garny Публикувано 1 март 2007 Сподели Публикувано 1 март 2007 Здравейте група!Наскоро си купих Lancer 91 от приятел, който я рекламираше "префектна". Колата обаче издава странен звук. Отначало си мислех, че се заблуждавам и други глупости, защото това ми е първата кола и съм още с удивителни по стъклата. Сега обаче съм сигурен, че има проблем.Звукът е кратък, като от несмазана детска люлка, само че не тънкия резлив звук, ами този по-дълбокия със звучене "У" (малко са ми смешни обясненията ама ще прощавате). Звукът се проявява в началото при "студена" кола, но не като двигател, ами като движение. Предполагам студена не е най-доброто определение. Проявява се винаги точно, когато отпускам съединителя в края преди свободно положение и обикновенно, когато съм на ниска предавка.Моля за съвет за сервиз, за магазин и/или практически указания Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Т. Минтов Публикувано 2 март 2007 Сподели Публикувано 2 март 2007 Здравей колега и добре дошъл! Въпреки обясненията, които си дал в поста си имам няколко въпроса: 1. Това, което чуваш виене ли е или скърцане.2. Чува ли се, когато палиш и гасиш двигателя.3. Чува ли се, гогато сменяш предавките във възходящ и/или низходящ ред при по-рязко отпускане на съединителя.4. Ако е свързан с оборотите на двигателя, изчезва ли при по-високи обороти. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
garny Публикувано 2 март 2007 Автор Сподели Публикувано 2 март 2007 Първо да благодаря за вниманието1. Звука по никакъв начин не бих го определил като скърцане. Звукът е кратък, така че трудно мога да го нареча и виене, като да изречеш "Ху" кратко и ясно.2. Когато паля и гася не се чува. Само при движение и то преди да съм изминал 5-7км3. Чува се когато сменям предавките, обикновенно при 1->2-ра, но мисля че и към трета. Към ниска не съм забелязал4. Няма според мен общо с двигателя. Днес бях на сервиз Виликар. Смених ангренажен ремък и маслото на скоростната кутия. Тъпото е че тази сутрин и до обяд звукът не се прояви. Точно като бях там не можах да го демонстрирам.Един приятел ме успокои, че е лагер на скоростната кутия, който я свързва с колянов вал, но съм можел да си карам известно време и така. Това, което мен обаче ме притеснява е че аз не мога да си определя допустими граници на звука. Нито честота. Може ли някой да каже какво става, когато положението започне да се влошава. Колата иначе си върви, превключвам си скоростите и не отказва. Малко е хлабав лоста, ама е на 16 и е предимно градско момче. Само 5-та му е стегната и обратната Днес започва да се прокрадва и една друга мисъл у мен. Дали не е свързано нещо със завои, а не с предавка. Явно ще се наложи за по-дълго да го наблюдавам и пак ще пиша. ПП:Тоя третия въпрос много ми хареса. Ами аз всъщност, като се размисля няколкото проблемни ситуации, които са ми ясни в главата са точно излизане от завой със смяна на скорост. Две се сещам още при потегляне от паркинг и две в движение от 2->3-та. Ще пиша пак, когато мога по-точно да дефинирам ситуацията. Ако се сещате нещо вие пишете, моля! Здравей колега и добре дошъл! Въпреки обясненията, които си дал в поста си имам няколко въпроса: 1. Това, което чуваш виене ли е или скърцане.2. Чува ли се, когато палиш и гасиш двигателя.3. Чува ли се, гогато сменяш предавките във възходящ и/или низходящ ред при по-рязко отпускане на съединителя.4. Ако е свързан с оборотите на двигателя, изчезва ли при по-високи обороти. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Т. Минтов Публикувано 2 март 2007 Сподели Публикувано 2 март 2007 Зададох тези въпроси, защото имам нещо предвид. Аз карам Carisma и имам подобен проблем (по описанието ти не мога да преценя точно).Състои се в проскърцване при палене и гасене на двигателя и при смяна на предавките, когато отпусна съединителя по-рязко. Причината е локализирана- лещата, която се намира на мястото на свързване на две от частите а ауспуха е износена, не фиксира добре и при леко движение на двигателя, в резултат от горните действия се трие в тръбите и проскърцва. Когато се напръска с някаква смазка скърцането изчезва, но както се сещаш там температурата е висока и нищо не може да изтрае. Просто трябва да се смени въпросната леща (най-добре с графитова). Аз като установих причината се успокоих и засега усилвам радиото :D , докато ми дойде мерака да сменя лещата. Дано и при теб проблемът да се окаже безобиден.Поздави! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 4 март 2007 Admin Сподели Публикувано 4 март 2007 Много често се получава и при износен лагер на първичния вал на скоростната кутия. Другият вариант е аксиален лагер.Трябва да се свали съединителя и да се огледа всичко внимателно. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
garny Публикувано 5 март 2007 Автор Сподели Публикувано 5 март 2007 Аз по принцип работя с компютри и тези неща не значат много за мен. Аксиален лагер всъщност наскоро ми обясняваха къде е принципно.Значи вчера си направих няколко опита. Тръгване и спиране, превключване на по-горна и по-долна предавка, но само напред. Колата не издаде и тон. На завой, обаче понякога Lancer-а ми плаче. Не знам защо, и не виждам никаква особена последователност (в моя бранш това няма много смисъл :icon_hmm: ). Буквално на един и същи завой веднъж е на кеф, а после се оплаква.Първичен лагер на скоростната кутия и аксиален лагер, ако са свързани само със смяната на скоростите не трябва ли дори и при право движение да се обажда. Какво мога да очаквам, когато нещата започнат да се задълбочават. Някакви допълнителни симптоми. Има ли нещо, което е свързано с кормилната уредба, макар че всъщност в покой пък и при постоянна скорост (малка разбира се) колата не се обажда изобщо. Остава ми да карам на завой само на една скорост (обикновенно II-ра) до пълното изправяне :( Много често се получава и при износен лагер на първичния вал на скоростната кутия. Другият вариант е аксиален лагер.Трябва да се свали съединителя и да се огледа всичко внимателно. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 5 март 2007 Сподели Публикувано 5 март 2007 Здравей колега ( не само по :mitsu-smiley: -вски........ :D а и по компютровски :D ) така както го описваш проблема, не е нито кол. вал ,нито лагер аксиален, нито нещо друго, а е съединител............това "Хууу" се появява само при потегляне на 1 и на 2 предавка и означава че феродовия ти диск е толкова износен ,че нитовете опират вече по притискателния диск и се трият в него, изразява се по силно сутрин ,когато колата е студена или след известен престой от време в покой. Но не е лошо да се чуе и да се каже/определи по добре диагнозата , защото това е свързано с доста средства и време............. :icon_blush: т.е. си за смяна на съединител , а щом е трил нит там , значи целия комплект съединител ще трябва да смениш........... :icon_blush: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Iotzi Публикувано 5 март 2007 Сподели Публикувано 5 март 2007 Аз по принцип работя с компютри и тези неща не значат много за мен. Аксиален лагер всъщност наскоро ми обясняваха къде е принципно.Значи вчера си направих няколко опита. Тръгване и спиране, превключване на по-горна и по-долна предавка, но само напред. Колата не издаде и тон. На завой, обаче понякога Lancer-а ми плаче. Не знам защо, и не виждам никаква особена последователност (в моя бранш това няма много смисъл :icon_hmm: ). Буквално на един и същи завой веднъж е на кеф, а после се оплаква.Първичен лагер на скоростната кутия и аксиален лагер, ако са свързани само със смяната на скоростите не трябва ли дори и при право движение да се обажда. Какво мога да очаквам, когато нещата започнат да се задълбочават. Някакви допълнителни симптоми. Има ли нещо, което е свързано с кормилната уредба, макар че всъщност в покой пък и при постоянна скорост (малка разбира се) колата не се обажда изобщо. Остава ми да карам на завой само на една скорост (обикновенно II-ра) до пълното изправяне :( Добре де, имам едно питане- Ако завиваш, но не превключваш, или пък ако разклатиш автомобила вляво и вдясно / гледай да не се обърнеш по таван / да кажем на 2-ра предавка, получава ли се този шум? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 6 март 2007 Сподели Публикувано 6 март 2007 Това виене само при завой ли се появява??? :icon_hmm: Не при потегляне , така ли?? :icon_hmm: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
garny Публикувано 7 март 2007 Автор Сподели Публикувано 7 март 2007 Това виене само при завой ли се появява??? :icon_hmm: Не при потегляне , така ли?? :icon_hmm: Да това виене се появява само при завой. Само при ниска скорост и при лекото завъртане на волана. То е някак си в определена позиция. Вчера даже се получи без смяна на скорости. Карах на първа и взимах леко завойче. Сигурно поне 20 пъти съм тръгвал от място и спирал, но само 2 или 3 пъти ми се случи на завой. Ще уточня, че цял ден си загубих при онези простаци дето следят за движението, да не си помислите че съм мазохист. Това с лакатушенето ще го пробвам скоро. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Iotzi Публикувано 7 март 2007 Сподели Публикувано 7 март 2007 Да това виене се появява само при завой. Само при ниска скорост и при лекото завъртане на волана. То е някак си в определена позиция. Вчера даже се получи без смяна на скорости. Карах на първа и взимах леко завойче. Сигурно поне 20 пъти съм тръгвал от място и спирал, но само 2 или 3 пъти ми се случи на завой. Ще уточня, че цял ден си загубих при онези простаци дето следят за движението, да не си помислите че съм мазохист. Това с лакатушенето ще го пробвам скоро.Не обичам да давам диагнози от разстояние, като врачка, но мисля, че трябва да си сложиш нови предни накладки, препоръчвам Текстар или Минтекс / Textar, Mintex/. Малка е вероятността да са задни, но присъства. най- добре свали предните накладки, и ако са лъснати по триещата повърхност/ откъм диска/, значи са твърда структура, или са палени някога. и в двата случая не стават за нищо. Нещо друго- вземи две накладки и ги отъркай една в друга- ако се получава черен прах и не лъщят, значи са ОК, ако се трият все едно пързаляш камъни, просто посети правилния магазин Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
garny Публикувано 8 март 2007 Автор Сподели Публикувано 8 март 2007 Така, последните мои наблюдения са, че колата на 1-ва и 2-ра предавка и ниска скорост вие при едва извит волан. Даже тази сутрин го докарах до доста продължително виене, като задържах волана в тази позиция. В ситуацията бях на първа, токущо бях потеглил на широк паркинг на Била и като го чух задържах и скорост и волан и си виеше. Като извих повече волана (все пак трябваше да направя завоя) спря. Появява се и в двете посоки на въртене, но само в самото начало при едвам загатнат завой. Къде са накладките и как мога да ги събера една до друга не ми е много ясно? Как мога да ги видя и да разбера колко са износени? Ако отида в сервиз предполагам ще ми кажат че са износени, ако обеля и дума за тях. Във Виликар ми правиха оглед при покупката. После пак при смяна на ангренажен ремък и нищо не казаха за накладки. Само нещо от типа лебедки или билетки или нещо такова на предните колела. В подфорума за Galant има тема за амбриажни помпи. Но на това място в моя Lancer седи друго (мисля). Ако пратя снимка на съдържанието ми под предния капак ще може ли да ми посочите кое е и аз да проверя. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Chepa Публикувано 8 март 2007 Сподели Публикувано 8 март 2007 Не обичам да давам диагнози от разстояние, като врачка, но мисля, че трябва да си сложиш нови предни накладки, препоръчвам Текстар или Минтекс / Textar, Mintex/. Аз също препоръчвам на колегата хубаво да си избере накладки, но по отношение на Текстар или Минтекс нещата стоят малко различно. В някои от кутиите си Текстар слагат Минтекс, от друга страна Минтекс не са много за предпочитане. В една друга тема Биг Боса беше писал за Road House ето тези мога да предложа. Все пак Текстар са си Текстар, друг е въпросът че те слагат в кутиите Минтекс предимно за Немските коли. Така че колега, въпросът е доста спорен. Големите компании са си направили вече име и сега купуват от по-малките продуктите им (в случая става дума за накладки) и ги продават под името си. Но това което мога да ти кажа е че и Road House са Испански и да добри. Успех! :rulez: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Iotzi Публикувано 8 март 2007 Сподели Публикувано 8 март 2007 Така, последните мои наблюдения са, че колата на 1-ва и 2-ра предавка и ниска скорост вие при едва извит волан. Даже тази сутрин го докарах до доста продължително виене, като задържах волана в тази позиция. В ситуацията бях на първа, токущо бях потеглил на широк паркинг на Била и като го чух задържах и скорост и волан и си виеше. Като извих повече волана (все пак трябваше да направя завоя) спря. Появява се и в двете посоки на въртене, но само в самото начало при едвам загатнат завой. Къде са накладките и как мога да ги събера една до друга не ми е много ясно? Как мога да ги видя и да разбера колко са износени? Ако отида в сервиз предполагам ще ми кажат че са износени, ако обеля и дума за тях. Във Виликар ми правиха оглед при покупката. После пак при смяна на ангренажен ремък и нищо не казаха за накладки. Само нещо от типа лебедки или билетки или нещо такова на предните колела. В подфорума за Galant има тема за амбриажни помпи. Но на това място в моя Lancer седи друго (мисля). Ако пратя снимка на съдържанието ми под предния капак ще може ли да ми посочите кое е и аз да проверя.Напиши ЛС на Ди- Джея да се разберете. Сигурен съм , че ще ти порави колата Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
oscar Публикувано 22 април 2007 Сподели Публикувано 22 април 2007 При мен имаше свирене като потеглиам при отпускане на съединителя.Имах проблем със скоростната кутия,намерих втора употреба и я закарах във ВИЛИКАР да ми я сменят.Като свалиха скоростите и двата диска на съединителя,на притескателния диск където пружиниращите пластини се допират до коаксиалния лагер имаше "изяден" канал с диаметъра на тази част от коаксиалния лагер която се върти.Феродовия диск и притескателния са на фирмата AISIN-казаха ми че са турски.Аз купих колата наскоро(lancer '88 4g15 ,C62 ).Също така ми казаха че Huindai Pony е по лиценз на Mitsubishi Lancer 1988-1992 и частите стават 1:1. :mitsu-smiley: :mitsu-smiley: :mitsu-smiley:Сложиха ми съединител от Хюндай ,сега скоростите се включват много плавно.Съединителя (2-та диска) струват 160 лв,труда е относителен,по тел. ми казаха 200лв всико.Майстора който прави колата каза 60лв,имаше друг майстор до него който каза 65, а третия -70.В крайна сметка сметка платих 230лв ,но ми стана интересно как се определят цените.За пръв път ходя там. :mitsu-smiley: :mitsu-smiley: :mitsu-smiley: Важното е че колата ми се движи. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
garny Публикувано 24 април 2007 Автор Сподели Публикувано 24 април 2007 Колега, благодаря за отзива в темата. Ще ми се да те питам за още някои подробности. От къде намери скоростна кутия на старо?Пишеш, че си отишъл със скоростна кутия, но не става ясно дали са ти я монтирали или не. Единствено разбирам, че на съединителя са ти подменили дисковете. Интересно още, как така различните майстори с различни цени са дали. Там съм ходил 3 пъти и всеки път ми казват отиваш на еди кой си стенд и после плащам в стаичката.Последно, като резултат от смяната премахна ли се онзи досаден шум?Благодаря още веднъж Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.