Премини към съдържание

Масло Liqui Moly в Бриколаж


aga

Препоръчано мнение

Колеги, маслата Liqui Moly в Бриколаж менте ли са? Някой да има впечатления?

 

Знам едно със сигурност,че не съм ги чувал тези масла,но в Бриколаж със сигурност няма да си позволят лукса са продават ментета :good: :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Говорили сме няколко пъти за това.

Основната съставка на това масло е химичното съединение молибденов бисулфид МоS2 (S-Mo-S). Цялата работа при молибденовите добавки е, че се проявяват именно когато слоят от масло между триещите се повърхнини изтънее дотолкова, че да не може да изпълнява ролята на смазка ( при високи натоварвания). Тогава слоят молибденов бисулфид, "намазан" върху повърхностите, поема основната функция на смазка. Особено при висока темпратура, когато маслото е доста тънко. Структурата му е слоиста и (сандвичова) от [s-Mo-S], като самите сандвичи са здрави, но връзката между тях е Ван дер Ваалсова и супер лесно приплъзват помежду си. В това се крие тайната на смазката от молибденов бисулфид. На графита - също (предполагам занеш структурата на графита), и тъй като те са сходни има опасности при продължително използване, например 20 хиляди километра или 2 смени на маслото!

Тя е породена от факта, че при действието си в кислородна среда и определена темперетура се получава от дисулфида молибден окиси на молибдена (MoO3), който се отличава с висока абразивност и сяра - корозионно опасен агент! Образува се сярна киселина (H2SO4). Тя от своя страна влиза в реакция с метала (бутала, цилиндри, клапани, валове кобилици и т.н) и го разяжда. Това може да се отрази и ако имаш износени гумички на клапаните, защото по канала на изпускателния клапан (който е доста горещ), ще остава масло, а с него и дисулфид. При това положение има хубава предпоставка за окисляване, а оттам - за повишено износване на клапана. Всъщност не зная доколко отработените газове са агресивни за дисулфида, но предполагам, че този факт не бива да се пренебрегва. Затова не е препоръчително дисулфид за коли с проблем с гумичките.

Към тефлоновите съм скептичен, защото въпреки че значително подобрява смазването, наслояването по детайлите винаги е съпътствано с вторични химични реакции в маслото. Използването на такова е оправдано при големи луфтове на двигателите за първи ремонт 0,25. Всъщност доколкото разбрах и Лики Молли са прекратили развитието на проекта си за това масло.

Аз лично не харесвам това масло. Дали се продава менте не мога да кажа със сигурност. Ти такова ли искаш да слагаш на Каризмата?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично не харесвам това масло. Дали се продава менте не мога да кажа със сигурност. Ти такова ли искаш да слагаш на Каризмата?

 

 

Здравей! Благодаря ти за интересното обяснение... Стори ми се, че имаше съвсем обикновено полусинтетично масло, не PTFE, не МоS2.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей! Благодаря ти за интересното обяснение... Стори ми се, че имаше съвсем обикновено полусинтетично масло, не PTFE, не МоS2.

"Лики Моли" и "Арал" се продават в евтините супермаркети в Германия. Само за сравнение- същото масло с молибденови добавки на "Фукс" е двойно по- скъпо. Но то се слага в натоварени бавнооборотни двигатели. Не знам как изобщо ти е хрумнало да купуваш автомобилно масло от магазин за домашни потреби :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 7 години ...

Говорили сме няколко пъти за това.

Основната съставка на това масло е химичното съединение молибденов бисулфид МоS2 (S-Mo-S). Цялата работа при молибденовите добавки е, че се проявяват именно когато слоят от масло между триещите се повърхнини изтънее дотолкова, че да не може да изпълнява ролята на смазка ( при високи натоварвания). Тогава слоят молибденов бисулфид, "намазан" върху повърхностите, поема основната функция на смазка. Особено при висока темпратура, когато маслото е доста тънко. Структурата му е слоиста и (сандвичова) от [s-Mo-S], като самите сандвичи са здрави, но връзката между тях е Ван дер Ваалсова и супер лесно приплъзват помежду си. В това се крие тайната на смазката от молибденов бисулфид. На графита - също (предполагам занеш структурата на графита), и тъй като те са сходни има опасности при продължително използване, например 20 хиляди километра или 2 смени на маслото!

Тя е породена от факта, че при действието си в кислородна среда и определена темперетура се получава от дисулфида молибден окиси на молибдена (MoO3), който се отличава с висока абразивност и сяра - корозионно опасен агент! Образува се сярна киселина (H2SO4). Тя от своя страна влиза в реакция с метала (бутала, цилиндри, клапани, валове кобилици и т.н) и го разяжда. Това може да се отрази и ако имаш износени гумички на клапаните, защото по канала на изпускателния клапан (който е доста горещ), ще остава масло, а с него и дисулфид. При това положение има хубава предпоставка за окисляване, а оттам - за повишено износване на клапана. Всъщност не зная доколко отработените газове са агресивни за дисулфида, но предполагам, че този факт не бива да се пренебрегва. Затова не е препоръчително дисулфид за коли с проблем с гумичките.

Към тефлоновите съм скептичен, защото въпреки че значително подобрява смазването, наслояването по детайлите винаги е съпътствано с вторични химични реакции в маслото. Използването на такова е оправдано при големи луфтове на двигателите за първи ремонт 0,25. Всъщност доколкото разбрах и Лики Молли са прекратили развитието на проекта си за това масло.

Аз лично не харесвам това масло. Дали се продава менте не мога да кажа със сигурност. Ти такова ли искаш да слагаш на Каризмата?

 

Това е подробната информация от експерт:

"Добавката за масло на Liqui Molly не съдържа MoS2 в прахообразна форма, а става въпрос за една добре утаяваща се суспензия в маслото. В сравнение с моторното масло , MoS2 се прибавя само в малки количества, които не могат да се окислят, тъй като MoS2 е обвит в капсула, а и всяко моторно масло съдаржа антиоксиданти, които предотвратяват окислението на маслото както и на MoS2.

Съдържанието на сяра в MoS2 също не представлява проблем, тъй като моторното масло съдържа вече сяра в алкалното масло, както и в пакета добавки като цинков фосфат в доста голяма концентрация, отколкото в прибавената добавка за масло на LM.

Моторното масло съдържа алкални частици, така варечените TBN Booster, които са в състояние да неутрализират образуващите се киселини при изгарянето преди времето за смяна на маслото, При това TBN Booster не различава дали сярата се образува \произлиза\ от изгарянето на маслото и въздуха или от MoS2, Също толкова невярно е твърдението, че MoS2 се окислява в MoS3 и причинява абразивно износване. Моторното масло съдържа голямо количество пепелообразуващи добавки като например цинков фосфат, калциев фосфат и т.н., които образуват повече пепел отколкото прибавената MoS2 добавка на Liqui Molly.

Представените тук агрументи съответсват на всяка научно доказана основа, тъй като една система, в този случай моторното масло и MoS2 добавка за масло трябва да се разглеждат като едно цяло, а не като отделни компоненти."

Изпратил: Евгени Григоров

Редактирано от Hristo
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Гост
Тази тема е затворена за допълнителни отговори.
×
×
  • Създаване...