Премини към съдържание

Проблеми с оборотите на Carisma 1.8 GDI


dan1t000

Препоръчано мнение

Здравейте колеги , сдобих се с колата преди около 6 месеца , сравнително доволен съм, има само един проблем който се появи наскоро . Когато е колата е студена държи ужасно ниски обороти или постоянно се променят , в диапазона от 200 до 700-800 ( което си е нормалното ), случва се и когато освободя от скорост в движение да угасва. След като загрее проблема изчезва . Приятели ми казаха, че проблема може да е от стъпковото моторче , но все още не съм я водил на сервиз и реших да се допитам до някой който може и да е имал подобен проблем .

Благодаря предварително .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей !

Не си посочил, какъв е двигателя, но специално за GDI има една процедура за обучение на дроселовата клапа, която трябва да се изпълнява след откачане на акумулатора:

 

GDI е с електрически управляема дроселова клапа. Абсолютно всеки път след откачане на акумулатора се прави процедура по програмиране (адаптация) на тази дроселова клапа. Процедурата е следната:

1. Откачаш минусовата клема на акумулатора за 1мин. и я закачаш обратно.

2. Дава се на контакт за по малко от секунда и се маха контакта

3. изчаква се на махнат контакт 10-15сек. при което от към двигателя трябва да се чува леко "жужене", а вътре в купето трябва да се чуе цъкване от реле

4. Веднага след като се чуе цъкването на релето се подава на контакт, изчаква се да изгасне диагностичната лампа и се пали без газ

5. Оставя се да работи на място 5-10 мин през което време трябва да се мине през смяна на режимите (познава се по леката промяна на оборотите)

6. Гасиш за 15 сек. и палиш пак, след което е желателно да се покара малко за да може двигателя да мине през всички режими.

Всичко това се прави на загрял двигател, и оборотите трябва да са около 600-700, при смяната на режимите (т.5) трябва леко да се повишат до макс 1000 оборота. И това е процедурата. Пак повтарям трябва да се прави след всяко откачане на акумулатора.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А дросела гледал ли си го в какво състояние ти е? Хубаво е да го почистиш, ако не си го правил. И имай в предвид, че първата чертичка над нулата на оборотомера е 500 rpm.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Поне 90 % стъпково моторче. Или поне симптомите съвпадат на 100% с тръгнало да си заминава такова :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 месеца ...
  • преди 3 седмици ...

Със спрей...отиваш в магазина и им казваш за какво ти трябва спрея...иначе в youtube имаше клипове.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

Ще се опитам да почистя дроселовата клапа , има ли някаква тема в форума или гайд как точно се прави ?

Колега имах същия проблем и се оказа компютър.Ако е стъпковото моторче имам 2бр.понеже и на мен ми казаха така.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не мисля че е клапата, огледах я добре и всичко изглеждаше както трябва, но замерих съпротивлението на стъпковото моторче както е описано в други теми из форума и не всяка двойка имаше едно и също съпротивление ... Това ме навежда на мисълта че проблема може да е в моторчето.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...