Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Спейс Стар 1.3 първи впечатления и въпроси


userone

Препоръчано мнение

Здравейте,

 

От вторник следващата седмица ще съм горд(?) собственик на този автомобил. Той и сега е с мен, за първоначално взаимно опознаване. След първите 100-ина км в мен възникнаха няколко въпроса и се надявам да намеря отговори тук (за което предварително благодаря).

 

Колата е холандска сглобка от 2001 година, с фабрична газова уредба. На 238 хил. км. Вземам я от мой близък познат. В 22 годишния си стаж като шофьор съм карал почти всичко, поради това няма да ви "тормозя" с въпроси за возия, визия и пр. Питанията са ми предимно технически :

 

- след вандализъм с "изскубване" на фабричното радио дисплея не показва нищо или почти нищо. Само части от символи и числа. Видях (прочетох) една - две теми тук относно дисплея, но не намерих подобен проблем. Идеи ?

 

- след запалване лампата с изображение на двигател гасне след 3-4 секунти - нормално ли е ?

 

- съединителят отделя / зацепва след средно положение на педала - какво е нормалното и дали положението се регулира ?

 

- от къде да намеря нови бутони за ел. задвижването на стъклата, плафон на тавана, чекмедже под пасажерската предна седалка? Или вариант (2) - от моргите ?

 

- дали да правя ремонт със сервизен комплект платна и уплатнения на фабричния изпарител BRC (на 11 години) или да слагам нов електрически? ГУ е обикновенна, не е инжекцион. Проблемът е треперене на оборотите при празен ход.

 

- монтиране на реле за дневни светлини? Има ли изпитани решения по въпроса?

 

Още веднъж благодаря предварително за отговорите ви...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

- съединителят отделя / зацепва след средно положение на педала - какво е нормалното и дали положението се регулира ?

 

Здравей колега. По въпроса за съединителя то той ще свърши в зависимост от стила на каране. При мен се опитах да го натегна (става долу над педалите в купето), но ефекта бе почти никакъв. Отделяше си все горе. Накрая му дойде време за смяна и се оказа че живота му е почти свършил (117000км по километраж): Тежко купе + малък на форма съединител. Ако приемем, че предният собственик на около 120000км е направил първата смяна, то при равни други условия, рано или късно и ти ще опреш до смяната му. Дори и след новия съединител той си отделя нагоре, с което се свиква.

Използвай едновременно и възможността да смениш и маслото в скоростите, което по дебелите книги се сменя на 105000км/7г.

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

- монтиране на реле за дневни светлини? Има ли изпитани решения по въпроса?

 

Още веднъж благодаря предварително за отговорите ви...

 

Ето Ви тема по въпроса.

http://www.mitsubishibg.com/forum/index.php?showtopic=26554&st=0

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, колега! Мисля, че няма причина да се тревожиш за лампата. Относно частите които търсиш има доста спейс стари във сайтовете за продажба на автомобили, които са на части и можеш да си намериш доста неща! Бордовият компютър, си има нещо като фабричен дефект част от цифрите му да не се показват напълно, но това се поправя. Мисля, че няма от какво да се тревожиш! Колата си заслужава! Много е здрава и от към ходова част! Успех!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Честито колега и хиляди без аварийни !

Лампата мисля че е нормално да гасне след няколко сек. все пак това мисля че е проверка на системата....

При мен дори и ABS и SRS гаснат с малки закъснения при първоначално запалване. Все пак гаснат - това ме успокоява. http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/biggrin.gif

 

По въпроса за изпарителя мисля че е по-добре да смениш уплътненията (целия комплект) , не се знае кога и дали изобщо са били сменяни ;) BRC си е една от най-добрите марки изпарители , нов ще ти е над 100 лв. предполагам.

Икономически ще ти е по-изгодно - цена за ремонтен комплект е около 20-25 лв. БГ вариант , към 35-40 италиански.

Гледаш точния модел на изпарителя и търпеливо проверяваш по магазините за газови уредби, и по сайтовете...

или се допитваш в сервиз да ти го обслужат.

 

За дисплея потърси още малко из форума - има няколко теми как да си възвърнеш цифрите - малко работа с поялник и си готов. Ако си намериш и оригинално касетофонче или СиДи ще се радваш на всички надписчета от дисплея, Но си е въпрос на предпочитание. Аз избрах новичък Pioneer със CD, USB и Audio In http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/rolleyes.gif

 

Успех!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

...

По въпроса за изпарителя мисля че е по-добре да смениш уплътненията (целия комплект) , не се знае кога и дали изобщо са били сменяни ;) BRC си е една от най-добрите марки изпарители , нов ще ти е над 100 лв. предполагам.

Икономически ще ти е по-изгодно - цена за ремонтен комплект е около 20-25 лв. БГ вариант , към 35-40 италиански.

Гледаш точния модел на изпарителя и търпеливо проверяваш по магазините за газови уредби, и по сайтовете...

или се допитваш в сервиз да ти го обслужат.

 

.....

 

Изпарителят е сервизиран вече - ремонтен комплект 35 лв, труд и настройки 40 лв. Прави ми впечатление, че първите 2-3 минути (студен или леко топъл двигател) на газ гасне или държи ниски обороти, особено след ускорение и последващо спиране, след това "заспива". Явно е нормално или трябва да загрея двигателя на бензин и след това на газ.

 

Възможно ли е да нямам АБС? Лампата за спирачки / накладки / ръчна / АБС не светва при първоначалното включване на ключа, в последствие, когато използвам ръчната -> свети. В нея няма надпис АБС.

 

Предният капак явно не се затваря добре, имам шум от него при движение, особено по неравните софийски улици. На едно от Пежа-та проблема беше в изпаднали тампони на капака -> тук не виждам такива. Варианти реглаж, уплътняване?

 

В спирачните дискове отпред има осезаем външен ръб - колко е нормалната дебелина на дисковете? Какво да гледам? За спиране -> спира, кове и т.н., в накладките има над 5-6 мм феродо, не бие и не тресе ппри спиране ...

 

Стига толкова въпроси, след изминатите над 100 км свикнахме взаимно с колата, харесва ми возията, усещането за стабилност и защита. Аз се опитвам да не я тормозя в ниски обороти (от 1994 до преди няколко месеца карах само дизели, само на жената е бензинов Суифт 4х4 2006 година), сега ми харесва тягата в диапазона 2000-3500 (карам само градско) ...

 

:drinks:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Възможно ли е да нямам АБС? Лампата за спирачки / накладки / ръчна / АБС не светва при първоначалното включване на ключа, в последствие, когато използвам ръчната -> свети. В нея няма надпис АБС.

 

( :drinks:

 

Напълно възможно - и моита е без ABS

Редактирано от ribarshe
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Искам да попитам и аз за дисковете на спирачната система. Когато свалях колелото установих че има около един милиметър ръб, който не знам дали е в норма? Някой би ли могъл да даде съвет? : )

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Дали крушката не е изгоряла....

Можете да проверите най-елементарно като тествате в реални условия дали ще задейства ABS по време на движение...

Убедете се че зад Вас няма друга движеща се кола и рязко спирате... Ако колелетата блокират и т.н. значи наистина нямате...

Ако по педала усетите силни вибрации подобно на това че и педала Ви " рита " и колелетата не се блокират - значи системата Ви е на лиц, просто крушката на таблото е за смяна..

http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/drinks.gif

 

Относно ниските обороти и гасненето според мен ще е по-добре първо да затопляш на бенз. и после да сменяш на газ ако прехвърлянето на горивото става ръчно. Така удължаваш и безпроблемната работа на двигателя...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Дали крушката не е изгоряла....

 

......

 

Относно ниските обороти и гасненето според мен ще е по-добре първо да затопляш на бенз. и после да сменяш на газ ако прехвърлянето на горивото става ръчно. Така удължаваш и безпроблемната работа на двигателя...

 

ABS няма, вече е сигурно. И крушката не е изгоряла :)

 

Обаче проблема с гасненето на газ остава с пълна сила. От една от предишните ми коли зная, че в повечето японски малолитражки след изключване от скорост при движение / плавно спиране електрониката "изкуствено" държи оборотите на двигателя малко над 1000 рпм, а при окончателно спиране ги сваля то тези на празен ход. И при това Митсубиши е така на бензин. Преди ремонта на изпарителя също беше така. В момента, ако освободя от скорост и отнема газ-та (освободя педала), оборотите рязко падат почти до 0-та, колебаят се 1-2 секунди и след това за още 1-2 секунди стигат до тези на празен ход. Това обаче ми пречи при рязко спиране (което е често срещано явление през деня в центъра), защото след това, когато настъпя педала, нерядко двигателя се задавя и гасне.

 

Да, зная, че трябва да отида на газаджия. Но се надявам, че все някой тук се е сблъсквал с подобен проблем. Затова моля да дадете идеи, за да се "явя" при майстора подготвен. Щото от дизели разбирам, от бензин отбирам малко, ама с газ-та хич ме няма...

 

Благодаря :drinks:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

Обаче проблема с гасненето на газ остава с пълна сила. От една от предишните ми коли зная, че в повечето японски малолитражки след изключване от скорост при движение / плавно спиране електрониката "изкуствено" държи оборотите на двигателя малко над 1000 рпм, а при окончателно спиране ги сваля то тези на празен ход. И при това Митсубиши е така на бензин.

 

Не съм съгласен с това - при движение и изключване от скорост оборотите след леко забавяне се връщат на около 800 / имам предвид моя спейс стар , предната ми кола нисан примера 1,6, по-предната също ауди80 1,8 / :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При работа на бензин добре ли се държи двигателя...?

Да не би проблема да е другаде - да не е пряко свързан с газовата... ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При работа на бензин добре ли се държи двигателя...?

Да не би проблема да е другаде - да не е пряко свързан с газовата... ?

 

 

На бензин няма проблеми. За по-сигурно още като я взех, смених свещи и кабели, след което чекнах компютъра за грешки - всичко точно. Компресията -> също, 11.2 на 4-те цилиндъра ... проблема е само на газ.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

На бензин няма проблеми. За по-сигурно още като я взех, смених свещи и кабели, след което чекнах компютъра за грешки - всичко точно. Компресията -> също, 11.2 на 4-те цилиндъра ... проблема е само на газ.

 

 

Проблемът и неговото решение :

 

- основният проблем се "яви" в изпарителя, подмяната на платната, уплътненията и щуцерите, последващата настройка -> всичко това извършено от изключително некомпетентните служители на С***я *а* Ко***с. Значи незнам защо първо решиха да "сервизират" изпарител, след което да заменят Ламбда-контрола с кранче, защото според тях "това черното омазвало настройките", накрая да вземат парите с усмивка, казвайки ми "вече всичко е наред". Следваше 10 дни тестов пробег с непрекъснати гаснения, мирис на неизгоряла газ, глъхнене при различни обороти и.т.н. Разбира се, когато търпението ми се изчерпа, след като михах 400 км с близо 76 литра газ, отидох да предявя рекламация. И се почна едно "чупене на ръце", едно увъртане ала "ами то ремонт на БРЦ не винаги ставало, що не сложиш нов, он'я Ламбда контрол не знаем защо е там, сега пак ще го пиппнем и пак ще пробваш, ама почакай малко тук (1 час)" ... и т.н.

 

- последва "газ да ме няма" от там и кардиналното решение да сложа ГИ. Разбира се не при тия от по-горе. Ако ще давам пари, на други да ги давам. Та от днес съм с ГИ. Нарочно накарах хората да разглобят пред мен "сервизирания" изпарител. И о чудеса, някои неща (присъстващи в сервизния комплект), изобщо не бяха подменяни. Вътрешността почистена най-вероятно с парцала, с който бършат картерите отдолу. Изходният щуцер (или както там се нарича) с видима пукнатина. Направо видях едно Дежа-Вю, един стар български филм, един Баш-майстор ми се показа отвътре откъм мембраната, едни мисли за едни сламени шапки в комините ме налегнаха ...

 

- та сега си карам и си мисля да не мисля за онези от по-горе, дори май вече забравих името на (Баш) майстора им. Нека са живи и здрави, колкото по-малко мислиш за проблемите, които си преодолял, толкова по спокойно ще живееш. Да са ни живи и здрави !!! А изпарителя си го "сервизирах" отново сам, ей-така, за да се науча на занаят.

 

ПП всички съвпадения на имена и хора не са съвсем случайни.

 

ПП2 къде е емотиконата "наздраве" ??? А, намерих я :drinks:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега , радвам се че си решил проблемите с колата,но според мен трябва да разкриеш калпавия сервиз , за да не пострадат други от форума.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега , радвам се че си решил проблемите с колата,но според мен трябва да разкриеш калпавия сервиз , за да не пострадат други от форума.

 

София Газ Комерс, в края на Дондуков, преди моста, в уличката в дясно, после в ляво ...

 

Обаче много други колеги са доволни от тях, затова смятам, че отношението им е лично към мен, като към човек, който не разбира от газ и подпитва "...това за какво е, онова дали го погледнахте, в сервизния комплект има много уплътнения, сменете ги всичките, дори и да не е ноебходимо, ламбда контрол-а защо го махнахте, след като последните 5 години е карано с него и т.н...". Явно са си казали "... тоя лапнишаран защо да не го изклатим сега да смени туй-онуй без да има нужда ..."

 

Сложих най-евтиния ГИ Вега 1, момчетата оставиха старата бутилка (50 л. на мястото на гумата), използваха изградената газова "магистрала", направиха компактен монтаж и сега съм изключително доволен -> 200 км в идеалния център с 3 х 2 задръствания (Красно Село до Руски Паметник и после Хотел Хемус през Семинарията до Румънското и обратно) при пълна до горе бутилка в началото, днес на същата колонка на същата бензиностанция допълних догоре 21 литра. Колата има ряз като на бензин, върви добре в ниските обороти (по-добре, отколкото на бензин).

 

Другата седмица смятам да отремонтирам дисплея с часовника и моментния разход, видях къде проблема ("изгнили" спойки). После следват дневни светлини и замяна на всички малки крушки с LED.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...