Премини към съдържание

Eл.двигател на кормилото


Препоръчано мнение

Здравейте ,

Колата ми е Мицубиши Колт 2004. През последните дни имах малко проблеми с волана на колата. При завиване волана ми се заключваше. След като няколко механика го видяха и след като няколко пъти се прави диагностика на колата. Диагнозата ми беше че е ел.двигателя на колата .....проблемът ми е, че никой не се заема да оправи този проблем. Моля ако някой тук познава добър механик от Пловдив да сподели контактите, защото вече ми писна да ми казват че С ТАЯ МОЯ КОЛА НЕ МОГАТ ДА СЕ СПРАВЯТ .

Редактирано от Светльо Ангелов
Пиши грамотно!
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Загоров.

Нали горе съм ти дал линк?

Кликваш на Милен

Натискаш го и има телефона в профила му.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Може ли малко пояснение относно проблема който имаш, под заключване имаш в предвид, че не се връща като го пуснеш?

Ако е така проблемът е в самата рейка, като ел мотора е част от нея. Това е най-голямата и най-скъпата болежка на тези колтове, и аз поне лично така и неможах да установя точно причината това да се случи. Решавал съм проблемът със смяна на рейката, но ще ми бъде много интересно ако Милен или който и да е успее да оправи тази болест без смяна на рейката и обясни каква точно е причината това да се случва.

Поздрави и Късмет .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Може ли малко пояснение относно проблема който имаш, под заключване имаш в предвид, че не се връща като го пуснеш?

Ако е така проблемът е в самата рейка, като ел мотора е част от нея. Това е най-голямата и най-скъпата болежка на тези колтове, и аз поне лично така и неможах да установя точно причината това да се случи. Решавал съм проблемът със смяна на рейката, но ще ми бъде много интересно ако Милен или който и да е успее да оправи тази болест без смяна на рейката и обясни каква точно е причината това да се случва.

Поздрави и Късмет .

[/quote

]здравейте,

Проблемът започна само при завиване на дясно , при опит да завъртя воланът сякъш се заключва и трябва да употребиш малко сила за да може да го отключиш и завиеш . към момента (2 дни ) по късно след диагносрирането от няолко майстора воланът заключва и на ляв завой и надясно и когато колата кара напред просто усещаш че воланът ти е заключен и за да завиеш трябва силно да въртиш. Прескача беше думата коята някой майстори употребиха. След като ми светна ESP лампата и кормилото тотално отказа да върти съм паркирала колата и търся някой свестен майстор да разреши този проблем

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Изглежда при теб проблемът е по-различен. Може ли да поискаш кода на грешката който майсторите са открили след диагностиката?

Ще споделиш ли с нас развитието по въпроса?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Скапан електродвигател на реиката..... не се продава отделно. За момента се търси по-евтин вариант от нова реика. Грешката мисля беше С1534.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 9 месеца ...
Основния проблем при всички автомобили с ел.усилвател е датчика следящ положението и усукването (усилието което се прилага за да се завърти волана). При повреден датчик е необходимо да се замени с нов, проблема е че за по-голяма част от автомобилите този датчик не се продава от производителя на автомобила и трябва да се търси на други места, като намирането не винаги е възможно.

Къде се намира този датчик?

 

При мен воланът не се връща като го пуснеш, на место няма проблем, завива много лесно в крайни положения, но когато го караш с по голяма скорост е доста трудничко, а на хлъзгав път ще е кошмар, движи се като "шаси"., ту на ляво, ту на дясно докато го стабилизираш.

Майсторите предполагат, че е някой датчик в електронното управление на волана. Мисля да посетя Дисиком - Севлиево, оторизиран сервизен център на Балкан Стар за диагностика, оказа се, че за нашите Мицубишите (Kolt VI) е проблем компютърната диагностика.

Някой има ли мнение за сервиза в Севлиево?

С поздрав

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Според мен проблемът със затегнатите волани на тези колтове идва от това , че дадената кола е седяла дълго време без да се кара и вода и влага са проникнали някъде и са причинили някаква повреда, или ръжда по водещи втулки на рейката или лагери на ел мотора. Когато воланът се върти системата работи и ел моторът помага за по-лесното завъртане на кормилото, след това когато се отпусне чисто механично под действието на породилите се сили воланът би следвало да се изправи сам , но това не се случва понеже самата рейка е затегната. Мисля , че не е електрически проблем. Един експеримент : два колта единият с нормално работещ волан а другият със затегнат, качени на подемници, двигателите работят на празен ход, воланите се въртят еднакво лесно от вътре, сега слизаме от колите и се опитваме да навием воланите като дърпаме предните гуми в страни, на колта който е ОК гумите се местят в страни лесно, а на този със затегнатият волан се иска страшно много сила, поне 4 пъти повече от колкото на здравият Колт, правени са всички измервания и сме сравнявали параметрите по данни от производителя и при двете коли всичко по електрониката е било еднакво, сменя ли сме дори и управляващите модули и пак същата работа, само смяна на рейката е оправяло проблема. Още нещо интересно: направи ми впечатление , че колтовете със затегнати волани които съм имал са били на различни години и километри, имал съм на 14000, на 24000, на 43000, на 65000, но при всичките еднаквото е било, че не са били карани за дълго време и са били от вън, не в гараж, и точно на тези изостанали коли съм имал и проблем със затегнати скоростни лостове, като не се карат редовно и вода влиза так където не трябва и хоп проблем. Синият Колт който последно карахме за 3 години сме го карали много малко, но всеки ден по 5 км и никога не съм имал проблем с волана или скоростния лост.

Редактирано от tonino_g3
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Според мен проблемът със затегнатите волани на тези колтове идва от това , че дадената кола е седяла дълго време без да се кара и вода и влага са проникнали някъде и са причинили някаква повреда, или ръжда по водещи втулки на рейката или лагери на ел мотора.

Мисля, че си абсолютно прав. При мен и ск. лост беше затегнат, оправих го. Сега остана волана. Колата е на 140000 реални километри, има история.

Да споделя ходих в Севлиево на диагностика, казаха, че колата няма електрически проблеми. Мнението ми е, че хората са много отзивчиви, любезни, гостоприемни но относно компютърната диагностика на Колт VI им трябва още професионализъм. Не ми дадоха разпечатка, не ми казаха какви са ми били грешките, не направиха нова диагностика след изтриване на грешките, казаха, че проблема е механичен, лагери на макферсоните или рейка, поискаха ми баснословни пари за два лагера MR961796 и последващ ремонт и т.н.

Лагерите са проверявани и проблема не е от тях, но въпреки това съм предприел стъпка за подмяната им след Нова година.

Мисля, че ме изгубиха като клиент.

С поздрав

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти, не си прави труда да ги сменяш тези лагери ако естествено на са разбити, не е от тях, само ще си изгубиш времето и средствата. Проблемът е в рейката и мисля че може да се отстрани като се ремонтира от хора професионалисти , които са работели вече по електрически кормилни рейки и знаят какво правят. Трябва да се разглоби рейката на части, всичко да се почисти и отделните детайли да се проверят , ако нещо не е наред да се смени и след това да се сглоби и регулира. Отзад на рейката има една огромна гайка , може да иска да се регулира от там само. Лошото е че такива професионалисти много трудно се намират а официалните сервизи им е по изгодно да сменят цели рейки , та както сменят и цели дросели а проблемът е само в едно почистване.

Весело посрещане на новата година.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Проблемът е в рейката и мисля че може да се отстрани като се ремонтира от хора професионалисти , които са работели вече по електрически кормилни рейки и знаят какво правят

Благодаря,

В Горна Оряховица има човек, който се занимава само с рейки и догодина ще говорим с него.

Здраве, късмет и просперитет Години напред!

Редактирано от aalexieff
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти, не си прави труда да ги сменяш тези лагери ако естествено на са разбити, не е от тях, само ще си изгубиш времето и средствата. Проблемът е в рейката и мисля че може да се отстрани като се ремонтира от хора професионалисти , които са работели вече по електрически кормилни рейки и знаят какво правят. Трябва да се разглоби рейката на части, всичко да се почисти и отделните детайли да се проверят , ако нещо не е наред да се смени и след това да се сглоби и регулира. Отзад на рейката има една огромна гайка , може да иска да се регулира от там само. Лошото е че такива професионалисти много трудно се намират а официалните сервизи им е по изгодно да сменят цели рейки , та както сменят и цели дросели а проблемът е само в едно почистване.

Весело посрещане на новата година.

....цт,не става само с почистване.....проблем на тези рейки е ел.мотора.....ако датчиците за ъгловата скорост са му ок, а те са 6 на брой,тогава има проблем с колектора на ротора и неговите четки.....просто се износват четките и почва да искри,и в един момент в началото на проблема почват аномалиите, в течение на времето стават все по чести докато в един момент спира да работи......добре е преди това да се проверят следните неща:акумулатора дали е читав,здрав ,за предпочитане е когато имаме такъв проблем, той да се смени с нов(поне 50% от случаите с такъв проблем идва от скапан акумулатор).Защото ,когато въртите волана, ел. мотора на рейката дърпа много ток и пада на напрежението е голям , около 2-2.5 Волта,при един умрял акумулатор този пад е досста по голям ( в рамките на 4-5 волта ) и електрониката просто изключва и влиза в авариен режим....

Друг проблем може да са клемите на ак-ра ,както и масите навсякъде, особено онази маса, която е разположена под предния ляв фар :icon_n_furious: :argue: ......както и предпазителите , които отговарят за рейката.....

Трети проблем са опорните лагери на макферсоните, но тогава при въртене на волана ще се чува скърцане поне.....

Има и други възможни проблеми, които не ми се обясняват ,нека да проверите първо тези......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря,

В Горна Оряховица има човек, който се занимава само с рейки и догодина ще говорим с него.

Здраве, късмет и просперитет Години напред!

....ако се занимава само с рейки, а не с ел. рейки, няма да може да я оправи....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

акумулатора дали е читав,здрав ,за предпочитане е когато имаме такъв проблем, той да се смени с нов(поне 50% от случаите с такъв проблем идва от скапан акумулатор).Защото ,когато въртите волана, ел. мотора на рейката дърпа много ток и пада на напрежението е голям , около 2-2.5 Волта,при един умрял акумулатор този пад е досста по голям ( в рамките на 4-5 волта ) и електрониката просто изключва и влиза в авариен режим....

Здравей,

Акумулатора е на 3 години и е здрав, но за по сигурно сложих от Мерцедеса 720 А, който е на 1 год. Берга и пак същото, не се подобри ел. волана.

Благодаря, ще имам в предвид написаното.

Весела и здрава!

С поздрав

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Значи износените четки на ел мотора са причината воланът да не се връща? Когато започне да искри както го обясняваш може би се получава магнитно поле което създава сили които пречат воланът да се изправи от само себе си?

Когато навиваме волана ел мотора помага да преодолеем силите на триене между гумите и пътя и така ни помага по лесно да въртим волана, но след завой когато същите тези сили между гумите и пътя би трябвало да изправят волана , породилите се сили от създаденото магнитно поле вътре в ел мотора непозволяват рейката свободно да се движи и следователно воланът неможе да се изправи сам. По -просто казано:

Ел моторът първо ни помага да навием волана по-лесно , а след това пречи на воланът да се изправи сам?

Открих ли топлата вода :) ?

Редактирано от tonino_g3
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...