Премини към съдържание

Въпроси за Carisma 1.6-1.8 GDI или 1.9 TD


Gman

Кой е по-надежден и икономичен?  

30 гласа

  1. 1. GDI ??? TD(I)



Препоръчано мнение

Здравейте!

Нов съм във форума и в шофирането, и много с радвам да съм тук. Искам да купя първата си кола(с мой спестявания е така, че не повече от 2500лв.) и гледах всякакви коли. Наскоро се влюбих в две Митсубишита. Галант и Каризма, та след доста бъркане из форума разбрах, че Галанта ще ми е скъп за поддръжка и хранене, и реших да се спра на Каризма. Та въпроса ми е - Тази кола става ли за млад шофьор? TD(I) или GDI двигателят е по-икономичен според вашия опит и наблюдения? Кой от двата е по-безпроблемен? Дали ще имам проблеми в поддръжката на колата, защото съм нов в това? Тази кола става ли за млад шофьор? :mitsu-smiley:

 

Ако има вече такива теми или е коментирано някъде съжалявам. Знам само че има различни коментари и теми за двата двигателя, но ми се искаше да знам повече за разхода им и т.н.

П.П: Наясно съм за войната която се случва щом стане въпрос за бензин или дизел така, че ако може просто си давате мнението без да се почват спорове :drive:

Редактирано от Емил Димитров
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Първо малко си объркал двигателите в анкетата освен 1.8 GDI 125к.с. има още два бензинови 1.6 и 1.8 MPI и няма 1.6 GDI. GDI не става за Газ, и за това колите с този двигател за по евтини, но пък е по икономичен и малко по капризен и с по голям данък. ( извънградско под 6 литра градско около 8 )

 

Колата става за млад шофьор лесна е за каране широка и удобна вътре с много екстри и голям багажник. Освен нормални неща при покупка се оглеждай и за копчетата за ел. стъклата и въздуховодите в купето на тези коли това им е най големия каприз и най трудно се намира като части.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Попринцип всички казват, че дизела е по-икономичен, но виждам, че при Каризмата не е така. Газ нямам намерение да слагам, защото не ми харесва нито като външен вид, нито като безопасност. Извинявам се за грешката при GDI двигателя не съм видял, че той е просто 1.6i или нещо такова.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Попринцип всички казват, че дизела е по-икономичен, но виждам, че при Каризмата не е така.

И как го "видя", че при каризмата не е така ? :icon_hmm:
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

То на Марин и в сънищата само нафта и олио има... :D

Взимай джедайка, доволен ще останеш.

Гледай да е по-нова реколта, 2002 или 2003 година.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

То на Марин и в сънищата само нафта и олио има... :D

Взимай джедайка, доволен ще останеш.

 

В голяма грешка си, тези горива вече не са на мода, сега е сезона на горелите масла ..:lol:

То хубаво ще вземе джедайката, ама човека търси по икономичната и по безпроблемната кола, пък аз ако се разровя из форума ще ти намеря много повече теми с проблемни джедайки, отколкото с ТДИ-та ..

Отделно момчето е от Варна, а Пловдив е на 400 км ..:) И още по отделно, кола с по нисък КПД никога не може да бъде по икономична ..;)

И понеже колите имат 3 вида разход, този с който се хвалим по форумите, реален и такъв когато трябва да закараме някого до някъде, :D моят съвет към колегата е, да не чете написаното във форума, а да намери някой колега от Варна с ТДИ и някой с ГДИ и да ги попита, колко ще му вземат да го метнат до София- примерно ..:)

Тогава ще разбере колко е и реалния разход, този по форумите е ясен ..:giggle:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В голяма грешка си, тези горива вече не са на мода, сега е сезона на горелите масла ..:lol:

То хубаво ще вземе джедайката, ама човека търси по икономичната и по безпроблемната кола, пък аз ако се разровя из форума ще ти намеря много повече теми с проблемни джедайки, отколкото с ТДИ-та ..

Отделно момчето е от Варна, а Пловдив е на 400 км ..:) И още по отделно, кола с по нисък КПД никога не може да бъде по икономична ..;)

И понеже колите имат 3 вида разход, този с който се хвалим по форумите, реален и такъв когато трябва да закараме някого до някъде, :D моят съвет към колегата е, да не чете написаното във форума, а да намери някой колега от Варна с ТДИ и някой с ГДИ и да ги попита, колко ще му вземат да го метнат до София- примерно ..:)

Тогава ще разбере колко е и реалния разход, този по форумите е ясен ..:giggle:

Хаххаха, колко си прав за видовете разходи :))), иначе има още един вариант на каризма дизел, който е малко по-луксозен и европейски изцяло Волво В40 1,9 тд

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз нещо се влека повече към дизела, но по-скоро към DI-D от който останах с впечатление, че е най-ниско харчещия. Проблема при него е, че цената е над 3 бона. Ще чета още из форума за проблемите с които хората се сблъскват, и кой двигател има повече проблеми. Видях, че в Пловдив се намира най-големият специалист по GDI двигателите, но ми е доста далеко а и съм неопитен шофьор нямам толкова увереност за такъв дълъг път.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Много зависи и от предният собственик на автомобила— без значение дизел ли е или бензин. Аз например, с моята джедайка не съм видял седма година вече проблем. А има колеги, дето едва взели дизел и почват да търсят турбо. Кола на старо е на късмет, и на прецизно търсене. Така, че търси внимателно и гледай хубаво какво ти предлагат и какво купуваш.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, ако е Каризма, бих те посъветвал за Каризма 1.6 MPI - съкращението значи пълен инжекцион, няма нищо общо с GDI. Този мотор е надежден, няма хронични проблеми, има голям ресурс, дори и да го вземеш на 300к км (е, ако е на тези км, може да се наложи някой друг лек ремонт по мотора, но може и да не се наложи). Предлагам ти този вариант и от друга гледна точка - икономия, която се търси в случая; защото на мотора се монтира безпроблемно обикновена газова с-ма (струва около 400лв) и вече караш дори малко по-икономично от дизел :). Другите два варианта в моите очи отпадат - 1.8 GDI и 1.9 TDI, първият заради невъзможността да му сложиш газ и заради по-капризния по устройство и на гориво двигател; вторият (дизела) - заради скъпо струващи части - турбо примерно, ГНП и т.н.

Други възможни варианти:

0. Каризма 1.6 (най-голям багажник, но и най-дълга кола, съответно малко по-трудна за централните части на големия град)

1. Колт 1.3 / Лансер 1.3 (Колта - дребосък отвсякъде, има вероятност да започне да ти малее на моменти - малък багажник, на задните седалки не може да се седи спокойно)

2. СпейсСтар 1.3 (според мен - оптимален вариант с висока позиция на водача, като изключим това, че е ван)

3. Лансер 1.6 след 2002 год (този модел върви над 5000лв)

4. Галант не го коментирам, той е съвсем друга категория кола :)

Та така, Каризма 1.6 ми се струва най-добър вариант, задължително води на огледа човек, който разбира, и на когото имаш доверие.

Редактирано от valboss
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да кажем така, от къде според вас собствениците на ГДИ-моторите се снабдяват с "некапризно" гориво? Да не мислите, че си го изписват от "Кореком"?

Хване някой някакво мнение, извади го от контекста, и си го повтаааааааря като мантра....

Редактирано от valboss
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Споко бре, "не се коси, оти ке ти мине" ..:)

Ние какво да кажем за контекста с ГНП-тата и турбините ..:D Ти си добре, само 7 г. си търсиш гориво, питаш ли ме мене, като го имам Галанта от 99 г. колко помпи и турбини съм му сменил ..

Като гледам и раздел "купува", хората с дизелови каризми направо са се утрепали да търсят помпи и турбини ..:D

Нали трябва да пишат нещо хората, иначе форума става скучен ..

 

П.П. И стига си я хвалил тази твоята джедайка, тя е здрава защото караш постоянно на Митко колта ..:tooth:

Редактирано от valboss
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

1.6 мотора при добре настроена газова ще гори 7 извънградско.

1.6 мотора е толкова прост, че могат да му го поправят и на село.

 

 

Към младия колега - в крайна сметка, можеш да вземеш и дизел, и джедайка. По-интересни са като устройство, определено ще се научиш на много техники. Ако пък и са в отлично състояние без компромиси, можеби да ти са и икономични.

Редактирано от valboss
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Еми след като четох из форума май останах с впечатлението, че 1.6 с газов инжекцион ще е най-икономично и точно така мисля да направя. Само да питам 1.6 е по-стар модел нали? Има ли някакви минуси като например електроника или безопасност, такива неща?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Конкретно:

1. Каризмата ми GDI мушка извънградско 5.2 до 6.1, в зависимост от натисканнето на десния крак. Проблеми никакви. Гориво— каквато бензиностанция ми е на път. Но само 95 и по възможност от ЕКО.

2. Колта 90 коньовия, мушка 5.2 до 5.5, бензин 95, пак по възможност от ЕКО. Извънградско.

3. Колта 75 коня/дето Марин го визира/ - вярно върви най-тънко. С полски инжекцион "Блу-газ" е, гори 4.9 до 5.2 газ, при нормално натискане до 110 км/ч, даже сега съм на море с него. При 130-140 км/ч разхода отива до 7.5 газ на 100км. В интерес на истината, гори най- малко, но ми струва най-скъпо, щото основния карач при него е сина - пък той пердаши по 2500-3000 км на месец и не плаща горивото.

.......

В тоя ред на мисли, 75-коньовия Колт гори приблизително 6.50 лв на 100 км, но си е количка за двама пасажери, ако искат да и е комфортно.

Джедайката води 5 души без проблем, за около 14 лв на стоте, и разбира се, возията е в пъти по-добра и комфортна от Колта.

Редактирано от valboss
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Еми след като четох из форума май останах с впечатлението, че 1.6 с газов инжекцион ще е най-икономично и точно така мисля да направя. Само да питам 1.6 е по-стар модел нали? Има ли някакви минуси като например електроника или безопасност, такива неща?

Ето, с изчерпателния коментар на Валбос за разхода, можем вече да си говорим :)

Аз пак да вметна (как пропуснах в предния пост, не знам), за бюджета на автора (2500лв), кой вариант на Каризма да препоръчаме (обективно погледнато)? Дали няма да се ръснем към 4 бона за хубав дизел или расов джедай?

 

Иначе на въпроса на автора - 1.6 мотора е остаряла технология, което значи надеждна :), но май е по-нова от технологията на моя 1.3 мотор, или поне по-съвременна и малко по-сложна (включва и дебитомер, липсва делко, а външни бобини, май са две?)... Минуси кое да има - мотора или колата? И двете нямат минуси :). Колата има еърбеци за безопасност, мотора има надеждна електроника... И пак да кажа - ако колата, която си харесал няма ГИ, можеш да сложиш обикновена АГУ (не си заслужава 2к за кола и 1к за ГИ), мотора понася и обикновена газ, имам познат, който е с този вариант. Но все пак по-добре е ГИ.

 

И да допълня за финал - дизел бих купил само ако имам пари, бих го избирал с 'разбирач' (може и от форума, понеже е пълно), но ако нямам пари (пък искам Каризма), ще се насоча към нещо по-просто като устройство и бъдещи ремонти...

Редактирано от valboss
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз залагам на бензиновите каризми,нищо че моята харчи 8 на 100.Не бих я сменил за дизел.Моторът е перфектен.Просто да има предвид че 115 конски сил са с по-висок данък,но пък на пета може да се кара с 40км. :mitsu-smiley: Но започвам да се замислям за някой по-нов лансер.

Редактирано от james_bond
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На мен не ми пречи да си взема дизел, но на него не може да се сложи АГУ, а искам да спестя колкото се може повече пари от гориво, защото не съм в най-добрата финансова ситуация. Да разбирам ли, че 1.6 2000 година и ГДИ 2000 година няма да има разлика в електрониката, имам предвид климатик, прозорци и т.н. Другото което искам да питам ГИ по-икономичен ли е от обикновена АГУ и по безопасен/надежден ли е?

Редактирано от valboss
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Валбос много вярно описа горе разходите на различните варианти. Не съм запознат с нивата на оборудване на 1.6 мотора през годините, но когато търсиш, се абстрахирай от екстрите и гледай състоянието - шанса да намериш запазена кола е по-голям. 1.6 мотора има и с климатици, да, и с всичко нужно - ел. стъкла и др.

Разликата между ГИ и АГУ е в три неща - цената, разхода и вървежа. ГИ е 2-3 пъти по-скъп, по-икономичен е с 1-2-3 литра според зависи от настройките, вървежа е по-добър, понеже настройката е по-прецизна. В отношение 'безопасност' единствено зависи как ще е монтирана с-мата, т.е. зависи от майстора. Сега (всъщност отдавна) измислиха едни 'евро-сонди', които имат и ел.магн. клапан и при повишаване на налягането в бутилката, изпускат газ, това предотвратява бутилката да гръмне. Те са задължителни, ако искаш да минеш безпроблемно заверка. Аз, да речем, не съм с такава сонда... но все още минавам преглед. Също важно е тръбите, след като вече всичко е монтирано, да се проверят да не изпускат някъде (по принцип всички газаджии го правят, това е най-важното)... Ако е обикновена АГУ, хубаво е да ти сложат емулатор за дюзи, това е устройство подобно на компютъра при ГИ и управлява цялата работа на газовата (ел. частта), то заедно с ключа газ-бензин. А иначе се слага да не ти свети 'чек-енджина' когато си на газ. Друго по ел.част не е нужно, другото е - изпарител, смесител, газ-клапан... От всичките неща, според мен, най-добре е бутилката и тръбите да са нови, всичко друго може да е втора ръка, като изпарителя е добре да е нов заради мембраните, но ако можеш да си ги смениш, може и той втора ръка.

 

Стига толкова засега, най-добре е да идеш при майстор, предварително реши ГИ или АГУ, той ще ти предложи всякакви варианти - марки, цени, първа, втора, трета ръка... :). И разпитай няколко газаджии, не прави моята грешка :). Успех!

Редактирано от valboss
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за помоща и изчерпателните ти отговори! А когато купувам АГУ или ГИ те не ми ли дават цена с бутилка, тръби, изпарител, смесител и газ-клапан като комплект и направо да ми го монтират? Или аз трябва да ги търся всички тези неща?

Редактирано от valboss
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за помоща и изчерпателните ти отговори! А когато купувам АГУ или ГИ те не ми ли дават цена с бутилка, тръби, изпарител, смесител и газ-клапан като комплект и направо да ми го монтират? Или аз трябва да ги търся всички тези неща?

Разбира се, в последния абзац съм писал:

Стига толкова засега, най-добре е да идеш при майстор, предварително реши ГИ или АГУ, той ще ти предложи всякакви варианти - марки, цени, първа, втора, трета ръка... :). И разпитай няколко газаджии, не прави моята грешка :). Успех!

Аз ти обясних горе-долу какво съдържа обикновената газова с-ма и от коя част можеш да спестиш някой лев (ако решиш сам да си търсиш частите). А при майстора отиваш, казваш какво искаш, той ти казва какво може да предложи и ... останалото е късмет :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Газов инжекцион можеш да намериш на двойна цена на обикновена АГУ. В цената влиза всичко, от-до. Инжекциона, разбира се, е по-добрия вариант на газта. Обикновено се доплаща за бутилка която искаш да монтираш на мястото на резервната гума. За 1.6 Каризма и ГИ прогнозирам около 6.5-7 разход на 100 извънградско.

Редактирано от valboss
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Пак добре е 9-10 градско да харчи, поне е газ и е по евтино. Но все още ми се иска да знам дали наистина двигателя се разваля от газта или буталата се захабяват. Понеже ако има само плюсове, то тогаза защо всички не са на газ?

Редактирано от valboss
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Въпрос на виждане и лично усещане. Аз лично не съм фен на газта като гориво. А файда от нея има ако навърташ километри. Обикновена бомба (АГУ :D) не бих ти препоръчал на 4Г92 мотора (1600 куб.см) тъй като същия е оборудван с дебитомер, който струва сериозна сума и при едно "кихане" може да замине. Иначе този мотор е железен и простоват. ГДИ мотора е малко капризен към горивата както стана дума. Тъй като инжекторите не са в колектора и не го мият (тъй да го кажем) там става голям нагар, който е хубаво да се почиства. Другото което е, че ГДИ мотора е с хидравлични повдигачи, които при тези навъртели километри коли обикновено чукат дразнещо (както аз казвам мотора работи като хубав дизел). А относно дизела, не мога да го коментирам изобщо тъй като нямам наблюдения в/у него освен, че върви и харчи доволно. Поздрави.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...