earendil Публикувано 10 март 2013 Сподели Публикувано 10 март 2013 Здравейте, първата повреда след над 6 безпроблемни години. Светва лампа EPS и волана става много твърд. Предполагам проблем с ел. хидравликата. Ще излезе ли нещо на обикновена диагностика при приятели (bosh KTS) или трябва да тичам в Дарс ауто = Балкан стар?Има ли история с подобни проблеми ? Търсенето във форума не открива нищо Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 10 март 2013 Сподели Публикувано 10 март 2013 Здравейте, първата повреда след над 6 безпроблемни години. Светва лампа EPS и волана става много твърд. Предполагам проблем с ел. хидравликата. Ще излезе ли нещо на обикновена диагностика при приятели (bosh KTS) или трябва да тичам в Дарс ауто = Балкан стар?Има ли история с подобни проблеми ? Търсенето във форума не открива нищо Отиди и виж какво ще ти покаже диагностиката, най вероятно датчик положение волан или нещо такова беше......възможно е да ти е слаб акумулатора и за това да ти дава грешшка ,като ел-ката изкл. ел. системата....... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tonino_g3 Публикувано 10 март 2013 Сподели Публикувано 10 март 2013 (редакция) Отиди и виж какво ще ти покаже диагностиката, най вероятно датчик положение волан или нещо такова беше......възможно е да ти е слаб акумулатора и за това да ти дава грешшка ,като ел-ката изкл. ел. системата....... А какви може да са другите възможни причини волана да стане твърд и да не се връща обратно след излизане от завой а на място да се върти леко и да не свети EPS лампата? Например може ли да се е повредила рейката и да заяжда и да пречи на волана да се изправи сам? На колегата щом му свети лампата е супер, поне така с диагностика лесно ще може да се разбере какъв е проблема, ECU, Rack, Steering Wheel position sensor, Torque sensor?! Тук може да се видят и възможните грешки с описание: http://www.evoscan.com/manuals/ColtRalliart/065_WM_PDF/GR00006201-37.pdf Редактирано 10 март 2013 от tonino_g3 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 10 март 2013 Сподели Публикувано 10 март 2013 А какви може да са другите възможни причини волана да стане твърд и да не се връща обратно след излизане от завой а на място да се върти леко и да не свети EPS лампата? Например може ли да се е повредила рейката и да заяжда и да пречи на волана да се изправи сам? На колегата щом му свети лампата е супер, поне така с диагностика лесно ще може да се разбере какъв е проблема, ECU, Rack, Steering Wheel position sensor, Torque sensor?! Тук може да се видят и възможните грешки с описание: http://www.evoscan.com/manuals/ColtRalliart/065_WM_PDF/GR00006201-37.pdfАко имаш леко механично задържане,може да не светне лампата, но все пак си има и сензор такъв, но в определени граници, след тях ще светне ........ Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tonino_g3 Публикувано 10 март 2013 Сподели Публикувано 10 март 2013 Ако имаш леко механично задържане,може да не светне лампата, но все пак си има и сензор такъв, но в определени граници, след тях ще светне ........ Проблемът при мен е, че при завой волана не се връща в нормално положение, седи като заключен, побъркаме този волан, мислех че са лагерчетата на амортисьорите, но май и те не са, шарнирите изглеждат ОК, диагностика непоказва нищо, всички сензори работят, ECU работи, колата не е блъскана или удряна, няма никакви следи от поражания, единственото което е по-различно от на колегата колта например е че не е карана редовно, веднъж на 2-3 седмици за по 20-30км. Към момента ми е 5 тата кола с този проблем и немога да открия какво е??? Ако е рейката ще е сменя, но няма гаранция, че е тя, а не ми се сменява е така наред щото ще ми излезе супер скъпо да си правя подобни експерименти, ти лично имл ли си подобен случай? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
earendil Публикувано 10 март 2013 Автор Сподели Публикувано 10 март 2013 Утре ще докладвам по моя случай Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
earendil Публикувано 11 март 2013 Автор Сподели Публикувано 11 март 2013 Нова рейка.. близо 2000 лв (1923 лв или нещо подобно).Казаха, че ще се опитат да ми намерят втора ръка. Проблемът май е в датчик близо до рейката, който обаче го нямало като част и са опитвали, но не са успявали да оправят. (т.е. проблемът не е в ел. моторчето или механиката). Тия дни ще се опитаме да намерим и свалим въпросния датчик.. един от приятелите ми е инжинер по електроника и често поправя неща, които другаде смятат за непоправими.. разбира се зависи кое как е капсуловано и пр и пр. Ако не - ще търсим втора ръка или по-изгоден заместител . Поздрави Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tonino_g3 Публикувано 11 март 2013 Сподели Публикувано 11 март 2013 Лоша работа, дано успеете да я оправите. Случайно да си запомнил кода на грешката? А до колкото рейки втора употреба все ще се намерят ако няма от колт потърсете и от смарт 44. Успех и да споделиш как са се развили нещата, не искам да плаша никой, но при колтовете ако на някой нещо се развали то значи на всички от нас един ден ще се случи същото. :mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
earendil Публикувано 11 март 2013 Автор Сподели Публикувано 11 март 2013 За съжаление, чак после се сетих, че трябваше да искам точния код на грешката. Между другото със стандартен Bosh kts не става нищо.. няма записани грешки към управлението на двигателя, а "ходова част" изобщо не излиза като система. Наложи се да я карам в Дарс Ауто. Там не ми казаха код, а само горното обяснение. Приемчикът каза, че досега само по щети е сменял цели рейки.. явно не е често срещана "болест" или поне не още.. Ще ви държа в течение. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
me4o Публикувано 11 март 2013 Сподели Публикувано 11 март 2013 За съжаление, чак после се сетих, че трябваше да искам точния код на грешката. Между другото със стандартен Bosh kts не става нищо.. няма записани грешки към управлението на двигателя, а "ходова част" изобщо не излиза като система. Наложи се да я карам в Дарс Ауто. Там не ми казаха код, а само горното обяснение. Приемчикът каза, че досега само по щети е сменял цели рейки.. явно не е често срещана "болест" или поне не още.. Ще ви държа в течение. На 6 години... а на колко километра е ? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
earendil Публикувано 11 март 2013 Автор Сподели Публикувано 11 март 2013 Малко, 72 000 км. Майка ми я кара.. Моята няма 5 години и е на двойно км Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tonino_g3 Публикувано 11 март 2013 Сподели Публикувано 11 март 2013 (редакция) На тези рейки поне при мен болежката за сега все още неясна, е че колкото по-малко км е колата и колкото по-малко е карана толкова по-често срещан проблем със затягането на волана, и още по-лошото без лампа на таблото. Друг проблем при тях е прегряването, което може би е довело до проблемен торк сензор понеже този сензор е точно от страни на кутията където е ел мотора и зъбните предавки, закрит с капак с 4 винтчета. Как може да се прегрее една електрическа рейка, като се върти волана пълно ляво и пълно дясно много бързо, най-често срещано явление при паркиране на тесно място. Малко повече инфо кое къде и как тук: http://www.cardiagnostics.be/-now/MUT_bestanden/New%20Colt%20Workshopmanual/37A%20Power%20Steering.pdf Редактирано 11 март 2013 от tonino_g3 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
earendil Публикувано 11 март 2013 Автор Сподели Публикувано 11 март 2013 ЕХА! Изключително полезен файл. Утре ще звъня, за да ми кажат точната грешка.. дано са я записали.. но дори и да не са.. по това описание най-малкото ще можем да разберем дали дава правилни показания troque сензора...Съмнява ме е да е от много интензивно въртене на място, тъй като.. е там паркирането се извършва .. баааавно и внимателно Иначе колата е карана ежедневно.. пък макар и често за по 10-15 км/ден. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
earendil Публикувано 12 март 2013 Автор Сподели Публикувано 12 март 2013 Грешката е С1513 - голяма разлика в показанията на волтажа между основния и вторичен сигнал (мой превод). Днес ще го разчепкаме Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tonino_g3 Публикувано 12 март 2013 Сподели Публикувано 12 март 2013 Колега виж това ако може нещо още да ти помогне: http://faq.out-club.ru/download/outlander-III/maintenance/Service_Manual_2013/2013/37/html/M137201550014800ENG.HTM Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
earendil Публикувано 12 март 2013 Автор Сподели Публикувано 12 март 2013 Здрасти, уви, оказа се, че на място няма как да го отворим и замерим. Махнахме болтчетата на капака, но същия не помръдва и без да свалим целия мост няма как да се работи свободно... а пък днес моя приятел със сервиза се занимаваше със собствената си барака и не му се захващаше с нещо по-ангажиращо. Засега реших да почакам, тъй като от както изчистиха вчера грешките в Дарс Ауто, до момента няма никакви проблеми. Вчера 5-6 пъти изключи, а днес цял ден въртя нарочно с нея и няма проблем.. Така че, засега ще й погледаме сеира още няколко дни.. направи ли пак чакмак - рейката долу Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tonino_g3 Публикувано 12 март 2013 Сподели Публикувано 12 март 2013 (редакция) Здравей,последният линк дето съм качил в точки 6 и 7 е описано, че може и проблема да идва от ECU-то на рейката а не от торк сензора, най-добре ако пак се появи да проверите добре пак преди да сваляте целия мост. Аз утре ще разменям на две еднакви коли ECU-тата да видим дали ще има разлика. Редактирано 12 март 2013 от tonino_g3 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
earendil Публикувано 12 март 2013 Автор Сподели Публикувано 12 март 2013 Неприятното е, че тези неща може най-лесно да се тестват с въпросния MUT-III, което на нас разбираемо ни липсва Иначе в дарс ауто са ми намерили донорска рейка втора ръка, но се надявам да не стигне до там. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen_z Публикувано 12 март 2013 Сподели Публикувано 12 март 2013 При диагностиката на подобни проблеми ако всичко на пръв поглед е наред..... задължително първо пуснете една калибровка. Понякога доста помага, на мен лично на това ми прилича. За съжаление наистина подобни проблеми без компютър е немислимо да се търсят. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tonino_g3 Публикувано 13 март 2013 Сподели Публикувано 13 март 2013 Лек ъпдейт по моят случай: За огромно съжаление май се оказва рейката, заяла поради някаква причина, най-вероятно според мен е от седяне и сега накъдето се завърти волана си остава на същото място, и не само че не се връща а ми е и трудно да се изправи, а когато се движиш направо и за да се държи колата в права линия е много трудно. Това ми е може би 5 тата кола от вида с подобен проблем и все коли малко и рядко карани, и в комбинация с 'прекрасното английско време'резултатът е на лице затегната рейка. Окачването е подробно прегледано и диагностика правилно направена- няма грешки. А сега как и какво и защо може да заяде в тази рейка остава да се разбере?!!! :help: :mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.