Премини към съдържание

Къде е компютъра?


Wu-Tang

Препоръчано мнение

Добър ден!

Преди два месеца си купих :mitsu-smiley: Звездичка 1.8 ГДИ / 1998 в много добро състояние (като изключим боята, ама една боя на този етап не е проблем)!

Та - обслужвам си я, карам си я - няма проблеми (за сега). Обаче не мога да намеря къде е компютъра! Закупих си диагностициращо устройство - свързва се с компа на колата и с телефон с ОС на Андроид. Показва всичко, работи безотказно, но на други коли го изпробвахме, защото както казах на моята не можем да и намерим компютъра... :icon_doh: Търсихме каде ли не - под седалки, под волана, зад жабката, зад оригиналното радио, под капака - няма и няма! :icon_crying: Изобщо дали има - започнах да се чудя!? Искам просто профилактично да я закача, че ако има грешки - да ги поправя! А не ми се ходи в сервиз на Мицубиши Моторс, понеже живея в Берлин и ще е доста скъпо (Смисъл, че е ще е същата цена в лева; Защо да ги давам в евро...)!

Предварително Ви Благодаря!!! :drive:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Честито,колега!Със здраве да си я караш и много безаварийни!Куплунга за връзка с компютъра се намира под стойката за чаши пред скоростния лост.Просто яздърпай.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Честито,колега!Със здраве да си я караш и много безаварийни!Куплунга за връзка с компютъра се намира под стойката за чаши пред скоростния лост.Просто яздърпай.

 

Благодаря!! Слизам да проверя хихихи

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Така! Слезнах, отворих и намерих къде е куплунга за компютъра. Обаче (има и обаче) адаптера, който имам - не иска да се свърже с ECU-то на колата, не знам защо?

Някой да е имал същия проблем?

Адаптера е On-Board Diagnostics 2 (OBD2)! Имам съмнения, че самия адаптер не иска да захапе с електроника по-стара от 2000г. или изобщо с :mitsu-smiley: -та :icon_crying:

Окей, на т'ва м*йн :icon_censored: а му...

Някой може ли да ми как сам бих могъл да си направя диагностика на ECU-то, без да се налага да ходя в :mitsu-smiley: Motors??

post-17235-025228800 1382277177_thumb.jpg

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ето, че всъщност работи с :mitsu-smiley: , ама с мойто неще. Уреда изписва, че няма връзка с ECU и дотам... :help:

post-17235-086481700 1382277448_thumb.jpg

Редактирано от Wu-Tang
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Така! Слезнах, отворих и намерих къде е куплунга за компютъра. Обаче (има и обаче) адаптера, който имам - не иска да се свърже с ECU-то на колата, не знам защо?

Някой да е имал същия проблем?

Адаптера е On-Board Diagnostics 2 (OBD2)! Имам съмнения, че самия адаптер не иска да захапе с електроника по-стара от 2000г. или изобщо с :mitsu-smiley: -та :icon_crying:

Окей, на т'ва м*йн :icon_censored: а му...

Някой може ли да ми как сам бих могъл да си направя диагностика на ECU-то, без да се налага да ходя в :mitsu-smiley: Motors??

Попитай тук той е спеца....http://www.mitsubishibg.com/forum/index.php?showuser=473 Търсиш Милен _ Z

Редактирано от atos
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега, аз също имам такъв OBD2 кабел, но към USB . Също не успях да се свържа към компютъра си...

Ако откриеш начин моля да го споделиш... Чух нещо за окъсяване на 1 и 4 гнездо, но как точно и дали е така не знам..

Поздрави!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега, аз също имам такъв OBD2 кабел, но към USB . Също не успях да се свържа към компютъра си...

Ако откриеш начин моля да го споделиш... Чух нещо за окъсяване на 1 и 4 гнездо, но как точно и дали е така не знам..

Поздрави!

 

:icon_thumbup:

 

"Тези автомобили се четат само с професионална техника. Грешките могат да се видят с така наречените мигащи кодове... На диагностичната букса се прави мост между 1 и 4 крак, после се дава на контакт и лампата "CHEK ENGINE" ще започне да мига. Ако мига на равни интервали значи грешки няма, ако мига на дълги и къси се записват и се гледа в ръководството..."

 

За сега съм стигнал само до тук с информацията... :rulez: :drive:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Адаптера е On-Board Diagnostics 2 (OBD2)! Имам съмнения, че самия адаптер не иска да захапе с електроника по-стара от 2000г. или изобщо с

-С това ЕЛМ-че не само :mitsu-smiley: но и всички други азиатци няма да "виждаш" :rolleyes:

-Тази детска играчка наречена с гръмкото име скенер, не е нищо друго освен недодялана бънгия, направена с цел да се взимат малки суми пари от несведуюшчи в тази материя потребители-любители! Има нещо успокоително в цялката история с ЕЛМ-чето , че е евтин, но за сметка на това никаква работа не върши.

-Ако все пак успее да се свърже с някоя "европейска-пръчка" :) то данните са изключително повърхностни и неверни. през годините съм пробвал почти всяко от новоизлюпените "чудеса на диагностичната техника", та имам преки наблюдения и богат опит! За всяка от тези евтини играчки е валидно правилото "А дано-ама На дали" :icon_puke: .......- та такам!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

-С това ЕЛМ-че не само :mitsu-smiley: но и всички други азиатци няма да "виждаш" :rolleyes:

-Тази детска играчка наречена с гръмкото име скенер, не е нищо друго освен недодялана бънгия, направена с цел да се взимат малки суми пари от несведуюшчи в тази материя потребители-любители! Има нещо успокоително в цялката история с ЕЛМ-чето , че е евтин, но за сметка на това никаква работа не върши.

-Ако все пак успее да се свърже с някоя "европейска-пръчка" :) то данните са изключително повърхностни и неверни. през годините съм пробвал почти всяко от новоизлюпените "чудеса на диагностичната техника", та имам преки наблюдения и богат опит! За всяка от тези евтини играчки е валидно правилото "А дано-ама На дали" :icon_puke: .......- та такам!

Колега може би по точния отговор е че това работи с коли след 2002 тоест ОДБ2 всичко преди това е ОДБ и не се получава с този уред ,иначе чисти грешки и доста от тях ги показва правилно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

-С това ЕЛМ-че не само :mitsu-smiley: но и всички други азиатци няма да "виждаш" :rolleyes:

-Тази детска играчка наречена с гръмкото име скенер, не е нищо друго освен недодялана бънгия, направена с цел да се взимат малки суми пари от несведуюшчи в тази материя потребители-любители! Има нещо успокоително в цялката история с ЕЛМ-чето , че е евтин, но за сметка на това никаква работа не върши.

 

Привет! Работи със всички европейски коли дори и преди 2002-а, но с :mitsu-smiley: от 2003-а нагоре! Моята е '98 и не става с него!

Редактирано от Wu-Tang
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

-Ако все пак успее да се свърже с някоя "европейска-пръчка" :) то данните са изключително повърхностни и неверни. през годините съм пробвал почти всяко от новоизлюпените "чудеса на диагностичната техника", та имам преки наблюдения и богат опит! За всяка от тези евтини играчки е валидно правилото "А дано-ама На дали" :icon_puke: .......- та такам!

 

В случая, адаптера предава информацията, чрез Bluetooth на приложение към телефон с ОС от Android! Много е важно какво приложение имате и как го използвате! В нашият случай, приложението и лицензо закупено и действа доста добре! Чисти грешки, настройва обороти на празен ход в различни режими и според сезони, дори имаше опция и според вида път... Колко конски сили използжваш във всеки един момент. Ако има губеща се сила - къде отива? Как усвоява горивото! И още какво ли не...

Редактирано от Wu-Tang
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

! настройва обороти на празен ход в различни режими и според сезони, дори имаше опция и според вида път... Колко конски сили използжваш във всеки един момент. Ако има губеща се сила - къде отива? Как усвоява горивото! И още какво ли не...

-Ей това искам да го видя с очите си! И ако това "чудо на схемотехниката" прави тези дилърски настройки, то аз тържествено се заричам че спирам да плащам годишни ъпдейти и обновления на професионалната си апаратура , възлизащи годишно на стойност колкото един свястен автомобил втора ръка!

-Имам елмче по USB (Отдавна събира прах във чекмеджето), вадя го забърсвам го и започвам да го ползвам, като междувременно изхвърлям всички други скенери и програматори за доста хиляди финикийски знаци.........и ако навреме се събудя от този кошмарен сън , тоооо дано не съм фалирал или умрял....от глад :icon_drunk: :icon_crying:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега може би по точния отговор е че това работи с коли след 2002 тоест ОДБ2 всичко преди това е ОДБ и не се получава с този уред ,иначе чисти грешки и доста от тях ги показва правилно.

 

Ами с този преходник има ли някакъв шанс ...? Предполагам може да съответства на дясната букса , пред скоростния лост ... Все още не съм я огледал подробно...

http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/drinks.gif

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами с този преходник има ли някакъв шанс ...? Предполагам може да съответства на дясната букса , пред скоростния лост ... Все още не съм я огледал подробно...

http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/drinks.gif

 

Предполагам - да! Съответства на дясната букса. Обаче в другия край на кабела какво ще включим за диагностициращо устройство? OBD2 - не става за :mitsu-smiley: Звездичка с ECU по-старо от 2002/3-а. . .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами с този преходник има ли някакъв шанс ...? Предполагам може да съответства на дясната букса , пред скоростния лост ... Все още не съм я огледал подробно...

http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/drinks.gif

 

Виж тук! :rulez:

Редактирано от Wu-Tang
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

-Ей това искам да го видя с очите си! И ако това "чудо на схемотехниката" прави тези дилърски настройки, то аз тържествено се заричам че спирам да плащам годишни ъпдейти и обновления на професионалната си апаратура , възлизащи годишно на стойност колкото един свястен автомобил втора ръка!

 

Както казах и по-горе - много е важно с какво приложение/програма ще усвоите и коригирате данните от OBD2 [естествено зависи и от колата, с която го свързвате (по-новите отварят и други опции в програмата)]!

В нашият случай, казах, че приложението/програмата бе лицензно закупена...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

http://www.mivec.co.nz/tech/Mitsu_DiagCode.pdf

 

Гледате втората страница. Работи се с голямата букса. Свързва се първи пин с маса и се дава на контакт.

Има три варианта:

1 - никаква реакция - нуждаете се от кабел преходник от двупосочна К линия (май беше на седми пин, става с кабел за VW, като трябва да е KKL - задължително с двойно K ! Единствената преработка е окъсяване на първи пин към маса) към COM/USB и някаква програмка. (няма да стане с блинк кодове (точка 2 и 3)).

2 - лампата чек енджин започва да мига на еднакви интервали докато не прекъснете връзката на първи пин с масата - няма записани грешки.

3 - същата лампа започва да мига по няколко пати с различна скорост - броя на бавните премигвания означава първото число, а броя на бързите премигвания означава второто число (кода е двуцифрен).Когато разберете кода го търсите в дадения в началото документ.

 

П.П. Ако използвате кабел трябва да знаете че Mitsubishi работи с различна честота на комуникация от тази на VW и няма да се получи с всички програми (и тези които вървят с кабела) ! Най-добре работи EvoScan.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Space Star бензин ... за дизеловите не мога да кажа, трябва да се провери.

Това е само за проверка на грешките.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това е само за проверка на грешките.

 

А за изчистване, след проверката??

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А за изчистване, след проверката??

 

За изчистване просто откачаш акумулатора за няколко минути.

Но ако проблема не е отстранен грешка ще се запише отново след определено време.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Няма как да извлечеш или промениш информация, която производителя на автомобила не е предвидил да се ползва.

Иначе сядаш пишеш си софтуер, сменяш софтуера заложен от Мицубиши и всичко "заспива", правиш каквото си поискаш и имаш данни всякакви, е ако има от къде да ги получиш де. Още по-добра идея ми се струва да премахнеш ECU-то на автомобила и двигателя и другите системи си ги управляваш директно от Андроид телефона.

 

Тези джажди, могат евентуално да прочетат какви грешки са записани (в по-голяма част от случаите грешките, които ще ти даде нямат нищо общо с реалните грешки) и евентуално да си изтриеш грешките, освен това има вариант да ти дава данни от ECU-то, но пак няма гаранция, че това което виждаш е вярно. Това си е поредната джаджа за забавление и за изкарване на пари - от производителите и търговците на такива устройства.

 

Колега, допада ми по-острото ти отношение "ха-ха-ха" ;) Прочети по-нагоре темата и ще разбереш, че така или иначе не успяхме да го закачим с :mitsu-smiley: , а с други марки и по-нови електроники!

За останалото ще кажа само, че вярвам повече на очите си...

А ако разбираш достатъчно от платки, ел. схеми и системи и даже повърхностно от компютри - можеш да направиш колата си и с Windows 8 дори... :icon_hmm:

На мен въпроса ми беше как да пропусна сервиза и да диагностицирам състоянието на компютъра в моята, явно, стара звездичка! И ако има грешки, без да светят лампи по таблото - как да ги изчистя/премахна!

Благодаря! :drive: :drive: :drive:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За изчистване просто откачаш акумулатора за няколко минути.

Но ако проблема не е отстранен грешка ще се запише отново след определено време.

 

Благодаря много! Ще следя състоянието на компютъра. В моя случай си мисля, че има грешки без да сигнализират лампи за това... :rulez:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря много! Ще следя състоянието на компютъра. В моя случай си мисля, че има грешки без да сигнализират лампи за това... :rulez:

 

някакъв проблем има с нормалната работа на двигателя ли ?

Можеш също да провериш дали всички лами по таблото са здрави и по местата си.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...