Премини към съдържание

маслени сегменти


Препоръчано мнение

Може ли, някой да ме посъветва има ли смисъл да се заменят само маслените сегменти с нови?

PS. Без да се прави смяна а ризи.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Няма смисъл само маслени, комплект сегменти - да, но ................когато отворите мотора, трябва да се замерят цилиндрите един по един всеки с микрометър и да се установи дали има смисъл това......обикновенно цилиндрите се износват елипсовидно, като посокатан а елипсата е срещу теб, т.е. износват се задната и предната част на цилиндъра......( ако застанеш срещу мотора или колата , то елипсата е в посока отпред и отзад) ако е станал цилиндъра елипса, то си има допустими граници , след тези граници вече се налага и шлайф на мотораи ремонт, тъй като новите сегменти се чупят защото не са улегнали по елипсата( старите вече са придобили формата на цилиндъра ,тъй като са се износвали заедно.......) Ако счупиш сегмент има мн. голяма верочтност да задере и става много кофти, тъй като може да се стигне до брак на блока...така че ако решиш да сменяш само сегменти, то трябва да е премерен риска,.а не на всяка цена.......обикновенно меренето на всеки цилиндър става в три точки, горе, долу и посредата на дължината на цилиндъра,освен това трябва микрометъра да се върти на 360 градуса по стените на цилиндрите при всяко замерване и да се установи колко голяма е дъгата на елипсата, по този начин ще се разбере колко е елипса цилиндъра и дали няма да се наложи да се шлайфа блока............

Ппри отварянето на мотора, освен че се проверява за елипса, а и за хонинга по стените на всеки цилиндър, ако е разрушен или го няма ( не се вижда) значи си за шлайф на блока...........

Когато отворите мотора , т..е. свалите главата от блока, то преди да разглобявате другите неща, проверете за луфтове м/у буталото и цилиндъра, като всяко бутало го поставяте на Г.М.Т. и с ръка го размествате, по този начин ще се разбере още преди да разглобите мотора за измерване дали ще стане само със смяна на сегменти...... :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега,

Въпросите които поставяш са стари колкото

двигателите. Моето становище е следното:

1. При работа цилиндъра на двигателя се из

носва по сложна крива, не точно елипса, а две

"застъпени" окръжности /мисля, че се казваше

трохоидална крива/ рзтеглени в посока напречно

на двигателя. Това се обуславя от самия характер

на преобразуване на движението от възвратно-пос

тъпателно на буталата, в кръгово на коляновия вал.

Смяната на сегменти, дали само маслени или и компре

сионни не върши работа ако не се пипнаг цилиндрите.

Новите сегменти сложени на работил цилиндър първо

не уплътняват добре /кривите са различни/ и се стига до

повишен разход на масло и по ниска компресия, второ

увеличава се шума и трето ако не се случат рисковете

които обясни Де Джея, то след 3 до 5 хил. км. се пре

шлайфат и приемат кривата на цилиндъра, демек същото

както преди смяната.

Така, че нови бутала и сегменти отговарящи на прешлай

фания цилиндър.

2. Относно ризите - това е по стара технология при която

ресурса на двигателите беше 60-80 хил. км. и беше иконо

мически по изгодно и ремонто по-пригодно.

Съвременните двигатели които изкарват без особени пробле

ми 300-500 хил. км. са без ризи. В развитите държави произ

водители на автомобили не правят основни ремонти, а и не

ги карат толкова, а ги сменяват :).

Поздрави!!!

Краско

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички които ми дадоха съвети,предпазихте ме от това да свърша някоя глупост от незнание и ентусиазъм.

И тъй като апетита идва с яденто да задам логично втори въпрос:

1.Заслужава ли си шлайфане на блока и последващите го операции(колко ли ще струва)?

2.Каква е вероятноста да намеря подходящи бутала?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега аз съм със същия двигател на моя колт. Има вариант да не ти гори маслото заради сегменти, а от гумички на клапаните. Питал съм на какви пари ще ми излязат частите за основен ремонт и ми казаха около 500 лв. Отделно ще трябва да платиш на маистори за разглобяване, зглобяване, шлаифане на блока и други може би. Моят двигател гори 1.5л. на 10000км. , но има добра компресия и колата върви достатъчно добре и е икономична. Обикбовенно започва да ми гори маслото чак след 3-5хил. км. в зависимост от това какво масло съм налял. Ако и ти си в тези граници просто не се занимаваи с глупости а си караи колата и си доливаи по малко масълце. Даже може да сложиш и малко по-гъсто масло примерно сега за лятото20W50.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Разхода ми е по голям,но имам течове и от гарнитури(сега ще ги сменям),и точно затова питам за да знам дали не е по добре да купя ремонтен комплект гарнитури, семеринги и гумички за клапаните и като я започна........

Явно няма да си играя с основни ремонти.

Проблема ми е че от завихрянето при по висока скрост ми вкарва газове в купето.Иначе колата върви безупречно.

Незнам каква и е компресията ама си дърпа много добре.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Комплект гарнитури не ти е необходим, купи си гумички клапани и гарнитурите които ще се сменят. Съвета ми е да си вземеш свясни гумички защото иначе ще ти излезе по-скъпо, ако ги смениш пак след около 15-20000км. Относно разхода на масло, ако започва да губи масло след 3-5000км (както пише колегата) със сигурност маслото не е качествено и препоръката ми е да ползваш масло 15W40, 20W50 не ти препоръчвам да ползваш.

 

А трябва ли да свалям главата при смяна на гумичките, така и не разбрах?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами от отвореня прозорец.

Странно, завихрянията са зад багажника. Не мисля, че могат да стигнат чак до стъклото ти. Все пак въздухът преминава отстрани на колата и не може да завихря толкова напред. Сигурен ли си, че е отнякъде другаде? Примерно да ти е спукан ауспуха някъде отпред и да вкарва през въздуховода.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

[

А трябва ли да свалям главата при смяна на гумичките, така и не разбрах?

 

Гумичките могат да се сменят и без да се сваля главата,

но грамотната процедура е:

1. Сваляне ня главата

2. Почистване от нагар и инспекция на водачите на клапаните

и буталата

3. Прешлайфане на клапаните и леглата

4. Внимателн слагане на новите /качествени/ гумички

5. Нова гарнитура на главата

По-добре половин- един ден занимавка, отколкото прецакване

на една или няколко гумички при слагането, разместване на

клапаните /превъртане/ от работещото положение което води до

недобро уплътняване, спадане на компресията, прегаряне т.н.

Кога друг път ще видиш какво има "вътре" :D

Поздрави !! :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега щом колата върви значи имаш добра компресия. Идентичен проблем с вкарването на изгорели газове при отворен прозорец. Моите гърнета и тръби са чисто нови, няма дупки по тях. Най-вероятно от завихрянето влизат газовете някъде отзад, защото въздуха в купето се движи на обратно. Търсих от къде е. Замазал съм с боди всички дупчици в багажника, но пак е така и вече се отказах. Имам подозрение, че влизат изгорелите газове през подкалниците, защото са ми поизгнили, но не съм сигурен. За по добро масло съм съгласен, че е нужно и ще намали значително разхода на масло, но за 20W50 не съм съгласен. В книжката пише така: 20W50 три температура на околната среда от -10 нагоре, а за 15W40 от -20 нагоре, или за 10W40 от -30 нагоре и така. Това са данни на производителя. Дори при по-стари двигатели като моя, който е на 23г. мисля, че не е проблем. Мислех и аз да си сменя гумичките на клапаните, но мисля, че ми е време да се кача на по-ново :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не съм се изразил съвсем ясно за маслото, не казвам че не може да се ползва 20W50 (особенно лятото), а просто не може да се намери масло с този вискозитетен клас което да е качествено. Масово такова масло се продава за силно износени двигатели (обикновенно така пише на опаковката) и класа му обикновенно не е по висок от SG (за бензинови двигатели) в момента повечето масла които се продават отговарят на клас SL.

 

Прав си за класа на маслото! Наистина не е висок сега като загледах. :icon_hmm: Е нищо ще го сменя по рано.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Прав си за класа на маслото! Наистина не е висок сега като загледах. :icon_hmm: Е нищо ще го сменя по рано.

 

 

Гледаи какви глупости съм написал! Маслото което съм налял преди 3 дни е 20W50, а класа му е SL. Така пише на тубата :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Гледаи какви глупости съм написал! Маслото което съм налял преди 3 дни е 20W50, а класа му е SL. Така пише на тубата :)

 

Кой клас масло е по висок SL или SJ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Странно, завихрянията са зад багажника. Не мисля, че могат да стигнат чак до стъклото ти. Все пак въздухът преминава отстрани на колата и не може да завихря толкова напред. Сигурен ли си, че е отнякъде другаде? Примерно да ти е спукан ауспуха някъде отпред и да вкарва през въздуховода

 

Тръбите са ми наред, гърнетата оригинални и вкарва през прозореца :blink:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Значи първо не ти вкарва изгорелите газове през прозореца защото обяснух че въздуха в купето се завихтя отзад напред и когато си отвориш прозореца освен че влиза голямо количество въздух също така и излиза голямо количество въздух от там. Въздуха които влиза през прозореца не мирише на изгорели газове, също и този които влиза през въздуховодите отпред. Това означава, че газовете, които влизат са някъде от друго място, както е и при мен.

2. Има тема за маслата и тяхия клас (качество). Виж тук и чети по-внимателно! http://www.mitsubishibg.com/forum/index.ph...%EC%E0%F1%EB%E0

 

 

 

Цитирам колегата Miroslav от другата тема:

Това са препоръките на Митсубиши, с две думи масло клас SG - повечето масла вече са по-висок клас обикновенно SL (S - масла за бензинови двигатели, втория символ спецификация, G,H ...... G е по-нисък клас от H, H е по нисък клас от L и т.н ) - Това е по стандартите на Американския петролен институт API. Като вискозитет, определя се по диграмите. С две думи може да се ползват доста вискозитети, но за нашите климатични особеност 10W40 или 15W40.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Такаааа... , след като ми изкривиха изходната тръба на ауспуха като свинска опашчица ,

спря да вкарва газове в купето.

Сега се чудя какво още може да "изкривя" че току виж се оправило и нещо друго!!!!!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тръбите са ми наред, гърнетата оригинални и вкарва през прозореца :blink:

Ако това е вярно що за аеродинамика има тази кола :shock: Знам, че при кабриолетите понякога завихря така, че косата ти отива напред, но при купе да стига до прозореца???

 

Сега ти изкривиха ауспуха като на дизел ли?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Я ми кажи каква е колата и ако можеш качи една снимка за да се възползвам и аз. Мерси предварително!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...