Премини към съдържание

Outlander - All wheel control - размишления


Препоръчано мнение

Привет,

от известно време се опитвам да разбера каква е разликата в системи AWC и S-AWC.

Това е нагледно разликата между двете системи:

Филм 1

 

Чудно каква е в детайли. Съмнявам се да са само софтуерни настройки. Пише, че има преден LSD диференциал /наричат го AFD - active front differential/, но дали е механичен или електронно симулиран с абс, тракшън и т.н.?! Защото за нашите аутлендъри също някъде четох, че имали преден електронен LSD диференциал, което обаче според мен не е вярно или пък работи твърде зле за да го разпозная, че е там. Реално колата буксува на диагонал във всякакви условия, ако имаше lsd, би трябвало това да не е възможно. Същи пишат за s-awc, че има и някаъв AYC - Active yaw control, но реално има ли някаква механична разлика в диференциалите или всичко е въпрост на софтуерни настройки !? Опитвайки се да намеря повече информация по този въпрос, попаднах на интересна инфорамция, която е в противоречие с тази, която е в ръководството за експлоатация, както и това, което са ми разказвали в Мицубиши моторс при покупката:

В тези статии се твърди, че режим 4х4 lock не се различава по нищо от режим 4х4 auto, освен , че прехвърля малко повече въртящ момент към задните колела, което се различава от досегашните твърдения, че блокира 50/50 преден и заден диференциал и може да се ползва само до 40км.ч.

Ето и линк към статиите: Линк 1 и Линк 2

 

Ще се радвам ако има някой запознат да хвърли малко светлина по темата :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

.....всичко е по електронен път, няма никакви ЛСД-а,нито пък раздатката ти сее закл. 50/50......

Ако искаше истинско 4х4 и заключвания,вземи си Паджеро и си му свиркай по снега/калта.......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

.....всичко е по електронен път, няма никакви ЛСД-а,нито пък раздатката ти сее закл. 50/50......

Ако искаше истинско 4х4 и заключвания,вземи си Паджеро и си му свиркай по снега/калта.......

 

Е да, това ясно, спор няма, че Паджерото си е истинското джипче и системите нямат нищо общо, но се чудя може ли лесно да се постигне някакво подобрение като ъпгрейд от awc на s-awc, но не съм сигурен какви са техническите разлики между двете системи. На първото клипче изглежда, че все едно само превклюва софтуерно на друг режим и Мицу излиза, но в действителснот какво е !? Тъжното е, че когато съм питал в официалнитя дилър - Мицубши Моторс, ме гледаха умно и сякаш за сефте чуваха, че има две сиситеми. Също продължаваха да твърдят, че lock режима не трябва да се ползва над 40км.ч и заключва 50/50. Реално не е проблем да се кара на lock нали?! Даже ще е фън с повече въртящ момент на задния мост :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не че има голям интерес към темата, но ето малко инфо и от официалния сайт на Мицубиши Моторс България

 

4WD система с електронно управление

4WD системата с електронно управление работи в три режима, които шофьорът избира според предпочитанията си и условията на шофиране. Механизмът за разпределяне на въртящия момент между предния и задния мост използва система с електронно управление, която във всеки един момент реагира в зависимост от позицията на педала за газта, скоростта на автомобила, условията на шофиране, действията на шофьора и др. Освен това, тази система осигурява изключително добро сцепление, като същевременно се елиминира спирачният ефект при остри завои, характерен за автомобилите с 4WD задвижване.

Шофьорът може да избере режим 4WD Auto, 4WD Lock или 2WD във всеки един момент по време на шофиране – с едно докосване на разположения върху конзолата кръгъл превключвател за избор на режим на шофиране.

 

http://www.mitsubishi-motors.bg/ckfinder/userfiles/images/technology/4wd_im_01.jpg

4WD механизъм с електронно управление

http://www.mitsubishi-motors.bg/ckfinder/userfiles/images/technology/4wd_im_02.gif

Диаграма на конструкцията на съединителния механизъм с електронно управление и задния диференциал

 

Протичащият през електромагнита електрически ток предизвиква включване на пилотния съединител. В резултат на тази приложена сила, гърбичният механизъм избутва главния съединител и въртящия момент се пренася към задните колела.

 

http://www.mitsubishi-motors.bg/ckfinder/userfiles/images/technology/4wd_im_03.jpg

Предимства на режимите на шофиране

Режим 4WD Auto - Движещата сила се разпределя по необходимия начин между предните и задните колела в зависимост от състоянието на пътната настилка и условията на шофиране.Този режим осигурява стабилно поведение на автомобила дори и при движение по високоскоростни пътища при силен напречен вятър, върху влажна пътна настилка и др.

Режим 4WD Lock - В сравнение с режима 4WD Auto, движещата сила се разпределя в по-голяма степен към задните колела.

Типичният режим на мощно 4WD шофиране, напр. върху пресечен терен, при наличие на препятствия и др.

Режим 2WD - Този режим се характеризира с нисък разход на гориво и комфортно возене. Използвайте го тогава, когато желаете да шофирате икономично при добри условия на пътната настилка, напр. в населени места и др.

http://www.mitsubishi-motors.bg/ckfinder/userfiles/images/technology/4wd_im_04.gif

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, Мирослав! Това наистина е страхотно и просто обяснено. Предполагам затова са нарекли третия режим ЛОК, а не спорт примерно, но едно не ми е ясно - защото навсякъде в официалните си сайтове от мицубиши пускат по-горното обяснение?! Това си е чиста проба заблуждаваща информация?!?! А на по-новите Аутлендъри 2014-15 не са ли режимите tarmac/gravel/snow и там има ли разлика спрямо нашата, защото липсва lock?

Също искам да те питам имаш ли представа и можеш ли да кажеш какви са разликите между s-awc и awc системите?

Благодаря!!!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, Мирослав! Това наистина е страхотно и просто обяснено. Предполагам затова са нарекли третия режим ЛОК, а не спорт примерно, но едно не ми е ясно - защото навсякъде в официалните си сайтове от мицубиши пускат по-горното обяснение?! Това си е чиста проба заблуждаваща информация?!?! А на по-новите Аутлендъри 2014-15 не са ли режимите tarmac/gravel/snow и там има ли разлика спрямо нашата, защото липсва lock?

Също искам да те питам имаш ли представа и можеш ли да кажеш какви са разликите между s-awc и awc системите?

Благодаря!!!

Новите аутлендери са със съществения ъпгрейд, че дори да си 4WD ECo режим, който по принцип насочва целия въртящ момент към предните колела, може да прати торк назад при пребуксуване. Нататък е на практика същото "паркетно" двойно задвижване. Този тип паркетници нямат

 

блокаж нито с централен диф, нито пък блокировка на преден или заден диференциал. Системите AYC използвани от ЕВО 4 насам са алтернатива на блокажите на задните диференциали, като посредством помпа и съединител управляват въртящия момент към едно от задните колелета, позволявайки да отиде торк към небускуващото (респ. неприплъзващо странично) колело. До ево 7 е редови AYC, после става супер AYC, като разликата е основно софтуерна, но принципът е същият - да се подава принудително въртящ момент към едно от задните колелета.

 

На мен лично перманентното двойно с AYC ми харесва в пъти повече от това на аутлендер и на всички подобни системи, монтирани на съвременните СУВ-ове.

 

 

 

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Само и единствено в логиката. която е заложена в управлението на различните режими на работа на системата 4WD.

Разлика в механиката няма.

Освен това е добър маркетингов ход - все пак целта е да се подържа вниманието и да се продават по-голям брой автомобили (всички фирми го правят).

 

Тоест е въпрос на софтуер заложен в управлението на 4х4 системата?! Възможно ли е да се ъпгрейдне awc-то на s-awc?! Ще се постигне ли ефекта от първия клип, който сложих в темата? Защото там колата с awc зависва на диагонал, а след включване на s-awc /което си го обяснявам като някакъв електронно симулиран LSD/, ясно се вижда как предната лява гума, която има сцепление получава въртящ момент за сметка на тази, която е във въздуха и колата излиза с лекота. Или всъщност се случва, защото явно няма механика като AYC в задния диф. на ЕВО-то, само с намеса на спирачно усилие или..... ?!

Редактирано от Kokito
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Въпрос е на софтуер, възможно е и да има някаква разлика в самите електронни модули, макар че едва ли е необходима промяна като се има в предвид, че управляват едни и същи механични компонени.

Не съм сигурен, че е възможно стане само с препрограмиране - поне за момента не мога да ти отговоря със 100% сигурност, просто не съм "задълбавал" във варианта за такава промяна и какво ще е необходимо за да се осъществи. При всички положения няма да е направено толко лесно да се излъже системата, в противен случай щеше да пуснат просто един ъпдейт и през сервизна кампания да препрограмират всички автомобили.

 

Благодаря за информацията и ще съм благодарен ако научиш нещо повече да споделиш! Аз също ще ровя да видя е ли е възможен ъпгрейд :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...