Премини към съдържание

Colt 2006 г. - EPS лампа


Препоръчано мнение

Здравейте,

 

първата повреда след над 6 безпроблемни години.

 

Светва лампа EPS и волана става много твърд. Предполагам проблем с ел. хидравликата. Ще излезе ли нещо на обикновена диагностика при приятели (bosh KTS) или трябва да тичам в Дарс ауто = Балкан стар?

Има ли история с подобни проблеми ? Търсенето във форума не открива нищо :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

първата повреда след над 6 безпроблемни години.

 

Светва лампа EPS и волана става много твърд. Предполагам проблем с ел. хидравликата. Ще излезе ли нещо на обикновена диагностика при приятели (bosh KTS) или трябва да тичам в Дарс ауто = Балкан стар?

Има ли история с подобни проблеми ? Търсенето във форума не открива нищо :)

Отиди и виж какво ще ти покаже диагностиката, най вероятно датчик положение волан или нещо такова беше......възможно е да ти е слаб акумулатора и за това да ти дава грешшка ,като ел-ката изкл. ел. системата.......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Отиди и виж какво ще ти покаже диагностиката, най вероятно датчик положение волан или нещо такова беше......възможно е да ти е слаб акумулатора и за това да ти дава грешшка ,като ел-ката изкл. ел. системата.......

 

А какви може да са другите възможни причини волана да стане твърд и да не се връща обратно след излизане от завой а на място да се върти леко и да не свети EPS лампата? Например може ли да се е повредила рейката и да заяжда и да пречи на волана да се изправи сам? На колегата щом му свети лампата е супер, поне така с диагностика лесно ще може да се разбере какъв е проблема, ECU, Rack, Steering Wheel position sensor, Torque sensor?!

 

Тук може да се видят и възможните грешки с описание:

 

http://www.evoscan.com/manuals/ColtRalliart/065_WM_PDF/GR00006201-37.pdf

Редактирано от tonino_g3
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А какви може да са другите възможни причини волана да стане твърд и да не се връща обратно след излизане от завой а на място да се върти леко и да не свети EPS лампата? Например може ли да се е повредила рейката и да заяжда и да пречи на волана да се изправи сам? На колегата щом му свети лампата е супер, поне така с диагностика лесно ще може да се разбере какъв е проблема, ECU, Rack, Steering Wheel position sensor, Torque sensor?!

 

Тук може да се видят и възможните грешки с описание:

 

http://www.evoscan.com/manuals/ColtRalliart/065_WM_PDF/GR00006201-37.pdf

Ако имаш леко механично задържане,може да не светне лампата, но все пак си има и сензор такъв, но в определени граници, след тях ще светне ........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако имаш леко механично задържане,може да не светне лампата, но все пак си има и сензор такъв, но в определени граници, след тях ще светне ........

 

Проблемът при мен е, че при завой волана не се връща в нормално положение, седи като заключен, побъркаме този волан, мислех че са лагерчетата на амортисьорите, но май и те не са, шарнирите изглеждат ОК, диагностика непоказва нищо, всички сензори работят, ECU работи, колата не е блъскана или удряна, няма никакви следи от поражания, единственото което е по-различно от на колегата колта например е че не е карана редовно, веднъж на 2-3 седмици за по 20-30км. Към момента ми е 5 тата кола с този проблем и немога да открия какво е??? Ако е рейката ще е сменя, но няма гаранция, че е тя, а не ми се сменява е така наред щото ще ми излезе супер скъпо да си правя подобни експерименти, ти лично имл ли си подобен случай?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Утре ще докладвам по моя случай :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нова рейка.. близо 2000 лв (1923 лв или нещо подобно).

Казаха, че ще се опитат да ми намерят втора ръка. Проблемът май е в датчик близо до рейката, който обаче го нямало като част и са опитвали, но не са успявали да оправят. (т.е. проблемът не е в ел. моторчето или механиката).

 

Тия дни ще се опитаме да намерим и свалим въпросния датчик.. един от приятелите ми е инжинер по електроника и често поправя неща, които другаде смятат за непоправими.. разбира се зависи кое как е капсуловано и пр и пр. Ако не - ще търсим втора ръка или по-изгоден заместител :).

 

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Лоша работа, дано успеете да я оправите. Случайно да си запомнил кода на грешката? А до колкото рейки втора употреба все ще се намерят ако няма от колт потърсете и от смарт 44. Успех и да споделиш как са се развили нещата, не искам да плаша никой, но при колтовете ако на някой нещо се развали то значи на всички от нас един ден ще се случи същото. :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За съжаление, чак после се сетих, че трябваше да искам точния код на грешката.

 

Между другото със стандартен Bosh kts не става нищо.. няма записани грешки към управлението на двигателя, а "ходова част" изобщо не излиза като система. Наложи се да я карам в Дарс Ауто. Там не ми казаха код, а само горното обяснение.

 

Приемчикът каза, че досега само по щети е сменял цели рейки.. явно не е често срещана "болест" или поне не още.. :)

 

Ще ви държа в течение.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За съжаление, чак после се сетих, че трябваше да искам точния код на грешката.

 

Между другото със стандартен Bosh kts не става нищо.. няма записани грешки към управлението на двигателя, а "ходова част" изобщо не излиза като система. Наложи се да я карам в Дарс Ауто. Там не ми казаха код, а само горното обяснение.

 

Приемчикът каза, че досега само по щети е сменял цели рейки.. явно не е често срещана "болест" или поне не още.. :)

 

Ще ви държа в течение.

 

На 6 години... а на колко километра е ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Малко, 72 000 км. Майка ми я кара.. :)

 

Моята няма 5 години и е на двойно км :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На тези рейки поне при мен болежката за сега все още неясна, е че колкото по-малко км е колата и колкото по-малко е карана толкова по-често срещан проблем със затягането на волана, и още по-лошото без лампа на таблото. Друг проблем при тях е прегряването, което може би е довело до проблемен торк сензор понеже този сензор е точно от страни на кутията където е ел мотора и зъбните предавки, закрит с капак с 4 винтчета. Как може да се прегрее една електрическа рейка, като се върти волана пълно ляво и пълно дясно много бързо, най-често срещано явление при паркиране на тесно място. Малко повече инфо кое къде и как тук:

 

http://www.cardiagnostics.be/-now/MUT_bestanden/New%20Colt%20Workshopmanual/37A%20Power%20Steering.pdf

Редактирано от tonino_g3
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

ЕХА! Изключително полезен файл. Утре ще звъня, за да ми кажат точната грешка.. дано са я записали.. но дори и да не са.. по това описание най-малкото ще можем да разберем дали дава правилни показания troque сензора...

Съмнява ме е да е от много интензивно въртене на място, тъй като.. е там паркирането се извършва .. баааавно и внимателно :) Иначе колата е карана ежедневно.. пък макар и често за по 10-15 км/ден.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Грешката е С1513 - голяма разлика в показанията на волтажа между основния и вторичен сигнал (мой превод). Днес ще го разчепкаме :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега виж това ако може нещо още да ти помогне:

 

http://faq.out-club.ru/download/outlander-III/maintenance/Service_Manual_2013/2013/37/html/M137201550014800ENG.HTM

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти,

 

уви, оказа се, че на място няма как да го отворим и замерим. Махнахме болтчетата на капака, но същия не помръдва и без да свалим целия мост няма как да се работи свободно... а пък днес моя приятел със сервиза се занимаваше със собствената си барака и не му се захващаше с нещо по-ангажиращо.

 

Засега реших да почакам, тъй като от както изчистиха вчера грешките в Дарс Ауто, до момента няма никакви проблеми. Вчера 5-6 пъти изключи, а днес цял ден въртя нарочно с нея и няма проблем.. Така че, засега ще й погледаме сеира още няколко дни.. направи ли пак чакмак - рейката долу :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,

последният линк дето съм качил в точки 6 и 7 е описано, че може и проблема да идва от ECU-то на рейката а не от торк сензора, най-добре ако пак се появи да проверите добре пак преди да сваляте целия мост. Аз утре ще разменям на две еднакви коли ECU-тата да видим дали ще има разлика.

Редактирано от tonino_g3
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Неприятното е, че тези неща може най-лесно да се тестват с въпросния MUT-III, което на нас разбираемо ни липсва :) Иначе в дарс ауто са ми намерили донорска рейка втора ръка, но се надявам да не стигне до там.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При диагностиката на подобни проблеми ако всичко на пръв поглед е наред..... задължително първо пуснете една калибровка. Понякога доста помага, на мен лично на това ми прилича. За съжаление наистина подобни проблеми без компютър е немислимо да се търсят.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Лек ъпдейт по моят случай:

За огромно съжаление май се оказва рейката, заяла поради някаква причина, най-вероятно според мен е от седяне и сега накъдето се завърти волана си остава на същото място, и не само че не се връща а ми е и трудно да се изправи, а когато се движиш направо и за да се държи колата в права линия е много трудно. Това ми е може би 5 тата кола от вида с подобен проблем и все коли малко и рядко карани, и в комбинация с 'прекрасното английско време'резултатът е на лице затегната рейка. Окачването е подробно прегледано и диагностика правилно направена- няма грешки. А сега как и какво и защо може да заяде в тази рейка остава да се разбере?!!! :help: :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...