Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Странно кратко виене


garny

Препоръчано мнение

Здравейте група!

Наскоро си купих Lancer 91 от приятел, който я рекламираше "префектна". Колата обаче издава странен звук. Отначало си мислех, че се заблуждавам и други глупости, защото това ми е първата кола и съм още с удивителни по стъклата. Сега обаче съм сигурен, че има проблем.

Звукът е кратък, като от несмазана детска люлка, само че не тънкия резлив звук, ами този по-дълбокия със звучене "У" (малко са ми смешни обясненията ама ще прощавате). Звукът се проявява в началото при "студена" кола, но не като двигател, ами като движение. Предполагам студена не е най-доброто определение. Проявява се винаги точно, когато отпускам съединителя в края преди свободно положение и обикновенно, когато съм на ниска предавка.

Моля за съвет за сервиз, за магазин и/или практически указания

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега и добре дошъл!

 

Въпреки обясненията, които си дал в поста си имам няколко въпроса:

 

1. Това, което чуваш виене ли е или скърцане.

2. Чува ли се, когато палиш и гасиш двигателя.

3. Чува ли се, гогато сменяш предавките във възходящ и/или низходящ ред при по-рязко отпускане на съединителя.

4. Ако е свързан с оборотите на двигателя, изчезва ли при по-високи обороти.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Първо да благодаря за вниманието

1. Звука по никакъв начин не бих го определил като скърцане. Звукът е кратък, така че трудно мога да го нареча и виене, като да изречеш "Ху" кратко и ясно.

2. Когато паля и гася не се чува. Само при движение и то преди да съм изминал 5-7км

3. Чува се когато сменям предавките, обикновенно при 1->2-ра, но мисля че и към трета. Към ниска не съм забелязал

4. Няма според мен общо с двигателя.

 

Днес бях на сервиз Виликар. Смених ангренажен ремък и маслото на скоростната кутия. Тъпото е че тази сутрин и до обяд звукът не се прояви. Точно като бях там не можах да го демонстрирам.

Един приятел ме успокои, че е лагер на скоростната кутия, който я свързва с колянов вал, но съм можел да си карам известно време и така.

Това, което мен обаче ме притеснява е че аз не мога да си определя допустими граници на звука. Нито честота. Може ли някой да каже какво става, когато положението започне да се влошава.

Колата иначе си върви, превключвам си скоростите и не отказва. Малко е хлабав лоста, ама е на 16 и е предимно градско момче. Само 5-та му е стегната и обратната

 

Днес започва да се прокрадва и една друга мисъл у мен. Дали не е свързано нещо със завои, а не с предавка. Явно ще се наложи за по-дълго да го наблюдавам и пак ще пиша.

 

ПП:

Тоя третия въпрос много ми хареса. Ами аз всъщност, като се размисля няколкото проблемни ситуации, които са ми ясни в главата са точно излизане от завой със смяна на скорост. Две се сещам още при потегляне от паркинг и две в движение от 2->3-та. Ще пиша пак, когато мога по-точно да дефинирам ситуацията.

Ако се сещате нещо вие пишете, моля!

 

Здравей колега и добре дошъл!

 

Въпреки обясненията, които си дал в поста си имам няколко въпроса:

 

1. Това, което чуваш виене ли е или скърцане.

2. Чува ли се, когато палиш и гасиш двигателя.

3. Чува ли се, гогато сменяш предавките във възходящ и/или низходящ ред при по-рязко отпускане на съединителя.

4. Ако е свързан с оборотите на двигателя, изчезва ли при по-високи обороти.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Зададох тези въпроси, защото имам нещо предвид. Аз карам Carisma и имам подобен проблем (по описанието ти не мога да преценя точно).

Състои се в проскърцване при палене и гасене на двигателя и при смяна на предавките, когато отпусна съединителя по-рязко.

 

Причината е локализирана- лещата, която се намира на мястото на свързване на две от частите а ауспуха е износена, не фиксира добре и при леко движение на двигателя, в резултат от горните действия се трие в тръбите и проскърцва. Когато се напръска с някаква смазка скърцането изчезва, но както се сещаш там температурата е висока и нищо не може да изтрае. Просто трябва да се смени въпросната леща (най-добре с графитова).

 

Аз като установих причината се успокоих и засега усилвам радиото :D , докато ми дойде мерака да сменя лещата.

 

Дано и при теб проблемът да се окаже безобиден.

Поздави!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Много често се получава и при износен лагер на първичния вал на скоростната кутия. Другият вариант е аксиален лагер.

Трябва да се свали съединителя и да се огледа всичко внимателно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз по принцип работя с компютри и тези неща не значат много за мен. Аксиален лагер всъщност наскоро ми обясняваха къде е принципно.

Значи вчера си направих няколко опита. Тръгване и спиране, превключване на по-горна и по-долна предавка, но само напред. Колата не издаде и тон. На завой, обаче понякога Lancer-а ми плаче. Не знам защо, и не виждам никаква особена последователност (в моя бранш това няма много смисъл :icon_hmm: ). Буквално на един и същи завой веднъж е на кеф, а после се оплаква.

Първичен лагер на скоростната кутия и аксиален лагер, ако са свързани само със смяната на скоростите не трябва ли дори и при право движение да се обажда. Какво мога да очаквам, когато нещата започнат да се задълбочават. Някакви допълнителни симптоми.

Има ли нещо, което е свързано с кормилната уредба, макар че всъщност в покой пък и при постоянна скорост (малка разбира се) колата не се обажда изобщо.

Остава ми да карам на завой само на една скорост (обикновенно II-ра) до пълното изправяне :(

Много често се получава и при износен лагер на първичния вал на скоростната кутия. Другият вариант е аксиален лагер.

Трябва да се свали съединителя и да се огледа всичко внимателно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега ( не само по :mitsu-smiley: -вски........ :D а и по компютровски :D ) така както го описваш проблема, не е нито кол. вал ,нито лагер аксиален, нито нещо друго, а е съединител............това "Хууу" се появява само при потегляне на 1 и на 2 предавка и означава че феродовия ти диск е толкова износен ,че нитовете опират вече по притискателния диск и се трият в него, изразява се по силно сутрин ,когато колата е студена или след известен престой от време в покой. :) Но не е лошо да се чуе и да се каже/определи по добре диагнозата , защото това е свързано с доста средства и време............. :icon_blush: т.е. си за смяна на съединител , а щом е трил нит там , значи целия комплект съединител ще трябва да смениш........... :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз по принцип работя с компютри и тези неща не значат много за мен. Аксиален лагер всъщност наскоро ми обясняваха къде е принципно.

Значи вчера си направих няколко опита. Тръгване и спиране, превключване на по-горна и по-долна предавка, но само напред. Колата не издаде и тон. На завой, обаче понякога Lancer-а ми плаче. Не знам защо, и не виждам никаква особена последователност (в моя бранш това няма много смисъл :icon_hmm: ). Буквално на един и същи завой веднъж е на кеф, а после се оплаква.

Първичен лагер на скоростната кутия и аксиален лагер, ако са свързани само със смяната на скоростите не трябва ли дори и при право движение да се обажда. Какво мога да очаквам, когато нещата започнат да се задълбочават. Някакви допълнителни симптоми.

Има ли нещо, което е свързано с кормилната уредба, макар че всъщност в покой пък и при постоянна скорост (малка разбира се) колата не се обажда изобщо.

Остава ми да карам на завой само на една скорост (обикновенно II-ра) до пълното изправяне :(

 

Добре де, имам едно питане- Ако завиваш, но не превключваш, или пък ако разклатиш автомобила вляво и вдясно / гледай да не се обърнеш по таван :) / да кажем на 2-ра предавка, получава ли се този шум? :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това виене само при завой ли се появява??? :icon_hmm: Не при потегляне , така ли?? :icon_hmm:

 

Да това виене се появява само при завой. Само при ниска скорост и при лекото завъртане на волана. То е някак си в определена позиция. Вчера даже се получи без смяна на скорости. Карах на първа и взимах леко завойче. Сигурно поне 20 пъти съм тръгвал от място и спирал, но само 2 или 3 пъти ми се случи на завой. Ще уточня, че цял ден си загубих при онези простаци дето следят за движението, да не си помислите че съм мазохист.

 

Това с лакатушенето ще го пробвам скоро.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да това виене се появява само при завой. Само при ниска скорост и при лекото завъртане на волана. То е някак си в определена позиция. Вчера даже се получи без смяна на скорости. Карах на първа и взимах леко завойче. Сигурно поне 20 пъти съм тръгвал от място и спирал, но само 2 или 3 пъти ми се случи на завой. Ще уточня, че цял ден си загубих при онези простаци дето следят за движението, да не си помислите че съм мазохист.

 

Това с лакатушенето ще го пробвам скоро.

Не обичам да давам диагнози от разстояние, като врачка, но мисля, че трябва да си сложиш нови предни накладки, препоръчвам Текстар или Минтекс / Textar, Mintex/. Малка е вероятността да са задни, но присъства. най- добре свали предните накладки, и ако са лъснати по триещата повърхност/ откъм диска/, значи са твърда структура, или са палени някога. и в двата случая не стават за нищо. Нещо друго- вземи две накладки и ги отъркай една в друга- ако се получава черен прах и не лъщят, значи са ОК, ако се трият все едно пързаляш камъни, просто посети правилния магазин :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Така, последните мои наблюдения са, че колата на 1-ва и 2-ра предавка и ниска скорост вие при едва извит волан. Даже тази сутрин го докарах до доста продължително виене, като задържах волана в тази позиция. В ситуацията бях на първа, токущо бях потеглил на широк паркинг на Била и като го чух задържах и скорост и волан и си виеше. Като извих повече волана (все пак трябваше да направя завоя) спря. Появява се и в двете посоки на въртене, но само в самото начало при едвам загатнат завой.

 

Къде са накладките и как мога да ги събера една до друга не ми е много ясно? Как мога да ги видя и да разбера колко са износени? Ако отида в сервиз предполагам ще ми кажат че са износени, ако обеля и дума за тях. Във Виликар ми правиха оглед при покупката. После пак при смяна на ангренажен ремък и нищо не казаха за накладки. Само нещо от типа лебедки или билетки или нещо такова на предните колела.

 

В подфорума за Galant има тема за амбриажни помпи. Но на това място в моя Lancer седи друго (мисля). Ако пратя снимка на съдържанието ми под предния капак ще може ли да ми посочите кое е и аз да проверя.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не обичам да давам диагнози от разстояние, като врачка, но мисля, че трябва да си сложиш нови предни накладки, препоръчвам Текстар или Минтекс / Textar, Mintex/.

Аз също препоръчвам на колегата хубаво да си избере накладки, но по отношение на Текстар или Минтекс нещата стоят малко различно. В някои от кутиите си Текстар слагат Минтекс, от друга страна Минтекс не са много за предпочитане. В една друга тема Биг Боса беше писал за Road House ето тези мога да предложа. Все пак Текстар са си Текстар, друг е въпросът че те слагат в кутиите Минтекс предимно за Немските коли.

Така че колега, въпросът е доста спорен. Големите компании са си направили вече име и сега купуват от по-малките продуктите им (в случая става дума за накладки) и ги продават под името си.

Но това което мога да ти кажа е че и Road House са Испански и да добри. Успех!

:rulez:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Така, последните мои наблюдения са, че колата на 1-ва и 2-ра предавка и ниска скорост вие при едва извит волан. Даже тази сутрин го докарах до доста продължително виене, като задържах волана в тази позиция. В ситуацията бях на първа, токущо бях потеглил на широк паркинг на Била и като го чух задържах и скорост и волан и си виеше. Като извих повече волана (все пак трябваше да направя завоя) спря. Появява се и в двете посоки на въртене, но само в самото начало при едвам загатнат завой.

 

Къде са накладките и как мога да ги събера една до друга не ми е много ясно? Как мога да ги видя и да разбера колко са износени? Ако отида в сервиз предполагам ще ми кажат че са износени, ако обеля и дума за тях. Във Виликар ми правиха оглед при покупката. После пак при смяна на ангренажен ремък и нищо не казаха за накладки. Само нещо от типа лебедки или билетки или нещо такова на предните колела.

 

В подфорума за Galant има тема за амбриажни помпи. Но на това място в моя Lancer седи друго (мисля). Ако пратя снимка на съдържанието ми под предния капак ще може ли да ми посочите кое е и аз да проверя.

Напиши ЛС на Ди- Джея да се разберете. Сигурен съм , че ще ти порави колата :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

При мен имаше свирене като потеглиам при отпускане на съединителя.Имах проблем със скоростната кутия,намерих втора употреба и я закарах във ВИЛИКАР да ми я сменят.Като свалиха скоростите и двата диска на съединителя,на притескателния диск където пружиниращите пластини се допират до коаксиалния лагер имаше "изяден" канал с диаметъра на тази част от коаксиалния лагер която се върти.Феродовия диск и притескателния са на фирмата AISIN-казаха ми че са турски.Аз купих колата наскоро(lancer '88 4g15 ,C62 ).Също така ми казаха че Huindai Pony е по лиценз на Mitsubishi Lancer 1988-1992 и частите стават 1:1. :mitsu-smiley: :mitsu-smiley: :mitsu-smiley:

Сложиха ми съединител от Хюндай ,сега скоростите се включват много плавно.Съединителя (2-та диска) струват 160 лв,труда е относителен,по тел. ми казаха 200лв всико.Майстора който прави колата каза 60лв,имаше друг майстор до него който каза 65, а третия -70.В крайна сметка сметка платих 230лв ,но ми стана интересно как се определят цените.За пръв път ходя там.

 

 

:mitsu-smiley: :mitsu-smiley: :mitsu-smiley: Важното е че колата ми се движи.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, благодаря за отзива в темата. Ще ми се да те питам за още някои подробности.

От къде намери скоростна кутия на старо?

Пишеш, че си отишъл със скоростна кутия, но не става ясно дали са ти я монтирали или не. Единствено разбирам, че на съединителя са ти подменили дисковете.

Интересно още, как така различните майстори с различни цени са дали. Там съм ходил 3 пъти и всеки път ми казват отиваш на еди кой си стенд и после плащам в стаичката.

Последно, като резултат от смяната премахна ли се онзи досаден шум?

Благодаря още веднъж

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...