alf Публикувано 7 юни 2007 Сподели Публикувано 7 юни 2007 Може ли, някой да ме посъветва има ли смисъл да се заменят само маслените сегменти с нови?PS. Без да се прави смяна а ризи. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 8 юни 2007 Сподели Публикувано 8 юни 2007 Няма смисъл само маслени, комплект сегменти - да, но ................когато отворите мотора, трябва да се замерят цилиндрите един по един всеки с микрометър и да се установи дали има смисъл това......обикновенно цилиндрите се износват елипсовидно, като посокатан а елипсата е срещу теб, т.е. износват се задната и предната част на цилиндъра......( ако застанеш срещу мотора или колата , то елипсата е в посока отпред и отзад) ако е станал цилиндъра елипса, то си има допустими граници , след тези граници вече се налага и шлайф на мотораи ремонт, тъй като новите сегменти се чупят защото не са улегнали по елипсата( старите вече са придобили формата на цилиндъра ,тъй като са се износвали заедно.......) Ако счупиш сегмент има мн. голяма верочтност да задере и става много кофти, тъй като може да се стигне до брак на блока...така че ако решиш да сменяш само сегменти, то трябва да е премерен риска,.а не на всяка цена.......обикновенно меренето на всеки цилиндър става в три точки, горе, долу и посредата на дължината на цилиндъра,освен това трябва микрометъра да се върти на 360 градуса по стените на цилиндрите при всяко замерване и да се установи колко голяма е дъгата на елипсата, по този начин ще се разбере колко е елипса цилиндъра и дали няма да се наложи да се шлайфа блока............Ппри отварянето на мотора, освен че се проверява за елипса, а и за хонинга по стените на всеки цилиндър, ако е разрушен или го няма ( не се вижда) значи си за шлайф на блока...........Когато отворите мотора , т..е. свалите главата от блока, то преди да разглобявате другите неща, проверете за луфтове м/у буталото и цилиндъра, като всяко бутало го поставяте на Г.М.Т. и с ръка го размествате, по този начин ще се разбере още преди да разглобите мотора за измерване дали ще стане само със смяна на сегменти...... :icon_blush: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
alf Публикувано 9 юни 2007 Автор Сподели Публикувано 9 юни 2007 4G15 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
alf Публикувано 11 юни 2007 Автор Сподели Публикувано 11 юни 2007 да разбрам ли че 4G15 не е с ризи,а се престъргват цилиндрите? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Krasko Публикувано 11 юни 2007 Сподели Публикувано 11 юни 2007 Здравей колега,Въпросите които поставяш са стари колкотодвигателите. Моето становище е следното:1. При работа цилиндъра на двигателя се износва по сложна крива, не точно елипса, а две"застъпени" окръжности /мисля, че се казвашетрохоидална крива/ рзтеглени в посока напречнона двигателя. Това се обуславя от самия характерна преобразуване на движението от възвратно-постъпателно на буталата, в кръгово на коляновия вал.Смяната на сегменти, дали само маслени или и компресионни не върши работа ако не се пипнаг цилиндрите.Новите сегменти сложени на работил цилиндър първоне уплътняват добре /кривите са различни/ и се стига доповишен разход на масло и по ниска компресия, второувеличава се шума и трето ако не се случат рисковетекоито обясни Де Джея, то след 3 до 5 хил. км. се прешлайфат и приемат кривата на цилиндъра, демек същотокакто преди смяната.Така, че нови бутала и сегменти отговарящи на прешлайфания цилиндър.2. Относно ризите - това е по стара технология при кояторесурса на двигателите беше 60-80 хил. км. и беше икономически по изгодно и ремонто по-пригодно.Съвременните двигатели които изкарват без особени проблеми 300-500 хил. км. са без ризи. В развитите държави производители на автомобили не правят основни ремонти, а и неги карат толкова, а ги сменяват .Поздрави!!!Краско Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
alf Публикувано 13 юни 2007 Автор Сподели Публикувано 13 юни 2007 Благодаря на всички които ми дадоха съвети,предпазихте ме от това да свърша някоя глупост от незнание и ентусиазъм.И тъй като апетита идва с яденто да задам логично втори въпрос:1.Заслужава ли си шлайфане на блока и последващите го операции(колко ли ще струва)?2.Каква е вероятноста да намеря подходящи бутала? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
pilota_koko Публикувано 13 юни 2007 Сподели Публикувано 13 юни 2007 Колега аз съм със същия двигател на моя колт. Има вариант да не ти гори маслото заради сегменти, а от гумички на клапаните. Питал съм на какви пари ще ми излязат частите за основен ремонт и ми казаха около 500 лв. Отделно ще трябва да платиш на маистори за разглобяване, зглобяване, шлаифане на блока и други може би. Моят двигател гори 1.5л. на 10000км. , но има добра компресия и колата върви достатъчно добре и е икономична. Обикбовенно започва да ми гори маслото чак след 3-5хил. км. в зависимост от това какво масло съм налял. Ако и ти си в тези граници просто не се занимаваи с глупости а си караи колата и си доливаи по малко масълце. Даже може да сложиш и малко по-гъсто масло примерно сега за лятото20W50. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
alf Публикувано 13 юни 2007 Автор Сподели Публикувано 13 юни 2007 Разхода ми е по голям,но имам течове и от гарнитури(сега ще ги сменям),и точно затова питам за да знам дали не е по добре да купя ремонтен комплект гарнитури, семеринги и гумички за клапаните и като я започна........Явно няма да си играя с основни ремонти. Проблема ми е че от завихрянето при по висока скрост ми вкарва газове в купето.Иначе колата върви безупречно.Незнам каква и е компресията ама си дърпа много добре. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
jamano Публикувано 13 юни 2007 Сподели Публикувано 13 юни 2007 Как така ти вкарва газове в купето? Откъде? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
alf Публикувано 13 юни 2007 Автор Сподели Публикувано 13 юни 2007 Как така ти вкарва газове в купето? Откъде? Ами от отвореня прозорец. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
alf Публикувано 13 юни 2007 Автор Сподели Публикувано 13 юни 2007 Комплект гарнитури не ти е необходим, купи си гумички клапани и гарнитурите които ще се сменят. Съвета ми е да си вземеш свясни гумички защото иначе ще ти излезе по-скъпо, ако ги смениш пак след около 15-20000км. Относно разхода на масло, ако започва да губи масло след 3-5000км (както пише колегата) със сигурност маслото не е качествено и препоръката ми е да ползваш масло 15W40, 20W50 не ти препоръчвам да ползваш. А трябва ли да свалям главата при смяна на гумичките, така и не разбрах? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
jamano Публикувано 13 юни 2007 Сподели Публикувано 13 юни 2007 Ами от отвореня прозорец.Странно, завихрянията са зад багажника. Не мисля, че могат да стигнат чак до стъклото ти. Все пак въздухът преминава отстрани на колата и не може да завихря толкова напред. Сигурен ли си, че е отнякъде другаде? Примерно да ти е спукан ауспуха някъде отпред и да вкарва през въздуховода. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Krasko Публикувано 13 юни 2007 Сподели Публикувано 13 юни 2007 [ А трябва ли да свалям главата при смяна на гумичките, така и не разбрах? Гумичките могат да се сменят и без да се сваля главата,но грамотната процедура е:1. Сваляне ня главата2. Почистване от нагар и инспекция на водачите на клапаните и буталата3. Прешлайфане на клапаните и леглата4. Внимателн слагане на новите /качествени/ гумички5. Нова гарнитура на главатаПо-добре половин- един ден занимавка, отколкото прецакванена една или няколко гумички при слагането, разместване на клапаните /превъртане/ от работещото положение което води донедобро уплътняване, спадане на компресията, прегаряне т.н.Кога друг път ще видиш какво има "вътре" :D Поздрави !! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
pilota_koko Публикувано 13 юни 2007 Сподели Публикувано 13 юни 2007 Колега щом колата върви значи имаш добра компресия. Идентичен проблем с вкарването на изгорели газове при отворен прозорец. Моите гърнета и тръби са чисто нови, няма дупки по тях. Най-вероятно от завихрянето влизат газовете някъде отзад, защото въздуха в купето се движи на обратно. Търсих от къде е. Замазал съм с боди всички дупчици в багажника, но пак е така и вече се отказах. Имам подозрение, че влизат изгорелите газове през подкалниците, защото са ми поизгнили, но не съм сигурен. За по добро масло съм съгласен, че е нужно и ще намали значително разхода на масло, но за 20W50 не съм съгласен. В книжката пише така: 20W50 три температура на околната среда от -10 нагоре, а за 15W40 от -20 нагоре, или за 10W40 от -30 нагоре и така. Това са данни на производителя. Дори при по-стари двигатели като моя, който е на 23г. мисля, че не е проблем. Мислех и аз да си сменя гумичките на клапаните, но мисля, че ми е време да се кача на по-ново :mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
pilota_koko Публикувано 14 юни 2007 Сподели Публикувано 14 юни 2007 Не съм се изразил съвсем ясно за маслото, не казвам че не може да се ползва 20W50 (особенно лятото), а просто не може да се намери масло с този вискозитетен клас което да е качествено. Масово такова масло се продава за силно износени двигатели (обикновенно така пише на опаковката) и класа му обикновенно не е по висок от SG (за бензинови двигатели) в момента повечето масла които се продават отговарят на клас SL. Прав си за класа на маслото! Наистина не е висок сега като загледах. :icon_hmm: Е нищо ще го сменя по рано. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
pilota_koko Публикувано 14 юни 2007 Сподели Публикувано 14 юни 2007 Прав си за класа на маслото! Наистина не е висок сега като загледах. :icon_hmm: Е нищо ще го сменя по рано. Гледаи какви глупости съм написал! Маслото което съм налял преди 3 дни е 20W50, а класа му е SL. Така пише на тубата Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
alf Публикувано 14 юни 2007 Автор Сподели Публикувано 14 юни 2007 Гледаи какви глупости съм написал! Маслото което съм налял преди 3 дни е 20W50, а класа му е SL. Така пише на тубата Кой клас масло е по висок SL или SJ? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
alf Публикувано 14 юни 2007 Автор Сподели Публикувано 14 юни 2007 Странно, завихрянията са зад багажника. Не мисля, че могат да стигнат чак до стъклото ти. Все пак въздухът преминава отстрани на колата и не може да завихря толкова напред. Сигурен ли си, че е отнякъде другаде? Примерно да ти е спукан ауспуха някъде отпред и да вкарва през въздуховода Тръбите са ми наред, гърнетата оригинални и вкарва през прозореца :blink: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
pilota_koko Публикувано 14 юни 2007 Сподели Публикувано 14 юни 2007 Значи първо не ти вкарва изгорелите газове през прозореца защото обяснух че въздуха в купето се завихтя отзад напред и когато си отвориш прозореца освен че влиза голямо количество въздух също така и излиза голямо количество въздух от там. Въздуха които влиза през прозореца не мирише на изгорели газове, също и този които влиза през въздуховодите отпред. Това означава, че газовете, които влизат са някъде от друго място, както е и при мен. 2. Има тема за маслата и тяхия клас (качество). Виж тук и чети по-внимателно! http://www.mitsubishibg.com/forum/index.ph...%EC%E0%F1%EB%E0 Цитирам колегата Miroslav от другата тема:Това са препоръките на Митсубиши, с две думи масло клас SG - повечето масла вече са по-висок клас обикновенно SL (S - масла за бензинови двигатели, втория символ спецификация, G,H ...... G е по-нисък клас от H, H е по нисък клас от L и т.н ) - Това е по стандартите на Американския петролен институт API. Като вискозитет, определя се по диграмите. С две думи може да се ползват доста вискозитети, но за нашите климатични особеност 10W40 или 15W40. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
alf Публикувано 18 юни 2007 Автор Сподели Публикувано 18 юни 2007 Такаааа... , след като ми изкривиха изходната тръба на ауспуха като свинска опашчица , спря да вкарва газове в купето.Сега се чудя какво още може да "изкривя" че току виж се оправило и нещо друго!!!!! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
jamano Публикувано 18 юни 2007 Сподели Публикувано 18 юни 2007 Тръбите са ми наред, гърнетата оригинални и вкарва през прозореца :blink:Ако това е вярно що за аеродинамика има тази кола :shock: Знам, че при кабриолетите понякога завихря така, че косата ти отива напред, но при купе да стига до прозореца??? Сега ти изкривиха ауспуха като на дизел ли? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
alf Публикувано 18 юни 2007 Автор Сподели Публикувано 18 юни 2007 Като гледам колата отзад, посоката е на 8 часът по циферблата на часовника. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
pilota_koko Публикувано 18 юни 2007 Сподели Публикувано 18 юни 2007 Я ми кажи каква е колата и ако можеш качи една снимка за да се възползвам и аз. Мерси предварително! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.