Премини към съдържание

Температура (антифриз и масло) при работен режим


Препоръчано мнение

Здравейте колеги, имам 2 въпроса, които ме човъркат:

 

1. Може би ще пише в Ауто датата, но я нямам, на колко градуса отваря термостата, или по-скоро колко градуса е охладителната течност в при напълно загрял двигател и второ,

 

2. Някой инсталирал ли си е дачик за температурата на маслото отново за инфо в работен режим? Интересно ми е колко би показвал той например при градски условия и магистрални пробези...

 

Гедах едно клипче на кола (не японка) чиито бордови компютът показваше тези стойност и там бяха приблизително така: Охл.течност 93°C, масло 96°C

Благодаря

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги, имам 2 въпроса, които ме човъркат:

 

1. Може би ще пише в Ауто датата, но я нямам, на колко градуса отваря термостата, или по-скоро колко градуса е охладителната течност в при напълно загрял двигател и второ,

 

2. Някой инсталирал ли си е дачик за температурата на маслото отново за инфо в работен режим? Интересно ми е колко би показвал той например при градски условия и магистрални пробези...

 

Гедах едно клипче на кола (не японка) чиито бордови компютът показваше тези стойност и там бяха приблизително така: Охл.течност 93°C, масло 96°C

Благодаря

 

Около 84-90 градуса отварят термостатите на повечето японски коли, но има различни видове термостати. Работната температура на маслото е приблизително същата, приемаме, че на 84 градуса маслото е добре загряло, но ти добре знаеш, че едни от най-важните му параметри се мерят и при 100 градуса. :) Като цяло не е добре маслото системно да отива над 120 градуса, което в общи линии е възможно при каране на писта с много газ в летен ден. За пример термостатите на маслените кулери, които монтират на коли с принудително пълнене отварят термостата към масления кулер на 84 градуса.

В градско шофиране без много жега маслото е в диапазона 70-90 градуса, а магистрала обдухването помага маслото да поддържа постоянна температура от около 80 градуса, като , естествено, всичко това зависи от конкретната кола.

 

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговора.

Днеска един приятел ми каза, че по принцип, когато се извършвал ГТП, част от процедурата била да се извади щеката и на нейно място да се сложи сонда, която измервала температурата на маслото в картера. Другия месец съм на ГТП, но няма да чакам до тогава. В приятелски пункт ще помоля да ми го замерят. Тъкмо ще сравня показанията им. А пък за охладителната течност, ще попитам и в магазин за авточасти. Те ще знаят термостата който продават за моята кола, конкретно на каква температура отваря. И горе-долу ще имам представа.

 

EDIT. Разни онлайн каталози за авточасти за модел подават инфо, че термостата отваря на 88°C

Редактирано от svetliof
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 седмици ...

EDIT. Разни онлайн каталози за авточасти за модел подават инфо, че термостата отваря на 88°C

 

Прав си, скоро и аз търсих инфо. За термостата за Space Star DG1A, DG3A и някои лансери,с номер MD346547 е на 88 градуса.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговора.

Днеска един приятел ми каза, че по принцип, когато се извършвал ГТП, част от процедурата била да се извади щеката и на нейно място да се сложи сонда, която измервала температурата на маслото в картера.

А идеята на това замерване каква е :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А идеята на това замерване каква е :icon_hmm:

 

Отностно ГТП идеята е била в пункта да се уверят че почват да измерват вредните газове на съвсем загряла кола, когато те ще бъдят редуцирани. Защото при съвсем студена били много завишени.

А относто моята идея за замерване е да видя до какви граници пада вискозитета на маслото в работен режим сега лятото.

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Малко ъпдейт по темета:

Днес минах на ГТП. Когато попитах в пункта стандартна практика ли е да замерват температурата на маслото в двигателя, изражението на господина се промени така, че едното му око се присви надолу, а другото нагоре ;) Последва разпит защо ми трябва това, да...имали такъв ел.уред и щял да покаже над 90°C. От жест на добра воля навярно се съгласиха да направят проверката, но само след като ги изчетках колко съм доволен от тях и ето за поредна година се връщам при тях ;) Причината да не го правят на всяка кола ми обясниха с това, че датчика на върха на сондата бил много кекав, хубаво щяли да го пъхнат, но можел да заседне и да остане в картера...и какво правим тогава? С още едно допълнително изчеткане, че на професионалисти като тях това не може да се случи дойде и резултата:

 

На съвсем загряла кола и работила поне още 20 мин на място по време на прегледа, на обед при 25°C вънка, уреда им показа 91,6°C температура на маслото.

 

Ако приема (няма как да знам точно), че двигателя ми 4G13 е проектиран за оптимално мазане и отвеждане на топлината в загряло състояние да има кинематичен вискозитетет между 11-14cst, то какво показва теста ми? На база техническите документи (TDS) на маслата, които съм ползвал до сега, екстраполирах долните данни при най-лошият сценарий за студен старт и явно моя работен режим:

 

SAE 5W-30 при -20°C 2880 cst ; при 92°C 14,3 cst.

SAE 0W-40 при -20°C 2727 cst ; при 92°C 16,1 cst.

SAE 5W-40 при -20°C 3964 cst ; при 92°C 18,0 cst.

 

SAE 10W-40 при -20°C 5466 cst ; при 92°C 17,9 cst. (тази опция е прилагам само с илюстративна цел)

SAE 15W-40 при -20°C 7428 cst ; при 92°C 17,6 cst. (тази опция е прилагам само с илюстративна цел)

SAE 15W-50 при -20°C 10980 cst ; при 92°C 22,3 cst. (тази опция е прилагам само с илюстративна цел)

SAE 10W-60 при -20°C 7433 cst ; при 92°C 29 cst. (тази опция е прилагам само с илюстративна цел)

 

Какво излиза? Използвайки SAE 5W-30 се спазват 2-те изисквания за кинематиичния вискозитет:

При ниски температури е желателно маслото да е с колкото се може по-нисък вискозитет, с което се улеснява стартирането на двигателя. При работна температура обаче е желателно той да е достатъчно висок, за да се гарантира доброто му смазване и отвеждане на топлина.

Поздрави

Редактирано от svetliof
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Еее, ама това не са реални резултати. Площта на картера хич не е малка и при движение въздушния поток охлажда картера, респективно маслото. Особено при по висока скорост :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...