sandimen Публикувано 10 март 2015 Сподели Публикувано 10 март 2015 Здравейте и в този раздел на форума! От няколко дни се сдобихме и с Пинин (освен Галанта) и предстои обслужване. Според аутодата маслото за умерен климат е 10W-40, но чета че е препоръчително 5-30. Кое от двете да сложа, защото откакто е каран в България (година и половина) му е сипвано само 10-40? Другия ми въпрос е за фабричния касетофон - искам да сложа CD Alpine, но как да изведа бутона DISP, който превключва между моментен разход, максимален пробег и т.н. - една ел. схема не можах да намеря на тъпия касетофон (: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
xcm Публикувано 10 март 2015 Сподели Публикувано 10 март 2015 (редакция) Виж тук дали ще ти върши работа. За маслото нека колегите се произнесат. Редактирано 10 март 2015 от xcm Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sandimen Публикувано 10 март 2015 Автор Сподели Публикувано 10 март 2015 Супер, тая тема не я бях намирал при търсене! Още тоя уикенд го мятам, а за маслото мисля 5W-30 да сложа евентуално с някаква добавка за нагар. Благодаря за помощта! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
xcm Публикувано 10 март 2015 Сподели Публикувано 10 март 2015 Радвам се че съм помогнал. Само за маслото да не береш ядове лятото. И за да не те подведа в грешна посока, потърси малко кое масло с какви характеристики е на студено и на топло. Поздрави Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sandimen Публикувано 10 март 2015 Автор Сподели Публикувано 10 март 2015 Чета и по английски форуми, най-често срещам 5W-30 . Каризмата и нея я дават на 0W-30 или 5W-30. Мисълта ти е за 5W-40 ли? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svetliof Публикувано 10 март 2015 Сподели Публикувано 10 март 2015 (редакция) .... От няколко дни се сдобихме и с Пинин (освен Галанта) и предстои обслужване. Според аутодата маслото за умерен климат е 10W-40, но чета че е препоръчително 5-30. Кое от двете да сложа, защото откакто е каран в България (година и половина) му е сипвано само 10-40? Здравей колега,Аз мога да се произнеса по въпроса с маслата. 1) Азиатските двигатели (в това число и американските навсякъде по света) изискват на първо място маслото да има минималната нужна смазочна норма според американският стандарт API. Тя е API SG за бензиновите масови двигатели на Мицку (на този Pinin и на моя Space Star, на Carismа, Galant и др). Ето как са се надграждали тези норми от тогава до днес:API SG - бензинова защита преди и между 1988-1992г;API SH - бензинова защита преди и между 1993-1996г;API SJ - бензинова защита преди и между 1996-2000г;API SL - бензинова защита преди и между 2001-2003г;API SM - бензинова защита преди и между 2004-2010г;API SN - бензинова защита преди и след 2011г до днес В множество сервизни книжки и бюлетини издадени в последствие вече е допълнено (според законови изисквания), производителя (говорим за Европа) да даде аналог и кой от съответния американски по API кореспондира на европейският стандарт по ACEA Ax. Най-безопасният за твоя Pinin е ACEA A3 (масло с висок HTHS). 2) На второ място е вискозитетен клас, който производителя препоръчва (според температурата на околната среда). Правилно подбраното двигателно масло трябва да отговаря и на 2-та критерия (някоя от смазочните норми в комбинация от вискозитетен клас). Но ако се спреш на SAE 5W-30 / 5W-40 масло е много вероятно то да има по-висока норма като API SN, или SM спрямо API SL която масовите SAE 10W-40 масла притежават (европейският стандарт може да е еднакъв - ACEA A3). Тогава везните натежават към първите 2 комбинации. Какво трябва да знаеш ако се спреш на SAE 5W-30 масло? Не всички от SAE 5W-30 са подходящи или правилни за двигателя ти! Ще дам пример:а) Правилно масло за Mitsubishi Pinin: SAE 5W-30 + API SN (или предходните SM, или API SL) + ACEA A3 (остави за момент другите стандарти които маслото може евентуално да има). б) Тотално грешен вариант за Mitsubishi Pinin: SAE 5W-30 + ACEA C1 + WSS-M2C934-B, или SAE 5W-30 + ACEA C4 + RN0720 (остави за момент другите стандарти които маслото може евентуално да има). в) Горещо препоръчвам да се избягва (не че е грешна) комбинация която да бъде SAE 5W-30 + API SN (или предходните SM, или SL) + ACEA A5 или ACEA A1 масло (остави за момент другите стандарти които маслото може евентуално да има). г) Ако се спреш на SAE 5W-40 масло то комбинацията е автоматически правилна: SAE 5W-40 + API SN (или предходните SM, или SL) + ACEA A3 (остави за момент другите стандарти които маслото може евентуално да има). д) Ако се спреш на SAE 10W-40 масло то комбинацията е автоматически правилна: SAE 10W-40 + API SM, или SL) + ACEA A3 (остави за момент другите стандарти които маслото може евентуално да има). Лично аз ти препоръчвам да се спреш на масло от т.гПоздрави Редактирано 10 март 2015 от svetliof Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svetliof Публикувано 10 март 2015 Сподели Публикувано 10 март 2015 Системата не ми позволява вече да редактирам мнението си, затова добавям: А това което трябва да се знае, особено ако ти е GDI е следното: През 2006г Mitsubishi за този двигател промениха препоръките си (поради ред причини) и изисквания и до ден днешен са:API: SG + SAE 10W-30 , но аз независимо от това дали ти е GDI или не залагам за т.г Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sandimen Публикувано 10 март 2015 Автор Сподели Публикувано 10 март 2015 Системата не ми позволява вече да редактирам мнението си, затова добавям: А това което трябва да се знае, особено ако ти е GDI е следното: През 2006г Mitsubishi за този двигател промениха препоръките си (поради ред причини) и изисквания и до ден днешен са:API: SG + SAE 10W-30 , но аз независимо от това дали ти е GDI или не залагам за т.г 1.8 GDi, да. Изрично го търсих такъв заради Супер селекта. Благодаря за подробния отговор! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
S.Iliev Публикувано 10 март 2015 Сподели Публикувано 10 март 2015 (редакция) Поставяне на бутона няма да работи при Пинин-а. Преди време Милен беше обяснил в енда тема, че това става само за Спейс Стар. Аз на Каризмата исках да си направя такъв, но уви. Обаче имаш чалъм за смяна на показанията без този бутон. Пъха се ключът (не се завърта), натиска се и се държи безцветното копче под дисплея на компютъра - (reset-а), докато държим копчето, завъртаме ключа, така че да светнат индикаторите по таблото (не се запалва автомобила), все още държейки натиснато безцветното копче, натискаме бутона в дясно - SET, с който се превключва между трите показания. Избраното ще седи така докато не се смени отново по тази процедура. Редактирано 10 март 2015 от S.Iliev Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sandimen Публикувано 10 март 2015 Автор Сподели Публикувано 10 март 2015 Тук казват че става http://www.pajerio.com/forum/how-add-extra-button-pinin-computer-and-operate-without-oryginal-mitsubishi-cdcasette-player-t Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.