svetliof Публикувано 15 април 2015 Сподели Публикувано 15 април 2015 Здравейте колеги, имам 2 въпроса, които ме човъркат: 1. Може би ще пише в Ауто датата, но я нямам, на колко градуса отваря термостата, или по-скоро колко градуса е охладителната течност в при напълно загрял двигател и второ, 2. Някой инсталирал ли си е дачик за температурата на маслото отново за инфо в работен режим? Интересно ми е колко би показвал той например при градски условия и магистрални пробези... Гедах едно клипче на кола (не японка) чиито бордови компютът показваше тези стойност и там бяха приблизително така: Охл.течност 93°C, масло 96°CБлагодаря Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 16 април 2015 Сподели Публикувано 16 април 2015 Здравейте колеги, имам 2 въпроса, които ме човъркат: 1. Може би ще пише в Ауто датата, но я нямам, на колко градуса отваря термостата, или по-скоро колко градуса е охладителната течност в при напълно загрял двигател и второ, 2. Някой инсталирал ли си е дачик за температурата на маслото отново за инфо в работен режим? Интересно ми е колко би показвал той например при градски условия и магистрални пробези... Гедах едно клипче на кола (не японка) чиито бордови компютът показваше тези стойност и там бяха приблизително така: Охл.течност 93°C, масло 96°CБлагодаря Около 84-90 градуса отварят термостатите на повечето японски коли, но има различни видове термостати. Работната температура на маслото е приблизително същата, приемаме, че на 84 градуса маслото е добре загряло, но ти добре знаеш, че едни от най-важните му параметри се мерят и при 100 градуса. Като цяло не е добре маслото системно да отива над 120 градуса, което в общи линии е възможно при каране на писта с много газ в летен ден. За пример термостатите на маслените кулери, които монтират на коли с принудително пълнене отварят термостата към масления кулер на 84 градуса. В градско шофиране без много жега маслото е в диапазона 70-90 градуса, а магистрала обдухването помага маслото да поддържа постоянна температура от около 80 градуса, като , естествено, всичко това зависи от конкретната кола. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svetliof Публикувано 16 април 2015 Автор Сподели Публикувано 16 април 2015 (редакция) Благодаря за отговора.Днеска един приятел ми каза, че по принцип, когато се извършвал ГТП, част от процедурата била да се извади щеката и на нейно място да се сложи сонда, която измервала температурата на маслото в картера. Другия месец съм на ГТП, но няма да чакам до тогава. В приятелски пункт ще помоля да ми го замерят. Тъкмо ще сравня показанията им. А пък за охладителната течност, ще попитам и в магазин за авточасти. Те ще знаят термостата който продават за моята кола, конкретно на каква температура отваря. И горе-долу ще имам представа. EDIT. Разни онлайн каталози за авточасти за модел подават инфо, че термостата отваря на 88°C Редактирано 16 април 2015 от svetliof Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
IvayaM Публикувано 7 Май 2015 Сподели Публикувано 7 Май 2015 EDIT. Разни онлайн каталози за авточасти за модел подават инфо, че термостата отваря на 88°C Прав си, скоро и аз търсих инфо. За термостата за Space Star DG1A, DG3A и някои лансери,с номер MD346547 е на 88 градуса. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Peter G Публикувано 8 Май 2015 Сподели Публикувано 8 Май 2015 Благодаря за отговора.Днеска един приятел ми каза, че по принцип, когато се извършвал ГТП, част от процедурата била да се извади щеката и на нейно място да се сложи сонда, която измервала температурата на маслото в картера.А идеята на това замерване каква е :icon_hmm: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svetliof Публикувано 8 Май 2015 Автор Сподели Публикувано 8 Май 2015 А идеята на това замерване каква е :icon_hmm: Отностно ГТП идеята е била в пункта да се уверят че почват да измерват вредните газове на съвсем загряла кола, когато те ще бъдят редуцирани. Защото при съвсем студена били много завишени.А относто моята идея за замерване е да видя до какви граници пада вискозитета на маслото в работен режим сега лятото.Поздрави Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svetliof Публикувано 16 Май 2015 Автор Сподели Публикувано 16 Май 2015 (редакция) Малко ъпдейт по темета:Днес минах на ГТП. Когато попитах в пункта стандартна практика ли е да замерват температурата на маслото в двигателя, изражението на господина се промени така, че едното му око се присви надолу, а другото нагоре ;) Последва разпит защо ми трябва това, да...имали такъв ел.уред и щял да покаже над 90°C. От жест на добра воля навярно се съгласиха да направят проверката, но само след като ги изчетках колко съм доволен от тях и ето за поредна година се връщам при тях ;) Причината да не го правят на всяка кола ми обясниха с това, че датчика на върха на сондата бил много кекав, хубаво щяли да го пъхнат, но можел да заседне и да остане в картера...и какво правим тогава? С още едно допълнително изчеткане, че на професионалисти като тях това не може да се случи дойде и резултата: На съвсем загряла кола и работила поне още 20 мин на място по време на прегледа, на обед при 25°C вънка, уреда им показа 91,6°C температура на маслото. Ако приема (няма как да знам точно), че двигателя ми 4G13 е проектиран за оптимално мазане и отвеждане на топлината в загряло състояние да има кинематичен вискозитетет между 11-14cst, то какво показва теста ми? На база техническите документи (TDS) на маслата, които съм ползвал до сега, екстраполирах долните данни при най-лошият сценарий за студен старт и явно моя работен режим: SAE 5W-30 при -20°C 2880 cst ; при 92°C 14,3 cst.SAE 0W-40 при -20°C 2727 cst ; при 92°C 16,1 cst.SAE 5W-40 при -20°C 3964 cst ; при 92°C 18,0 cst. SAE 10W-40 при -20°C 5466 cst ; при 92°C 17,9 cst. (тази опция е прилагам само с илюстративна цел)SAE 15W-40 при -20°C 7428 cst ; при 92°C 17,6 cst. (тази опция е прилагам само с илюстративна цел)SAE 15W-50 при -20°C 10980 cst ; при 92°C 22,3 cst. (тази опция е прилагам само с илюстративна цел)SAE 10W-60 при -20°C 7433 cst ; при 92°C 29 cst. (тази опция е прилагам само с илюстративна цел) Какво излиза? Използвайки SAE 5W-30 се спазват 2-те изисквания за кинематиичния вискозитет:При ниски температури е желателно маслото да е с колкото се може по-нисък вискозитет, с което се улеснява стартирането на двигателя. При работна температура обаче е желателно той да е достатъчно висок, за да се гарантира доброто му смазване и отвеждане на топлина. Поздрави Редактирано 16 Май 2015 от svetliof Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Peter G Публикувано 16 Май 2015 Сподели Публикувано 16 Май 2015 Еее, ама това не са реални резултати. Площта на картера хич не е малка и при движение въздушния поток охлажда картера, респективно маслото. Особено при по висока скорост Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.