работа се появи същия проблем, като колата загуби мощност и след известно време в каране в такова състояние светна Check engine индикатора на таблото. Не угасна и успях да я докарам до паркинга. Изчаках малко и я запалих отново - пак нямаше проблем и след минута работа отново започна с гореописаното поведение, като този път не светеше индикатора на таблото. Предполагам, че единия цилиндър спира да работи и затова се дисбалансира двигателя, което води до звука и вибрациите. На какво може да се дължи - изгоряла свещ, бобина, лош контакт на кабелите?

Снимах и клипче за по-нагледно - https://www.youtube.com/watch?v=ar9Q7UF0yTQ&feature=youtu.be

 

Предварително благодаря за мненията!

 

Поздрави!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Дай повече инфо - например, на газ и бензин еднакво ли е?

2. Когато е студена колата, чак като загрее ли става, а когато е топла почети веднага? Или след едно и също време независимо от температурата.

Защото чек-а ти ще светва само когато караш в тази ситуация - на място няма да може да оцени проблема и да регистрира грешка.

Хубаво е да тестваш всички тези ситуации и след това на диагностика да видят специалистите и да анализират грешките. Аз например бих отишъл с всичките тези констатации при Пламен, пробвате я и той ще ти каже какво да се прави.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,това ми прилича на заминала бобина защото двигателя не работи на три а направо на два цилиндъра.Направо си вземи друга бобина и ако случайно не е от нея в никакъв случай не ти е излишна защото това е задължителна резервна част при нашите автомобили.Чекът не е проблем защото сега се отчита неизгорялото гориво от ламбда сондата и когато се оправи работата на двигателя тя ще угасне.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Чекът не е проблем защото сега се отчита неизгорялото гориво от ламбда сондата

Съмнява ме. По скоро си отчита грешка в запалването.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

Вчера се сблъсках със следния проблем - както работеше нормално колата (беше загряла) двигателя започна да издава странен звук(все едно слушам стар дизел) и цялото купе започна да се тресе.....

 

 

...скоро да сте сменяли агренаж...?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

@Bogdan Hlebarov

При загряла кола се получава. Не мога да бъда конкретен, че след точно определено време се появява, защото първия път беше абсолютно случайно когато се появи, а всички следващи пъти се появяваше все по-чести и за все по-дпродължителен период от време.

 

@Rado Ivanov

Ами май ще я закарам направо при DJ-я да я погледне, иначе и моята лаична преценка до това стигна и ще взема бобини за всеки случай...

 

@DJ Tymbi

Да, сменен е, обслужих я колата, преди 2хил км при Вас. Тези дни ще се обадя да се уговорим за час, когато може да я погледнем :)

 

Хубав ден и благодаря за отговорите! Ще Ви държа в течение за развитието :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

@Bogdan Hlebarov

При загряла кола се получава. Не мога да бъда конкретен, че след точно определено време се появява, защото първия път беше абсолютно случайно когато се появи, а всички следващи пъти се появяваше все по-чести и за все по-дпродължителен период от време.

 

@Rado Ivanov

Ами май ще я закарам направо при DJ-я да я погледне, иначе и моята лаична преценка до това стигна и ще взема бобини за всеки случай...

 

@DJ Tymbi

Да, сменен е, обслужих я колата, преди 2хил км при Вас. Тези дни ще се обадя да се уговорим за час, когато може да я погледнем :)

 

Хубав ден и благодаря за отговорите! Ще Ви държа в течение за развитието :)

 

 

Вместо бобина, по-добре мисли за високоволтовите кабели (на свещите), НО щом ще ходиш при Пламен, първо върви, а там той ще ти каже какво трябва!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

@Bogdan Hlebarov

При загряла кола се получава. Не мога да бъда конкретен, че след точно определено време се появява, защото първия път беше абсолютно случайно когато се появи, а всички следващи пъти се появяваше все по-чести и за все по-дпродължителен период от време.

 

@Rado Ivanov

Ами май ще я закарам направо при DJ-я да я погледне, иначе и моята лаична преценка до това стигна и ще взема бобини за всеки случай...

 

@DJ Tymbi

Да, сменен е, обслужих я колата, преди 2хил км при Вас. Тези дни ще се обадя да се уговорим за час, когато може да я погледнем :)

 

Хубав ден и благодаря за отговорите! Ще Ви държа в течение за развитието :)

.....щом сме го сменили , е малко вероятно да е от това за което мисля,но и не е и невъзможно,всичко се случва а именно,преди 5-6 години дискутирах тук един много странен проблем, който почти в никой сервиз не са го откривали.....колата си работи добре , като тръгнеш да ускоряваш и в един момент изчезва единия канал за упр. на едната бобина, а той мотора е 4 цилиндров и съответно не работят два от цилиндрите.....като изгасиш мотора и пак запалиш всичко си идва наред, и така до следващия път.....проблема го открихме още тогава и досега сме имали още 4-5 такива случая.....така че не изкл. и при вас да е същия проблем......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 година ...

.....щом сме го сменили , е малко вероятно да е от това за което мисля,но и не е и невъзможно,всичко се случва а именно,преди 5-6 години дискутирах тук един много странен проблем, който почти в никой сервиз не са го откривали.....колата си работи добре , като тръгнеш да ускоряваш и в един момент изчезва единия канал за упр. на едната бобина, а той мотора е 4 цилиндров и съответно не работят два от цилиндрите.....като изгасиш мотора и пак запалиш всичко си идва наред, и така до следващия път.....проблема го открихме още тогава и досега сме имали още 4-5 такива случая.....така че не изкл. и при вас да е същия проблем......

 

Пламене, би ли споделил къде точно е проблема с този много странен дефект, че днес и мен ме изненада много лошо на пътя.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Пламене, би ли споделил къде точно е проблема с този много странен дефект, че днес и мен ме изненада много лошо на пътя.

.....в този случай се проверява датчик кол. вал,но преди това разменете местата на бобините, ако преди това го е правила на 1 и4 цил. а сега на 2 и3 цил, значи е бобина,ако ли не, значи има проблем с управлението им, и се търси ....за целта първо вижте датчика на кол.вал, дали не е зацапан, просто го почистете и пробвайте, имал съмслучай с проблем в буксите на ЕКУ-то на мотоара,вижте и там.....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

.....в този случай се проверява датчик кол. вал,но преди това разменете местата на бобините, ако преди това го е правила на 1 и4 цил. а сега на 2 и3 цил, значи е бобина,ако ли не, значи има проблем с управлението им, и се търси ....за целта първо вижте датчика на кол.вал, дали не е зацапан, просто го почистете и пробвайте, имал съмслучай с проблем в буксите на ЕКУ-то на мотоара,вижте и там.....

 

Бобините ги разменях, даже и едната я смених, че се оказа,че е развалена, но най-странното е че, запалва нормално, форсира се нормално, в движение обаче вдигне ли над 2000 оборота - светва чек енджин и започва да се мъчи и да бръмчи, спирам вадя буксата на дясната бобина - няма ефект, закачам я , вадя лявата и угасва. После пак запалва нормално . Сложих други свещи, които знам, че са здрави и работещи - няма промяна. Възможно ли е да е от кабелите проблема и ти каква марка кабели слагаш, които знаеш, че са качествени.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Бобините ги разменях, даже и едната я смених, че се оказа,че е развалена, но най-странното е че, запалва нормално, форсира се нормално, в движение обаче вдигне ли над 2000 оборота - светва чек енджин и започва да се мъчи и да бръмчи, спирам вадя буксата на дясната бобина - няма ефект, закачам я , вадя лявата и угасва. После пак запалва нормално . Сложих други свещи, които знам, че са здрави и работещи - няма промяна. Възможно ли е да е от кабелите проблема и ти каква марка кабели слагаш, които знаеш, че са качествени.

.....в този случай разменете бобините, дясната с лява и т.н....и пак пробвайте, ако се случи отново и пак дясната не работи, това значи че изчезва канала й за управление, т.е. канал 1 за 1 и 4 цил.....в този случай направете това което съм описал по горе, почистете датчиак на кол. вал и проверете дали екрана не се опира в него....едва ли е от кабелите...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...