Премини към съдържание

Диагностика на Мицубиши Каризма GDI


vanko91

Препоръчано мнение

Здравейте колеги. Колата ми е 2000г. с ел. дросел. Прочетох това което е написал Milen_Z за това как трябва да работи GDI двигателя-

 

Нормалната работа на GDI би следвало да е по този алгоритъм.

1. При студен двигател се държи както нормален инжекцион, оборотите са в зависимост от температурата.

2. При напълно загрял двигател и при стоене на автомобила на място, оборотите трябва плавно да паднат до границите на 540-640. През това време тече така наречената проверка за склонноста на двигателя да работи в режим на бедна смес (Compression on lean). Ако в този режим някои от параметрите и датчиците не са в съответната норма ECU-то повишава оборотите и прави повторен опит да ги свали на 540-640. (Това поражда играенето на оборотите)

3. Ако падането на оборотите е успешно и работата на двигателя се закрепи на примерно 600 об/мин. То в този режим двигателя седи точно 4мин. (нито повече, нито по малко). Тази проверка е доста важна и оказва влияние и при движението и при разхода на автомобила.

4. След изтичането на тези 4 мин. оборотите се повишават до 740-780 и остават толкова докато автомобила не мръдне от място , тогава двигателя влиза в така наречения режим на продухване или при диагностика го изписва като STICH.

Цялата процедура ще се повтори при следващото спиране на автомобила (например на светофар).

Ето така трябва да работи нормално двигател с GDI система.

 

P.S. Това го написах за да може всеки собственик на автомобил с такъв двигател да е наясно с работата му, и да не възникват излищни съмнения в състоянието на автомобила. Разбира се всяко отклонение от посочените стоиности е породено от някаква причина, която следва да се открие и отстрани.

И също така ако купувате такъв автомобил изчакаите го да загрее, покараите , вижте как се държи на топъл двигател, Иначе одисеята започва с ремонт.

 

Има много фактори които влияят на работата, и спазването на този ред на нещата. Факт е единственно това че оборотите на GDI двигател не са константна величина, а трябва да се променят на определено време по определен начин. Например ако си с електрически управляема дроселова клапа, то тогава ще се получи така. Т.е. след 2 до 4мин работа на място оборотите ще паднат и след още 4 мин ще се вдигнат.

Алгоритъма които съм описал важи за автомобили с механично управление на дросела, и основно за 1.8 GDI. При 2.4 нещата са малко по различни.

 

Въпроса ми е следния:

Мога ли да направя така-сутринта паля колата за първи път,което значи,че е студена. Като я запаля колата държи високи обороти като нормален инжекцион и я чакам малко да поработи да качи масло. После тръгвам и я карам докато се уверя,че е загряла както трябва...карам,спирам на едно място без да гася и веднага при спирането почвам да засичам за колко време ще паднат оборотите и колко време ще са на 540-640. Така ли да направя или е друг начина...? Ако знаете как точно бих искал да ми опишете подробно как да опитам? :help: :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да колега,знам че това е начина. Но по начина по който ще почна да засичам време за смяна на режимите дали е правилно... Мисля да тръгна да карам докато се загрее колата както трябва...карам спирам бързо някъде и веднага щом съм спрял на място почвам да засичам и да гледам дали ще сменя режими и през колко време.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В момента в които спреш колата би трябвало да е в режим на супер бедна смес и на ниски обороти, т.е. ще засичаш кога ще се вдигнат. Иначе да можеш да се пробваш.

Ако всичко обаче е перфектно по автомобила , клапата е чиста, налягането на бензина и впръскването е без никакъв кусур......то смяната на режимите, ще е съпроводено само с лека смяна на шума от двигателя.... т.е. ако всичко е перфектно, няма да разбереш кога ще ги смени.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не е чистен дросела,а колата я имам почти от година и не знам дали чистена преди да съм я купил...което ме съмнява да е правено. В една друга тема където се беше включил писах ако ми видиш мнението да ми обясниш къде се трупа нагар освен по дросела,но в същото време се рових из нета и намерих нещо. Гледах,че има нагар по всмукателните тръби...-става като комин като е пълен със сажди. Това се сваля и се чисти някак,може или пък ще трябва и някакъв препарат сигурно да се изчисти добре. Но след това-тръбите се захващат на главата,а от там не продължават ли каналите направо към клапаните,демек и там ще има нагар по пътя на логиката...? Там при клапаните как ще се чисти...? EGR-ра и дросела се чистят,поне дросела знам,че става със спрей. За по нататъка мога ли със спрей да продължа,нещо обезмаслител,знам ли и аз... От там мисля,че е ок да се види и при изпускателните тръби...но там дали ще има нагар или може да има пак...може би при коли дето горят масло. Като цяло защо пък на всмукателите има нагар...нали само въздух минава...или ако пропускат клапаните по време на сгъстяващия такт и минава горивна смес...извинявам се ако малко говоря глупости ако ми е грешна логиката. Все пак в строителна гимназия съм учил,а не за двигатели...ама ме влече и искам да се уча и при колите...за моторите (особено 2тактови) си разбирам не малко :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Пални колата и се разходи до Пловдив при Милен - доволен ще останеш....

А и докато почерпиш по бира, ще можеш да питаш, да питаш....http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз искам много да ида,ама сега мисля да заделя пари за ремък и ролки,че на всичко отгоре и семеринги ли какво има на разпределителните валове изпускат масло и ми се цапа надолу всичко. Трябва да спра течовете да не се прецака ремъка и да иде на кино двигателя.

Днеска свалих маркуча дето се хваща на дросела да мога да вида дали е набрал нагар. Отворих клапата и си наврях пръста и като го извадих...се едно е бил изгоряло масло,а по клапата се усеща нагара...-представям си по нататъка какво ще е в тръбите :icon_hmm:

Иначе искам да ида до Пловдив,но имам поне 300 километра да бия в двете посоки (казвам поне). Трябва пари за бензин да имам. После трябва да видим какво ще правим по колата и да видим колко ще трябва да плата за работата на човека. немога да тръгна с пари за гориво и за бира...трябва да се плаща.

Иначе ида ли,няма да искам да тръгвам като се разприказваме... :icon_blush: ...понеже ме влече това да се цапам с двигатели и искам да ги правя :icon_blush:

Редактирано от vanko91
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Гледах но има дето са отпреди които не бях видял. По принцип много не влизам в фейсбука,а най-много тука,но ако има нещо ще влизам,както и може да пишеш и тука. Няма проблем,къде ще е. Ти иначе тея неща като чистене на нагар и дюзи правил ли си?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Гледах но има дето са отпреди които не бях видял. По принцип много не влизам в фейсбука,а най-много тука,но ако има нещо ще влизам,както и може да пишеш и тука. Няма проблем,къде ще е. Ти иначе тея неща като чистене на нагар и дюзи правил ли си?

 

Колега писал съм ти тук в личните ти съобщения не съм споменавал за фейсбук писах ти тук просто защото ти предлагам джантите си на бившата ми муцка защото точно на твоя модел стоят уникално :)

Дюзи не съм чистил никога само съм чистил дроселова клапа :icon_n_king:

Поздрави :drinks:

Редактирано от Borislav Penev
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Къде бе човек,в коя тема...искам да ги вида,макар да не успея да ги купа,искам да ги вида

 

...намерих колата,че аз съм си изтеглил картинките на тая кола и я имам на компа бе човек...защо е бивша колата,продаде ли я?защо? тя е с много як вид каква имаш сега...на мене не би ми се искало да я продам,аз мойта си харесвам и не я давам макар и с твойте джанти да изглежда още по добре и макар да имам няколко точки по боята

Редактирано от vanko91
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да,да,колега знам къде са писмата,но нямам нищо там за това дето ми говори колегата,не намерих и тема в която става за това нещо въпрос но го разбрах за джантите. Ще и мязат на мойта кола ама пари нямам,иначе са перфектни джантите. А защо е продал колата не го знам...?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да,да,колега знам къде са писмата,но нямам нищо там за това дето ми говори колегата,не намерих и тема в която става за това нещо въпрос но го разбрах за джантите. Ще и мязат на мойта кола ама пари нямам,иначе са перфектни джантите. А защо е продал колата не го знам...?

 

 

Както и да е колега пратих ти тук съобщение,но явно не си го получил продадох я защото ми омръзна почти 3 години я карах и и се нарадвах иначе друга причина няма,а джантите останаха в гаража и рекох да ги предложа на някой колега от форума със същата мицка здраве да е все пак ако решиш нещо пиши :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Пари ако имах щях да ги взема. А каква кола имаш сега ?

 

 

 

 

За по-добър лаф, минете на ЛС......

Редактирано от valboss
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Гост
Тази тема е затворена за допълнителни отговори.
×
×
  • Създаване...