Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Подмяна четки на стартер


Препоръчано мнение

Днес имах свободно време и смених четките на стартера.

Бях много мръсен и направих само няколко снимки.

Работата е сякаш си изкарал кратък курс за акушер-гинеколог. Цапаш си ръцете до лактите, но резултата е много задоволителен.

Груби цени на частите по спомен:

- Комплект четки, с пружина и изолатори - 15лв. марка GEBE - германски

- Четкодържач 3лв, но малко дефектна изработки и не го монтирах, оставих си стария четкодържач.

 

За процедурата трябва един куфар с Гедоре, канал и около 3 часа време.

СИМПТОМИ: Понякога не пали колата, чува се само цъкане на релета, но стартера не работи. След като запалите с бутане и двигателя разтресе стартера, за да се наместят четките колата си пали нормално. Направи ли го веднъж, най-добре да се сваля за ремонт. Вторият път може да е на най-неподходящото място. Също така последните дни въртеше мудно (не е от акумулатора).

НАЙ-ВАЖНОТО Е ПЪРВО ДА СЕ ОТКАЧИ АКУМУЛАТОРА!

 

1. Сваля се гредата под двигателя, която има 2 тампона на нея.

Развиват се общо 6 болта.

http://s4.postimg.org/gd3lh3de1/WP_20150913_11_59_08_Pro.jpg

 

2. Сваля се една планка, която държи задния тампон на гредата за двигателя.

Развиват се 2 болта.

 

http://s1.postimg.org/t7429qxt7/WP_20150913_11_59_00_Pro.jpg

 

 

3. Сваля се една правоъгълна рамка, която подпира смукателните колектори отдолу.

Развиват се 4 болта

http://s8.postimg.org/fgpq2eo5t/WP_20150913_11_58_47_Pro.jpg

 

4. Вече има място за работа и се вижда стартера.

http://s7.postimg.org/qr4odeurb/WP_20150913_11_59_16_Pro.jpg

 

5. Откачат се двата кабела от стартера. Единият дебел плюс, който се развива с камък 13 на малка тресчотка и малката кабелна обувка на бендикса, която се откача чрез стискане, за да отключи едно зъбче на нея.

За по-удобно аз откачих и кабелите от генератора и изкарах целия сноп да виси, понеже мястото е много ограничено и пречи.

След това с напипване се локализират 2 болта, които държат стартера. Развиват се с камък 14. Долният болт го развих отдолу с малка тресчотка ( за късмет лесно се разви), няма място за голяма тресчотка. Горният болт е най-труден. Развива се отгоре, като с много зор се напипва къде е. Трябва голяма тресчотка 1/2 със глухо 14, като ключ за свещи, защото обикновения камък е много плитък и не влиза, а късият удължител опира в разни маркучи.

 

 

6. Стартера е свален

 

http://s18.postimg.org/g7netu2ol/WP_20150913_12_49_15_Pro.jpg

 

Отзад има две малки гайки, с ключ 8 се развиват и се маха капака на четкодържача.

 

 

 

7.Разликата между стари и нови четки

За наш късмет на този модел стартер няма нужда да се запояват за стартера новите четки.

 

http://s21.postimg.org/dkvmmqe8z/WP_20150913_12_49_04_Pro.jpg

 

8. Монтирани новите четки в четкодържача и новата пружина и двата нови жълти изолатора.

Жълтите изолатори са малка, но много важна част. Без тях пружината ще даде на късо двете четки на които има + и - и ще стане голям проблем (въпреки, че има предпазители (бушони) е възможно да възникнат искри или да се стопят кабели или да възникне пожар).

http://s27.postimg.org/glxsg861r/WP_20150913_13_06_29_Pro.jpg

 

9. Сглобява се обратно стартера. По желание може да се тества с кабели за подаване на ток, на място както е свален, дали върти стартера и дали бендикса работи. За теста се щипва черната щипка за корпуса на стартера и се подава минус от акумулатора. Червената щипка на кабелите се щипва за горния дебел болт на бендикса и се подава плюс от акумулатора. Така стартера няма да сработи. За да сработи бендикса и стартера трябва да се подаде + и на малката клема, която е за кабелна обувка. Така се тества не повече от 10 секунди (така пише в ръководствата). Щрака бендикса и завърта стартера.

 

Стартера може да се завърти и като се подаде и директно + на долният болт на бендикса, на който е включена едната четка на стартера. Така се включва стартера на празен ход без да сработва бендикса.

 

10. Всичко се сглобява по обратният път. Накрая,доволни, че сте оправили колата се пие една бира вкъщи.

Редактирано от MusicMAN
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Браво, супер упътване !

Щеше да ми е много полезно ако не бях минал по този път вече :)

 

Едно допълнение ако позволиш:

Екстремно, свалянето и качването стават за 40 мин. без канал, през зимата :D ( ...като не съм свалял друг път стартер)

Сваля се само правоъгълната планка от 3-та снимка. Трябват ти само тресчотката с 2-3 камъка и някой друг гаечен ключ.

Вдига се на трупче от едната страна за да се пъхнеш по добре от долу, и "мааш" с тресчотката :P

 

 

 

До колегата: sviliv

Прочети ми пак този пост, за да си спестиш нерви :

http://www.mitsubishibg.com/forum/index.php?showtopic=34911&view=findpost&p=328554

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Днес имах свободно време и смених четките на стартера.

Бях много мръсен и направих само няколко снимки.

Работата е сякаш си изкарал кратък курс за акушер-гинеколог. Цапаш си ръцете до лактите, но резултата е много задоволителен.

Груби цени на частите по спомен:

- Комплект четки, с пружина и изолатори - 15лв. марка GEBE - германски

- Четкодържач 3лв, но малко дефектна изработки и не го монтирах, оставих си стария четкодържач.

 

За процедурата трябва един куфар с Гедоре, канал и около 3 часа време.

СИМПТОМИ: Понякога не пали колата, чува се само цъкане на релета, но стартера не работи. След като запалите с бутане и двигателя разтресе стартера, за да се наместят четките колата си пали нормално. Направи ли го веднъж, най-добре да се сваля за ремонт. Вторият път може да е на най-неподходящото място. Също така последните дни въртеше мудно (не е от акумулатора).

НАЙ-ВАЖНОТО Е ПЪРВО ДА СЕ ОТКАЧИ АКУМУЛАТОРА!

 

1. Сваля се гредата под двигателя, която има 2 тампона на нея.

Развиват се общо 6 болта.

http://s4.postimg.org/gd3lh3de1/WP_20150913_11_59_08_Pro.jpg

 

2. Сваля се една планка, която държи задния тампон на гредата за двигателя.

Развиват се 2 болта.

 

http://s1.postimg.org/t7429qxt7/WP_20150913_11_59_00_Pro.jpg

 

 

3. Сваля се една правоъгълна рамка, която подпира смукателните колектори отдолу.

Развиват се 4 болта

http://s8.postimg.org/fgpq2eo5t/WP_20150913_11_58_47_Pro.jpg

 

4. Вече има място за работа и се вижда стартера.

http://s7.postimg.org/qr4odeurb/WP_20150913_11_59_16_Pro.jpg

 

5. Откачат се двата кабела от стартера. Единият дебел плюс, който се развива с камък 13 на малка тресчотка и малката кабелна обувка на бендикса, която се откача чрез стискане, за да отключи едно зъбче на нея.

За по-удобно аз откачих и кабелите от генератора и изкарах целия сноп да виси, понеже мястото е много ограничено и пречи.

След това с напипване се локализират 2 болта, които държат стартера. Развиват се с камък 14. Долният болт го развих отдолу с малка тресчотка ( за късмет лесно се разви), няма място за голяма тресчотка. Горният болт е най-труден. Развива се отгоре, като с много зор се напипва къде е. Трябва голяма тресчотка 1/2 със глухо 14, като ключ за свещи, защото обикновения камък е много плитък и не влиза, а късият удължител опира в разни маркучи.

 

 

6. Стартера е свален

 

http://s18.postimg.org/g7netu2ol/WP_20150913_12_49_15_Pro.jpg

 

Отзад има две малки гайки, с ключ 8 се развиват и се маха капака на четкодържача.

 

 

 

7.Разликата между стари и нови четки

За наш късмет на този модел стартер няма нужда да се запояват за стартера новите четки.

 

http://s21.postimg.org/dkvmmqe8z/WP_20150913_12_49_04_Pro.jpg

 

8. Монтирани новите четки в четкодържача и новата пружина и двата нови жълти изолатора.

Жълтите изолатори са малка, но много важна част. Без тях пружината ще даде на късо двете четки на които има + и - и ще стане голям проблем (въпреки, че има предпазители (бушони) е възможно да възникнат искри или да се стопят кабели или да възникне пожар).

http://s27.postimg.org/glxsg861r/WP_20150913_13_06_29_Pro.jpg

 

9. Сглобява се обратно стартера. По желание може да се тества с кабели за подаване на ток, на място както е свален, дали върти стартера и дали бендикса работи. За теста се щипва черната щипка за корпуса на стартера и се подава минус от акумулатора. Червената щипка на кабелите се щипва за горния дебел болт на бендикса и се подава плюс от акумулатора. Така стартера няма да сработи. За да сработи бендикса и стартера трябва да се подаде + и на малката клема, която е за кабелна обувка. Така се тества не повече от 10 секунди (така пише в ръководствата). Щрака бендикса и завърта стартера.

 

Стартера може да се завърти и като се подаде и директно + на долният болт на бендикса, на който е включена едната четка на стартера. Така се включва стартера на празен ход без да сработва бендикса.

 

10. Всичко се сглобява по обратният път. Накрая,доволни, че сте оправили колата се пие една бира вкъщи.

Браво, нагледно и полезно за който може и се наема. Аз платих за всичко 50 лв.

Обикновено ми вземат 20-25 за сваляне качване и четки та 50.

Надявам се темата да е полезна и за други колеги да се ослушат и замислят преди зимата.

Успех на всички.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 година ...

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...