kesten Публикувано 25 септември 2012 Сподели Публикувано 25 септември 2012 Здравейте! В нашите автомобили ( сигурно и при други марки) инженерите са предвидили при включени фарове, нивото на посветката по таблото да намалява, за да не пречи при шофиране нощем. Да, но в нашата родна ситуация се получва обратен ефект. Денем, след като гледаш ярко осветен от слънцето път, е малко трудно да видиш от раз, колко например е часа на дисплея. Предполагам, че всички вече сте се сблъскали с този проблем. Дали има начин, след като всичко е електроника, да променим яркоста както е при изключени фарове? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Николай Николов Публикувано 26 септември 2012 Сподели Публикувано 26 септември 2012 Мисля, че няма. Има 6 нива на силата на светене през деня и 6 - при включени фарове.Единственото решение според мен, понеже от ключа се подава напрежение, информиращо електрониката, че са включени светлините, е да се монтира устройство, което да включва късите 15-20 секунди след запалването на двигателя. За сега нямам свободно време за ескперименти, но като застудее може да измисля нещо. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 26 септември 2012 Admin Сподели Публикувано 26 септември 2012 Има много умно решение за това. Инсталиране на DRL ( daytime running light) модул.http://imageshack.us/a/img801/9687/drl1.jpg По този начин през деня, ако забравиш да пуснеш светлините, те стартират автоматично и няма опасност от глоби. Самия модул има опции за много корекции.Можеш да си настройваш на колкото искаш секунди запалването на светлините, както и загасването им, след, като загасиш колата.Пести се доста енергия, защото освен, че виждаш идеално таблото (което не е включено) не са включени и задните светлини.На мен лично ми беше доста некомфортно да не виждам добре таблото през светлата част на деня, при силно слънце.Скоро ще публикувам подробни снимки за монтажа и преимуществата в ТАЗИ тема. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kesten Публикувано 26 септември 2012 Автор Сподели Публикувано 26 септември 2012 Относно монтажа на въпросния модул разбрах, че има проблем за нашите автомобили. Направо ми отказаха във фирма, занимаваща се с продажба и монтаж. Японските били незнам какви си и край. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Николай Николов Публикувано 26 септември 2012 Сподели Публикувано 26 септември 2012 Направо се стягай и догодина, ако даде Господ Пей Бак и пак на нова кола.Миналата седмица в Петък на път за Трявна спрях в Севлиево да сменя маслото. Момчето ми връща ключа и вика - "Бе бате, тя на много малко километри!?" и какво да му кажа, че бачкам като луд и нямам време да се разхождам с колата. Тя е за пътуване и ако няма някаква хамалска работа няма смисъл да я вадя от гаража и то в град, който се прекосява пеш за 20 минути от единия край до другия. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kesten Публикувано 26 септември 2012 Автор Сподели Публикувано 26 септември 2012 Направо се стягай и догодина, ако даде Господ Пей Бак и пак на нова кола. Това малко трудно ще стане, но знае ли човек. Ето малко инфо за проблемите : http://avitel-bg.com/files/upload/29171d1fdba566d58c6649183d082f3723a05c34.pdf Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 26 септември 2012 Сподели Публикувано 26 септември 2012 (редакция) Добре де и какъв е проблема? Този DRL не се ли активира софтуерно? И да не е софтуерно нужния "хардуер", трябва да може да се поръча от дилърите на :mitsu-smiley: и да го монтират в оторизирания сервиз. Пести се доста енергия, защото освен, че виждаш идеално таблото (което не е включено) не са включени и задните светлини. И ти се лепва първата срещната патрулка и кара зад теб и искат акт да ти пишат, защото отзад не светело, следователно и отпред. :icon_doh: Редактирано 26 септември 2012 от vladimirov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 26 септември 2012 Admin Сподели Публикувано 26 септември 2012 И ти се лепва първата срещната патрулка и кара зад теб и искат акт да ти пишат, защото отзад не светело, следователно и отпред. :icon_doh: ЗДП: "Дневни светлини са светлини, предназначени за подобряване на възприемането и видимостта на предната част на пътното превозно средство при движението му." „Светлините за движение през деня трябва да съответстват на изискванията на Правило 87, рев.2 на Икономическата комисия за Европа на Организацията на обединените нации (ИКЕ на ООН), като на тях трябва да има съответната маркировка, предвидена в правилото.Монтирането им на автомобила трябва да съответства на изискванията на Правило 48, рев.5 на ИКЕ-ООН." В Правило 87 е записано, че интензитетът на светлината трябва да бъде в границите между 400 кандела и 800 кандела. За сравнение – лампа с нажежаема жичка 100W има интензитет 100 кандела. В правило 87 се определя също така маркировката, която потвърждава, че продуктът е сертифициран като „фар за движение през деня" или дневни светлини. На видимо след монтажа място трябва да има буквата „Е", оградена с кръг. След буквата „Е" следва кодът държавата от Европейския съюз, която е сертифицирала продукта и обозначението за дневни светлини „RL". В близост до знака „Е" трябва да е изписан и номерът на сертификата. В Правило № 48 е записано как трябва да бъдат монтирани дневните светлини. Външният край на светлините не трябва да бъде на повече от 400 мм. от най-крайния външен ръб на превозното средство. Разстоянието между вътрешните краища на двете дневни светлини не трябва да бъде под 600 мм. или 400 мм., когато общата ширина на превозното средство е под 1 300 мм. Височината от земята трябва да бъде между 250 мм. и 1 500 мм. Площта на светещата повърхност не трябва да е по-малка от 40 кв.см.------------------------------------------------------------Освен това при ослепително слънце задните светлини изобщо не се виждат, даже са опасни, защото не се виждат стоповете.Не случайно в много европейски държави дневните светлини са премахнати поради различни съображения. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tzenov Публикувано 26 септември 2012 Сподели Публикувано 26 септември 2012 Добре де и какъв е проблема? Този DRL не се ли активира софтуерно? И да не е софтуерно нужния "хардуер", трябва да може да се поръча от дилърите на :mitsu-smiley: и да го монтират в оторизирания сервиз. И ти се лепва първата срещната патрулка и кара зад теб и искат акт да ти пишат, защото отзад не светело, следователно и отпред. :icon_doh: Владимиров, никога до сега не съм имал проблем с движеща се зад мен патрулка, защото отзад не са ми светели светлините! Постоянно шофирам градско и извънградско автомобили снабдени заводски (.... и лансера http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif ) с такъв вид DRL-и! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmotors Публикувано 26 септември 2012 Сподели Публикувано 26 септември 2012 И ти се лепва първата срещната патрулка и кара зад теб и искат акт да ти пишат, защото отзад не светело, следователно и отпред.Това е...несериозно бе :icon_refuse: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 26 септември 2012 Сподели Публикувано 26 септември 2012 Несериозно, но се вече се е случвало два пъти. Случвало се е и да ми проверят всички документи, после да тръгнат да ми пишат акт, че докато съм си вадил полицата на застраховката (колата не е спряна на платното) съм си разкопчал колана, за да мога да я взема. После почват големите разправии. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.