Премини към съдържание

Лампата на акумулатора


vanko_84.084

Препоръчано мнение

Здравейте колеги, имам проблем с постоянно светеща лампа на акумулатора, ако някой знае къде може да е проблема да помага.

Редактирано от Светльо Ангелов
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,имам проблем с постоянно светеща лампа н а акумолатора ,ако някой знае каде може да е проблема да помага.

Възможно е алтернатора да не ти зарежда акумулатора,пробвай да провериш за изгорял предпазител,търси най-големите по ампераж. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Възможно е алтернатора да не ти зарежда акумулатора,пробвай да провериш за изгорял предпазител,търси най-големите по ампераж. :)

Проблема не е в лтернатора зарежда,и предпазителите сам ги проверил другаде е проблема благодаря ти все пак :good:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При мен на предишната ми кола лампата ми светеше 5-6 години.Ходих по майстори и уж всичко си зареждало и накрая ме изостави.Оказа се диодна плочка.Смених я и лампата угасна, малко след това издъхна акумулатора издъхна окончателно след 6 години служба.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При мен на предишната ми кола лампата ми светеше 5-6 години.Ходих по майстори и уж всичко си зареждало и накрая ме изостави.Оказа се диодна плочка.Смених я и лампата угасна, малко след това издъхна акумулатора издъхна окончателно след 6 години служба.

Каде се намира тази диодна плочка и и спомняш ли си колко пари беше.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Диодната плочка е сборка от мощни диоди, която се намира в алтернатора. Измери един път зарядното напрежение при работещ двигател, а след това включи някакви големи ел-консуматори (напр. нагрвател за стъклото + фарове) и го измери отново.

Не знам как е при Mitsubishi, но може в един модел кола да са сложили алтернатор от различни производители. Ако има проблем в алтернатора, го сваляш, отваряш го и гледаш - може би четките са за смяна, по желание и лагерите (само дето трудно ще развиеш ремъчната шайба, за да стигнеш до единия лагер - трябва ти пневматичен гайковерт). Почистват се всички ел-контакти и се проверяват всички спойки - ако трябва се презапояват. Диодната плочка може да се огледа - ако някъде нещо се е разхлабило и прекъсва може да има следи от това - следи от окисление, искрене и др.

Плочката може да се измери дали работи, както и регулаторът.

Но виж първо дали не са четки-спойки-контакти - такива неща.

Редактирано от dreadx
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Диодната плочка беше в алтернатора.Колата не беше мицубиши и ми струваше 18 лева заедно с труд.Предполагам,че е ще по-скъпа, но трябва да си сигурен какъв е проблема за да не сменяш излишно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Диодната плочка беше в алтернатора.Колата не беше мицубиши и ми струваше 18 лева заедно с труд.Предполагам,че е ще по-скъпа, но трябва да си сигурен какъв е проблема за да не сменяш излишно.

Благодаря ви колеги. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И мен ме тормози същия проблем, по-точно от 3 години си работи така колата,но взе ма де дразни вече и аз нищя проблема. От направените от мен измервания излиза, че зарежда нормално. Без фарове 14,04V като включа фарове, задни реотани и парното на макс което по груби сметки прави товар от порядъка на 30-40А напрежението измерено върху акумулатора е 13,85V ,в ръководството за ремонт пише че на 30А товар разликата в напрежението не трябва да е над 0,3V което е в нормите, при положение, че го тествах при товар над 30А. Със включването на някой консуматор интензитета на светлина на лампичката не се променя, освен при пуснат ляв или десен мигач почва да мига леко и лампата, което ме навява на мисълта за проблеми по жиците някъде.Проверих бушоните, замерих и диода в таблото с километража и всичко е здраво. Като се постопли ще меря и от изводите на динамото за лампичката кво дава. Четох из чужди форуми, че хора са сменяли реле регулатори, ремъци и дори цели алтернатори и проблема си оставал.

Редактирано от MusicMAN
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Писал съм по този въпрос и в една друга тема,ако ви се търси се разровете из форумът.Има и по-компетентни мнения от моето,но щом не свети тази за маслото не се притеснявайте. :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Може би имаш предвид тази тема: http://www.mitsubishibg.com/forum/index.php?showtopic=16627&view=findpost&p=292479

 

Лампата може да свети постоянно по много причини - в зависимост от типа алтернатор. При обикновените може да е от диодна плочка, но рових в документациите на Carisma и се оказа, че има различни модели, като на едните е класическо свързване на обикновен алтернатор+лампа, а на другите контролът на алтернатора и лампата минава през ЕКУ-то. Обаче класификацията на моделите ми е пълна мъгла и не знам дали съм гледал правилно - при 1.8 GDI май беше втория вариант.

 

Освен това от два дена не ми се отваря http://jdmfsm.info и не мога да гледам документациите - ?да не са ме баннали, понеже четох много неща там - някой може ли да провери дали правилно му се отваря сайта?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Може би имаш предвид тази тема: http://www.mitsubishibg.com/forum/index.php?showtopic=16627&view=findpost&p=292479

 

Лампата може да свети постоянно по много причини - в зависимост от типа алтернатор. При обикновените може да е от диодна плочка, но рових в документациите на Carisma и се оказа, че има различни модели, като на едните е класическо свързване на обикновен алтернатор+лампа, а на другите контролът на алтернатора и лампата минава през ЕКУ-то. Обаче класификацията на моделите ми е пълна мъгла и не знам дали съм гледал правилно - при 1.8 GDI май беше втория вариант.

 

Освен това от два дена не ми се отваря http://jdmfsm.info и не мога да гледам документациите - ?да не са ме баннали, понеже четох много неща там - някой може ли да провери дали правилно му се отваря сайта?

Пращаме директно на Гугъл. Кой е сайта?:mitsu-smiley:

Редактирано от james_bond
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И мен ме връща в Google. Да се надяваме, че е временно.. Намерих схемата и на друго място:

ftp://transled.ru/%D0%9C%D0%B0%D0%BD%D1%83%D0%B0%D0%BB%D1%8B/%D0%AD%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%82%D1%80%D0%B8%D1%87%D0%B5%D1%81%D0%BA%D0%B8%D0%B5%20%D1%81%D1%85%D0%B5%D0%BC%D1%8B/PHDE9501-C_CARISMA_98(GDI)_ELECTRICAL_WIRING.pdf

И в допълнение това: http://www.mitsupartsworld.com/Endeavor%20TSB/tsb0513006.pdf

 

E, не е истина. В Еклипс-а на 94-та страница го има описано: http://www.scribd.com/doc/6538016/2g-Eclipse-Tech-Info-Manual

А целта на целия контрол върху алтернатора е за да може ЕКУ-то да управлява генерирания заряден ток (посредством модулация на вход G) и така да си балансира натоварването на двигателя - напр. при празен ход на двг., алтернатора може да е голям механичен товар - по-добре да го изключим, мда..

 

Обаче лампата от изход L се управлява по същия начин, както и при класическия регулатор. Даже ако вход G е откачен (или с високо ниво), алтернаторът си работи като обикновен алтернатор. Лампата пак е свързана към (+) захранване на регулатора. Само че никъде не е казано, колко е това (+). Може и 20-30 волта да е (и няма да се учудя - нали трябва да работи и при много ниски обороти - но не съм мерил и не знам)- ако приемем, че е така, тогава лампата би светила, ако нямаше един диод, който да не пуска ток в обратна посока през лампата - и който е редно да се провери дали работи. Може да е окъсил ако дори и при смяната на алтернатора лампата продължава да свети. Също друга причина за светене на лампата би бил дефектен диод от диодната плочка - частта, която захранва регулатора. Най-добре е да се измери какво отива до лампата и по това да се гадае.

 

Най-добре откачи буксата на алтернатора и при ключ на контакт измери (L) жицата за сигнала към лампата в двете посоки спрямо (+) на акумулатора. Така ще се разбере дали е окъсил диода и затова да свети.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 година ...

НАЙ-НАКРАЯ! Реших проблема с постоянно светещата лампа на акумулатора. Един ден забелязах на един светофар, че не ми достига тока по слабо светещите лампи на таблото. Иначе лампата на акумулатора си светеше от 3 години. Генератора си зареждаше нормално през тези години. Реших да проверя пак. Оказа се, че на моменти напрежението е под 13,8V независимо от оборотите и с градско каране не успява да дозареди акумулатора докрай и върти мудно. Моят алтернатор е BOSCH 70A от някакви първи бройки монтирани на Каризма 1,6 90к.с.. Реле регулатора не се намира никъде в България. Има някакви заместители по 90лв неизвестна марка. Намерих друг алтернатор BOSCH от същата Каризма за 40лв. от една онлайн морга, с друг оригинален номер, но същите параметри и друг модел реле. За мой късмет работи перфектно. Купих за 4лв четки за алтернатор BOSCH и ги смених и монтирах алтернатора на колата. Работи перфектно, но лампата на акумулатора не гасне. На място като работи, включвам фаровете, подгряването на задното стъкло и вентилатора на парното на 3 степен и поддържа 14,25V при загрял двигател. Перфектно, но лампата на гасне на таблото.

 

Порових в чуждестранни форуми, открих, че 4-5 човека са сменяли генератори, ремъци и релета и проблема си стои с лампата.Рекох си, че е проблем с инсталацията. Разгледах схемите на зареждането и тръгнах да търся къде минават двата тънки кабела от генератора и стигнах до една букса върху скоростната кутия. Оказа се мнооого зле, силно окислена. Проблема е от нея. Почистих я с WD-40 и една отвертка, закачих я и угасна лампата, после пак светна. Почистих я по-обстойно втори път и се оправи.

 

Ето снимки

http://s22.postimg.org/jaoq9gljh/WP_20150923_17_27_40_Pro.jpg

 

 

http://s1.postimg.org/6hfa8yjrf/WP_20150923_17_30_42_Pro.jpg

 

http://s13.postimg.org/3rexmiew3/WP_20150923_17_33_14_Pro.jpg

 

Като бонус давам и видео как се сменят четките на алтернатора. Разпробиват се с бормашина като на видеото и се запояват новите с поялник.

Редактирано от MusicMAN
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...