Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Увеличаване яркостта на таблото


kesten

Препоръчано мнение

Здравейте!

 

В нашите автомобили ( сигурно и при други марки) инженерите са предвидили при включени фарове, нивото на посветката по таблото да намалява, за да не пречи при шофиране нощем. Да, но в нашата родна ситуация се получва обратен ефект. Денем, след като гледаш ярко осветен от слънцето път, е малко трудно да видиш от раз, колко например е часа на дисплея. Предполагам, че всички вече сте се сблъскали с този проблем. Дали има начин, след като всичко е електроника, да променим яркоста както е при изключени фарове?

 

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че няма. Има 6 нива на силата на светене през деня и 6 - при включени фарове.

Единственото решение според мен, понеже от ключа се подава напрежение, информиращо електрониката, че са включени светлините, е да се монтира устройство, което да включва късите 15-20 секунди след запалването на двигателя. За сега нямам свободно време за ескперименти, но като застудее може да измисля нещо.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Има много умно решение за това. Инсталиране на DRL ( daytime running light) модул.

http://imageshack.us/a/img801/9687/drl1.jpg

 

По този начин през деня, ако забравиш да пуснеш светлините, те стартират автоматично и няма опасност от глоби. Самия модул има опции за много корекции.

Можеш да си настройваш на колкото искаш секунди запалването на светлините, както и загасването им, след, като загасиш колата.

Пести се доста енергия, защото освен, че виждаш идеално таблото (което не е включено) не са включени и задните светлини.

На мен лично ми беше доста некомфортно да не виждам добре таблото през светлата част на деня, при силно слънце.

Скоро ще публикувам подробни снимки за монтажа и преимуществата в ТАЗИ тема.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Относно монтажа на въпросния модул разбрах, че има проблем за нашите автомобили. Направо ми отказаха във фирма, занимаваща се с продажба и монтаж. Японските били незнам какви си и край.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Направо се стягай и догодина, ако даде Господ Пей Бак и пак на нова кола.

Миналата седмица в Петък на път за Трявна спрях в Севлиево да сменя маслото. Момчето ми връща ключа и вика - "Бе бате, тя на много малко километри!?" и какво да му кажа, че бачкам като луд и нямам време да се разхождам с колата. Тя е за пътуване и ако няма някаква хамалска работа няма смисъл да я вадя от гаража и то в град, който се прекосява пеш за 20 минути от единия край до другия.

 

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Направо се стягай и догодина, ако даде Господ Пей Бак и пак на нова кола.

 

Това малко трудно ще стане, но знае ли човек. Ето малко инфо за проблемите : http://avitel-bg.com/files/upload/29171d1fdba566d58c6649183d082f3723a05c34.pdf

 

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Добре де и какъв е проблема? Този DRL не се ли активира софтуерно? И да не е софтуерно нужния "хардуер", трябва да може да се поръча от дилърите на :mitsu-smiley: и да го монтират в оторизирания сервиз.

 

 

Пести се доста енергия, защото освен, че виждаш идеално таблото (което не е включено) не са включени и задните светлини.
И ти се лепва първата срещната патрулка и кара зад теб и искат акт да ти пишат, защото отзад не светело, следователно и отпред. :icon_doh: Редактирано от vladimirov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

И ти се лепва първата срещната патрулка и кара зад теб и искат акт да ти пишат, защото отзад не светело, следователно и отпред. :icon_doh:

 

 

ЗДП: "Дневни светлини са светлини, предназначени за подобряване на възприемането и видимостта на предната част на пътното превозно средство при движението му."

 

„Светлините за движение през деня трябва да съответстват на изискванията на Правило 87, рев.2 на Икономическата комисия за Европа на Организацията на обединените нации (ИКЕ на ООН), като на тях трябва да има съответната маркировка, предвидена в правилото.

Монтирането им на автомобила трябва да съответства на изискванията на Правило 48, рев.5 на ИКЕ-ООН."

 

В Правило 87 е записано, че интензитетът на светлината трябва да бъде в границите между 400 кандела и 800 кандела. За сравнение – лампа с нажежаема жичка 100W има интензитет 100 кандела.

 

В правило 87 се определя също така маркировката, която потвърждава, че продуктът е сертифициран като „фар за движение през деня" или дневни светлини. На видимо след монтажа място трябва да има буквата „Е", оградена с кръг. След буквата „Е" следва кодът държавата от Европейския съюз, която е сертифицирала продукта и обозначението за дневни светлини „RL". В близост до знака „Е" трябва да е изписан и номерът на сертификата.

 

В Правило № 48 е записано как трябва да бъдат монтирани дневните светлини. Външният край на светлините не трябва да бъде на повече от 400 мм. от най-крайния външен ръб на превозното средство. Разстоянието между вътрешните краища на двете дневни светлини не трябва да бъде под 600 мм. или 400 мм., когато общата ширина на превозното средство е под 1 300 мм. Височината от земята трябва да бъде между 250 мм. и 1 500 мм. Площта на светещата повърхност не трябва да е по-малка от 40 кв.см.

------------------------------------------------------------

Освен това при ослепително слънце задните светлини изобщо не се виждат, даже са опасни, защото не се виждат стоповете.

Не случайно в много европейски държави дневните светлини са премахнати поради различни съображения.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Добре де и какъв е проблема? Този DRL не се ли активира софтуерно? И да не е софтуерно нужния "хардуер", трябва да може да се поръча от дилърите на :mitsu-smiley: и да го монтират в оторизирания сервиз.

 

 

И ти се лепва първата срещната патрулка и кара зад теб и искат акт да ти пишат, защото отзад не светело, следователно и отпред. :icon_doh:

 

Владимиров, никога до сега не съм имал проблем с движеща се зад мен патрулка, защото отзад не са ми светели светлините! Постоянно шофирам градско и извънградско автомобили снабдени заводски (.... и лансера http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif ) с такъв вид DRL-и!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И ти се лепва първата срещната патрулка и кара зад теб и искат акт да ти пишат, защото отзад не светело, следователно и отпред.

Това е...несериозно бе :icon_refuse:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Несериозно, но се вече се е случвало два пъти. Случвало се е и да ми проверят всички документи, после да тръгнат да ми пишат акт, че докато съм си вадил полицата на застраховката (колата не е спряна на платното) съм си разкопчал колана, за да мога да я взема. После почват големите разправии.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...