Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Много странен проблем...


Rangel Simov

Препоръчано мнение

Снощи ми се случи нещо много странно. Седях си в колата, на едно место. Първо беше запалена, ксенона си свети, музиката си свири и колата си работи. След малко ми стана жега, врътнах ключа и остана музиката + ксенона, който след някакви секунди гасне сам /врътнал съм си ключа най-горе и не го пипам, за да не ги забравям през деня/. След малко трябваше да преместя колата, въртим ключа и места. Пак по същия начин, малко седя така, малко иначе. Тръгвам да паля, колата пали заработва и изгасва, викам я па ти, тръгвам да въртя пак И НИЩО, изобщо не завъртя, ама ИЗОБЩО само едно ТЪК ТЪК ТЪК ТЪК, вадя ключа и пробвам с него, викам нещо аларми да са се прецакали и пак нищо. Докарват другата кола, даваме ток, пак от раз. Карам я има няма 10мин до нас, гася я, след 3 часа излизам пали от раз, паркирам я на вън, цяла нощ -12 и повече, сутринта въртя, първия път не успя, втория от раз, ако бях подгрял два пъти свещите, щеше да запали от първия. Та въпроса е, какво и стана снощи? Защото в случая, бях в София, имаше друга кола, имам кабели, но ако се случи другаде?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Трябва да вземеш под внимание няколко фактора.

1. Когато колата се кара предимно в града акумулатора не се зарежда пълноценно.

2. Честото палене изяжда постепенно съхранената в него енергия, а при теб освен стартера и подгряващите свещи гълтат доста ток.

3. Ниската температура също намалява капацитета на акумулатора - увеличава се гъстотата на разтвора и се намалява стартовия ток.

Предполагам двойното подгряване изиграва следният ефект. При първото подгряване големият ток през акумулатора загрява електролита и при следващото подгряване и стартиране вече получаваш по-голям ток.

При бензиновите се препоръчва преди палени на -15 -20 градуса да се включат светлините - дълги, къси, габарити и нагревателя на задното стъкло.

По този начин се загрява електролита и при стартирането на двигателя тока от акумулатора е по-голям и ти гарантира палене от първия път. При недозареден акумулатор е много важно да запалиш от първия път, защото после може да няма кой да ти даде ток!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ама проблема е, че колата запали и в следващия миг изгасна. И все едно някой махна клемата. То не завъртя, просто нищо, идеята е че - нямаше умиращ акумулатор, а просто все едно го няма.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Проблема не е странен, просто акумулатора ти е почти заминал.

При дизелите е така - днеска палиш утре не палиш.... вече го изпитах същото нещо. Зареждането не помогна.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Добре, тогава как да си обясня, че съм я карал 10мин, стоя паркирана 3 часа и после запали от раз след което още 10мин и цяла нощ на -12 седя и запали от раз отново?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Добре, тогава как да си обясня, че съм я карал 10мин, стоя паркирана 3 часа и после запали от раз след което още 10мин и цяла нощ на -12 седя и запали от раз отново?

След като е седяла цяла нощ каза, че не е успяла от първия път да запали.

 

При мен запали след подаване на ток с кабели, зарежда се 30 мин и след това запали. На другата сутрин не запали. Пак дадохме ток и я карах повече от час, тъй като се прибирах от вилата. На следващата сутрин пак не запали.

Волтажа си беше 12 волта, в работещо състояние е 14 волта, което означава че си зарежда.

Проблема е, че пусковият ток вече не е същия и просто няма сила да завърти. Чува се характерният звук тък, тък, тък и всички лампички по таблото премигват... музиката си свири, ксенона си свети, ама няма сила да завърти.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

По принцип, най-добре се проверя как е акумулатора с тези ТОВАРНИ ВИЛКИ ли са или как се казва, дето товарят акумулатора и той показва в какво състояние и как задържа ток.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз да споделя, че на бащата хюндая имаше сходен проблем и се оказа изгоряла клетка на акумулатора или там нещо подобно.При него всичко си беше наред, палеше,гаснеше,музика и всичко си работеше перфектно, но от време на време изведнъж всичко гасне и няма ток никъде,не може да запали и така.Няколко пъти ходене до хюндай и там сменяха алтернатор и още някакви неща,но не се оправи докато не го закарахме да го натоварят с вилки и след това сменихме акумулатора и всичко си дойде на място.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

Имах същия проблем на мойта Хонда от 2000г. Тъкмо бях приключил със смяната на двигателя, затворих всичко въртя, запали, тръгнах да я тествам и всичко беше точно. Прибрах се, изгасих и след 5 минути като се качих пак да запаля, само се чува едно "ЦЪК" и толкова. Бях се постреснал. Реших, че нещо не съм вкарал някоя букса на ЕЦУ-то достатъчно силно и ми е изгоряло то. И хаайде, рових се да го стигна пак, ама всичко си беше ок. Тръгнах да гледам под капака и се оказа, че не ми беше достаъчно затегната минусовата клема на акумулатора. Не може да протече дсотатъчно силен ток, за да може да завърти стартера. Само чуваш как пластината в стартера затваря веригата (въпросното ЦЪК), но няма достатъчно ток, за да успее да завърти. Затегни си клемите или ги ПОЧИСТИ!!! Ако е стар акумулатора, има тенденция да се окисляват клемите. Почисти ги добре, както и на самия акумулатор терминалите, затегни ги и би трябвало да се оправи.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...