jik Публикувано 6 април 2014 Сподели Публикувано 6 април 2014 (редакция) Здравейте,независимо, че това е една от болните теми за нашите коли и доста неща са се изписали по темата, аз искам да си споделя проблема, та някой може да ми даде идея или да ми каже някой добър майстор във Варна (освен великите от БС-Варна).Значи от известно време усетих, че лявата спирачка хваща малко повече от дясната спирачка и съответно може да се забележи също и по графита отложил се на джантите(лявата е доста по-изцапана от дясната та реших, че има проблем с апарата и отидох в БС-Варна. Там установиха същото на барабаните - с 20% повече е спирачното усилие на лявата гума. Направиха профилактика и ми казаха, че са смазали и раздвижили апарата, ама той бил малко "муден и нищо не е могло да се направи освен да се смени апарата с нов, който струвал около 800лв". Аз съответно ги попитах не може ли да се отвори, да се изчисти , да се смажи основно и да се сменят всички гумички, семеринги и т.н - но те казаха, че нямало да помогне - само нов ще реши проблема. И така с БС. Въпросът ми е към всички съфорумци, които четат темата - това ли са майсторите от БС - има ли някакъв проблем - сменя се часта с нова и се решава проблема - та за какво продават тогава спирачни комплекти за подмяна (repear kit). Както и да е, може и така да са инструктирани.Наистина аз махнах гумата, махнах накладките и усетих, че много трудно се движи буталото трудно се прибира - за разлика от другото - и когато се натисне спирачката като, че ли задържа - трудно се върти гумата - за разлика от другата.Та въпроса ми е някой знае ли добър майстор за нашите коли във Варна, който може да се справи с проблема ми е и дали с една смяна на семерингите и почистване основно на апарата може би ще се оправи проблема. Редактирано 6 април 2014 от Hristo Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kesten Публикувано 7 април 2014 Сподели Публикувано 7 април 2014 Може проблема да е на друго място. Дори бих заложил на него. Отстраняването му е далеч по-евтино. Става въпрос за спирачните маркучи. Имал съм такъв случай. Натискаш спирачки и колата спира. Но от вътре маркучето се е "прецакало" и налягането в спирачната течност не може да се изравни и задържа диска. От там и идва мудността и феродото по джантата. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
jik Публикувано 7 април 2014 Автор Сподели Публикувано 7 април 2014 Може проблема да е на друго място. Дори бих заложил на него. Отстраняването му е далеч по-евтино. Става въпрос за спирачните маркучи. Имал съм такъв случай. Натискаш спирачки и колата спира. Но от вътре маркучето се е "прецакало" и налягането в спирачната течност не може да се изравни и задържа диска. От там и идва мудността и феродото по джантата. Ами ако е това как може да се разбере - или направо първо да сменя маркучето (като по-евтин вариант) и ако не става да мисля за разглобяване. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kesten Публикувано 7 април 2014 Сподели Публикувано 7 април 2014 Все пак иди при майстор за компетентно мнение. Смяна на апарат не е логично. От БС така процедират. Mitsubishi не препоръчва ремонт, а подмяна. И те стриктно се придържат към това. За твоя проблем всеки майстор, занимаващ се със спирачна система, може да си каже думата. А и нашите апарати не са кой знае каква философия. Тъй че, успех! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Николай Николов Публикувано 14 април 2014 Сподели Публикувано 14 април 2014 Достатъчно е да се отвие маркучето от апарата на лявото и дясно колело, след което да се измери количеството спирачна течност, което излиза при едно натискане на педала, като се сложи по една пластмасова чашка. Ако визуално няма разлика, чак тогава можеш да се насочиш към апарата. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 14 април 2014 Сподели Публикувано 14 април 2014 Здравейте,независимо, че това е една от болните теми за нашите коли и доста неща са се изписали по темата, аз искам да си споделя проблема, та някой може да ми даде идея или да ми каже някой добър майстор във Варна (освен великите от БС-Варна).Значи от известно време усетих, че лявата спирачка хваща малко повече от дясната спирачка и съответно може да се забележи също и по графита отложил се на джантите(лявата е доста по-изцапана от дясната та реших, че има проблем с апарата и отидох в БС-Варна. Там установиха същото на барабаните - с 20% повече е спирачното усилие на лявата гума. Направиха профилактика и ми казаха, че са смазали и раздвижили апарата, ама той бил малко "муден и нищо не е могло да се направи освен да се смени апарата с нов, който струвал около 800лв". Аз съответно ги попитах не може ли да се отвори, да се изчисти , да се смажи основно и да се сменят всички гумички, семеринги и т.н - но те казаха, че нямало да помогне - само нов ще реши проблема. И така с БС. Въпросът ми е към всички съфорумци, които четат темата - това ли са майсторите от БС - има ли някакъв проблем - сменя се часта с нова и се решава проблема - та за какво продават тогава спирачни комплекти за подмяна (repear kit). Както и да е, може и така да са инструктирани.Наистина аз махнах гумата, махнах накладките и усетих, че много трудно се движи буталото трудно се прибира - за разлика от другото - и когато се натисне спирачката като, че ли задържа - трудно се върти гумата - за разлика от другата.Та въпроса ми е някой знае ли добър майстор за нашите коли във Варна, който може да се справи с проблема ми е и дали с една смяна на семерингите и почистване основно на апарата може би ще се оправи проблема........донякъде колегите са ти дали насоки, но да допълня ........1. вдигни колата на подемник, така че поне предните колела да са във въздуха,след това завърти едното колело , а след това другото, и установи кое по трудно се върти.....2. след като установиш кое е трудното колело, то отвий пропката на ?-ото колело , корто се върти по трудно......пробката я отвий не повече от 360 градуса /един оборот.......от там ще протече спир. течност , като се стремиш да видиш дали от нея плюе и въздух.....3.след това завърти пак гумата, ако установиш че по лесно се върти от преди това и горе долу еднакво усилие прилагаш на двете гуми, то проблема не е в спир. апарат, а в маркучи,холендърче,тръбичка,клапан на АБС-а и т.н........4. ако обаче продължи да задържа, свали гумата, и с една права отверка по дебела ,върни спир. апарат в начално положение, т.е. да прибереш буталцето навътре, с отворена пробка...........ако трудно се прибира, това значи че имаш проблем с спир. апарат и трябва рем. комплект.......5. рем. комплекти може и да не са оригинални,но има една подробност, че за Лансер след 2008 година, няма все още репейр кит и сее налага оригинални ........6. има обаче вариант да се намери репейр кит за твоя апарат, но ще трябва да вземеш и един кит за Мерцедес ( забравих кой е модела )за да му ползваш голямото маншонче, което покрива буталото.......С други думи има решение, но ще е по скъпо....... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
berberian Публикувано 22 април 2014 Сподели Публикувано 22 април 2014 Наистина някой път се прецакват маркучите.Нещо се подпушва ли що ли но не тече еднакво в двете колела.Най-добре почни от тях както е казал колегата по-горе и дано да е малкият дявол. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
l.mitkov Публикувано 25 септември 2015 Сподели Публикувано 25 септември 2015 Мисля, че няколко колеги във форума продават фабричните си апарати. Според мен за 800 лв може да се купи цял комплект Brembo заедно с дискове и т.н. и да решиш вечния проблем на Lancer X. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.